Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
سلام یک ماه پیش سقط داشتم الان رفتم سونگرافی نوشته یک کانون اکوژن وغیر یکنواخت با حجم حدود 1/2سی سی در حفره رحم و با احتمال بقایای حاملگی مشهود است ونوشته در نماز عرضی باقطر55میلیمتر وبا میومتر هموژن مشاهده شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریودنشدن درشیردهی
سلام خسته نباشین من دخترم 10 ماهشه قفط شیرخودمومیخوره همیشه گریودام جلوتربودیعنی اگه 7پریودمیشدم ماه بعد6 پریودمیشدم الان 4 روزه ازوقت پریودم گذشته میترسم باردارشده باشم جلوگیری طبیعی داشتیم قبل 6 ماهگی دخترم دوسه ماه قرص شیرده خوردم تاچندروز وقت دارم پریودبشم اگه نشدم بایدچیکارکنم احتمال بارداری است وکی میتونم بی بی جک تست کنم ممنون میشم جواب بدین
- کیست
سلام خسته نباشید من امروز سونوگرافی بودم متوجه شدم کیست مولتی لکولار ۷۱×۴۴ میلی متری در تخمدان چپ با جدار صاف دارم ، خطرناکه؟! درمانش با قرصه؟!
- مصرف اسپرین
سلام خانم دکتر
من ۳۶ سالمه و الان ۱۹ هفته و ۳ روز باردارم، با توجه به دو سابقه زایمان زودرس در هفته ۳۵ و ۲۵ ، در این بارداری سرکلاژ کردم، هفته گذشته در سونو غربالگری مشخص شد دهانه رحمم حدود ۱۵ م.م باز شده است و دکترم برایم پساری گذاشت و استراحت مطلق را توصیه کرد، باتوجه به این مسیله مصرف روزانه دو عدد اسپرین ۸۰ را تجویز نمود.
اکنون به علت سخنان برخی در مورد عوارض مصرف این دارو دچار شک و استرس شدم، می تونید کمکم کنید که ایا تجویز درست است.
و سوال بعدی اینکه با توجه به شرایطم کار دیگری برای حفظ باردای ام می تونم بکنم (هفته ای یک عدد پرولاکتون تزریق میکنم) - ایست قلبی جنین
سلام خانم دکتر .خیلی میشنوم که بخاطر ایست قلبی سقط جنین زیاد شده .بنظرتون چکار انجام باید داد که این اتفاق نیفته؟
- تاخیر پریود
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز5 ساله که ازدواج کردم.حدود 8 ماه هست که پریودی های نامنظم دارم.یعنی هرماه پس از 10 روز عقب افتادن با امپول باید پریود شوم.حدود 3ماه اقدام به بارداری کردم به علت تنبلی تخمدان 3 ماه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم و دقیقا قاعدگی های 28 روزه داشتم.الان که ماه چهارم هست و این ماه قرص نخوردم 8 روزه که پریودم عقب افتاده.تمام علایم رو دارم ترشحاتم زیاد شده ولی متاسفانه پریود نشدم.باردار هم نیستم چون این ماه هیچ اقدامی در روزهای تخمک گزاری نداشتم.چه کار کنم؟؟ پریود های نامنظم مانع بارداری من میشود؟ ایا هرماه باید امپول بزنم؟؟
- بارداری
من روز ۱۹ اردیبهشت تاریخ پریودم بود نشدم دوروز بعد تست دادم مثبت شد بعداز گدشت ۴۸ دادم دوباره یه آزمایشگاه دیگه برای بتا رفتم خیلی کم بالا رفته بود سونو واژینال دادم چیزی از حاملگی مشاهده نشده بعداز گذشت ۵روز سه روز خونریزی داشتم به صورت متوسط دوباره بتا دادم بتا یه مقدار کم رفت بالا ولی دوبرابر نشد سونو هم نه داخل رحم نه خارج رحم چیزی را نشان نمیدهد بنظر شما من بایدچیکار کنم دکترم گفت درصورت درد شدید یا خونریزی شدید به الزهرا برو الان ۱۱ روز گذشته
- fl 57 mm
سلام، fl 57mm خوب هست یا بد؟
- کاهش ذخیره تخمدان
سلام میخواستم بدونم کسیکه ذخیره تخمدان دو دهم دارد بعدازچندسال یائسه میشود
- مصرف اسیدفولیک یک ماه قبل بارداری
سلام من فقط یک ماه اسید فولیک خوردم قبل بارداری . سه ماه نخوردم آیا چون کمتر خوردم ضرر داره برا جنین
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخواستم سونو گرافی رو برای شما ارسال کنم کجا ارسال کنم ؟؟ میخواستم در مورد سونو یه نظر بدهید ممنون
- آیای اکوی هموژن نرمال است؟
سلام وقتتون بخیر یک روز بعد از پریودی سونوی واژینال دادم که ضخامت آندومتر 2.8mm و دارای اکوی هموژن است و بقایای جفتی به درستی مشاهده نشد
ماه قبل به حجم یک سی سی بقایا داشتم میخواستم ببینم طبیعی هستش و بقایا کاملا دفع شده؟
اندومتر که اکوی هموژن داره نرماله؟ - درد دنده های قفسه سینه در بارداری
با سلام. هفته یست و دو بارداری هستم. حودو چند هفته هست که یه تیکه از دنده های سمت چپ قفسه ی سینه ام به شدت درد میکنه جوری که انگار استخوان دنده ام جایی خورده . درست همون نقطه در پشتم هم به شدت درد میکنه طوری که نه می تونم بشینم نه نفس بکشم. وقتی طاق باز دراز میکشم دردش کمتر میشه. روز به روز هم درد شدید تر میشه وزندگی عادی برام مشکل شده.خیلی نگرانم .چیکار باید بکنم؟
- خوردن قرص و ازمایش خون
با سلام من ۱۳ روز پیش رابطه داشتم و شک داشتم به وجود منی در داخل واژن و قرص اورژانسی خوردم بعد امروز آزمایش بتا دادم عدد ۱۰۱ رو نشون داد...خواستم بدونم باردارم یا مصرف قرص باعث شده عدد ۱۰۱ بشه
- بارداری ٪
سلام خانم دکتر دو روز دیگه ده هفته حاملگیم تموم میشه میرم تو شش هفته امروز لکه قهوه ای و تیره دیدم یه تیکه کوچیک لخته خون مثل خون مردگی ...آیا خطری برای جنینم داره قبلش اصلا خونریزی یا لکه بینی نداشتم خواهش میکنم واضح و کامل جواب بدید...
- شیاف پروژسترون
باسلام خانوم دکتر من از اول بارداری مشکل خاصی نداشتم به این خاطر شیاف پروژسترون استفاده نکردم ولی الان که ۲۱هفته هستم درد های زیر شکمم زیاد شده هرروز چندساعت یکبار دردش میگیره بعد ده دقیقه اروم میشن میترسم انقباض زودرس رحمی باشه به نظرتون شیاف پروژسترون از هفته ۲۱شروع کنم به استفاده برای جنین ضرری نداشته باشه؟؟؟
- چرا باردار نشدم؟
سلام خانم دکتر ، من شش ماه پیش برای بارداری تصمیم گرفتم و پیش شما اومدم و پس معاینه و سونو ، شما فرمودید سالم هستم و مشکلی ندارم و 10 روز اول بعد از اتمام قاعدگی مقاربت داشته باشم ، اما من از اون مدت هنوز باردار نشدم، آیا مشکلی وجود دارد ؟ راه حل چیست ؟ ممنون از شما ( البته من کم کاری تیروئید دارم و قاعدگی معمولا 2 تا 3 روز عقب می افتد )
- هزینه Pgd
سلام خانم دکتر عزیز هزینه ی Pgd تقریبا چه مبلغی میشه ؟ برای تعیین جنسیت میخوام
- بارداری
سلام ٫میخواستم بدونم آیا کسی یا شما ب صورت قانونی سقط جنینی ک مشکل داره انجام میدهید ؟؟
- غربالگری
سلام من ریسک سندروم داون زده یک به 190. ریسک تریزومی 18 کمتر از یک به 100000. ریسک تریزومی 13یک به 14000 و ntd رو هم یک به 7700 زده و cutoff آزمایشگاه یک به 250 برای من یک به 190 راهنماییم کنید


