Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال در مورد عفونت واژینال
سلام من دختری ۱۸ ساله هستم و مجرد چند وقتی هست بعد از تموم شدن پریودم در قسمت داخلی واژن احساس درد میکنم مثل دردی که زمان پریودی پیش میومد و اینکه همیشه از بعد بلوغ ترشح بالایی دارم آیا میتونه مربوط به عفونت باشه؟ اگر نه دلیل این درد چیه
- تفسیر آزمایش
سلام دکتر یه پولیپ از دهانه رحم خارج کرد و فرستاد ازمایشگاه این جواب ازمایش میشه لطفا تفسیرش کنید ممنونم
ANATOMICAL PATHOLOGY REPORT
FINAL PATHOLOGY DIAGNOSIS Endocervix (biopsy):
Mucus and stripped endocervical epithelium
GROSS DESCRIPTION
The specimen is received in formalin labeled with the patient's information and designated as "endocervix", consists of an up to 0.8 cm loose aggregate of soft tan tissue pieces; totally submitted in one block. MICROSCOPIC DESCRIPTION
See final diagnosis - فشار به بالای ناف در بارداری.
سلام ببخشید طبق آخرین سونو که در ۲۸ هفته و ۵ روز رفتم ،امروز حدود ۳۱ هفته و دو روز باردار هستم البته بعد اون دقیق دقیق نمیدونم چند هفته ام،موقع نشستن در دستشویی خم شده بودم و کمر شلوارم به بالای نافم فشار وارد کرد بعد شستن خودم که بلند شدم دیدم بالای نافم ی کوچولو فرو رفته رد شلوار بود نگرانم ممکنه به سر و مغز جنین یا سایر اعضای بدن جنین آسیب وارد بشه؟ البته حرکات جنینم رو حس میکنم .تورو خدا راهنمایی بفرمایید تازه دیروز رفته بودم دکتر گفت وضعیت جنین خوبه.الان هیچ ناراحتی و دردی ندارم فقط میترسم خدایی نکرده به مغز جنین یا سار اعضای بدنش آسیب وارد بشه.
- بارداری
سلام من برای بارداری اقدام کردم بعد از تاریخ پریودم ۴ روز گذشته بود ک بی بی چک مثبت شد ولی کمرنگ بود بعد آزمایش ادرار هم دادم ک گفتن خیلی مشکوک ب بارداری اگه پنج روز بعد بدین ب احتمال زیاد مثبت بشه جواب حالا بعد سه روز پریود شدم و ی تیکه گوشت کوچیک ب اندازه ی لوبیا توی پدم بود ک داخلش تقریبا سفید رنگ بود یعنی سقط شده من چه مشکلی دارم ۱۹ سالمه ۱۸ سالگی هم سقط داشتم ب خاطر اینکه جنین رشد نکرد تو دو ماهگی
- عفونت
یلام درماه دوم بهردهری هستم.دکتر زنان برای عفونت ادراری...قرص های سفالکسین و الان هم سفکسیم ۴۰۰ تا۵ روز نوشته...اینا مشکلی برای بچه نداره؟safe هست؟
- بقایا سقط
سلام من بقایا بعد سقط ۲۵*۲۶*۲۴ بوده آیا خطر دارد و احتیاج به کورتاژ
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام.من سه روز پیش سونو دادم.جوابش ب این صورت بود ک ضخامت اندومتر ۷mm. کیست ب ابعاد ۴۸×۳۱ و داخل ان ضایعه اکوژن ۳۱×۲۱ رویت شد. میخوام بدونم این اکوژن چیه؟عایا خطرناکه؟ عایا دلیل بر سرطانه؟ در برگه سونوم نوشته ۴ هفته بعد از لحاظ solid بودن صایعه بررسی شود. ممنون میشم کمکم کنید راهنمایی کنید
- کمربند بعداز سزارین
سلام خانم دکتر عزیز تا چند وقت بعد از سزارین باید کمربند بست؟
- سرکلاژ بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز خسته نباشید من هفته چهارده بارداری هستم یکم اردیبهشت سرکلاژ شدم میخواستم بدونم باید استراحت مطلق باشم استراحت مطلق یعنی در چه حد من کمی ترشح دارم اوایل خون آبه بود الان کم کم به زردی میزنه شیاف پروژسترون و قرص ایزوپرین استفاده میکنم سونو هم انجام شده خوب بوده چند وقت یکبار میتونم حمام برم ممنون میشم راهنمایی کنید
- تفسیر جواب پاتولوژی
Received in formalin fixed container consist of multiple pieces of creamy brownish soft m,1.5x1x1 cm totally.sections show endometrial tissue with tubular and dilated gland lined by pseudostratified epithelial cells in cellular stroma with congestion and hemorrhage endometrial curettage
- خود ارزایی
سلام خانم دکتر ، ایا اگر کسی در طول زمانهای متوالی خودارزایی کند و زمانی که برای ازدواج پیش یکدکتر زنان برود آیا این دکتر می فهمد که این دختر خوددارزایی انجام داداه است یا خیر. ممنون
- شیردهی
باسلام بنده ۱۱ماه پیش زایمان کردم و سزارین شدم شیرتا ۳ماه دادم آیا نیازی هست قرص شیر خشک کن مصرف کنم یاخیر
- سلام وقتتون بخیر
- سقط جنین
هزینه کورتاژ چقدر هست؟؟
- انتقال جنین
سلام و خسته نباشید دکتر عزیز بنده انتقال جنین 5 روزه دارم ولی پرژسترون را 4روز استفاده کردم مشکلی ایجاد نمیشود
- علت ضربان قلب نامنظم یا پایین هنگام مالش کلیتوریی چیست
- طول سرویکس کوتاه
باسلام و وقت بخیر،من ۳۲ هفته به دلیل انقباضهایی که داشتم سونو طول سرویکس واژینال دادم ۲۲ میلیمتر بود،الان هر۱۲ساعت شیاف پروژسترون میزارم انقباضهام کنترل شده،میخاستم بدونم احتمال زایمان وجود داره؟؟یا ممکنه بچه بمونه تا حداقل ۳۶ هفته باتشکر
- عمومی
سلام خانم دکتر عزیزخسته نباشید .چندسالی هست که مقعدم دچار درد شده که از داخل زخم میشه که اگر یبوست داشته باشم بهدرد وخونریزی دچار میشم دکترهم رفتم پماد آنتی هموروئید استفاده کردم وهم شیاف .ولی ماهی یکبار بعد از پریودم این جوری میشم میشه کمکم کنید باتشکر
- سرکلاژ
سلام من هجده هفته و چهارروز سرکلاژ کردم و الان بیست هفته تمام هستم. میتونم کار های خونمو در حد سبک و آشپزی دونفره انجام بدم؟ اولین بارداریمه با طول سرویکس قبل سرکلاژ 20 و اینکه میتونم به خانه ام برگردم یکساعت و نیم راهش است
- پرده بکارت
سلام من پرده بکارت ندارم قبلا با کسی رابطه داشتم باز هم میشه گواهی بکارت گرف اخه نامزدم یکم گیره و باید حتما یه گواهی تحویلش بدم


