Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر من ۲۳سالمه در یک ماه دوبار پریود شدن
من ۲۳سالمه دو تا بچه دارم.یکسالو هشت ماه میشه که دستگاه گذاشتم.از قبلا مشکل هورمونی و تستوسترون بالا داشتم چهار ماه پیش متخصص غدد برام آزمایش نوشتن هورمونم بالا بود که قرص فیناستراید ۱میلی و قرص اسپیرونولاکتون ۱۰۰روزی نصف.و متفورمین.سه ماه مصرف کردم دوباره آزمایش دارم تستوسترونم پایین نیومده بود.دوز داروی اسپیرونولاکتون رو زیاد کرد به روزی یک عدد+قرص سیپروترون کامپاند.من این ماه قرص سیپروترون کامپاند رو از روز ۵پریودی مصرف کردم بعد ۸تا مونده بود که تموم بشه من پریود شدم با اینکه تازه دو هفته شده بود که از پریود قبلی پاک شده بود الان قرص سیپروترون کامپاندم تموم شده ولی همچنان لکه بینی دارم دکتر رفتم قرص مفنامیک اسید و ترنسید و قرص اهن داده اینا چقدر تأثیر داره در قطع خونریزی؟؟؟مشکل اصلی از کجاست دکتر گفت از فیناسترایده.راست گفته؟؟
- زنان
سلام خسته نباشید . من سیکل منظم داشتم همیشه ولی بعد از ازدواج با چند روز تاخیر اتفاق میافته . از ۶ روز تاخیر الان به یک روز رسیده طی ۳ ماه . ۱ ماه هست که اقدام به بارداری کردم .میخواستم بدونم مشکلی هستش ؟
- تزریق اشتباه دوز سینال اف
با سلام من ب اشتباه امپول سینال اف ۴۵۰ واحدی تو یک روز تزریق کردم ایا مشکلی ایجاد میشه دکترم گفته بود روز ۸ و ۹ ،روزی ۷۵ واحد استفاده کنم
- سلام..اکوژن جداری به قطر ۶ میلیمتر فاقد جز solidداخلی در تخمدان یعنی چی؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من ۳۰ سالمه و ۷ ماه که درحال اقدام به بارداری هستم تنبلی تخمدان داشتم و دکتر از فروردین یه دوره ۳ ماهه بهم قرص دوفاستون داد دوماه اول ۲۸ روزه پریود شدم ولی این ماه روز ۱۸ پریودی دوروز خونریزی خیلی کم داشتم بعد یه روز قطع شد و دوباره روز بعد یکی دوقطره امد و بعد قطع شد و مجدد ۶ روز بعد یعنی دقیقا روز ۲۸ دوره پریود شدم علتش چی میتونه باشه
- زنان
با سلام خانم دکتر ایا میشود ک پماد تریپل سولفا یا تریامسینولون را در دکران شیر دهی استفاده کرد
- عمل
سلام.عمل لاپاراسکوپی رحم که به علت فیبروم فراوان میخوان رحم رو دربیارن چند روز تو بیمارستان بستری میشن و نیاز به همراه دارد؟ ممنون از شما
- خیلی دارم رنج میبرم از افتادگی واژنم و تیرگیش
برای رفع تیرگی واژه و میخوام ورژن تنگ بشه و تیرگی افتادگی خوب بشه😔😔😔😔
- سلام من قصد باردار شدن دارم اما الان که زمان پریودیم هست در سه روز کلا دوقطره خون دیدم احتمال داره حامله باشم یا اینکه عفونت پنهان دارم که خونریزی ندارم چون زیر دلمم درد میکنه ؟ ممنونم از پاسخگوییتون .
- ازبین برندن تیرگی کشاله ران وتناسلی
سلام نمیدونم بر اثر استفاده از تيغ زیاد وجوش زدن هر بار اینجوری شده میخواستم بدونم هزینه چقدره
- سوال
سلام خانم دکتر من قبلا بهتون گفته بودم که دوساله حجم خونریزی پریودم نسبت به قبل کم شده یعنی قبلا چهار روز بود و الان دوروز یاسه روز و شما گفتین اگه بطور پیشرونده درحال کمترشدن باشه باید ازمایشهای هورمونی انجام بدم و من الان دو ماهه که پریودم یه روزو نصفی شده و یه کمم لکه بینی دارم من ازمایشهای پرولاکتین،ویتامین دی،کم خونی و tshانجام دادم میشه بگین دیگه چه ازمابشاتی باید انجام بدم؟یعنی من ذخیره تخمدانم کم شده و دیگه هیچوقت نمیتونم مادر بشم؟من هنوز مجردم و تازه۲۰سالمه میگن کم شدن حجم پریود نشانه کاهش ذخیره تخمدانه ببخشید طولانی شد ممنون
- سقط جنین
خانومدکترشما با اجازه پدر جنین هم سقط میکنید؟
- سلام میخواستم بدونم من که قصدبارداری دارم اما پریودم نامنظم خیلی زود به زود میشه هم تخمدان ضعیف هم چند تا کیست تخمدان ریزی دارم چند بارم رفتم دکتر اما تا حالا جوابی نگرفتم ممنون میشه راهنمایی کنید خدا خبرت کن بده
- اولین بارداری همراه با توقف رشد سقط فراموش شده
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- درد شدید هر دو تخمدان بعد از مصرف شیاف کلوتریمازول ۱۰۰
سلام ببخشید من عفونت داشتم دکتر بهم شیاف کلوتریمازول ۱۰۰ قرص کلیندمایسین وفلوکونازول داد الان بعد گذشت ۵روز تخمدان هر دو طرف درد میکنه مخصوصا صبح هااعلتش چیه؟؟؟
- پریود
سلام خانم دکتر.. من قبلن یک سوال از خدمت شما پرسیدم ک رابطه محافظت نشده داشتم و استرس دارم ک شاید با پیشاب باردار شوم ولی مطمئنم یک قطره مایع منی داخل ریخته نشد و حدود 70 ساعت بعد قرص اوژانسی خوردم و بعدش یعنی حدود 5 روز بعد پریود شدم.. احتمال بارداری وجود دارد؟... شما عرض کردید احتمال بسیار ناچیز است.. من میخاستم بدونم اون احتمال ناچیز چی میباشد؟..یعنی با وجود خوردن قرص اورژانسی و پریود شدن باز هم احتمال بارداری وجود دارد؟.. پس قرص اورژانسی چ سودی دارد؟..
- عفونت
من ۳دوز ۱۵۰mg فلوکونازول هر۳ روز یکبار جهت رفع عفونت مصرف کردم(مجرد هستم) ،بعد از یک ماه دوباره علائمی مثل خارش ولو و مقعد ظاهر شده،دارو را دوباره تکرار کنم یا داروی دیگه ای مصرف کنم؟اگر میشه درمان بگید چون شرایط مراجعه به پزشک ندارم.
- استفاده ازقرص مدروکسی پروژسترون
سلام ببخشیدمن روز۲۵پریودسونودادم دوتاکیست ۲۰میلی درتخمدان راست داشتم روز۶پریودسونودادم درتخمدان راست فولیکول ۱۹میلی درتخمدان راست بااندومترتریپل لاین بودم دکترواسم قرص مدروکسی پروژسترون داده ازامروز روز۱۴به مدت۱۰روز۲عددبخورم امکان داره پریودنشم وبارداربشم امیدی به بارداری هست یانه ممنون میشم جواببدین
- سلام وقت بخیر ببخشید برای مصرف قرص دوفاستون حتما باید 11پریودی باشه
- تشریح گزارش سونوی واژینال؟
سلام وقتتون بخیر
من حدود سه ماه پیش قرص اورژانسی خوردم و بعد اون پریودام دو روز با حجم کم شد. یعنی دو دوره دو روز شدم.
ماه پیش سونو دادم همه چی طبیعی بود فقط تنبلی تخمدان نشون داد.
مجدد این ماه سونو دادم نوشته بود
رحم دارای ابعاد. 33×63 دارای ابعاد و اکوی میومتریال طبیعی است.
ضخامت دولایه اندومتر ۷ م م و اکوی آن هتروژن است.
تخمدان ها طبیعی و بدون ضایعه فضایگیر مشاهده شد.
RQ:38×20. LO::34×17
فولیکول دفورمه در تخمدان راست سایز ۱۴ م م
مایع ازاد در لگن مشاهده نشد. این هتروژن در اندومتر چی هست؟ توی سونوی ماه پیشم نبود.


