Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من خانمی ۳۷ ساله هستم وقتی پریود میشم پاک میشم پادرد مخصوصن روی رونای پام درد میاد کمردرد آزمایش دادم ویتامین دی زینگم پایین بود دارو میخورم سونو هم دادم مشکلی نداشتم ولی موندم چرا پادرد میشم سر گیجه چشام خسته بدنم ضعف میگیره گرمیگیره بدنم دلم میخواد بخوابم همش
- تاثیر مصرف قرص بر آزمایشات
با سلام من آندومتریوز دارم و قرص وروژستمصرف و آمپول زولادکس تزریق کردم آیا در آزمایشات خون و ادرار چیزی مشخص میشود
- تخمدان و پریودی
سلام موقه ی پریودی چند روز نزدیک موعود ضربان قلبم نامنظم میشه و نبض های بدنام همینطور حس سبک شدن و کندی در بدن دارم کیست ریز تخمدان هم دارم و یکم تنبلی اصلا این علائم به پریودی و تخمدان ربط داره؟ نمیدونم چرا اینطور میشم هربار ازمایشاتم خوب بوده و پرولاکتین ۲۸ و غده ی ادنوم دارم ولی نمیدونم این علائم نزدیک پریودی به علت چیه حالت های پریودی هم دارم ولی این علائم اذیتم میکنه
- قارچ
سلام خانم دکتر، من سه شنبه اومدم پیشتون قارچ داشتم شما دوتا کپسول واژینال دادین بهم یکی کپسول کلوتریمازول یکی ژینوفیلوس یادم نبس گفتین چطور باید استفادش کنم؟!هردو هفته ای یکبار؟!
- پرده بکارت
سلام خانوم خسته نباشید ۱۰ سال پیش دوست پسرم به آلتم دست زد دستشو داخل نکرد اما بعدش خونریزی کردم نمیدونم التم زخم شد یا پردم پاره شد؟الان ۳۱ سالمه دو هفته پیش با یه پسر رابطه جنسی داشتم اون آلتشو به آلتم مالید میگه داخل نکرده من دیروز رفتم دکتر زنان بهم گفت جلوت باز شده نمیدونم کار اینه یا اون اما من بعد از این سکس خونریزی نداشتم ممکنه ممکنه پردم ارتجاعی باشه که بازه؟ دکتر زنان وقتی برام نذاشت بهم توضیح بده من خیلی ناراحتم خانوادم بفهمن نمیدونم پیش دکتر باتجربه تر برم؟
- سلام زخم و عفونت واژن در ازمایشاتی که دکتر عمومی مینویسه مثل crp و این چیزا مشخص میشه؟
سلام خانم دکتر خیلی ناراحتم دچار افسردگی شدم ۲۳ سالمه و مجردم کله بدنم شده موهای زائد دور سینه اطراف سینه جناغ قفسه ی سینه شکم بناگوش و زیر گلو موهای ضخیم و مشکی سونو دادم فاقد کیست بودم آزمایش هورمونی روز ۳ پریود هم دادم تستسترون و dead بالا بود مقداری دلیل اینکه بالا بودن هورمون مردانه با وجود پریود منظم چیه؟ ممکنه ارثی باشه چون مادرمم موی زائد داره البته شدت واسه من خیلی بیشتره
- کپسول زردچوبه
سلام من آمپول زولادکس زدم برای کوچک شدن کیست آندومتریوز خواستم بپرسم همزمان میتونم از قرص کروکومین یا همون کپسول زردچوبه استفاده کنم برای کنترل آندومتریوز؟تداخل دارویی ندارند؟
- درمورددارو
منشیشماهتهتنظربرایتعینجنسیتبودمبددکترقرصپرژسترونبهمدادهمنروزیدوتامیخورمسهبستسبدازخوردناینسهبستهمیتونماقدامبهبارداریکنم
- دردهای پریودی
سلام.من چند ماهه که یک هفته مونده به پریودم دردهام شروع میشه و هیچ خونریزی ندارم فقط در حد ترشحات خونی اما دردهام واقعا آزاردهنده است و این وضعیت معمولا سه روز طول میکشه تا در نهایت پریود بشم.
- نازایی
سلام خدمت خانم دکتر عزیز من 24 ساله هستم سال 93یک سقط داشتم و از اون به بعد دیگ باردار نمیشم الان سه سال هس پیش خانم دکتری در زنجان میرم آبان امسال برام آی وی اف انجام دادن ولی موقع انتقال گفتن دهانه رحمت سفت و بسته اس فقد طوری که دستگاههای ما از اون عبور نمیکنن الان آخرین پریودم 28آبان بوده دیروز که مراجعه کرده بودم قرص دادن و گفتن چون ذخیره تخمدانم کمه بجز اون دو جنینی که فیریز کردن باید دوباره ای وی اف بشم ولی من میترسم و بشدت استرس دارم و میخواسم دکترم رو تغییر بدم که شمارو معرفی کردن ممنون میشم راهنماییم کنم آیا احتمالش هس که بدون آی وی اف هم حامله بشم؟
- فیبرم
۶ ماه قبل عمل فیبرم داشته و مجددآ فیبرم ریز مشاهده شده.راه جلوگیری از رشد فیبرم.
- سونو سینه
با سلام درصد خطای سونو سینه چقدر ؟ من ۳۱ سالمه سونو سینه دادم کیست داشتممیخوام بدونم احتمال داره سونو اشتباه باشه جیز دیگه ای باشه یا سونو کیست و از توده تشخیص میده
- استفاده از قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید،،من امروز پروییدم تموم شد،وشب رابطه داشتم،حین رابطه کاندوم پاره شد منی ب داخل واژن ریخت،،بلافاصله رفتم دستشویی وشستم،،میخواستم ببینم اشکال داره قرص اورژانسی مصرف کنم با توجه به اینکه یک روز از زمان پاکیم میگذره،وقرص اووسیزو چجوری مصرف کنم
- لکه بینی بعد از پریود
مجرد هستم و تنبلی تخمدان دارم و 3 ماه هست که از روز سوم قاعدگی سیپروترون کامپاند می خورم. 2 ماه اول قرص ها رو کامل خوردم و مشکلی نداشتم، سر تاریخ پریود می شدم و بعد از 6 روز پاک می شدم. ماه پیش یک بار قرص یادم رفت بخورم (ماه پیش 20 قرص خوردم) و این ماه یک روز زودتر پریود شدم و 5 تا 6 روز از پریود می گذره و لکه های قهوه ای می بینم. ممنون میشم راهنمایی ام کنید علت اش چیه؟
- بارداری
باسلام من پنج ماهه کیسه ابم پاره شدجواب ازمایش وسونوخوب بودنمیدانم چرااینطوری شددکتررفتم گفت سه ماه دیگه میتونی باردارشی عفونت هم نداشتم کی باردارشم خوبه چی کارکنم که این اتفاق دوباره نیفته
- سینال اف
- پریود
سلام. من درد خیلی زیادی تو دوران پریودی دارم و رفتم دکتر و دکت قرص فلوکونازول۱۰۰ داد و این این قرص رو توی دوران پریود بخورم درد کمتر میشه و بهتر میشم یا خیر؟
- عفونت قارچی
سلام وقتی که عفونت قارچی شدید دارم بعد از اینکه دارو اینا خوردم از کجا بفهمم که عفونتم کاملا خوب شده ؟؟
- قاعدگی
سلام خانم دکتر شب بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم از یکسال پیش بمدت ۴ ماه دچار قطع قاعدگی شدم وبعد از مراجعه به ماما استروژن و پروژسترون دادن بمدت ۲ ماه تو این دو ماه پریود منظم داشتم بعد دوباره قطع شد اما بعد از ۴۰ روز شروع کردم به مصرف پروژسترون وبا این دارو پریود میشدم.یک هفته پیش از پریود پاک شدم الان روز سیزدهم هست دوباره با درد پریود شدم مثل روز اول.حال فردا که ۱۴ قاعدگی هست و باید پروژسترون مصرف کنم آیا باید صبر کنم پاک بشم یا نه میشه مصرف کنم؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایین
- نازایی
سلام خانم دکتر راسته میگن بعد عمل سپتوم رحم باید زود باردار شد و گرنه اگه طول بکشه به مروز از قسمت برداشته شده رحم میچسبه؟؟؟


