Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میگرن دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من چند ساله که در بازه ی ۱۰ روز قبل از قاعدگی، یا دقیقا روز قبل از شروعش، یا روز سوم تا پنجم قاعدگی، یا یکی دوز نزدیک تخمک گذاری دچار میگرن میشم. یعنی هر ماه حداقل دو بار در بازه هایی که گفتم سردرد میگیرم. اغلب ۲۴ ساعت سردردم طول میکشه، سرگیجه و حالت تهوع و افت فشار پیدا میکنم. گاهی حتی گنگی سر تا دو سه روز طول میکشه. فقط هم سردرد نیست، عصبی شدن و تغییر ناگهانی خلق و خو و حساس بودن بیش از حد به رفتارهای اطرافیان هم همراهش هست. از نظر سابقه بیماری، ده سال به دلیل هپاتیت آتو ایمیون آزاتیوپرین مصرف میکردم، که الان سه ساله برای کبدم هیچ دارویی مصرف نمیکنم و آنزیم های کبدم نرمال هستن. سه سال هست که مبتلا به کولیت اولسرو هستم و روزی ۱۶۰۰ میلی آساکول مصرف میکنم.
احساس میکنم کولیت من علاوه بر استرس خودم بیشتر به این دلیل ایجاد شده که هر ماه به خاطر سردردهایی که داشتم مرتب بروفن و ژلوفن استفاده میکردم و حتی تا قبل از تشخیص کولیت هربار دو تا ژلوفن میخوردم تا سردردم قطع بشه.
در حال حاضر پزشک گوارشم مصرف مسکن های بروفن و ژلوفن رو ممنوع کرده، گرچه مصرفشون هم دیگه بی فایده ست و فقط باعث طولانی تر شدن سردردهام میشه.
خیلی در مورد میگرن های دوران قاعدگی و PMS و تاثیر تغییرات هورمونی روی سردرد و اختلالات عصبی مطالعه کردم. اما جز ورزش کردن و دمنوش های گیاهی راهی موثر پیدا نکردم. البته همینها هم اثرشون در حد خفیف کردن درد بوده و مشکل من همچنان باقیست و واقعا خسته ام کرده و حتی روی روند کار و زندگیم اثر منفی گذاشته. آیا راهی برای رفع این میگرنها هست؟ آیا نیاز هست که آزمایشی انجام بدم تا مشکلم دقیق تر مشخص بشه؟ ضمن اینکه کم خونی ارثی و مشکل کمبود وزن هم دارم،۳۰ سال دارم، وزن ۴۶ کیلو و قدم ۱۶۱ هست.
منتظر پاسخ شما هستم پیشاپیش متشکرم - ضربه به کمر
باسلام، دخترم 12ساله است، ضربه به پشتش خورده وخونریزی داشت تاهفت روز وقطع شده اما ماه بعد دیگه خونریزی نداشته، من باید چکارکنم دوست ندارم دراین سن برای معاینه ببرمش دکترلطفا جواب بدیدچون خیلی استرس دارم
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۵ مهر زایمان زود راس داشتم الان ۲ روزه خون ریزیم قط شده میخواستم بدون چند وقت دیگه پریود میشم و بت برای زود تر پریود شدن میتونم از امپول پروژسترون استفاده کنم؟؟
- سقط
سلام و خسته نباشید.من حدود یک ماه و نیم پیش در 10 هفتگی سقط انجام دادم.بعد از یک ماه که سونگرافی مجدد گرفتم،بقایایه بارداری به اندازه حدود 2 در 2سانتیمتر نشان داده شد.به غیر از کلتاژ دوباره راه حل دیگری وجود ندارد.
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
COMPAtible with Disorderedporiliferativeendometriom Focal polypoid features,compatible with Endometrialpolyp
- مصرف قرص لتراکس
باعرض سلام وخسته نباشید من ۲۶سالمه ویک فرزند ۵ساله دارم والان ۶ماهه که اقدام کردم برای بارداری اما هنوز نتیجه نگرفتم .مکمل های قبل از بارداری مثل اسیدفولیک و بد هم مصرف میکنم .دکتربرام قرص لتراکس ۲.۵تجویزکرده.میخوام بدونم الان که ۶ماه از اقدامم گذشته میشه لتراکس مصرف کنم یاباید صبرکنم یکسال از اقدامم بگذره؟باتشکر
- ویتامین ها در بارداری
سلام خسته نباشید هفته ۲۲ بارداری هستم تا الان اصلا مولتی ویتامین مصرف نکردم چون اکثرا سایزشون بزرگ هست بلعشون برام مشکله فقط از ایزی آیرون و ویتامین دی استفاده می کنم چون اوایل بارداری قند داشتم و با رژیم کنترل میکنم نمیتونم از شریت مولتی ویتامین استفاده کنم حتما نیازهست که از مولتی ویتامین استفاده بشه؟مولتی ویتامینی هست که جویدنی یا پودری و یا قرص ریز باشه و قند رو بالا نبره؟و آیا قرص مولتی ویتامین معمولی ایرانی که صورتی هست برای جنین خطر داره؟خیلی ممنونم
- آیا بعد از چهار سزارین وابسته شدم لوله بازم امکان داره پولیپ داشته باشیم
- تست اسپرم
سلام خانم دکتر. من دوتا بچه دارم ۱۶ ساله و ۸ ساله. برای دومی که میخواستیم اقدام کنیم نمیشد بعد مراجعه خانمم به متخصص تشخیص عفونت بود و طی مراحل درمان بهبود پیدا کردنولی چون بازم نمیشد دکترشون از من خواست که تست اسپرم بدم که تشخیص چسبندگی داده شد و اون هم بعد طی مراحل درمانی مرتفع شد و ما صاحب بچه دوم شدیم. حالا میخوام بدونم الان هم من تگه بخوام بچه دار بشم باز هم همون مشکل بعد چند سال واسه من رخ داده یا فقط از طریق آزمایش میشه فهمید؟ ممنون
- نظافت دختربچه
سلام خانم دکتر مهربون بنده یک دختر 18ماهه دارم میخواستم بپرسم برای ششتشوی آلتش ازچه روشی استفاده کنم که پماد یا الودگی روش نماند وآیا استفاده از کرم پای کودکان روی بدن دختر بچه مشکلی ایجاد نمیکنه ممنونم که وقت با ارزشتون را دراختیار ما قرار میدهید
- اقدام به بارداری
یک اکوژن فوکال به ابعاد mm 4 * 10 در قسمت دیستال کاویته آندومتر دیده میشود..لطفاً راهنمایی کنید میخواهم آمادگی بارداری داشته باشم،38سالمه،
- واکسن کزاز در بارداری
هفته بیست ونه بارداری هستم. ده سال از آخرین واکسن کزازم گذشته. از بهداشت گفتن بیا واکسن کزاز بزن. بعضی ها منصرفم میکنن میگن لازم نیست واکسن بزنی ماده شیمایی هستن که معلومنیست برا جنین در اینده مشکل ایجاد کنه یا نه. موندم نمیدونم چیکار کنم. نظر شما چیه؟ آیا واجبه واکسن کزاز ؟
- مدت استفاده از قرص دوفاستون
سلام و خسته نباشید، من ۳۲ سالم و مجرد هستم. من آزمایش خون و همچنین سونوگرافی رفتم توی سونوگرافی نشان داد که چند تا کیست دارم و نوشت که تنبلی تخمدان دارم پیش دکتر متخصص زنان و زایمان رفتم برام قرص دوفاستون را تجویز کرد و گفت که این قرص و باید حالا حالا بخوری که تنبلی تخمدان شما درمان بشه و باعث نازایی نشود. ولی خوب من پریودیم منظم شده و می خوام بدونم که تا چه مدت باید قرص دوفاستون بخورم و اگر قطعش کنم قرص دیگه جایگزینش هست و اگر حتی نخوام قرص بخورم چه اتفاقی می افتد. البته من حتی دوباره سونوگرافی هم ندادم که بدونم اصلا احتیاج هست من مصرف کنم و من بخاطر مشکل هورمدنی هم که دارم یک و نصفی در روز قرص متفورمین استفاده می کنم. ممنون میشم جواب بنده را بدهید.
- لک قهوای ۹روز بعد از انتقال جنین
سلام
۹ روز پیش انتقال جنین داشتم امروز یه لک قهوای دیدم ۲ روز دیگه موقع پریودیم هست تو رو خدا بگید دلیلش چیه یعنی باردار نیستم
- کیست تخمدان
سلام من تقریبا یه سال هست که هرماه از وقت پریودم میگذره رفتم سونو دادم گف کیست تخمدان داری و میرم دکتر آمپول میزنن بعد از ۱۰ روز پریود میشم ماه دیگه بازم اینجوری میشم یه قرص یا راه چاره ای برای از بین بردن کیست تخمدان میخوام لطفا راهنمایم کنید
- چرا پولیت اکوژن رحمی به وجود میاد و راه درمان
- اسپرم
سلام خانم دکتر آزمایش شوهرم خرکتش ۵۵هست تعداش ۱۵و شکلش ۲درصد البته این آزمایش و ۹ماه پیش داده و الان سه ماه ک داخل اقدام هستم و باردار نمیشم. درضمن سرکلاژ شکمی هستم و این ماه سه فولیکول بالغ مثلاً ۲۰و ۲۱و۱۹داشتم آمپول آزاد سازی زدم الان میخام بدونم احتمال داره بخاطر اسپرم شوهرم باشه ک باردار نمیشم. یا مشکل جای دیگری هست
- بریچ
سلام من بارداری اول را میگذرانم قبل از اون سقط نداشته ام الان در هفته 36 ام بارداری هستم سونوگرافی که انجام شد وضعیت بچه بریچ بود سوال من این است آیا از این هفته به بعد احتمال چرخش جنین هست؟ چقدر احتمال داره بچه از بریچ به سفالیک تبدیل بشه؟
- قرصچیبخرمتاقاعدگیبندبیاد
من۴۰سالههستمالان۴ماههستکه۱۰روزبه۱۰روزپریودمیشمچهقرصیمصرفکنمکهمنظمبشه
- عوارض دارویی
با سلام من برای درمان آندومتریوز دوماهه قرص ویزان مصرف میکنم دچار ریزش موی شدید شدم،آیا لازمه به جای ویزان از داروی دیگری استفاده کنم یا این ریزش بعد از قطع دارو برطرف میشه؟


