Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لکه بینی کم
سلام قرص جلوگیری استفاده میکنم دروسبلین سه قرص دارونما سفید هم خوردم علایم پریود دارم ولی لکه بینی کم دارم پریود نشدم چیکار کنم
- کلیتوریس
سلام من 18 سالمه و مجردم.چن باری با مالش کلیتوریس خودمو ارضا میکردم.امروز متوجه شدم کلیتوریسم وجود نداره و اطرافش و داخلش ی چیزای سفیدی قرار گرفته و خود کلیتوریس نیست.میشه راهنماییم کنید.باید چیکار کنم .
- زخم در واژن
سلام. وقتتون بخیر. در مورد دختر نوجوانی که براثر کشیده شدن ناخن هنگام شستشو انگشت کمی به داخل واژن واردشده و احساس سوزش داشت و الان بعد چند روز روی لباس خون دیده . آیا داخل واژن زخم ایجاد شده و اینکه به پرده صدمه ای وارد نشده؟ 😟 میشه راهنمایی کنید چه کار کنم و چه جوابی بهش بدم؟ تشکر😩🧐
- لطفا بهم معنی سونو رو بگید .
سلام ببخشید لنف نود هیپواکوئیک نرمال چیست
- هایمن
با سلام
(سوالم فوریه و باعث استرس زیاد در من شده ممنون میشم اگه با دقت بهم جواب بدید.)من جهت معاینه هایمن به یک ماما و یک متخصص زنان مراجعه کردم. ماما گفتن پرده ت حلقوی و دارای ساییدگی جزئی است ولی این پرده سالم محسوب میشه و هم من و هم سایز پزشکان گواهی سلامت صادر میکنن برای این پرده و نیازی نیست در گواهی راجب ساییدگی مطلبی ذکر بشه. علت ساییدگی رو هم گفتن هرچیزی میتونه باشه حتی خشک کردن غیر اصولی بعد از شستشوی الت تناسلی.
متخصص زنان هم گفتن پرده حلقوی غیر ارتجاعی داری که در اولین نزدیکی خونریزی خواهی داشت. یک خراش جزئی داره ولی پرده سالمه و گواهی سلامت میدم بهت. علت خراش هم رابطه جنسی سطحی یا حتی ژنتیک میتونه باشه یعنی از ابتدا اینطور بوده باشه.
سوالم اینه که آیا واقعا با وجود خراش یا ساییدگی جزئی گواهی سلامت صادر میشه؟ اگه سالمه پس خراش یا ساییدگی چیه؟تفاوت خراش و ساییدگی چیه؟ وعلت ساییدگی میتونه خشک کردن غیراصولی الت تناسلی باشه؟ - hpv
سلام دکتر وقتتون بخیر، ترشحات مداوم واژن یا به تأخیر افتادن زمان عادت ماهیانه در حتمی بودن بیماری اچ پی وی نقش دارن؟
- نحوه مصرف فلوکونازول۱۵۰
سلام دکترماما تشخیص دادن ک عفونت دارم وبرامفلوکونازول۱۵۰تجویزکردن اما دستورشوداروخانه نتونست بخونه وگفت هرسه روز یدونه بخور.اما رفتم داروهامونشون منشی دادم گفت روزی یدونه. بنظرتون روزی یدونه زیادنیست؟آخه میگن براکبد خیلی بده.
- مشکلات جنسی
سلام. من ۸ ماه ازدواج کردم ولی ما هنوز نتونستیم عمل دخول انجام بدیم. من هیچ ترس یا اینکه خودم بکشم عقب ندارم .ولی همسرم احساس میکنم زود انزاالی دارن کل شروع تمام رابط ما ۵ دقیقه هم نمیش بد ما وقتی که میخوایم وارد رابطه بشیم هیچ چیزی حس نمیکنم که چیزی بخواد وارد من بشه حتی چند بار حواسم جمع کردم سریع آلت همسرم میفته
- لرزش در رحم باردار
خانم دکتر وقت بخیر. 18 هفته باردارم. اما ی مدت طولانی همش تو واژنم لرزش و حالت ویبره هست نگرانم خانم دکتر. البته طول سرویکس 33 هست. خطر دارد لرزش؟ و چکار کنم ؟
- قطع پریودی
سلام من امروز صبح پریود شدم باید تا فردا صبح قطع شه حتما یا اینکح فقط فردا قطع بشه از بس فردا ادامه پیدا کنه میشه
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- اکوژن متعدد tiny در میومتررحم مشهود است. ایا حاملگیه
- خود ارضایی
سلام خسته نباشید مدتی هست که شوهرم دوست داره من جلوی اون خود ارضایی داشته باشم آیا این مشکلی هم داره برای من ؟
- روش استفاده از دروسبلا
کیست دارم 2 سانت قرص دروسبلا برام تجویز کردن ولیمن پریود نشدم که استفاده کنم ایا میشه همینجوری استفاده کنم
- راهی برای جلوگیری از زگیل تناسلی وجود دارد؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید اگر همسر زگیل تناسلی داشته باشه و واکسن گاردسیل تزریق نشه(چون واکسن موجود نیست)راهی هست که زن به این ویروس مبتلا نشه؟خیلی ممنونم
- قاعدگی نامنظم
سلام وقت بخیر دکتر من ۱۴ روزه پریود نمیشم و ۳ روز هستش که ترشحات قهوهی وتقریبا خونی رنگی دارم و بیبی چکم استفاده کردم جواب منفی بود خیلی نگرانم که چیزی باشه لطفا همراهمیم کنید
- سلام فلوکونازول در شیر دهی ضرر دارد .عفونتم با کرم از بین نمیره
- سقط عمدی جنین
من بازدارم و توی هفت هفته هستم شوهرم میگوید باید بچه را سقط کنی مرتب پونه و زعفران بم میدهد واقعا نمی توانیم اش مراقبت کنیم اما از سقط هم میترسم چ کار کنم
- جواب تست پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر خسته نباشید. در حین نزدیکی ۲ بار لکه خونابه مانند دیدم( تقریبا یه بار اردیبهشت و یه بار آبان ماه) با توجه به پیشنهاد مرکز بهداشت تست پاپ اسمیر انجام دادم سلولهای اندوسرویکال و متاپلاستیک در جواب ذکر شده و کلمه negative هم قسمت پایین جواب نوشته. من ۳۱ سال دارم و بچه ۲ساله شیر میدم آیا مشکلی هست؟ یا طبیعی است؟ ممنون از لطف شما.
- هماتوم ساب کورنیونیک
سلام وقت بخیر من تقریبا دوهفته ست سقط داشتم اما میخام بدونم دلیلش هماتوم بوده ک داشتم یا ن هماتوم تو هفته ۷یعنی ۶هفته و ۵روز بعداز اینکه قلبشم تشکیل شده بود به ابعاد ۶در۴در۳بوده ایا از هماتوم و استراحت نکردن بوده یا ن چیز دیگه ای ضربان قلبم ۱۰۱بوده باتشکر


