Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بعد از زایمان
علت ترشح زرد خیلی کم رنگ و بد بو بعد ۴۰ روز از زایمان سزارین
- نمونه گیری برای آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، ببخشید ی یوال داشتم، انجام آمنیوسنتز در هفته های مختلف مثلا یکی تو ۱۴ هفته انجام بده، یک شخص دیگه تو ۱۵ هفته انجام بده یک شخص دیگه تو ۱۷ هفته انجام بده ،این زمانهای مختلف انجام نمونه گیری برای آمنیوسنتز در نتیجه آزمایش آمنیوسنتز تاثیر داره؟ چون من اصلا نفهمیدم دقیق چن هفته بودم که دکتر از مایع آمونیوتیکم برای آمنیوسنتز نمونه گرفت، میگم نکنه تو جواب اختلال ایجاد بشه .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر از شما .
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر وقتتون به خیر.خانم۴۲ساله هستم که چند بار سقط داشتم،در هنگام پریود هم یک سمت رحمم بشدت درد میگیره،سونوگرافی انجام دادم،میخواستم بدونم مشکلم چیه؟و تاثیری توی بچه دار شدنم داره؟ تصویر کانون هایپواکو با نمای توبولار بین ناحیه cornuچپ رحم و اینگوئینال سمت چپ مشهود است که مطرح کننده ی لیگامان گرد می باشد که برجسته و قابل روئت گشته و با گذر از ringعمقی اینگویینال از کانال اینگوئینال گذر کرده و به لابیای ماژور و بافت ترم سمفیز پوییس متصل شده است و همچنین تصویر کانون mass like هایپواکو_هتروژن به ابعاد۴۰در۱۸میلی متر در انتهای لیگامان مذکور در حدود ناحیه سمفیز پوییز و لابیای ماژور سمت چپ مشهود است که در بررسی با کالر داپلر دارای واسکولاریتی داخلی می باشد و احتمالا مطرح کننده ی آندمتریوز لیگامان roundمی باشد
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من یک کیست دارای یک پستای ظریف به ابعاد 56x46mmدر تخمدان سمت چپ دارم آیا با قرص ال دی یک دوره امکان از بین رفتکی هست چون برای بار دار شدن عجله دارم
- سزارین
خانم دکترتوروخداکمکم کن شمامیگی نمیشه ۳ماه بعدازمرگ بچم اقدام کنم یعنی فاصله سزارین تا بارداری ۳ماه من دارم خودمو تقویت میدم اضافه وزن هم ندارم توروخداکمکم کن اگه باردارشدم بعد۳ماه چی مصرف کنم تا باخطری مواجه نشم منو جنین آیندم.... همش بیاد بچمم اولین بچم بود
- قرص سیبل
قرص های سفید سیبل عوارض دارن؟
- عمومی
عرض سلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیزم.من پریودیم عقب افتاده بود،بهم قرض پروژسترون دادن روزی دو عدد به مدت ده روز، میخواستم ببینم تاثیر تو پریودی داره؟ و چند روز بعد از اتمام قرص پریود میشم؟البته لک بینی دارم تاثیر قرص میتونه باشه؟ممنون
- سونوگرافی بارداری
سلام من سونو انجام دادم توی سونو مشخص شد یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۱۸در۸ م م در میومتر قدامی تحتانی در محل اسکار سزارین رویت شد. با وجود این میتونم باردار بشم؟ خطرناک نیست
- بارداری
با سلام خانم دکتر زن داداشم ماه ششم بارداری هستش برای کار شوهرش مشهد زندگی میکنن بخواهند بیایند رشت برای سزارین یا زایمان طبیعی تحت نظرتون باشه برای زایمان چه زمان باید بیان.
- سلام ممکنه قرص گین آپ پرویدی را قطع کند
- قرص دوفامد
سلام من تو اقدام به بارداری هستم تنبلی تخمدان خفیف دارم دکتر قرص متفورمین و دوفامد تجویز کرده این قرص ها باعث چند قلویی نمیشه؟
- پولیپ رحم
سلام مادرم۷۰سال سن .یکسال پیش کنسر سینه شدم درمان شدم خوب شدم خداروشکر الان یونو واژینال دادم پولیپ رحمی دارم ی مقدار بزرگتر از قبل شده سایزش ۱/۸در ۱/۳سانت هست خیلی نگرانیم لطفا جواب مارو بدهید
- یائسگی
سلام من ۲۸سالمه و سه ماهه پریود نشدم طبق آزمایشات هورمونی متوجه شدم یائسه شدم آیا یائسگی زود رس درمان داره؟؟از طریق طب سوزنی میتونه کمکم کنه که درمان شم؟
- علایم بارداری هم دارم
دو روز از پریودم گزشته هنوزم پریود نشودم میخوام بدونم باردارم یا ن
- قرص سیبل
سلام من کیست تخمدان کوچیکی دارم و22 سالم هست. دکتر قرص سیبل رو تجویز کردن. بهنگام مصرف این قرص، داشتن رابطه جنسی محافظت شده ممنوع هست؟ مشکل یا تداخلی ایجاد میکنه یا این طور نیست؟
- پولیپ و دوفاستون
سلام خانوم دکتر عزیزم من پولیپ رحمی داشتم دو تا که جمعا یک سانت بود یک ماه پیش هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- قرص اورزانسی
خانم دکتر من روز ۵ قاعدگی ک روز ۵ فروردین بود قرص اورزانسی بلا فاصله بلد نزدزکی خوردم و ۱۲ ساعت بعد هم یکی دیگه و روز ۳۱ فروردین شروع ب لکه بینی کردم تا ۴ اردیبهشت تست هم دادم ولی منفی بود علت اینکه من پریودم لکه بینی شد چیه ؟؟احتمال بارداری هست یا ن ؟؟؟
- ضربه به رحم
من امروز لگد رحم خوردم باعث پارگى پرده ميشود
- کیست
سلام خانوم دکتر.. شما برای دوماه دیگه برام سونو وازینال نوشتین.. به علت داشتن کیست اندومتریوز ... میخواستم بیام مطب انجام بدم.. ایا برام انجام میدین یا نه...
- بارداری
سلام هفته۳۷بارداری هستم تازه فهمیدم که واکسن کزاز نزدم...خاستم بدونم اگه نزنم چه مشکلی واس خودم و بچه پیش میاد؟و اینکه تودهفته۳۷میشه زد؟


