Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سیپروترون کامپاند
با سلام و عرض ادب ایا خوردن ده عدد قرص سیپروترون کامپاند در هفته دهم بارداری( بدون اطلاع از بارداری بعلت نامنظم بودن پریودی خوردم چون میخواستم پریود بشم و نمیدونستم که حامله هستم) موجب نقص جنین میشود؟
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- بارداری
سلام خسته نباشید سن جنین در سونو ۶ هفته نشان داده میشود وضربان قلب وجود ندارد اما با پریودیم ۸ هفته هستم به نظرتون کدوم درسته آیا احتمال شنیدن ضربان قلب هست البته من از طریق آی وی اف باردار شدم
- ترشح قهوه ای رنگ سینه
سلام ازمایش .پرولاکتین من۲۸ بود .رنج ازمایشگاه تا ۲۶ و ۵۳ بود....در ضمن درد زیر شکم ،زخم واژن دارم .هفته نصف کابرگولین میخورم .همچنان جوش بغل چونه و ریزش مو دارم .ولی امشب احساس خیسی لباس کردم یه کم فشار دادم از سمت چپ سینه ترشح قهو ه ای رنگ اومد بعد سمت راست خیس شد . نگرانم . بازم دکتر زنان برم؟راهنمایی کنید
- لکه قهوه ای بعدسقط
سلام خانم دکترعزیزخسته نباشیدمن ۲۵سالمه ده ساله عروسی کردم دوتاسقط داشتم وپریودم خیلی نامنظمه وتنبلی تخمدان دارم ازسقط اولم ۴سال گذشته وبعدسقط دومم اول پشتم لکه های قهوهای بزرگ افتادوالان شکم وبازووسینمم ازهمون لکه هاداره میافته چکارکنم خانم دکترممنون میشم راهنماییم کنیدبخداشوهرم کارگره واثلادیگه چیزی برای هزینه دکترندارم خیلی خرج کردم وجواب نگرفتم دعاتون میکنم یه دارویی برای لکه های قهوهای دارویی معرفی کنیدهزینه دکتررفتن ندارم خداخیرتون بده راهنماییم کنید
- درد زیر شکم لگن
سلام سال نوتون مبارک خانوم دکتر من دوهفتس زیرشکمم درد میکنه میزنه به لگنم سمت چپ جوری که پامو نمیتونم باز کنم البته منتظرم مطبتون باز شه حضوری بیام ولی دردش زیاده مخصوصا موقع خواب بنطرتون خطرناکه
- مصرف هم زمان ال دی و کلسیم
سلام خانم دکتر دکتر برای کمبود کلسیم قرص کلسیم-د رو برای 2 ماه هر شب 1 عدد تجویز تجویز کردن الان می خواستم بدونم با توجه به اینکه کلسیم رو باید 1.5 تا 2 ساعت بعد از شام بخورم و قرص ال دی هم شب می خورم ، مصرف هم زمان این رو قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر چند ماه بعد از سرکلاژ شکمی میشه باردار بشی و آیا باید استراحت مطلق بکنیم در ایام بارداری وقتی که سرکلاژ شکمی باشیم یا میتونیم آشپزی یا جارو ظرف شستن انجام بدین
- انتقال جنین
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شریف شما بخیر. خانم دکتر من هشت روز هست که انتقال جنین انجام دادم. برام دوتا جنین انتقال دادن. داروی مصرفیم هم بعد از انتقال شیاف پروژسترون هست . روز سوم انتقالم خونریزی داشتم(خون تازه و روشن و یک بند انگشت لخته ی خون) با مطب دکتر تماس گرفتم و دستیارشون گفتن که اگه لکه بینی هست اشکالی ندارد و اگر خونریزی هست ، تا روز ازمایش بتا امپول پروژسترون هم تزریق کنید.خوتریزی دیگه ندارم و الان فقط لکه بینی های قهوه ای دارم حالا باید منتظر باشم تا روز ازمایش برسه و ببینم نتیجه مثبت هست یا خیر خانم دکتر علت اون خونریزی ناگهانی در روز سوم انتقالم چی بود؟ همش میترسم که جنین ها لانه گزینی نمرده باشن و از بین رفته باشن خانم دکتر نظر شما چیست؟ ممنونم از وقتی که برای ما میگذارید، یک دنیا سپاس و قدردانی
- اقدام ب بارداری
سلام خسته نباشید اقدام ب بارداری داشتم الان یک هفته مانده ب پریودیم اما زیر دلم خیلی درد میکنه موقع نزدیکی انگار زیر دلم یه چیز سنگین هست اذیتم میکنه بعدش هم بیحالی میشم و دلدرد میگیرم میخواستم ببینم الان تست خون بدم معلوم میکنه یا برم پیش دکتر چون باشگاه میرم جنبوجوشم زیاد میگم حامله نباشم مشگلی ایجاد بشه ممنون از پاسختون
- درد موقع نزدیکی
موقع نزديكي درد وسوزش دارم
- سلام من ۲۱ روز پیش پیش کورتاج شدم به علت ضخامت ۱۸ بعد حدود ۱۲ روز پیش امپول لوپرومر تزریق کردم الان دوباره پریود شدم این طبیعی است خیلی ممنونم راهنمایی کنید
- نمونه برداری از کیست نابوتین
تو سونوگرافی واژینال نوشته کیست نوبوتین ۸ میلیمتر ونیم دارم و مقدار کمی مایع ازاد لگنی دیده شده ایا نمونه برداری نیازه یا فقط پاپ اسمیر بدم و فریز کنم؟
- لابیاپلاستی
سلام من تقریبا یه هفتهست پیش خانم دکتر عمل لابیاپلاستی کردم بعضی وقتها تو ادرارم خون هستش این طبیعیه ؟
- هایمن
سلام پوشیدن لگ های ورزشی که وسطشون کش داره فرم باسن قشنگ میکنه یا پوشیدن شرت لامبادا فشاری ک میاره باعث پارگی هایمن میشه یا اسیب بزنه اخه میپوشم خیلی وقتا احساس میکنم به واژنم فشار میاره ممکن اسیب بزنه یا فقط با دخول اسیب میبینه؟
- تاثیر لیزر بر بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر لیزر موهای زاید بر نازایی تاثیر داره ؟ منظورم این هست که اگر لیزر برم برای اقدام به باردار شدنم تاثیر منفی نمیزاره ؟
- جنین های فریز شده
سلام وقت بخیر، سوال داشتم: میخوام بدونم قبل انتقال جنین به رحم،اول شرایط رحم در سونو واژینال بررسی میشه بعد جنین هارا برای انتقال از فریز میارن بیرون؟ یا نه اول جنین ها از فریز میان بیرون بعد وضعیت رحم بررسی میشه؟ به صورت واضح بگم میخوام بدونم که بعد اطمینان از شرایط رحم، جنین ها از فریز میان بیرون؟ یا قبل بررسی شرایط رحم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید سوال ۲:گر شخص یک ماه قبل انتقال جنین، سونو واژینال رفته باشه، باز هم روز انتقال قبل انتقال جنین برای شخص سونو واژینال انجام میشه؟ ممنون میشم جواب هر سوالم را جداگانه بفرمایید.
- اکوژن شدن رحم
اکوژن شدن چیه؟ و آیا باوجود اکوژن میتوان باردارشد؟
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید خانم دکتر ..من دوماه پریود نشدم تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون استفاده میکنم پریود نمیشم تست بارداری دادم منفی واین ماه بازقرص دوفاستون خوردم واز زمان قرص ۱۱ روز گذشت ولی پریود نشدم
- پاپسمیر
Specimen Type :liguid_Based satisfactory forevaluation Endocervical/Tranformation zone cells are present


