Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- Hpv
سلام من تست پاپ اسمیر دادم و اچ پی وی ۱۶ داشتم به گفتهی شما دو ماه قرص پاور فیت رو مصرف کردم و باید دوباره مراجعه میکردم بهتون با توجه به وضعیت فعلی کرونا اگر مطب حضور نداشته باشید من باید چه کاری انجام بدم ؟
- پرده بکارت
سلام من یک سال میشه نامزاد کردم چنددفعه رابطه از جلو داشتم اولین دفعه وقتی کردتا اخر داخل کرد دردی نداشتم ولی بعد از هفت ساعتی سه قطره خون اومد میگن زده شده یه یه دکتر دیگه هم گفتم گفت زده شده الان باید چیکارکنم آیا ترمیم میشه چقدر هزینه اش میشه توروخدا کمکم کنید اگه خانواده ام بفهمن منو میکشن
- کیستتخمدان
- بی بی چک هاله انداخت پریود شدم آزمایش دادم بتا بیست شد چیکار کنم.بنظرتپن باردارم؟
سلام وقت بخیر من این ماه قبل از پریودی لکه قهوه ای میدیدم خیلی کم بعد از یک روز تاخیر بی بی چک هاله انداخت احساس کردم دارم پریود میشم دیشب و خون دیدم باز بی بی چک هاله انداخت صبح هم همینطور امروز با وجود خونریزی آزمایش دادم بتام ۲۰بود ینی باردارم؟
- شکم
سلام سوزش وخارش واژن دارم بعضی مواقع نفخ شکم هم دارم علت چی میتونه باشه؟آیا عفونت باعث نفخ شکم میشه؟
- پریودی طولانی
دخترم 13سالشه،وخیلی لاغره،الان دوماهه ک پریوده،ضخامت اندومترش 20بود توسونو،تخمدانهاش سالم بودند،دوتا امپول 50میل وویتانین کا،تزریق مردن براش،خونریزیش کم شد،ولی قطع نمیشه اصلا گاهی اندازه یه سکه 500ریالیه،گاهی سب تا صبح نمیاد،دوباره همون اندازه میاد،تیره وروشن مخلوط،به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه؟امکان داره ب خاطر لاغریی باشه؟؟
- لکه بینی
سلام و سپاس از پاسخگویی تون ۴۶ سالمه دنیا به دوسال ه نامنظمی پریود ی دارم ۴ ماه نمیشم بعدیکماه میشم الان ۶ ماه نشدم و حدودا ۲۳آذر خونریزی داشتم کم و بعضی روزها مثل سفیده تخم مرغ برم کمی خون الان ۱۵ پریود ی بعدازپاکی باز لکه بینی دارم آزمایش نوشتن امروز گفتند تیروئید ندادم هورمون هام خوبه ونه من گذاری م خوبه دلیل لکه بینی م چیه؟ سپاسگزارم
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - توده ی اکوژن
در سونو مادرم ک ۴۲ سالشه نوشته شده توده اکوژن ب ابعاد ۱۲×۱۸ بین دو لایه اندومتر قابل رویت است و نوشته شده رحم بزرگی خفیف نشان میدهد ینی چه. خطرناکه؟؟ یا چی
- کیست اکوفری
سلام کیست اکوفری۲۴*۲۲میلی که دارای یک کانون اکوژن جداری کوچک به اندازه ی تقریبی۳.۸میلی متردرتخمدان راست دارم برخورداراست برام توضیح میبینم ممنون
- شیاف پروژسترون ۴۰۰ در بارداری
باسلام من حدود دوماهه که بدلیل طول سرویکس کوتاه(۲۲mm در ۳۲ هفته)و انقباضاتی که داشتم دکترم پروژسترون ۴۰۰ روزی دوتا تجویز کرده،این دوز از دارو خطری نداره؟و اینکه ادامش بدم؟الان هفته ۳۶ هستم باتشکر از راهنماییتون🌹
- محمد
سلام در هفته 32 اب دور سر جنین 10و9امکان داره به جنین اسیب وارد بشه یا امکان هست به حد نرمال برسه یا بیشتر بشه در ضمن اب دور جنینم 30هستش
- بارداری
سلام خونريزي دارم و سونو انجام دادم تصوير ناحيه هايپراكوهتروژنبدون فلوي عروقي با ابعاد ٢٩\\\"١٦ ديده شد يعني چي
- درد لگنی
سلام .خسته نباشید من ۵۲ سالمه .در سونو گرافی شکم و لگن که چند روز قبل از من گرفته شده. نوشته شده چند کانون ظریف کلسیفیه در کاویته آندومتر رویت شده .... این موضوع نگرانم کرده لطفا توضیح بدید .
- قرص ضد بارداری
سلام ببخشید من در حال مصرف قرص استرادیول برای انتقال جنین هستم ک رابطه داشتم اگ قرص ال دی مصرف کنم مشکلی پیش نمیاره ؟
- تاثیر قرص مدروکسی بر بارداری
سلام.بنده تقریبا یکسال بود که پریودم بی نظم شده بود و ۵روز ۵روز عقب می افتاد بعد از مراجعه به پزشک و دادن آزمایشات مختلف برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرد من هم روزی ۲تا در ده روز خوردم.در ضمن من جلوگیری طبیعی می کنم و دارای سه فرزند دختر هستم.متاسفانه بعد از خوردن این قرص حامله شدم و الان استرس زیادی دارم چون می خواستم با برنامه ریزی دارای فرزند پسر شوم.آیا خوردن این قرص تاثزر در جنسیت نوزاد دارد
- درد در ناحیه بخیه سزارین
سلام.۵ سال پیش عمل سزارین انجام دادم الان حدود ۱ماهه جای عمل دست چپ کنار استخوان لگن احساس درد میکنم،علتش چی میتونه باشه؟
- کیست
سلام خانم دکتر محترم میخواستم بدونم کیست تخمدان باعث ناباروری میشه؟ متشکرم
- باردارشدن دوقلو
سلام خانم دکتر.من 25سالمه.وزن 73کیلو.میخوام بارداربشم.خیلی هم دوست دارم دوقلو باشه باید چکارکنم
- آشرمن
سلام خانوم دکتر. من ۳۶ سال دارم و شش ماهی میشه ازدواج کردم . به دلیل لک بینی های مکرر به دکتر مراجعه کردم و پولیپ رحمی یک و نیم سانت تشخیص داده شد. اسفند ماه سال گذشته تحت عمل هیستروسکوپی قرار گرفتم و پولیپ برداشته شد. دقیقا بعد از عمل برداشتن پولیپ پریودی های من از پنج روز به دو روز اونم خونریزی خیلی سبک در حد دو نوار بهداشتی کاهش پیدا کرده. میخواستم بدونم آیا عمل برداشتن پولیپ میشه باعث آشرمن بشه ؟ خیلی نگرانم ممنون بابت جوابتون


