Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قطع پریودی در آبلە مرغان
من سە روز بود پریود شدە بودم ک آبلە مرغان.گرفتم، و قطع کرد خونریزیمو. البتە هرروز چن تا لکە داشتم،من چن روز قبل پریودی رابطە داشتم ولی فوری اورژانسی خوردم. بی روز میگذرە اما میترسم قطعی برا آبلە نباشە و نکنە حاملە باشم.امکان دارە آیا؟؟؟
- مصرف قرص در بارداری؟
با سلام ببخشین من دو روزه فهمیدم باردارم و دیروز سونوگرافی رفتم گفتم جنین ۵ هفته و ۵ روز هست و تقریبا دو ماه پیش بخاطر بی حسی و گزگز بدن و صورت دکتر مغز و اعصاب برام قرص فلوکستین ۲۰ و گاباپنتین و قرص دابل بول و ویتامین دی و کلسیم تجویز کردن و من حدودا یک ماه مصرف کردم حالا خیلی نگرانم چیکار کنم؟یعنی اگه سونوگرافی درست باشه جنین تشکیل شده بوده و من حدودا 14 روز این قرصارو خوردم بعد قطع کردم.آیا تاثیری رو جنین گذاشته؟حتی سرما هم خورده بود آمپول دگزامتازون زدم.
- حاملگی ناخواسته
با عرض سلام و خسته نباشید .بنده در روز پنج سیکل خانومم با ایشون در حالی که هنوز پریودشون تموم نشده بود ولی آخراش بود و در حد لکه بینی بود رابطه بدون دخول داشتم ولی متاسفانه هنگام ارضا شدنم مقداری از مایع منی روی واژنشون ریخت که شاید مقداری هم وارد واژن شد، بر همین اساس بعد از رابطه یک قرص لونوروژسترول و 12 ساعت بعد هم یکی دیگه مصرف کردند.یعنی ایشون در تاریخ 13/3 پریود شدند و ما در تاریخ 17/3 یعنی روز پنج سیکل این رابطه رو داشتیم بعد از مصرف قرص در تاریخ 22/3 به مدت 2 روز دو سه بار دوچار خونریزی خفیفی در حد لکه بینی شدند و طبق رول عادی سیکلشون اگر این قرص رو مصرف نمیکردند قرار بود در تاریخ 9/ 4 پریود بشند که نشدند و ما دقیقا در همین روز که حدود 23 روز از نزدیکی میگذشت و در این روز باید پریود میشدند که نشدند آزمایش تیتر بتا دادیم که مقدارش صفر بود .حدود 6 روز بعد از این تاریخ یعنی با 6 روز تاخیر در تاریخ 15/4 بالاخره پریود شدند .اما نکته ای که وجود داره اینه که خونریزی نسبت به دوره های قبل در چهار روز اول کمتر بود و از روز پنجم هم طبق روال سیکلهای قبل دیگه خونریزی کم و در حد لکه بینی بود ولی با این حال پریود ایشون 8 روز طول کشید. حالا با این شرح احتمال حاملگی چه داخل رحمی و چه خارج رحمی میتونه هنوزم وجود داشته باشه یا خیر؟آیا آزمایش بتا در اون زمان یعنی 23 روز بعد از رابطه که همزمان با موعد پریود موعد انتظار نیز بوده قابل اعتماد هست؟ (ضمنا ایشون دارای سیکلهای منظم 28 روزه هستند) لطفا در صورت امکان جواب همه سوالاتم رو بدید متشکرم
- سلام من 20سالمه و قرص سیپروترون کامپاند با دستور پزشک مصرف میکنم سونوگرافی دادم و مشکل تنبلی تخمدان دارین بعدش به من اینا قرصا رو دادن الانم پنج روزه که مصرف میکنم و خارش واژن شدید دارم باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید
- بارداری
من تو ۸ هفته بارداری هستم یه هفته پیش سونو انجام دادم ۲ ساک دیدن که گفته هیچیشون مشخص نیست آزمایش دادم ۱۷ هزار بود الان نمیدونم چکار کنم
- عوارض نوروبیون
سلام آیا آمپول نوروبیون کیست تخمدان رو بزرگ میکنه؟
- درد مقعدی
سلام خسته نباشین من الان نزدیک دو س روز هست ک احساس درد در داخل مقعدم مکنم و سوزش و خونی نیست ولی هر وقت مدفوع مکنم احساس مکنم ی چیز کوچیک کنارش مقعدم هستش ک کوچیکه ندیدمش ولی نرمه هر وقت مدفوع مکنم ب سختی میاد اما میاد و اینک دوباره بر میگرده داخل اینجوری نبود اصلا الان س روز اینجوری شده و من الان نزدیک یک ماه پیش بود ک سرما خوردم و ی قرص خوردم ک اسمش ازیترومایسین ۲۵۰ بود ک خوردم و میگفت اسهال میاره، تا زودتر خوب شی از اون موقع اسهال خوب نشده و بیشتر شده احساس مکنم وقتی مدفوع مکنم ب جای اینک ی دفعه بیا کم کم میاد نمیدونم چرا الان پریود شدم اصلا حالم خوب نیست ۱۷ سالمه متاهل هم هستم
- بیرون زدگی چیزی از واژن
سلام خانم دکتر من در هفته 26,بارداری هستم در ناحیه واژن احساس خشکی میکردم با آینه که نگاه انداختم یک چیز مشکی شبیه به جگر گوسفند از واژنم بیرون زده که شسته نمیشه چیکار کنم خیلی استرس دارم
- زگیل تناسلی
از چه راههایی به زگیل تناسلی مبتلا میشیم من و شوهرم هر دومون داریم ولی به غیر با هم با کسه دیگه ای رابطه نداشتیم
- سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید ۴ماه پیش اولین بارداریم بود و من نمیدونستم و چون مدتی بود اقدام میکردم و نتیجه نداده بود تصمیم گرفتم ورزش کنم. روز اول سیکل قاعدگیم اولین جلسه باشگاه بود و ورزش سنگین انجام دادم وقتی برگشتم لک بینی داشتم بعد ۴روز خود ب خود سقط شد. بعد ۳ماه دوباره ماه پیش حامله شدم ولی دقیقا ۲روز قبل شروع سیکل قاعدگیم وقتی از پیاده روی برگشتم لک بینی داشتم ازمایش دادم بتام ۴۹ بود و بعد ۴ روز خود ب خود سقط شد دوباره. ممکنه سقط اولم ک بدلیل ورزش سنگین بوده باعث شده باشه رحمم ضعیف شده باشه؟؟ این موضوع در نهایت روی بارداری های بعدیم هم تاثیر منفی میذاره؟ باتشکر
- کنکور
همزمان با آزمون کنکور شروع سیکل قاعدگیم هستش لطفا راهنمایی کنید با چه دارویی چند روز به تاخیر بندازم تا آزمونمو راحت بدم . متشکرم
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته ۱۹ بارداری هستم و جفتم پایینه.بعضی روزها زیر شکمم تیر میکشه ایا خطرناکه و باید چیکار کنم؟ شیاف پروژسترون۴۰۰ استفاده میکنم
- من قرص گین اپ استفاده کر دم و الان ۳ ماهه پریود نشدم دلیلش بگید
قرص گین اپ مصرف کردم الان ۳ ماهه پریود نشدم دلیلش چیه
- کیست تخمدان
کیست ساده تخمدان به تعداد دوتا بااندازه 20 و25میلیمتر در ماه دوم بارداری چه بابد کرد
- بازگشت به شرایط قبل از زایمان
با سلام و خسته نباشيد خدمت خانم دكتر شرف الدين مشكل رايجي كه معمولا خانوم ها پس از شيردهي پيدا مي كنند كه همون افتادگي و كوچك شدن پستان هاست گريبانگير من هم شده و متاسفانه از اونجا كه كمبود وزن هم دارم اين مشكل خيلي حاد تر شده. قبل از بارداري و زايمان در زمان عادت ماهانه احساس درد و ورم در سينه ها داشتم اما الان با اين كه يك سال و نيم از زايمانم گذشته و از نه ماهگي ديگه شير خودم رو به دخترم ندادم اما اون حالات برنگشته و احساس ميكنم حسم رو روي سينه ها از دست دادم. نميدونم راهي هست براي بازگشت به قبل و مصرف قرص ضدبارداري ميتونه به برگشت اين امركمك كنه يا خير. قبلا از پاسخگويي شما كمال تشكر رو دارم.
- سن جنین
سن جنین همیشه دو هفته کمتر از سنی هست که آنتی میگه مثلا سن لقاح مال چهار هفته پیشه سونو آنتی شش هفته پیش را نشون میده یا دوهفته پیش به طور کلی میشه گفت هر سنی که آنتی برای سن حاملگی مشخص میکنه بیشتر است از زمان لقاح یا نه
- خونریزی بعد زایمان طبیعی
سلام دوماهه زایمان طبیعی کردم هنوز لکه بینی دارم چکارکنم
- درد پریود
با سلام خانم دکتر من در هنگام پریود درد شدیدی دارم البته چهارروزش رویعنی در حد درد زایمان علت این درد چیه و چطوری میتونم کاهش بدم ممنون
- ترمیم پرده بکارت
سلام خانم دکتر اینکه بعداز رابطه خونی دیده نشه دلیلش چیه؟ آیا امکانش هست که هنوز بکارتم رو از دست نداده باشم؟ شما ترمیم بکارت رو انجام میدین؟
- سلام
من 28 سالمه دو هفته پشت سر هم 2عدد قرص اورژانسی استفاده کردم ولی پریود نشدم آیا حامله هستم.


