Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش بارداری
سلام خانم دکتر.شب بخیر.. راستش من بار آخر ک با شوهرم رابطه داشتیم.. رابطه محافظت نشده بود. و خیلی نگرانیم ک نکنه باردار باشم. و خیلی استرس داشتم ک نکنه باردارم چون اصن از هیچ لحاظ شرایط بچه داری نداریم.. من نتونستم تا زمان پریود بعدی صبر کنم.. از رابطه آخرم 16 روز دقیق بعدش رفتم آزمایش خون بارداری در جامعه سلامت.. و میزان هورمون بارداری یا همونhcg در خونم منفی بود یعنی اصن تو آزمایش نوشته بود منفی یعنی میزان نداشت.. نشان دکتر دادم کفت این آزمایش میگ تو باردار نیستی.. حالا سؤالم اینه آیا با توجه به اون 16 روز و این ک آزمایش در مرکزجامعه سلامت دادم. آیا میتونم به نتیجه اش مطمئن باشم. خیلی استرس و اضطراب دارم..
- بارداری؟
با سلام خانمی سی و نه ساله هستم که حدود پنج ماه هستش اقدام به با رداری کردم اما تنبلی تخمدان دارم این ماه قرص کلومفین ودگزا برام تجویز شد وروز دوازدهم سنو واژینال انجام دادم بدون استفاده از قرص دگزا با کلومیفن سایز فولیکول 18 20بودش در ماهای قبل اما این ماه شد 9و الان از تاریخ پریودم ده روز هستش که گذشته احتمال بار داری وجود داره یانه همه علایم پریودشدن رو دارم با درد در کشاله ران لطفا راهنمایی بفرمایید
- نامنظمی پریودی
سلام من ۱۸ سالمه و چند ماهی میشه ازدواج کردم ولی پریودیم نامنظمه دیر و زود داره رفتم دکتر بهم گفت مدروفم از شب ۱۵ تا ۱۲ شب استفاده کن بعده چند وقت منظم میشه ولی من هنوز به ۱۵ روز نرسیده پریود میشم چند باره الانم تازه یه هفته بود تموم شده بود باز دوباره صبح پریود شدم
- آی یو آی
با سلام خانم دکتر عزیزم آی یو آی در طی چندمرحله انجام میشود. بنده یک بار آی یو آی با داشتن سه فولیکول 15، 18 و21 در طی یک مرحله تزریق اسپرم برایم انجام شد متاسفانه جواب منفی شد درحالیکه دوستانم آی یو آی برایشان تزریق اسپرم در طی سه مرحله در یک هفته انجام شد و نتیجه مثبت شد. میخواستم بدونم آیا فولیکولهام مشکل داشت کوچیک بود یا اینکه مشکل به خاطر یک مرحله تزریق اسپرم بوده. /باتشکر
- با سلام مدتی نزدیک یک سال پریودی نامنظم داشتم ۴۶ سالمه ، ضخامت آندومتر ۹mm دارم دو ماه مکرر خونریزی شدید داشتم پزشک برام دیفرلین تجویز کردن ولی بعد تزریق بعد دو هفته فقط دو روز خونریزی نداشتم مجددا خونریزی خیلی شدید دارم واقعا خسته شدم ، البته قرص مجسترول هم تجویز کردن برام به دلیل میگرن بعد مصرف یکی از قرصها سردرد شدید شدم و دیگه قرص رو ادامه ندادم لطفا راهنماییم کنید ، ممنونم
- نامنظمی پریود
سلام من پریودم یه مدته خیلی نامنظم شده اخرین پریودیمم دوماه پیش بود دو بار با بی بی چک تست بارداری دادم منفی بود چیکار کنم که پریود بشم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم؟
- نامنظمی پریود
سلام وقتتون بخیر، من ۲۳ ساله هستم
از شروع پریودم (از ۱۱سالگی) همیشه نامنظم بوده، تا الان ۲بار ازمایش هورمونی دادم و هر ۶ماهم سونو میرم که نتایج نرمال بوده ،هیچ علامتی مثل آکنه، چاقی،موی زائد و ... و هم ندارم.علائم تخمکگذاری هم دارم اما پریود نمیشم،چکار میتونم انجام بدم؟ - سلام ببخشید یک ماه هست زایمان سزارین کردم الان یکم بخیه هام باز شده و یبوست هم دارم مشکلی داره یا نه
- توده اکوژن در سنوگرافی
سلام دکتر درسونوگرافی ۳۲هفته .لایه اکوژن به نفع بازال پلیت دست نخورده در خلف جفت دیده شده که ب ضرر جفت کرتا می باشد این یعنی چه
- پریود
سلام من خانمی ۲۰ سال هستم که در هنگام پریود شدن روز اول دردشدید مقعدی دارم که نمی تنونم بشینم و الان هم پنچ ماه هست که قصد باردای دارم ولی بارداری صورت نگرقته
- آزمایش غربال گری
سلام خسته نباشید من ۴۲سالمه بارداری دوممه به طور طبیعی/ غربالگری مرحله اول انجام دادم ان تی۱/۱وریسک داون هم ۱/۱۷۰۰ بود که دکترم گفت نیاز به غربالگری مرحله دوم نیست وسلفری هم نمیخوادانجامدبدیدالان آنومالی هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی ذهنم درگیره که نکنه مشکلی پیش بیاد به نظرشمابایدسلفری انجام میدادم؟
- سینه
سلام من سینه هام کوچیکه و ۱۶ سالمه باید چیکار کنم رشد نداره
- بارداری
سلام من پریودم منظمه و هر ماه بیستم میشم این ماه ۲۱ شدم دیروز ی لکه امد قطع شد دیگه نیومد وروز دوم میرم دستشویی خون هست اما تو نوار نمیاد دل درد وکمر درد هم دارم وسردرد آیا امکانش هست باردار باشم
- سقط جنین
باسلام،من الان ۲۷ روزه که باقرص سقط جنین کردم البته حدودا ۱ماهم بود که قرص خوردم ۳نوبت آزمایش بتا دادم قبل ازین که قرص بخورم ۲۷۵ بود ۱هفته بعداز قرص ۱۵۷ شد و ۲هفته بعد ۱۷۴ تواین ۲۷ روز هم خونریزی از لخته به سطح متوسط و حالا کم داشتم باید چیکارکنم که آزمایشم منفی بشه؟
- یبوست دراندومتریوز
باسلام من دوسال هست که اندومتریوز دارم ودارم فقط قرص ال دی مصرف میکنم اخرین ازمایش وسونوگرافی که خانم دکتر شرف الدین انجام دادند نرمال بود وکیست نداشتم این چندوقته یه چیز خیلی داره اذیتم میکنه که اون هم یبوسته/با اینکه روزی 7یا8لیوان اب مصرف میکنم اب انجیر هر روز الو خراساتی کیوی /گلابی رو میپزم/ انگور و..... بیشتر شبها سوپ واش کدو/نهارهم برنج رو اغشته به روغن زیتون میکنم ولی باز یبوست داره اذیتم میکنه /یعنی احساسم اینکه خانم دکتر زمستون بیشتر اذیت میشم تا تابستون /سپاسگذارم خانم دکتر
- حاملگی
سلام خانم دکتر من ۳ساله که ازدواج کردم و ۲ساله که اقدام ب بارداری کردم اما نتیجه نگرفتم قرص های مثل لتروزول ولتروفم ومتفورمین چیه سریع قرص های دیگ استفاده کردم اما بازم نتیجه نداد دکترگفت تنبلی تخمدان دارم اما آزمایش هورمونی مشکلی نداشت همسرمم آزمایش داد دکتر گفت مشکلی نداره ومنم دلم شدیدا بچه میخواد و توروحیم خیلی اثر گذاشته دکترابهم میگن عجله نکن حالا میشه دیگ همش با داروهای مختلف و تکراری منو سر میدونن ایا من میتونم ب انتخاب خودم ای وی آف انجام بدم؟؟؟؟؟؟؟
- سلامچراازوقتیاقدامببارداریدارمپریودیمعقبمیوفتهولکهبینیداری
- لکه بینی
سلام خانم دکتر 31 ساله و متاهل هستم فرزندی ندارم و 5 ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام . 4 ماه است که دقیقا یک هفته قبل از پریود لکه بینی دارم . که ماه اول به صورت لکه های کم رنگ بود . ماه بعد مانند پریود شد و ماه سوم لکه ها قهوه ای . آزمایش بارداری منفی بوده . با مراجعه به پزشک تشخیص دادند که کمی عفونت دارم که با دارو رفع شد و لکه بینی حالت خونی شد که گفتند نشانه رفع عفونت است و با معاینه و سونو واژینال گفتند که مشکلی نداری و تخمک گذاری هم عادی است . اما این ماه بازهم لکه بینی دارم ( یک هفته قبل از پریود )که مانند پریود است با درد خفیف شکم و کمر . همیشه پریودهای منظم دارم (24 تا 28 روز) بجز دو ماه قبل که 31 روزه شد . لطفا راهنمایی کنید .ممنون
- کوتاژ رحم
سلام آمنه فتحی نیا هستم دو روزپیش مشکل خودمو براتون نوشتم میدونم سرتون شلوغه خواستم بدونم که حضوراخدمت برسم یا لک بینی من طبیعی هستش ممنونم
- قرص گین آپ دربارداری
سلام من قرص گین آپ مصرف کردم یه بسته کامل نمیدونستم باردارم ماه اول بارداری هستم خطر ناکه میتونم جنین نگه دارم یانه


