Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر.پیرو سوال قبلیم در مورد انقباضات رحم در هفته س وسه بارداری: بعد از تزریق امپول پروتولون دوروزی انقباضاتم کم شده بود ولی رفع نشده بود و موقع راه رفتن و ایستادن حتی به مدت یک دقیقه هم انقباضات شروع میشد. تا اینکه امروز هم انقباضاتم دوباره منظم شد هر ده دقیقه یه بار، هم کل شکمم سفت شده و اصلا نرم نمیشه .دکتر قرص ایزوپروکسین داد بازم شکمم سفت هست . اصلا شل نمیشه.این سفت موندن شکم برا جنین خطرناک هست؟ خیلی نگرانم
- هایمن
سلام خانم دکتر معاینه پرده با استفاده از چراغ قوه یعنی نور فلش گوشی به پرده میتابه باعث پارگی نمیشه؟فقط دخول که باعث پارگی میشه یعنی با گرمای نور فلش گوشی اسیب دیدگی ممکن نیست؟
- هیدروژن دردرحم به ریبی 135م م دارم ایا دارویی هست که استفاده کنم یاحتما باید جراحی کنم البته خونری
- علائم بارداری
سلام بنده اقدام به بارداری کردم و سینال اف اچ ام جی لتروزول استفاده کردم و رابطه منظم داشتم در زمان تخمک گذاری امروز ۲۳ سیکلم هست سیکلم منظمه ۲۸روزس گاهی ی روز عقب جلو میاد ولی تا امروز لکه بینی مشاهده نکردم چون مرتب هر روز خودمو چک میکردم آیا باوجود عدم وجود لکه بینی امکان بارداری وجود دارد
- فریز
سلام دکتر جان خسته نباشید من شنبه پیش شما فریز کردم زخم دهانه رحم داشتم ترشح زیاد دارم و بوی خیلی بدی میده واژنم طبیعیه ایا؟درد ندارم
- حرکت جنین
سلام وقت بخیر من الان۲۲هفته و۱روزه بار دارم از هفته قبل متوجه حرکات جنین شدم اما خیلی پایین وزیر ناف و پائینتر اونا رو مثل ترکیدن حباب گاهی حس میکنم طبیعیه؟ ضمنا درد ناحیه پشت ران و باسن و گاهی ساق پا دارم گاهی تیر کشیدن رحم هم دارم دردها شبها وقتی دراز می کشم بیشتر ست طبیعیه؟ توی سونو۱۸هفتگی جنین سفالیک وجفت لولایینگ بافاصله۴سانت از دیواره رحم و طول سرویکس۳۲بود میترسم طول سرویکس کمتر شده باشه یا دهانه رحم باز شده باشه چونکه هفته ای دو یاسه روز میرفتم محل کارم مجبور بودم دو ساعتی مداوم بشینم لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون
- عکس رنگی در زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر من یه زایمان زودرس در هفته ۲۸ داشتم و اولین بارداریم بود به نظر شما عکس رنگی رحم کمکی برای علت تشخیص در بارداری بعدی میکنه ؟ ولی دلیل زایمان زودرس تو بیمارستان نارسایی رحم گفتن
- Pcom
سلام وقتتون بخیر من هرسال ازمایش و سونو برای چکاپ میدم و تا الان مشکلی نبوده 23 سالمه الان ازمایش هورمونی دادم که مشکلی نداست خداروشکر و الان سونو واژینال در روز 12 سیکلم دادم گغته pcom برای تایید مطابقت با ازمایشات من هیچ علایمب هم ندارم امکان داره اشتباه شده باشن؟؟
- مصرف قرص والپروات سدیم 200
سلام خانوم دکتر روزتون بخیر. من خانومی هستم 25 ساله تازه یک ماه است که ازدواج کردم. در حین رابطه جنسی در ابتدا درد بسیاری دارم سپس خوب میشود. دو روز هست که بعداز رابطه جنسی با همسرم در پهلو احساس درد میکنم. قصد باردارشدن هم دارم. ولی قرص والپروات سدیم200 استفاده میکنم روزی 1 دونه. والپروات بخاطر این مصرف میکنم که گاهی اوقات پرش دست دارم. حدود 7ساله که من این قرص رو میخورم ولی بهبودی نداشتم. نسبت به قبل بهتر شده ولی نه کامل. میخاستم راهنماییم کنین چیکار کنم. اصلا میتونم بارداربشم. همش استرس اینو دارم نتونم بارداربشم. شده مثل یک کوه روی مغزم.
- پاپ اسمیر
بیمار بخاطر کنسر روده در حال شیمی درمانیه ضخامت اندومتر در طی سه ماه درشیمی درمانی افزایش داشته ضخامت اندومتر۶ شده۸ به دکتر زنان مراجعه کردیم دکتر زنان برای بیمار پاپ اسمیر انجام داده اینکار در روند شیمی درمانی اختلال ایجاد نمیکنه؟ و ایا این نتیجه این تست پاپ اسمیر با توجه به اینکه بیمار در حال شیمی درمانیه قابله اعتماده؟ دکتر زنان اینکارو انجام دادن من هم الان به انکلوژ خود بیمار دسترسی ندارم لطفا راهنماییم کنید ممنونم
- تغذیه
با سلام و خسته نباشید،میخواستم بپرسم خوردن ماهی سفید در بارداری ضرر داره؟ممنون
- توده هیپواکو
سلام خانوم دکتر من بعد از لمس توده رفتم سونو میخواستم بپرسم که توده چه قدر خطر داره یک توده هیپواکو باابعاد حداقل ۲۰×۴۳×۱۵میلیمتر با حجم حداقل۷سی سی درکنار فوقانی داخلی آرئول راست در امتداد ساعت ۱مشهود است توده فوق از قسمت عمقی دارای حدود کاملا نامنظم ونامشخص میباشد واز مجاورت فوقانی آرئول راست به سمت داخل گسترش یافته یک مجرای شیری دیلاته باقطر حدود ۴میلیمتر از خلف نیپل راست به داخل توده فوق امتداد یافته است سونو داپلز توده فوق به خصوص در نواحی اطراف آن بسیار پر خون میباشد با توجه به سن بیمار روند التهابی وعفونی در درجه اول مطرح میباشد باتوجه به ظاهر توده فوق نیاز به کنترل های سریال به خصوص کنترل بعد از یک دروه درمان جهت افتراق از ضایعات فضاگیر وجود دارد
- عفونت واژن
سلام متاهلم ۲۷،سالمه درددر قسمت راست گاهی و ترشح ندارم اما واژنم بومیدهد وقتی که به روزهای پریودشدن نزدیک میشم بو بدنم بیشترمیشه تندتند برای ادرار دستشویی میرم و شب هاداعم برای ادرار ازخاب بیدارمیشوم و شلوار وشرت هایم داعم بومیگیره دکتر پماد داده بود اما خوب نشدم وگفته بودعفونت زیادنیست اما چراخوب نشدم و اینکه دلیل بدبو بودن چیه
- زخم رحم
سلام رحمم زخم شده من احساسش میکنم چون زیر شکمم از روی پوست میخاره و حس میکنم یه چیز سرد از اون قسمت که زخم میریزه ولی این موضوع نگرانم کرده که لوله هام و تخمدانمم همینطوره. امکانش هست عفونت زخم به لوله هام و تخمدانم راه پیدا کرده باشه؟ مثل آب سرده. مثل شکم که گاهی صدا میده زیر شکمم صدا میده و اب سرده برای بارداری مشکلی نیست؟
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم 35سالمه کیست درتخمدان وپریودی های نامنظم که دکترزنان گفت مدروکسی پروژسترون از14پریدبه مدت10شب بخورم تاپریودیهام منظم بشن ولتروزول لتراکس هم دوورق نوشت که دومین ورق روشروع کردم بخوردن گفت اینم ازشون سوم قاعدگی بخورتا5روز که خوردم و گفت مدروکسی پروژسترون روادامه بده تاپریودی های منظم داشته باشی برای حاملگی حالا 12اردیبهشت پریود شدم واز19اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری دوشب درمیان حالا من مدروکسی پروژسترون روبخورم ؟؟؟؟تا کی نزدیکی داشته باشم ؟؟و سوال دیگه من اینه دکترتیروییدم برای من این قرص ها رونوشته قرص تیرویید لووکسین لووتیروکسین 50 میخورم ومولتی ویتامین simoDailyهرروزیک عددمیخورم ویتامین B6صبح یک عددمیخورم ،آلپزیل 50 هم برای حافظه م میخورم و ویتامین Eهم روزی یک عدد جویدنی میخورم وحالا دکترزنان به من یدوفولیک هم داده باید اونو بخورم یانه ؟؟؟ممنونم ازجوابتون خانوم دکترعزیزم
- تخمدانPcoدر سونو
سلام وقت بخیر من ۲۷سالمه ۳بار باردار شدم که به دلیل کوتاهی دهانه رحم دو فرزندمو از دست دادم و سومی با سرکلاژ شکمی خداروشکر نتیجه دار در هر بارداری با دومین اقدام باردار شدم الان۸ماه از زایمانم میگذره و سونو تخمدان دادم و در سونو نوشته شده pcoنمایان است از دکترم پرسیدم چیه گفتن مشکلی نیست اما با سرچ در اینترنت متوجه شدم تخمدان پلی کیستیک هست و منجربه ناباروری میشه من میخوام مجدد باردار بشم میخواستم راه درمان و این که اگر مشکلی هست من چطور باردار شدم؟ایا قبلا این مشکلو نداشتم که باردار شدم و الان که این مشکل بوجود اومده باردار نمیشم؟ لطفا راهنمایی کنید
- بارداری
سلام خانم دکتر من دو قلو باردارم و به خاطر لک بینی استراحت مطلق دارمخواستم بپرسم میتونم لبو بخورم؟
- قرص جلوگیری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. ببخشید من هایپرلازی اندومتر بدون اتیپی داشتم و برای درمان اون دکتر به من ۶ ماه گفت که قرص جلوگیری از بارداری مصرف کنم پولیپ هم داشتم که دکتر عمل کرد. بعد ۶ ماه مصرف قرص کورتاژ تشخیصی شدم و آزمایش نشون داد که خوب شدم و التهاب اندومتر برطرف شد الان بعد از ۶ ماه که قرص رو قطع کردم پریودم بسیار سنگین و طولانی شده و بعد از ۷ روز پریود سنگین لکه بینی دارم و قطع نمیشه چه کاری انجام بدم تا لکه بینی قطع بشه الان ۲ ماهه اینجوری هستم و خیلی اذیتم و درد کمر دارم. دچار کمبود آهن شدید هم هستم. با تشکر از راهنمایی تون
- سلام
من پنج بارعمل داشتم ميتونم بازبارداربشم
- شیاف نبات
آیا شیاف نبات در دوران بارداری برای جنین ضرر دارد؟


