Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص مدروکسی پرژسترون
سلام خانم دکتر.برای اولین بار یک بسته قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم که در حین مصرف لک بینی داشتم و وقتی آخرین قرص از بسته رو خوردم پریود شدم آیا غیر طبیعی نیست ؟؟علت مصرف این قرص خونریزی شدید هنگام پریودی بوده.روزی که آخرین قرص رو خوردم و پریود شدم موقع پریود شدنم هم بود.لطفا راهنمایی کنید .مگه نباید چند روز بعد از اتمام قرص پریودی رخ بده چرا واسه من اینطوری نبود؟؟؟؟
- کیت وهاله 2
خانم دکتر عزیز در جواب سوالم که دادین نفرمودین که اگه تخمک گذاری داشتم پس جرا کیت هام کاملا با خط Cهمرنگ نشد چون یا هاله بود یا خیلی کمرنگ ...اخه روش نوشته که باید خط Tیا همرنگ یا پر رنگتر از خط Cباشه ...ممنونم
- خونریزی ساب کوریونیک
خونریزی ساب کوریونیک به ابعاد ۴*۲۲ در قسمت تحتانی ساک بارداری دیده شده آیا خطر ناک هست و ممکنه به جنین آسیبی برسونه؟
- صدا دادن از جلو
سلام بخشید علت باد خالی کردن از جلو چیه؟طوری که قابل کنترل نیستش
- بی تحرکی جنین
سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم علت بی تحرکی جنین چیه؟ ایا اگر در ماههای اخر بارداری عفونت قارچی داشته باشی و علاوه برا انتی بیوتیک دکتر تجویز که از اب و جوش شیرین برای شستشو استفاده کنیم اینها برای سلامتی جنین مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- کیست تخمدان
گزارش سونوی من کیست یونی لوکولار بدون ندول و سپتا با جریان خون طبیعی به ضخامت ۳٫۶ که به نفع سیست ادنوما گزارش شده که این کیست یک سالو نیم هست بعضی وقتا کوچکتر شده و بعضی وقتا بزرگتر ولی هیچ وقت بزرگتر از ۳٫۷ نشده برا درمانش میشه کاری کرد یا باید جراحی بشه و ایا ممکنه این کیست بدخیم باشه ؟
سلام خانم دکتر یه سوال داشتم در حین استفاده از مدروکسی پروژسترون میشه اقدام کرد یا بايد تا قطع قرص صبر کنیم؟؟
- مشاور ژنتیک
با سلام آیا نیاز است زوجی که ازدواج فامیلی کردن برای باردار شدن قبل از مراجعه به دکتر زنان و زایمان به مشاور ژنتیک مراجعه کنند؟ در حالیکه قبل از ازدواج مشاوره را انجام داده اند. در واقع مشاوره ژنتیک برای شروع بارداری با مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج متفاوت می باشد؟ و یا رهنمودهایی که دکتر زنان و زایمان در دوران قبل و در زمان بارداری می نماید کافیست؟
- چقد وقت بعد از نزدیکی میتونم پاماد دالاواگ استفاده کنم
- زمان مصرف بی بی چک
سلام خانم دکتر وقت بخیر بنده روز سی ام سیکلم هست و چرخه ام متغیر بودهرماه یک روز زودتر میومد از۳۱ به ۳۰ و بعد ۲۹ روزه شد حالا این ماه ۳۰روز گذشته و هنوز پریود نشدم آیا امکان داره باردارباشم این ماه اقدام کردم به بارداری کردم کیت هم در روز ۳۰ سیکلم گرفتم منفی بود ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
- سلام من ی بارداری ناخواسته داشتم ۵ماه پیش با قرص سایتوتک حل شد متاسفانه باز هم باردارم میتونم دوباره سایتوتک بخورم سقط کنم
سلام
- بارداری
سلام وقت بخیر .من کیست تخمدان دارم و بدون قرص پریود نمیشم والان قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم تا پریود بشه حالا برای بارداری باید قرص را قطع کنم یا همچنان ادامه بدم؟
- پاپاسمیر
Absence of transformation zone /endocervical component یعنی چی؟
- هیستروسونو
سلام من یک سال وهشت ماهه سزارین شدم هفته قبل رفتم هیستروسونگرافی گفتن کمی ازبخیه داخلی بازشده بایدچیکارکنم
- واکسن آنفلونزا
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من تو هفته 10 بارداری هستم و قصد زدن واکسن آنفلونزا رو دارم به دلیل اینکه الان یه سرمای خفیف دارم ابته تب ندارم سوزش گلو و آبریزش بینی گذاشتم 3-4 روز دیگه یعنی 2 آبان بزنم آیا مشکلی ایجاد می کنه؟
- زگیل تناسلی
سلام خسته تباشی من یه دو سه ماه هست که دچار زگیل تناسلی شدم هر بار یکی دو تا ریز در قسمت لبه ها یا بالای کلتوریس در میاد میرم پیش متخصص زناک برام کرایو میکنه ولی تا خوب میشه جاش خارش میگیره دوباره در میاد دکتر گفت باید انقدر بزنی که از بین بره من تا حالا ۴ بار کرایو کردم بازم هست خواستم بدونم راه دیگه نداره میتونم واکسن گارداسیل بزنم خدایی داره کلافم میکنه خسته شدم منو راهنمایی کنید ممنون
- تاخیر در پریودی
من دوماه قبلبی دوبسته نیم قرص ال دی خوردم که پریود نشم تمومروزه ام رو بگیرم بعد قطع پریود شدم ولی زیاد نبود الان دو روز از زمانروز از تاریخ پریودم گزشت امکان دارد از خوردن زیاد ال دی باشه
- لکه بینی دربارداری
سلام خسته نباشید ببخشیدمن هشت خرداد آی وی اف انجام دادم الان هفته سوم هستم روزشنبه یکم لکه بینی داشتم قطع شد امروز صبح تاحالا هم دارم البته من روزی دوتاشیاف پروژسترون میزنم بایه آمپول پروژسترون وسه تااسترادیول به صورت واژینال دوتا هم میخورم روزی یه آمپول زیرجلدی هم میزنم پی آرپی هم انجام دادم این لکه بینی اشکالی داره
- سونوگرافی شکم و لگن
سلام و خسته نباشید ببخشید من سونو گرافی دادم توش نوشته کیست اکو فری به سایز 23 در کولدوساک خلفی متمایل به آن کس چپ مطرح کننده کیست پارااوارین مشاهده شده این یعنی چی؟
- ivf
باسلام و عرض ادب لطف میکنید بگید هزینه کامل ivf بهمراه تخمک اهدایی چقدر میشه درحال حاضر واگر بدلبل سن بالا مجبور به استفاده از رحم اجارهای چطور ممنونتون میشم جواب بدین یکدنیا سپاس


