Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام2ماهه که باردارم همه جای دلم دردمیکنه چیکاربایدکرد؟
- سلام من ۱۰ روز از پریودیم رد شده بی بی دادم منفی بود بعد دو روز ازمایش خون دادم منفی بود ولی هنوز پریود نشدم باید چکار کنم
- پیش از بارداری
سلام وقت خانوم دکتر وقت تون بخیر من قصد بارداری دارم و ۹ روز دیگه به پریودم مونده تکرار ادرار شدید دارم که تو اینترنت سرچ زدم دیدم علئم بارداری؟ منم ۲ روز قرص فنازومکس خوردم به نظر شما میتونه خطر ناک باشه تازه عروسم
- استفاده از اپیلیدی یا اپیلایتور برای ناحیه تناسلی
سلام، میخواستم بدونم استفاده از اپیلیدی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی خوبه یا نه؟ عوارضی نداره؟
- سقط
باسلام من ۳ هفته پیش در ۷ هفتگی سقط داشتم سونو شکمی انجام دادم گفتن رحم پاک و تمیز است ولی در طول روز تکانهایی در زیر شکم دارم علتش چیست؟
- قندخون قبل بارداری
سلام من میخوام باردار بشم آزمایشات قبل بارداری دادم قندخونم ۹۵هستش ایا زیاده ؟
- هورمون fsh
با عرض سلام.خانمی هستم چهل ویک ساله.بعد از آخرین زایمانم که هفت سال پیش بود.لوله های رحممو بستم.بعد از آن دچار خونریزیهای شدید بافاصله کم بودم. چندین بارسنو وآزمایش دادم مشکلی نداشتم.تو این چن ماه خونریزیم شدیدتر شد دکتر معالجم قرص جستیران تجویز کرد هر پانزده روز شبی دوتا بعد از چن ماه مصرف .دو ماهی است فقط لکه بینی وسوزش واژن دارم.آزمایشی که دادم.هورمون FSH هم ۱۴ بودودکترم گفتن وارد دوره یاعسگی شدم.
- بکارت
سلام ۳سال ازدواج کردم هنوز دخترم،ماه قبل تو شهر خودمون دکتر زنان رفتم که معاینه ام کرد و گفت پردت سالمه و مشکل واژینسموسم نداری ،چیکار باید بکنم؟ممکنه مشکل از شوهرم باشه؟کجا دکتر ببرمش؟چطوری درمانش کنم؟سن خودم بالاهستش دلم بچه میخواد اون میگه بچه چیه،بعد خدا امیدم به شماست لطف میکنین راهنماییم کنید که چیکارکنم؟بیام مطب شما؟راه درمانی داره؟
- طرز جابه جاشدن در خواب
سلام خسته نباشید هفته ۲۴ بارداری هستم موقع خواب وقتی ازاین پهلو به پهلو دیگر میخوام برم باید ابتدا بنشینم بعد به پهلو دیگر بخوابم ؟یا اگر همان حالت ارام به پهلو دیگه برم مشکلی داره؟گاهی میون خواب یهو بیدارمیشم روبالا خوابیدم مشکلی ایجاد میکنه ؟
- سلتم من ای وی اف کردم
سلام خانم دکتر من ۴۳ سالمه دوساله ازدواج کردم و دکتر گفته تنبلی تخمدان داری ورفتم برای ای وی اف ماه پیش کارهام انجام دادم وروز تخمک کشی همش یک جنین خوب داشتم از ۴ فولیکول وانتقال ۳روز بعد انجام دادم وبعد ۱۶ روز رفتم ازمایش دادم وبتا ۷.۹بود وروز بعد هم خونریزی داشتم .ایاجواب من منفی است وبچه ای تشکیل نشده وایا امیدی هست دوباره ای وی اف کنم و چکار کنم تخمکهام بیشتر باشه.ممنون
- لکه بینی دارم ۴۴سالمه دوتا سزارین داشتم ی سقد
من زخامت رحمم ۱۶ میل اضافه داره لکه بینی دارم کمروشکمم سمت راست درد داره فا صله بین پریدیم کم شده پاپاسمیرم سالم بود دکتربرام نمونه ورداری ازداخل رحم نوش انجام ندادم ترسیدم دارم داروعطاری مصرف میکنم
- امکان فعال کردن تخندان
سلام خانم دکتر ، من ۵۰ ساله هستم باکره هستم و چند ماه دیگه قرار هست ازدواج کنم بیشتر از ۶ ماه هست پریود نشدم اول بچه نمیخواستیم اما بچه نامزدم فوت کرد فیزیک بدنی من خوب هست و خدا رو شکر سالم هستم توصیه کردند با تخمک اهدایی بچه دار میشم سوال من این هست هیچ راهی وجود نداره من تخمدان هام فعال بشه و با تخمک خودم بچه دار بشم لطفا راهنمایی بفرماین ممنونم
- پریود
سلام خسته نباشید من ۵۲ سالمه و حدود ۳ ماهه پریود نمیشم البته ناگفته نماند قبل از ۳ ماه هم پریود نامنظم داشتم حدود چند هفته عقب و جلو میشد علت چیست ممنون میشم جواب بدید ؟
- تجمع لوکوله مایع
سلام در سونو من نوشته شده تجمع لوکوله مایع به ابعاد ۴۰در۱۷در۱۶ mm و به حجم ۶cc در قسمت قدام به فوندوس رحم رویت شده است .رحم هم بزرگتر از حد نرمال ۱۰۰در ۶۳د۴۶ mm است ۵۰ سالمه و خونریزیهای زیاد دارم..لطفا علت را بفرمایید
- بارداری وتیرویید
باسلام من هفته 6بارداری هستم Tshام 4.5هست دکترم قرص ندادبه نظرتون مشکلی نیست؟
- بارداری
سلام ..۱۰ روز شبی دو عدد قرص پروژسترون استفاده کردم .دوروز بعدش پریود شدم .پریودیم خیلی سبک هست .زیر دلم دردمیکنه ....روز اول پریودی بی بی چک استفاده کردم منفی بود ...علتش چیشد
- آی یوآی
سلام خانوم دکتر.۲بارآی یوآی شدم ولی باردارنشدم.بهترین سایز فولیکول وچندعددفولیکول احتمال بارداری رابیشترمیکند.درآی یوآی بارسوم احتمال بارداری بیشترازبار اول است یاهمان ۳۰درصداحتمال بارداری است باتشکرفراوان
- مصرف اسیدفولیک یک ماه قبل بارداری
سلام من فقط یک ماه اسید فولیک خوردم قبل بارداری . سه ماه نخوردم آیا چون کمتر خوردم ضرر داره برا جنین
- عده ی سالید
سلام توی کمرم یه غده ی سالید با آکوی متوسط دیده شده سونوگرافی دادم که نمای ظاهری آن با لیپوم مطابقت نداشته و غیر اقتصاصی میباشد باید نمونه برداری بشه میترسم میشه جواب بدین لطفااا حدود ضایعه شارپ وفاقد کپسول میباشد اندازم ۲۴و۸۳میبلشد
- تفسیر ذخیره تخمدان
سلام. من آزمایش mahدادم و نتیجه اون 0/81 بود. یعنی رنج پایین حد نرمال. میخواستم ببینم با استفاده از کپسول اووبوست آیت درصد افزایش پیدا میکنه


