Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیر در قاعدگی
سلام خانم دکتر. خسته نباشید. ببخشید من آزمایش دادم و پرولاکتینم بالا بود دکتر برام قرص باکرلین رو تجویز کردن که هفته ای نصف قرص مصرف کنم و الان یک نوبت خوردم. اما پریودم دو روزه عقب افتاده. البته برای بارداری اقدام کرده بودم ولی شنیدم این قرص باعث عقب افتادن پریود میشه. من پرودم تقریبا 28 یا 29 روزه بود و سابقه نداشت عق بیافته. آیا این قرص باعث این مشکل شده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
- خط واژن کودک
با سلام ایا میتوان برای باز شدن خط واژن دختر ۷ ساله از پماد واژینال EStrinاستفاده کرد .چند شب و چه مقدار.ایا اگر وارد رحم شود خطرناک است و باید با دستم بکشم تا باز شود.ایا عوارض دارد تو رو خدا بهم کمک کنید من بسیار نگرانم .با تشکر از شما و آرزوی سلامتی برای شما
- در مورد دولیکو سفال
سلام خانم دکتر خوب هسین ما سونو دادیم تو بیست و هشت هفته یا انومالی هم دادیم کلا همه چیزشنرمال بود ولی تو سی و چها ر هفته ی سونو دادیم نوشته هیدرو سفالی نیس مخچه نمای طبیعی دارد اتروفی مغزی جود ندارد فقط نوشته سر مختصر دولیکو سفالی دارد bpdهم نوشته زیر صدک ۵میباشد ایا خطرناکه یا ن ممنون میشم راهنمایی فرمایید
- بارداری
سلام من ۷ماه اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم رفتم سنوگرافی دادم گفتن کیست های ریز داری بعد بهم قرص ضدبارداری دادن و فولیک اسید گفتن بعد دو ماه باردار میشی و کیست از بین میره لطفان جواب بدید امکان داره باردار بشم یا دارو دیگری هم مصرف کنم یا با این ها رفع میشه
- گل مغربی
کپسول گل مغربی رو چه زمان و چطور باید مصرف کرد گفتید سندروم قبل قاعدگی علایمم و از این کپسول استفاده کنم البته من کیست ریز و پرولاکتین و غده ی اکنون دارم. مشکلی نیست؟ پریودیم بهم ریخته بود اما دو ماه هست که خداروشکر دارم میشم تاریخ نزدیک به تاریخ موعودم تشکر از بابت پاسخ گوییتون، من همیشه هر سوالی دارم از شما میپرسم، امیدوارم همیشه سلامت و تندرست باشین عزیزدلم
- درسونوچیست
کانون اکوزن به قطردونیم میلیمتردرکالیس تحتانی کلیه چپ مطرح کننده tiny stone این چیه
- واریکوسل
سلام بعد از عمل واریکوسل چه مدت بعد میتوان اقدام به بارداری کرد؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم
- پارگی سرویکس
سلام من در سال ۹۶زایمان طبیعی داشتم که بعداز امدن جفت خونریزی شدید پیدا کردم وپارگی سرویکس تشخیص وعمل شدم اکنون میخواهم زایمان کنم میتونم زایمان طبیعی داشته باشم یا خطرناک است
- واکسن کووید و بارداری
سلام من میخوام اقدام به بارداری کنم . میخوام بدونم باید واکسن بزنم قبلش یا خیر؟ آیا بعد از زدن واکسن باید زمان بگذره؟ اگر واکسن نزنم مشکلی پیش میاد؟
- اینترنال اکو در مثانه چیه؟
قبلا گفتن پلی کیستیک داری و یه مدت خوب شدم .دوباره دو ماهه پریود نشدم الان رفتم سونو گفتن اینترنال اکو.یعنی چی؟ خطرناکه؟ 21سالمه مجرد درد هم ندارم
- Fsh
سلام در جواب آزمایشم fsh =6هستش که مرحله ی فولیکولی ۳تا ۱۲ هستش وlh=5هستش که مرحله ی فولیکولی5/.تا10.5هستش آیا مشکلی دارم؟قابل درمان هستش؟
- قرص استرادیول والرات
سلام من برای بارداری به پزشک مراجعه کردم آزمایش دادم پرولاکتینم بالا بودکه بادارو حل شدوهمزمان قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم،حالا برای باردارشدن دکترم برام لتروزول و استرادیول والرات ازروز۳پریودروزی دوتا نوشته،خواستم بدونم استرادیول روباید درپریودی مصرف کنم؟یا چه موقع؟گوگل زدم نوشته بود استرادیول خونریزی رو کم میکنه!درسته؟ممنون از پاسختون
- لکه بینی کم
سلام قرص جلوگیری استفاده میکنم دروسبلین سه قرص دارونما سفید هم خوردم علایم پریود دارم ولی لکه بینی کم دارم پریود نشدم چیکار کنم
- تست اسپرم
سلام خانم دکتر. من دوتا بچه دارم ۱۶ ساله و ۸ ساله. برای دومی که میخواستیم اقدام کنیم نمیشد بعد مراجعه خانمم به متخصص تشخیص عفونت بود و طی مراحل درمان بهبود پیدا کردنولی چون بازم نمیشد دکترشون از من خواست که تست اسپرم بدم که تشخیص چسبندگی داده شد و اون هم بعد طی مراحل درمانی مرتفع شد و ما صاحب بچه دوم شدیم. حالا میخوام بدونم الان هم من تگه بخوام بچه دار بشم باز هم همون مشکل بعد چند سال واسه من رخ داده یا فقط از طریق آزمایش میشه فهمید؟ ممنون
- لکه بینی
سلام. خانمی 26 ساله هستم دو فرزند دارم به ترتیب 7 سال و 6 سال. روش جلوگیری طبیعی داشتم تا اینکه اسفند ماه سال 94 آمپول ضد بارداری 3 ماهه تزریق کردم. از آن وقت تا مرداد سال 95 پریود نشدم. تا اینکه 3 شهریور پریود شدم مثله قبل که چطور میشدم تقریبا 7_8 روز طول کشید تا پاک شدم دوباره در همان شهریور ماه روز 26 ام لکه بینی هایی همراه با درد شکم کمر و حالت های سوزش بهم دست داد. لکه های خیلی غلیظ و بدبو و حالت جرکی داشتن گاهی تا اینکه رفته رفته رقیق تر شد و رنگ اصلی خون ترشح شده تو پریود رو پیدا کرد. ولی این خونریزی ادامه داره تا الان و چند روز دیگه یک ماه کامل میشه که این حالت رو دارم. نمیدونم مشکلم چیه. من قبل از اینکه آمپول ضد بارداری بزنم خیلی عادی پریود میشدم ولی بعد از اون سیستمم بهم ریخت. ممنون میشم راهنماییم کنید.
- بارداری با ال دی
سلام وقت بخیر دیروز سوال زیر را از شما پرسیدم جواب دادید خواستم بدونم من الان باید منتظر بمونم پریود بشم یا اینکه باید برم دکتر تا برای پریود شدن بهم دارو بده؟ ممنونم سوال ((۶ ماه ال دی برای جلوگیری از بارداری استفاده کردم.این ماه استفاده نکردم و روز دهم سیکلم که لکه بینی هم داشتم نزدیکی داشتم ولی بصورت طبیعی جلوگیری کردم الان بیست و سه روز از نزدیکی گذشته و دیگه نزدیکی نداشتم و سه روز از موعد پریودم گذشته و پریود نشدم.بیبی چک هم منفی بود.ممکنه بعد از گذشت ۲۳ روز بیبی چک اشتباه نشان بده.ضمنا به بچه هم شیر میدم.ممکنه دیر شدن پریود از عوارض قطع ال دی باشه؟))
- طریقه مصرف قرص
از چه زمان دوره ی قاعدگی باید داروی سیبل را شروع به مصرف کرد؟جهت جلوگیری
- سلام من هم زخم دهانه رحم دارم لکه دارم وزمان پریودشدنم هم نیست الان باید دارو راقطع کنم؟
سلام من هم زخم دهانه رحم دارم لکه دارم وزمان پریودشدنم هم نیست الان باید دارو راقطع کنم؟
- میوم رحمی
سلام خانم دکتر ، 32 سالمه مجرد هستم از تهران. به خاطر لک بینی و خونریزی زیاد در زمان پریود به دکتر مراجعه کردم سونو و ازمایش برام نوشته اند. سونو به شرح زیر است: رحم با اکوی پارانشیمال یکنواخت و ابعاد طبیعی 119*62 میلیمتر دیده می شود. رحم بزرگتر از طبیعی اکوی آن هتروژن و حاوی هایپواکوی کوچک است که مطرح کننده رحم میوماتوز می باشد . میوم های برجسته به قرار زیر است : میوم ترنس مورال 56*21 میلیمتر در قدام فوندوس که باعث اثر فشاری بر اندومتر زیرین شده است. میوم اینترا مورال با ابعاد 16*18 میلیمتری در قدام بادی میوم های اینترا مورال 5-10 میلیمتری به صورت پراکنده . فولیکول 15 میلیمتری تری در تخمدان سمت راست رویت شد. آندومتر با ضخامت 6.5 میلیمتر توسط میوم عا نامنظم و جابه جا شده اند. ابعاد تخمدان راست 22*36 میلیمتر و تحمدان سمت چپ 33*18 میلیمتر می باشد. خانم دکتر خیلی نگرانم ایا این میوم ها خیلی خطرناک هستند و مشکلی در اینده جهت بارداری ایجاد می کنند؟ خیلی ممنون از پاسختان


