Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟
- لکه بینی وسط سیکل
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم لکه بینی در وسط سیکل قاعدگی باعث تاخیر در پریود میشود؟ من ۴۴ سالمه و تا الان معمولا تمام سیکلهام منظم و ۲۸ روزه بوده ۱۸ مرداد که پریود شدم دقیقا دو هفته بعدش یعنی روز ۱۴ سیکلم دچار لکه بینی شدم که ۴ روز طول کشید و الان یک هفته هست که پریودم عقب افتاده بی بی چک هم زدم منفی شد بنظرتون دچار تاخیر یا بی نظمی پریود شدم یا باردارم یا مشکل دیگری هست؟
- هورمون
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر باشه من ال اچ در آزمایشم 6.1 و اف اس اچ ۲.۹ بودش آیا طبیعی هستش این نسبت سونوگرافی کیستی نبود ولی موهای زائد دارم ممنون میشم بفرمایید این نسبت طبیعی هستش یا خیر
- پروژسترون
من ۴۷ ساله هستم پریودم یکماه عقب افتاده بود به دلیل بالا بودن هورمون پرولاکتین به دکتر زنان مراجعه کردم دارو برای کاهش پرولاکتین به همراه دوتاآمپول پروژسترون برام تجویز کردن .یک روز بعداز خوردن قرص مربوط به کاهش هورمون پرولاکتین من آمپول پروژسترون رو تزریق کردم .پس از تزریق و مراجعه به منزل متوجه شدم پریود شدم . الان مطمنا تزریق پروژسترون تاثیری در پریود شدن بلافاصله من نداشته میخواستم بدونم چه عوارضی میتونه این قضیه داشته باشه ؟
- ضروری
باسلام.من پی سی او دارم از روز پنجم قاعدگی سیپروترون کامپاند مصرف میکردم اینبار سیبل تجویز کردن الان دومین روز پریودیمع از کدوم روز باید مصرف کنم
- زهرا
خانم دکتر سلام مدتی که پایین بدنم میلرزه اوایل فکر کردم رحمم هستش اما الان تولگن وپام هم هستت
- ماھانہ
من ھر روز عادت ماھانہ میشم
- تنگی دهانه رحم
با سلام و ادب، خانم دکتر سال پیش بعداز آی یو آی متوجه شدم دهانه رحمم تنگه دکتر بعداز آی یو آی گفت دهانه رحمت بسیار تنگ بود.ممکنه تنگی دهانه رحم به دلیل فریز دهانه رحم باشه؟ آیا همین عامل میتونه باعث ناباروری در من شده باشه. درمان و باروری با تنگی دهانه رحم چطوره؟ با دارو درمان میشه یا با جراحی؟
- معاینه
سلام خانم دکتر مهربون آیا شما در مطب خودتون سونوگرافی از رحم و تخمدان انجام میدین؟
- نیچ سزارین
سلام خانم دکتر ببخشید من بعد شش سال و با نداشتن جلوگیری بعد یک سال باردار نشدم و دکتر سونو واژینال انجام دادن ک گفتن نیچ سزارین 3/5 و تخمدان پی سی او هست میخاستم بدونم میتونم با این اندازه نیچ باردار شم چون سزارین قبلی هم دارم
- نزدیکی
سلام
من موقع نزدیکی، با آنکه بیشتر از یک ساعت طول میکشه، از شوهرم دیرتر ارضا میشم. مشکل دارم؟ باید به پزشک مراجعه بکنم؟ - سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
- درد بعداز نزدیکی
سلام خانم دکتر موقع نزدیکی بسیار درد همانند بریدگی دارم که این وضع باعث شده به مدت چندین ماه هم نزدیکی نکنم پولیپ رحم دارم در سونوگرافی رحم بزرگ شده میتونه علت همین باشه ؟
- زنان
سلام تو ازمایش پاپ اسمیر ThinPrepتیک خورده ومن نگرانم میشه لطفا جواب بدین
- سلام خانم من ۱۲روزهمچین لکه بینی دارم درضمن رحمم۱۹سال هست که بستم جلوترم خونریزی هم داشتم دکتر قرص مجسترول برام نوشته وقتی قطع کردم اینجوری لکه بینیدارم هیچ جوری هم قطع نمشه راهنماییم کن ممنون مشم
- کیست بارتولن
من 9 ماهه کیست بارتولن ام را که خیلی هم بزرگ شده رو کامل در آوردم. بعد از یک ماه باز تورم داشتم چند تا دکتر رفتم گفتن با در آوردن کیست باز هم احتمال عودش وجود داره .بعد از عملم سه چهار بار این تورمی که باز ایجاد شده سر باز کرد و مواد داخلش کامل تخلیه شده ولی یه هفته نمیشه که باز پر میشه و ورم میکنه الان نمیدونم دیگه باید چکار کنم باز بزرگ شده و اذیتم میکنه
- زنانگی
سلام خانمم الان سه روزخون ریزی داره چیکارش کنم علت چیه درمانش چیه ممنون
- باسلام فورشت کجای واژن هستش؟
- کوچکی رحم
دخترم سیزده سال هنوز به بلوغ نرسیده دکتر غدد بردم سونوگرافی دادم گفت رحمش کوچکه نسبت به سنش باید چکار کنم
- داروی
سلام خسته نباشید من سینال اف رو به جای سیناتروپین به بازوم زدم الان خیلی استرس دام آیا عوارضی نشون میده؟


