Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ناباروری
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر یسوال داشتم از خدمتتون من این ماه اقدام کردم علائم بارداری هم داشتم مثل تغییر رنگ و درد نوک سینه، تکرر ادرار، تغییر خلق و خو، از طرفی روز ۲۶ قاعدگی لکه بینی قهوه ای داشتم در صورتی که من هیچ وقت لک نمیدیدم و پریودم همون روز اول شدید میشد(طول دوره ام ۲۸ روزه و منظم هست)تو روزی که لک بینی داشتم تست بتا دادم و عدد بتا ۵ بود فردای این لکه بینی پریود شدم و خونریزیم خیلی زیاد و دردناک بود نسبت به ماه های قبل حالا مشکلم اینه ممکنه برای لانه گزینی بوده باشه اون لک ها و لانه گزینی موفقیت آمیز نبوده باشه اینم بگم خدمتتون من تمام ازمایشای قبل بارداری و انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم نه بابت تخمک، نه ویتامین اا و نه ضخامت دیواره رحم
- بارداری خارج رحمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر خانمی هستم ۲۷ ساله شهریور ۹۴ حاملگی خارج از رحم پاره نشده در تخمدان داشتم و همینطور مرداد ۹۵ که با آمپول متوترکسات درمان شد بعد از حاملگی اول عکس رنگی رفتم که نشان داده لوله ها مشکلی ندارن میخواستم بدونم چرا این طوری میشوم خواهش میکنم راهنماییم کنید.
- سن بارداری در غربالگری مرحله دوم
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ ببخشید یک سوال داشتم، میخواستم بدونم برای آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری باید سن بارداری موقع آزمایش دقیق گفته بشه؟ من رفتم مرحله دوم غربالگری تو آزمایشگاه سن بارداری رو طبق سونوگرافی که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام داده بودم حساب کردن و نوشتن و دقیق نمیدونستم که چند هفته بودم، میخواستم بدونم ممکنه این سن تقریبی که نوشتن تو جواب آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر بزاره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- تخمک گذاری
سلام دوره قاعدگی من۳۲روزه هست برای بارداری چه روزی اقدام کنم سرکلاژ شکمی هم هستم
- زایمان
با سلام من ی پسر هستم .ی دختر مد نظر دارم برا ازدواج .ولی ی سوالی ذهنم را درگیر میشم .اینها ۴ خواهر هستن و مادرش هیچ پسری نداشته .اگه من باهاش ازدواج کنم .چند درصد احتمال داره ایشون هم دختر زا باشه فقط ؟
- تعیین جنسیت
سلام ووقت بخیر بنده دارای دودختر هستم می خواهم بچه سومم پسر شود چه اقدامی انجام دهم سپاسگزارم
- جلوگیری از بارداری
چند روز بعد از خوردن قرص اورژانسی، برای اطمینان از عدم بارداری،میشه آزمایش خون انجام داد ؟
- زایمان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید، ببخشید شما سزارین اختیاری انجام میدین؟کدوم بیمارستان؟
- اقدام به بارداری دوم
سلام خانم دکتر خسته نباشید، می خواستم بدونم بعد یک سال از سزارین می تونم برای بارداری دوم اقدام کنم یا هنوز زوده؟
- غربالگری سه ماهه اول
با سلام در غربالگری سه ماهه اول اگه جواب سونو گرافی خوب و جواب آزمایش خون بینابین و حدوسط باشد ایا جنین دارای ناهنجاریست و باید سقط کرد و یا باید برای غربالگری سه ماهه دوم منتظر ماند؟
- عمومی
سلام وقت شما بخیر اقصد بارداری دارم,و تعریف خانم دکتر رو شنیدم,سوالاتی داشتم در زمینه اینکه تحت قرارداد چه بیمه هایی هستندو اینکه در کدوم بیمارستانها,فعالیت دارندت
- استفاده از قطره گوش در بارداری
سلام خسته نباشید من ۵روزه ivf کردم امروز گوشم ملتهب و دردناک شده میخواستم ببینم استفاده از قطره بتامتازون ایراد نداره؟ ممنون
- هماتومی
سلام خسته نباشید من درهفته ۱۸ بارداریم هستم هماتومی ۵۱ میلی دارم خونریزی و لکه بینی ندارم دکتر برام آمپول تجویز کرده .من خیلی نگرانم هماتومی من خیلی بزرگ تر شده جواب منو بدید خیلی ممنون میشم
- بارداری
از وقت پریودیم دو روز گذشته
- سابقه مشکل ژنتیکی در بستگان
با سلام ، ببخشید ی سوال داشتم، من چند سال پیش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی، قبلا هم دو سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز، این بار هم باردار هستم رفتم غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، و بعدش مشکل دو تا بچه هام که قبلا سقط شدن رو گفتم، منتهی مشکل بچه های دو تا از داییام که مشکل ژنتیکی دارن یادم رفت بگم و مشکل بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های داییام و بچه خواهرم،با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر داره؟
- توده درقلب جنین
سلام ببخشید من درهفته ۱۸ی سونودادم ک میگن ی توده درقلب جنینه.البته سونو Ntنرمال بوده و۱،۴بوده ولی خیلی نگرانم بقیه چیزاش سالم.اولین فرزندمه
- شپش در بارداری
سلام من از ۲۷هفته باردارم از خواهر کوچیکم شپش گرفتم کارم شده گریه چیکارکنم که از بین بره خیلی میترسم توروخدا یه راه حل بگید میترسم از شامپو استفاده کنم بدباشه
- یبوست بارداری
سلام خانوم دکتر. باردارم تقریبا یازده هفته هستم . به شدت دچار یبوست شدم الان چهار روز هست که بیرون روی نداشتم. بواسیرم دچار خونریزی شده . به خاطر تهوع شدید بارداری دیمیترون میخورم روزی دو عدد و به خاطر همین تهوع شدید بالا آوردن ها درست نمیتونم تغذیه کنم و کلا یه قطره روغن زیتون دهنم میره تا یه ساعت فقط بالا میارم. منظورم هرچیزی نمیتونم بخورم . راه حل من چیه؟
- زایمان فرزند چهارم چگونه است


