Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- سلام چند روز پریود عقب افتادن طبیعی است من بعد 5ماه از قرص پرژوسترون برای نامنظمی پریودم خوردم من کیست ریز دارم وزود به زود پریود میشم وتخمدانم ضعیف برای همین دکتر چند ماه این قرصو داد حالا من چهل روز میشه پریود نشدم باید چیکار کنم رهنمایی کنید لطفا
- ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ
با سلام وخسته نباشید من هشت ساله که رحم وتخمدانم را در آوردم وبه خاطر خشکی از ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ استفاده می کنم با توجه به این که دارای گیاه رازک و ویتامین ای هست ومن رحم وتخمدان را درآوردم این برای من ضرری نداره؟
- نزدیکی
سلام
ببخشید 48 سال دارم و در حدود دو سال است که اصلا ازنزدیکی لذت نمیبرم. چکارکنم؟ - عمومی
سلام چرا من پریود نا منظم دارم؟
- جلوافتادن پریود
سلام من ۵۱ سالمه حدود یکسال بود که هر دو ماه پریود میشدم ولی الان دو سه ماه است که دو هفته یکبار پریود میشوم علتش چیه؟میتونه به خاطر نزدیک شدن به زمان یائسگی باشه؟ ممنون
- آمپول بتامتازون
سلام من چن روز پیش امپول بتامتازون زدم ولی پریود نشدم علائم پریودی رو دارم ممکنه از عوارض امپول باشع؟
- سلام خانم دکتر ممنون میشم بفرماییدجواب پاتولوژی mid to late secretory endometrium یعنی چی
سلام خانم دکتر ممنون میشم بفرماییدجواب پاتولوژی mid to late secretory endometrium یعنی چی؟
- سلام
- طول کشیدن پریودماهانه
سلام خسته نباشین خانم دکتر من الان نزدیک به ۳۵روزه که خوریزی شدید دارم دکتر هم رفتم ولی شدید ترشده به نطرتون چیکار کنم خونریزیم قطع بشه
- بارداری
سلام من الان ازمایش خون دادم جوابم مثبت بود یعنی باردارم ولی ماه اول نمیدونستم واس همین قرص چاقی خوردم وحدود سه هفته قطعش کردم مشکلی ایجاد میشه؟؟
- کیست
سلام من پریودیم ادامه داربود دکتر بهم سیبل داد ۲ تا خوردم قطع شد تا اخر خوردم بعد اتمام پریود شدم ولی بازم پریودم ادامه دار شده چه کنم سونو هم دادم مشکل خاصی نداشتم فقط یه کیست کوچیک داشتم
- بقایای بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من تقریبا ۳ ماه پیش به خاطر ایست قلبی جنین توی ۹هفته سقط کردم بعد ماه قبل سونو دادم گفت بقایای ۵در ۸ میلی باقی مونده که دارای وسکولاریته کمتر از میومتر مجاور بود بعد دکتر گفت قرص ال دی مصرف کن دوباره سونو بده الان ۵شبه قرص ال دی رو تموم کردم ولی پریود نمیشم ایا خطرناکه؟ ایا رشد کرده؟
- سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه حدود ۳ ماهه پریودیم ۱ روزه دکتر بهم جلو گیری پیشنهاد داد بعد از یک هفته از مصرف خونریزی کردم و الان متوجه شدم یک گوشت صورتی خارج شده از بدنم طبیعیه لطفا جواب بدید ؟🙏
- عفونت قارچی
سلام دکتر خسته نباشید من عفونت قارچی دارم تا حالا دکتر نرفتم ولی از یه ماما پرسیدم گفت فلوکونازول بخور تا سه روز اگه برطرف شد دیگه نخور یه بار خوردم رفع شد عفونتم الان بعد یه ماه شده برگشته اشکال نداره بازم بخورم؟ چیکار کنم کلا دیگه عفونته بر نگرده؟؟!
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من یک کیست دارای یک پستای ظریف به ابعاد 56x46mmدر تخمدان سمت چپ دارم آیا با قرص ال دی یک دوره امکان از بین رفتکی هست چون برای بار دار شدن عجله دارم
- قرص سیبل پریود رو قطع می کنه؟
من چندماهه برای نظم پریود و جلوگیری، ازروزسوم هر سیکل قرص سیبل استفاده می کنم. تقریبا همیشه در روز پنجمین قرص دارونما،پریودمیشم که معمولا با لکه بینی شروع میشه.این ماه هم همینطور بود و مثل قبل، کم کم حجمش کمی بیشتر شد اما از روز سوم که بسته جدید قرص رو شروع کردم، همون حوالی ساعت شروع قرص، پریود تبدیل به لکه بینی خیلی خیلی خفیف شد و چندساعت بعد هم قطع شد کامل.ممکنه بخاطر قرص باشه؟آخرین سونو و آزمایش های هورمونیم هم خوب بوده
- عمومی
سلام خانم دکتر همیشه یبوست دارم چکار کنم؟؟؟
- سوراخ بطنی
سلام خانم دکتر با یکبار سقط فراموش شده در ۸ هفته متوجه شدم سوراخ بین بطنی ۳ میل دارم با سوراخ بین بطنی میشود باردار شد ؟
- پرده بکارت
سلام من چند وقت پیش با نامزدم رابطه داشتم با اینگه دخول کامل انجام نشد اما فردا صبحش که از خواب بیدار شدم توی لباس زیرم چند قطره خون دیدم من حتی سوزش و درد خیلی شدید هم نداشتم امکان داره که پردم پاره شده باشه یا نه فقط آسیب دیده


