Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آی وی اف
با سلام . من و همسرم دو بار آی وی اف انجام دادیم و ناموفق بوده . بار آخر هم بعلت مصرف آمپول گونال اف (تقریبا به مدت 14 روز . هر روز 150 واحد) هایپر شدم و جنین ها فریز شدن. گفتند که روز اول از پریود دوم مراجعه کنم. که متاسفانه آنفولانزای شدید گرفتم . سه هفته ست که مریضم و هنوز هم بعضی از روزها تب میکنم . دکتر داخلی گفت که تا 5 روز آینده خوب میشوم. که احتمالا تا آن موقع هم پریود می شوم . در این مدت ایتدا سفیکسیم و سپس آستامینوفن آنتی هیستامین و تاوانکس (لووفلوکساسین) مصرف کردم . آیا با مصرف این داروها مشکلی برای انتقال جنین و لانه گزینی پیش نمی آید ؟ یا انتقال را به ماه بعد موکول کنم ؟
- بستن بودن یکی از لوله ها
سلام لوله سمت چپ من گرفتگی داره و اکثر اوقات هم فقط طرف چپ، تخمک فعال داره. دکتر میگه که iui به دلیل اینکه نمیشه نمونه رو از یک لوله خاص(سمت چپ یا راست) به تخمک رسوند، شانس حداکثر 15 درصدی داره! ایشون میگن یا لاپاروسکوپی و یا ivf. به نظر شما کدوم بهتره؟ بعد از لاپاروسکوپی و باز شدن لوله ها، دوباره باید روش طبیعی انجام بشه ولی من دوست دارم زودتر باردار بشم. آیا انجام ivf، شانس بیشتری نسبت به لاپاروسکوپی نداره؟ گرفتگی لوله ها تاثیری تو انجام ivf داره و یا شانس بارداری رو کم میکنه یا نه؟ سن 27 سال تشکر که وقت گذاشتین
- ای وی اف
روزششم انتقال تست زدم منفی شدآیازودبوده
- سلام دکتر من پانزده روز هست آوی اف انجام دادم دو دورز لکه بینی داشتم بعد از آمپول زدن چند روز هست که لکه بینی نداشتم ولی روز پانزدهم خون ریزی دارم نظرتان چیست
- سقط جنین در هشت هفته بعلت تشکیل نشدن قلب
سلام خسته نباشید وقتی قلب جنین در ای وی اف تشکیل نمیشود مشکل از جنین؟؟؟؟ من و همسرم هیچ مشکل کروموزومی هم نداریم
- کیست نابوتین
سلام کیست نابوتین 7 میلی متری دارم این ماه میخوام برم برای انتقال جنین ایا نیاز هست کیست تخلیه بشه؟
- مصرف قرص استرادیول
سلام. من ای وی اف کردم. الان هفته سیزدهم بارداری ام. قرص استرادیول روزی سه بار. دوفاستون دوتا. و دو تا شیاف پروژسترون مصرف میکنم میخواستم بدونم تا کی باید قرص استرادیول بخورم؟ و دوفاستون ؟
- قرص سیبل رو از روز چندم پریود مصرف کنم برای پیشگیری
سلام ببخشید دکتر برای من بجای قرص الدی که قبلنا میخوردم قطع کرد قرص سیبل رو نوشت براز پیشگیری از بارداری میخورم ولی نمیدونم قرص سیبل رو از روز چندم پریودی مصرف کنم جواب بدین ممنون میشم
- ای وی اف
روز ۸ انتقال جنین که موعد پریودم بود خونریزی مثل روز اول پریود داشتم داروهامو قطع نکردم ولی فرداش تقریبا قطع نشده به داروهام ادامه بدم امیدی هست
- خونریزی بعد از ای وی اف بعد از ۱۶ روز
- عقب انداختن پریودی
30 اردیبهشت موعد پریودم بود ک نشدم البته همیشه ی هفته اینور اونور میشه میخوام برم سفر زیارتی بامدروکسی پروژسترون میتونم پریودم ب تعویقش بندازم یا قرص ld؟؟ چون این ماه روز سوم پریود میخوام برم تو سیکل ivf با قرص ld تداخل ایجاد نمیکنه؟؟؟
- سلام من امروز روز نهم انتقال جنین بود و بی بی چک هم مثبت شد آیا این تست امکان داره درست باشه
سلام و شبتون بخیر ببخشید من امروز روز نهم بعد از انتقال جنین هست و سه جنین سه روز انتقال دادن امروز بی بی چک زدم و مثبت شد امکان داره به خاطر دارو ها باشه یا درست من بار دارم
- امپول لوپرومر
سلام خدا قوت برای قبل انتقال جنین امپول لوپرومر تجویز کردن که ضخامت رحمم بالا بره یه دوز زدم دوز بعد رو گفتن ۲۸روز بعد تزریق کن و ۱۴روزبعد از تزریق امپول دوم به مرکز مراجعه کن آیا اون موقع که برم منو وارد سیکل انتقال میکنن؟؟
- امگا3
بعد از انتقال جنین و مصرف قرص asa میشه امگا3 هم استفاده کرد
- ترشحات بارداری
سلام خسته نباشید 35روز از انتقالم میگذره تستم مثبت شده چندروز پیش لکه بینی داشتم که دارو قطع شد الان ترشح جامد سفید رنگ دارم زیاد نگرانم علتش چیه؟
- دیر بالارفتن عدد بتا در ای وی اف
سلام روز 20انتقال جنین هستم از بتام روز 17 عدد 1،4 روز 23عدد 1،64 روز 25 عدد2،3بوده امپول پروژسترون روزی 2واحد وهر8ساعت یک استرادیول مصرف میکنم این امکان داره آزم مثبت بشه؟ داروها رو ادامه بدم؟
- آی وی اف
سلام خانم دکتر. روز ۱۴ انتقال جنین بلاست هستم دو تا برام انتقال دادن. از روز ۱۱ ام هر روز کمی لکه بینی دارم البته کم. روز ۱۲ آزمایشم دادم منفی بود ممکنه تا روز ۱۷ ام که باید تکرار کنم مثبت بشه؟
- ترشح عفونی
با سلام خدمت شما وممنون از اینکه به سوالات ما جواب میدید ببخشید من Ivfانجام دادم روز دوم ترشح عفونی شکل یکبار داشتم ممکنه این ترشح مربوط به ناموفق بودن Ivfمن باشه یا طبیعی هست و اینکه موقع حرکت کردن دردهای زمان پریودی دارم علت این درد ها به خاطر استفاده از داروهاست یا میتونه علت بارداری باشه ؟ممنونم
- آی وی اف
سلام آیا انتقال جنین برا تعیین جنسیت را هخوبی است؟ من35سال دارم آیا باردار میشوم این همه هزینه رو بکنم، واینکه برای تخمک گیری میشه ازبی حسی استفاده شود و بیهوش نکنن
- سلام من ۲۶ روز هست که انتقال جنین دادم سونو واژینال شدم ساک بارداری و مایع زرد تشکیل شده از روز ۲۳ انتقال خونریزی داشتم مشاوره دکترم گفتن تا دوهفته دیگه یعنی تا تشکیل قلب جنین روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن دوتا روز یکی شب میخاستم بدونم ضرر نداره؟؟؟ قبلا بجای امپول شیاف روزی ۳تا میزدم و امپول دورنافی از بعد خونریزی گفتن فقط روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن خیلی نگرانم خطر نداشته باشه


