Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من سه هفته پیش سقط کردم رفتم سنو گفت بقایا مونده بهم میگفتند باید سقط کنی من آمپول گفتم دوروز پیش داد زدم ولی پریود نشدم هنوز به نظر شما کی تاثیر میزاره ؟ باید برم کورتاژ ؟؟
- بارداری
سلام من متاهلم و حدود ۱ ساله از قرص ایزوترتینویین استفاده میکنم ولی قبل اینکه دو هفته استفاده کنم فهمیدم باردارم حدود یک و نیم ماه و بارداری اولم هست دکترم گفته باید سقطش کنم آیا چاره ای جز سقط نداره و باید سقط کنم؟ممنون میشم پاسخ بدین
- اکوژن متعدد tiny در میومتررحم مشهود است. ایا حاملگیه
- سقط
سلام خانم دکتریکباراین سوالوپرسیدم ولطف کردیدوجواب دادیدولی من انقدحال روحیم بده که بازدوباره سوالی ازشمامیخوام بپرسم من خانمی۳۳ساله هستم خیلی مشکل توزندگیم دارم یه پسر۱۶ساله و۱۱ساله و۱۸ماههدارم راستش شوهرم نزدیک به ۹ساله منونمیخوادبامن حرف نمیزنه وتقریباسال۹۲منوبادوبچه ول کردورفت ومن زندگیموبایارانه گذروندم وحتی درمراسم فوت پدرم نیومدوبعدفوت پدرم به اصرارخانوادش بامن آشتی کردومن ناخواسته باردارشدم ووقتی شوهرم فهمیدچقدفحش ناموسی دادواینکه غلط کردی ومن همش کارم گریه بودوازلج حرف شوهرم همش ازچهارپایع خودموپایین مینداختم وهیچی نشدتااینکه دوماهم بودلکه بینی داشتم وشوهرم پول نمیدادن دکتربرم باهزا تافحش میفرستادودکترمیرفتم ووقتی دکترسونوگرفت یادم نیست دقیق گفت یاجفتت سوراخه یاپایینه آیادلیلیش ازپایین پریدن من ازچهارپایه بود؟دکترگفت فقط استراحت ومن کسی نبودکاراموکنه واستراحت نداشتم ازطرفیم بخاطروضع زندگیم راضی بودم بچه سقط شه وتاپنج ماهگیم همین بساط بودودکترمیگفت بچه سالمه وپسره ولی تو۵ماهگیم همش لکه بینی داشتم وبه شوهرم گفتم ولی شوهرم پول نفرستادودکترنرفتم تایک روزباتکان دادن بخاری بعدیکساعت شلوارم خیس شدوباخواهرم دکتررفتم وگفت کیسه آبت پاره شده از۷ لیتر۲لیترش مونده ونامه دادبرم بیمارستان سقط کنم ولی بیمارستان گفت برومایعات زیادبخورشایدخوب شه ودوهفته دیگه بیاوشوهرم اومدگفتم بریم دکترخوب ولی قبول نکردورفتیم سونوگفتم بچه تواین دوهفته اثلارشدنکرده وسقط کردن زایمان طبیعی خانم دکترمن الان ۱۸ماهه یه پسردیگه آوردم ولی همش اون جلوچشمه حالم بده وهمش کارم گریس بااینکه شوهرم اثلابامن حرف نمیزنه وبه من خیانت میکنه همش توفکراونم که بخاطرخودم ازچهارپایه پرت شدم واون بلاسرش اومدتوروخدامیدونم نبایدازشمامیپرسیدم فقط به من بگیدگناهکارم؟ببخشیدتوروخدااجرتون باامام زمان
- تاخیر در قاعدگی
سه ماه قرص کلومفین خوردم برای منظم شدن پریودم سونو قبلش دادم گفت فولکول غالب ندارم .. سه ماه کامل مصرف کردم این ماه قرص نداشتم همیشه پریودم ۴ روز جلو می انداختم اون ماه ۲۵ شدم ولی هنوز نشدم میخواستم بدونم قرص کلومفین باعثش شده
- مصرف داروگنادوتروپین و تاخیر پریود
سلام من سندرم پلی کیستیک و تنبلی تخمدان داشتم به توصیه یکی از دوستان سه بار از امپول گنادوتروپین و کلومیفن استفاده کردم باردار نشدم الان چهارماهه پریود نمیشم و باردارم نیستم مشکل از مصرف امپول هاست ؟ چکار باید بکنم ؟
- سلام وقت بخیر برای خانمی که ادنوم هیپوفیز و پرولاکتین دارد خوردن قرص اووسیز۰/۷۵ مشکلی ندارد؟
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- سلام خسته نباشین من ۴۵ سالم هست هم فیبروم دارم هم میوم .چندماه جلو می ندازم الان باید ۶ تیرمیشدم ۱تیر شدم تا الان هم ۱۱ روز هستم کم خونی دارم ونفر تو سروم می زنم .قرص مفنامیک خوروم ۳ تا هم ترنسید همنوز پاک نشدم یه سوال چند ساله اقدام به بارداری کردم خیلی متخصص رفتم فقط دارو ..عکس رنگی هنوز هیچی
سلام خسته نباشید من ۴۵ سالمه کم خونی دا م فیبروم با میوم دارم کلی دکتر رفتم دارو .عکس رنگی نتیجه نگرفتم جلو می اندازم برای مثال باید ۶تیر میشدم ۱تیر شدم الان ۱۱ روزه هستم مفنامیک خوردم تنرسید خوردم هنوز پاک نشدم چرا؟بعد یه سوال ۶ ساله اقدام کردم برای بارداری خبری نیست یع پسره ۱۹ساله دارم که جلوگیری طبیعی بوده میشه راهنمایی کنین ممنون میشم
- عفونت ادراری
من ۱۶سالمه رفتم سونو جواب سونو این بود که درکلدوساک خلفی مایع ازاد مختصر دیده میشود وپریود نامنضم ایا اینا میتونند مانع بارداری شوند
- قرص مدوکسی پروژسترون را طبق دستور شبی دوتا خوردم تا ۲۱روز اما روز بیستم پریود شدم خوردن قرص را دوروز دیگه ادامه بدم یا قطع کنم؟
- نازایی
سلام خانم دکتر شوهرم اسپرمش صفره میشه کاری کرد ک بتونیم کاشت انجام بدیم
- امپول لوپرومر
عوارض این آمپول چی هست من فیبروم دارم امروز اولیشو تزریق کردم الان بدنم گر گرفته! می شه بگید خطراتش چیه روی فشار خون تاثیر داره؟! من مشکل دستگاه گوارشم دارم
- درمان عفونت دائم چیست
- سرکلاژ
خانم دکتر من سرکلاژشکمی کردم 3ماهه ،میگن حامله شدن باسرکلاژشکمی سخته حالا من چیکارکنم زود باردارشم؟
- دردلگن
سلام،ازصبح که ازخواب بیدارشدم سمت راست باسنم(لگنم) درد داره ومیسوزه،علتش چی میتونه باشه؟چیکار باید بکنم؟تا بحال همچین دردی رو نداشتم،درضمن فیبروم خارج از رحمی هم دارم،میتونه علتش فیبروم باشه؟
- پرسش دارویی
سلام خانم دکتر عزیز و بزرگوار وقتتون بخیر ،عذر میخوام شما برای من قرص سیپروترون کامپاند تجویز کردین یه سوال پرسیده شد در مورد بین فامیل سرطان پستان وجود داره گفتم نه بعد یادم افتاد یکی از عمه هام از نوع خوش خیمش رو داره به نظرتون من این قرص رو مصرف کنم یا بخاطر مشکلات سینه که ممکنه در آینده اتفاق بیوفته خودداری کنم؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
با سلام و احترام با توجه به اینکه تا نوبت ویزیت پزشکم دو هفته دیگه فاصله هستش میخواستم اگر امکانش هست نظرتون رو راجع به جواب آزمایش زیر که جواب نمونه برداری هیستروسکوپی بنده هست رو بیان بفرمایید. پیشاپیش از شما ممنون و متشکرم. Endometrial curettage: given clinical information: Infertility Macroscopic description: Specimen received in formalin solution; consist of blood clot and multiple small irregular tissue fragments totally measuring 3x1.5x0.4 cm brown color and fine consistency. SOS:100%. Microscopic details: Sections of all submitted tissue show fragments of secretory endometrium with tubular glands lined by cylindric epithelium by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial polyp by thick walled vessels in seen. Fragment of nondysplastic cervical mucosae without HPV-related cytopathic effect is seen. Diagnosis: Endomentrial polyp Background progestronic (secretory 16-18th cycle day) endometrium Suggestive of ovulatory cycle Endometrial hyperplasia not seen Fragment of cervical mucosa without dysplasia/without HPV-related cytopathic effect
- دکاپپتیل و گرگرفتگی
سلام من پارسال دماپپتدک سه ماهه زدم و هنوز گرگرفتگی دارم آیا لازمه دارویی مصرف کنم؟ باید چیکار کنم که رفع بشه
- سلام ادنوم هیپوفیز همیشه سمت راست؟


