Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زگیل تناسلی
سلام وقت بخیر من از مدتی پیش یه جوشی زدم رو کشاله ی ران خودم احساس کردم یه جوش غیر عادیه چون مدت زیادی رو کشاله ی رانم موند حس کردم جوش چرکیه به خاطر همین خواستم فشارش بدم اینکارو کردم یه چیز سفید رنگی وصل بود به بدنم که به راحتی درنمیومد اما درش اوردم و اون لحظه احسای درد کمی اومد سراغم یه جوش کوجیک دیگه نزدیک این جوش هست و همین باعث شد احساس کنم شاید زگیل تناسلیه من باید چیکار کنم به مطب بیام یا قبل از اومدن به مطب آزمایش بدم اگر باید آزمایش بدم چه آزمایشی؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم 😔❤
- درد بخیه سزازین بعد سه سال
سلام بعضی اوقات درزمان بلندشدن یاخم راست شدن احساس درد شدید در محل بخیه میکنم سه سال از سزازینم گذشته ولی این درد بعضی اوقات دارم حتی در زمان ورزش کردن و ورزش شکم
- توضیح در باره پرولاکتین بالا H643
- واژن
دختر چهارده ساله در لایه داخلی واژن یه جوری مانند یه مهره تسبیح روی لایه داخلی زده ایا خطرناکه ؟
- تعیین جنسیت
سلام ووقت بخیر بنده دارای دودختر هستم می خواهم بچه سومم پسر شود چه اقدامی انجام دهم سپاسگزارم
- ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ موثراست؟
ایا قرص دوفاستون برای درمان پولیپ رحمی مفیداست
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟
- دارو
سلام ،دارویی برای درمان سرد بودن زن در رابطه زناشویی هستش؟
- بارداری
سلام خانم دکتر ۲۳ سالمه 6 ساله ازدواج کردم 1ساله نیم اقدام ب بارداری کردم نشد رفتم عکس رنگی رحم گرفتم گفتن هیچ مشکلی نداری الان 3 بار در پریودم اختلال ایجاد شده یعنی نمیتونم پریود بشم هر سری هم میرم دکتر ب من آمپول پروژسترون میده با اون آمپول من پریود میشم میشه راهنمایی کنیین ک چرا این طور میشم آخه این مشکل درمانی هم داره؟ امکان داره با این مشکل من نتونم اصلا بارداری بشم ؟
- گل مغربی
کپسول گل مغربی رو چه زمان و چطور باید مصرف کرد گفتید سندروم قبل قاعدگی علایمم و از این کپسول استفاده کنم البته من کیست ریز و پرولاکتین و غده ی اکنون دارم. مشکلی نیست؟ پریودیم بهم ریخته بود اما دو ماه هست که خداروشکر دارم میشم تاریخ نزدیک به تاریخ موعودم تشکر از بابت پاسخ گوییتون، من همیشه هر سوالی دارم از شما میپرسم، امیدوارم همیشه سلامت و تندرست باشین عزیزدلم
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید.من دختری 20ساله هستم بمدت یک سال خودارضایی مالشی انجام دادم ولی چیزی وارد واژنم نکردم.خودم چند باری خودمو تو اینه نگاه کردم پرده ام هلالی هستش ولی لبه های پردم انگار پارگی های خیلی کوچیک درحد یک میلی متر داره که خیلی نگرانم کرده. یک ماه قبل یک رفتم پیش ماما گفت پرده ت سالمه از نوع کنگره ای هستش.ازش پرسیدم پس چرا انگار حالت پارگی داره گفت اون مدلشه مادرزادی اونجوری بودی و پارگی نیست.ایا میتوان روی تشخیص ماما صددرصد حساب کرد؟؟؟؟ایا خودارضای بامالش کلیتوریس ب پرده اسیب میزنه؟؟؟؟من خیلی نگرانم توروخدا کمکم کنین
- سلام من پریود خیلی نامنظم زود به زود میشه ماهی دو بار میشه رفتم دکتر برای نامنظمی پریود قرص مدرکسی پروژسترون داده که برای سه دوره باید مصرف کنم باره اول از روز ۱۶قاعدگی شبی ۱عدد تا ۱۰شب خوردم یکیش مونده بود پریود حالا برای باره دوم باید مصرف کنم از روز ۱۶قاعدگی ۵روز بعد پاک شدنم دوباره خون ریزی دارم باید چی کار کنم بنظرتون دارو چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید
- جواب پاتولوژی پولیپ رحم
Received specimen in fomalin consists of multiple fraqents of creamy tissue admixed with blood clot measurement 4/4/0.8cm.the specimen is submitted in toto in2 blocks...endometrial polyp .non polypid endometrium .secretory endometrium 24th-25th days of a 28 day cycle.
- کمر درد و درد زیر شکم
سلا خانم دکتر عزیز،من هفته ده بارداری هستم، با فعالیت کم کمر درد و بعضی وقتا درد زیر شکم میگیرم،شبی یک عدد شیافutrogestan 200 استفاده میکردم که با مراجعه به مطب گفتند روزی دو تا استفاده کنم،ایا این حالته من طبیعیه؟
- داروی اووبوست
بهترین زمان شروع کپسول اووبوست از کدوم روز پریود هست؟؟
- پریود
سلام خانم دکتر بعد ۹ ماه از زایمانم پریود شدم بچم شیرخودم فقط میخوره الان ۱۱ روز پریودم از روز اول پریودیم قرصای ترکیبی سه رنگم خوردم لطفا راهنمایی فرمایید متشكرم
- عمومی
سلام من تازه عروسم میخواستم بدونم قبل از اولین رابطه باید از چه روشی برای جلوگیری از بارداری استفاده کنم
- لک بینی
سلام من دختر ۱۹ ساله ای هستم و پلی کیستیک تخمدان دارم .از قرصهای متفورمین و اسپرونولاکتون و فیناستراید و دوفاستون استفاده میکنم .طبق تجویز پزشک دوفاستون را از روز ۱۴ به مدت ده شب باید مصرف کنم اما الان بعد از ۷ماه مصرف این قرصها روز ۱۵ دچار لکه بینی شدم .باید مصرف قرص را ادامه بدم؟ممنونم
- سوزش واژن بعداز رابطه ودرد دهانه رحم بعداز زایمان
سلام خانم دکتر من بعداز زایمان اول بعداز رابطه جنسی درد دارم و سوزش دارم و الان که دوباره زایمان کردم از داخل دهانه رحم درد دارم سزارینیم میشه راهنمایی کنین ممنون؟
- سلام من حدود ۵هفته هست که پریود نشدم بیبی چک زدم دوبار مثبت بود حالا بخوام سقط کنم چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین ..دوتا بچه بزرگ دارم


