Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز بنده باردارم و مشکل در جهش ژن mthfrA129 دارم و چندبار سقط داشتم الان دکتر بنده شیاف فرتیژست و قرص نیزوپرد ۵بمن دادن و اسپرین ۸۱مصرف میکنم شبا یک عدد فولیک اسید خارجی میخورم اینم قابل ذکر بنده یکماه بعد سقط باردار شدم و بچه سومم و اون دوتا قبلی خدا را شکر سالمن چون الان قشم هستم و نمیتونم بیام شمال پیش دکترای خوب خیلی نگرانم سقطها قبلی باعث افسردگی بنده شدن و از طرفی مشاور ژنتیک بمن گفتن باید هپارین بزنین اما دکترم هیچ چیزی بمن ندادن خواهش میکنم منا راهنمایی کنید قند و چربی و فشار خون و .. ندارم
- بارداری ۳قلو
سلام من ۳ قلو باردارم می خواستم بدونم اگه بخوام یکی از جنین ها رو حذف کنم شرایطش چیست وچه کار باید انجام دهیم لطفا برام کامل توضیح دهیم خیلی نگرانم من اصلا شرایط بزرگ کردن ۳ تا نوزاد باهم رو ندارم بی زحمت کمکم کنید
- زخم واژینال
سلام من ۱۳هفته باردارم تو این مدت عفونت شدید وزخم شدید داشتم به زور راه میرم..کرم واژینال استفاده کردم ولی دوباره عفونتم میاد..چیکارکنم؟
- لاک ناخن
سلام و عرض ادب خدمت شما ، خانم دکتر در دوران بارداری میتوان از لاک ناخن استفاده کرد؟
- دیابت بارداری
سلام چه چیزهایی میتواند باعث دیابت بارداری شود ازانجایی که من استراحت مطلقم تحرکی ندارم چه غذاهایی بخورم دیابت بارداری دچارنشم
- ۱۲ هفته بارداری و سرکلاژ شکمی و اایست قلب جنین
سلام وقت شما بخیر، من در سونی ان تی ۱۲ هفته و یک روز متوجه شدم که قلب جنین در هفته هفت متوقف شده، سرکلاژ شکمی هستم، آیا برای سقط امکان کورتاژ هست؟ میشه مراحل سقط با سرکلاژ شکمی را بفرمایید؟
- هماتوم در بارداری
سلام خدمت شما خانم دکتر من بار دار هستم تکی سونو اولیه ۶هفته و ۲ روز قلب جنینم تشکیل شده بود با ضربان ۱۴۹ ولی متاسفانه یه هماتوم با سایز ۳۵در ۵ونیم میلی وجود داره امکان داره با استراحت و داروهایی که گرفتم برطرف بشه دکتر بهم قرص دوفاستون هر ۱۲ ساعت یه بار بهمراه شیاف فرتیژست اونم هر ۱۲ساعت یه بار داده هیچگونه لکه بینی و ترشحی هم ندارم
- زنان وزایمان
سلام من یه سوال دارم من سراریان ۴رومم هست اما به دکترم گفتم میشه سزاریان سومم که بینارستانی که قرار برم زایمان کنم قبولم کنه چون سزاریان ۳وم به بعد رو انجام نمیده میخواستم بدونم من این رو گفتم مشکلی پیش نمیاد تواتاق عمل چون به دکتر گفتم سزاریان ۳ومم میشه ایا مشکلی پیش نمیاد چسبندگی شدید هم دارم
- ضرر استفاده از وایتکس در زمان اقدام به بارداری
سلام من در حال اقدام به بارداری هستم الان دو دفعه از وایتکس استفاده میکنم حس خفگی دست میده بهم شنیدم ممکنه باعث نقص جنین بشه آیا ممکنه اگه نطفه تشکیل بشه براش مشکلی پیش بیاد؟خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید😰
- مشاهده it در سونوگرافی nt
با عرض سلام در سونو ان تی من نوشته it دیده شد ولی در ادامه نوشته abnormal یعنی چی ممنون
- تغذیه در بارداری
سلام ایا خوردن بستنی سنتی دربارداری مشکلی داره؟یک بارخوردم
- پرده بکارت
سلام من چند روز پیش فهمیدم باردارم از نامزدم و الا میخوام سقطش کنم ما دخول نداشتیم رابطمون سطحی بود ب نظرتون اگ بخوام سقط کنم سقط جنین باعث از بین رفتن پرده بکارت میشه
- ناباروری
سلام 7ساله باردار نشدم تنبلی تخمدان دارم در مرحله ای وی اف بودم که تخمک کشی کردم گفتن جنین تشکیل نشده حالا بهم کمپول اووبوست داده امکان داره باین کمپسول باردار بشم
- دیابت بارداری
سلام خانم دکتر، من در هفته 33 بارداری هستم. اوایل ماه هفتم برام آزمایش تست گلوکز نوشتید که قند بعد از گلوکزم بالا بود ( 225 ) و منو به متخصص غدد معرفی کردید. از اون به بعد هر بار آزمایش قند دادم ( ناشتا و بعد از غذا ) قندم خوب بود. می خواستم بدونم آیا من دیابت دوران بارداری دارم و در موقع سزارین نباید سرم قندی بزنم؟ با تشکر
- علائم بارداری
با عرض سلام چنددفعه رابطه مقعدی داشتم و هر بار هم قرص LD یکی دوتا خوردم و پرده بکارتم هم سالم هست ، سرموقع هم پریود شدم ولی الان که ده روز از زمان پریودی میگذره یبوست شدید گرفتم که هر ملین هم که میخورم خوب جواب نداده و شکمم متورم شده و میترسم از بارداری لطفا جواب بدین و من رو از نگرانی دربیارین ممنون میشم با تشکر
- ممکنه باردار باشم؟
سلام خسته نباشید.ممکن هست باردار باشم ولی پریود کامل هم بشم؟؟
- عفونت در بارداری
سلام . ۷هفته و ۴ روز هستم. چند روز یک بار ترشح کم ،زرد رنگ مایل به سبز دارم .چند روز هست سوزش و درد زیر دل دارم .دکتر پماد واژینال دادن در ۳ه ماه اول بارداری استفاده از پماد موردی ندارد؟
- سلام وقت بخیر. من هفته 24بارداری هستم انقباضات خفیف مثلا5_6بار در طی روز دارم جوری که کمی احساس درد هم دارم لازمه شیفا پروژسترون شروع کنم با چه دوزی؟؟
شیاف پروژسترون
- بارداری
من بتا حاملگی 3500 بیان شده ولی در سونو واژینال اندومتر دارای ضخامت تقریبی13mm وهتروژن است شواهدی از ساک بارداری در داخل اندومتر دیده نشد
- ضدبارداری
سلام خسته نباشید آیا مصرف طولانی مدت قرص ضدبارداری مثلا۲سال ونیم باعث افزایش چربی خون میشود ؟


