Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هیستروسکوپی
با سلام خدمت شما خانم دکتر شرف الدین.خانم دکتر من قبلا مشکلم رو که در مورد لکه بینی بود با شما مطرح کردم و شما لطف کردید و پاسخ دادید.از پاسخگوییتون ممنون.خواهشی داشتم از شما .من کیش زندگی میکنم و برای 29انشاالله قراره بیام شمال و زمان محدودی اونجا هستم .می خواستم برای درمان برسم خدمتتان ولی اولین وقتی که بهم دادن 14دی بود .من اوایل دی پریدم تموم میشه از طرفی چون گفته بودید احتمالا هیستروکوپی نیاز داری ، و من می خواستم فقط زیر نظر یه پزشک کارم انجام بدم با این 14عملا کاری نمیتونم بکنم برای درمان .نمیدونم چطور میتونم وقت زودتر رو بگیرم البته گفتن اوایل دی دوباره زنگ بزن ولی باز چند روز فرقی به حال من نداره .لطفا کمکم کنید و من رو بخاطر طرح درخواستم در اینجا ببخشید .سیده معصومه حسینی
- ازمایش پاتولوژی هیسترکتومی
specimen received labeled as uterus consists of uterus whit out annexed. the uterus measures 8*5*3cm. The cervix measures 2cm in diameter. one section the endocevix polyp measuring 2cm in diameter. on sections the endometrium measures 0.1 cm and the myometrium measures 1.5 cm in thickness. 1. chronic cervicitis whi endocervical polyp. 2.proliferative endomerium
- علایم
با سلام من حدود سه ماه هست،که هیستروسکوپی کردم 'جواب پاتولوژی هم به گفته دکتر خوب بوده و به مدت سه ماه قرص پروژسترون مصرف کردم۰ الان بازهم بین قاعدگی ترشحات قهوه ای دارم و قاعدگیم حدود ده تا دوازده روز طول میکشه ایا اینهاطبیعی هست? متشکرم
- استفاده از قرص برای قطع خونریزی
سلام با اندومتر ۱۲ میلی ۵۰ ساله هستم ۲ ماهه خونریزی دارم و رفته رفته بیشتر میشه بعلت مبتلا شدن به کرونا کورتاژ تشخیصی یه هفته بعد انجام میشود الان چطور قطع بشه
- هیستروسکوپی
سلام.دکتر من جواب هیستروسکوپی گرفتم.میشه برام تفسیرش کنید.مشکلی هست یا نه؟ممنون Several Fragmented Tissue totally measuring 2.7*1.6*0.5cm Sections show fragments of endometrial tissue with polypoid features.Glands are arranged in dense fibrotic stroma with thick walled vessels. Diagnosis:Uterine curettage,endometrium
- هیستروسالپینگوگرافی
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر عزیز لطفا میشه آدرس مکانی که هیستروسالپینگو گرافی رو با بی حسی یا بی هوشی انجام میدهند در رشت لطف فرمایید🙏
- کورتاژ تشخیصی
سلام من دیروز بخاطر خوتریزی زیاد وضخامت ۱۲ اندومتر .کورتاژ تشخیصی شدم وولی از دیروز پاهام خیلی سنگین وبی حس شدن
- عمل نیازه یانه؟
خانمم 7ساله باردارنمیشه.. آزمایشات زیادی انجام دادیم.. اخرین آزمایش ما سونگرافی sisبوده که دکتر نظر داده باید عمل بشه.. هیستروسکوپی.... نوشته تخدانها به شدت pc 0وحجیم واکوژن دیده شده.... حالا شما بفرمایید نظرتون چیه عمل نیازه؟ ما در چه وضعیتی هستیم؟
- خونریزی زیاد وفیبروم
باعرض سلام وخسته نباشید ماه قبل بیشترازچهارده روز خونریزی قاعدگی داشتم که بامراجعه به دکتر به من قرص مفنامیک اسید وترنسیددادن وگفتن فیبروم دارم وبایدکورتاژانجام بدم بامصرف این قرص هاخونریزی کم شدولی قطع نشدتااینکه درحدلکه بینی رسید ومن ترسیدم مفنامیک اسید مصرف زیادش ضررداشته باشه خوردنشوقطع کردم ودوباره خونریزیم زیادشد ودوباره مفنامیک اسیدم مصرف کردم همراه ترنسیدوتواین مدت برای عمل کورتاژ وآزمایشات قبل ازعمل به بیمارستان رفت وامدکرذم ومبتلا به کرونا شدم ودوهفته هم بخاطر کرونا توقرنطینه بودم وهمچنان ترنسید ومفنامیک اسیدرومصرف کردم وحالا کرونام خوب شده دکترگفتن فعلاکورتاژ نمیتونی انجام بدی چون کرونایه ماه توبدن میمونه ومن الان هنوزم این دوقرصومصرف میکنم یه مدت خونریزی کاملا قطع شد والان بعضی اوقات لکه بینی دارم میترسم این دوقرصورومصرفشوقطع کنم ودوباره اون خونریزی شدید شروع بشه الان یک ماه بیشتره که این دوقرصومصرف میکنم خواهشا راهنماییم کنین چون نزدیک یائسگی هستم خونریزی طولانی شده ؟من46سالمه الان نمیدونم چیکارکنم واین دوقرصوتاکی مصرف کنم .
- سوال از دکتر خوب
جواب پاتولوژی اینه لطفا تفسیر کنید جواب را برام ممنون Endometrial curettingالبب and endocervical biobsy shows: a( glandular hayperplasia,simple type b( spongisis of exocervix )
- سلام دکتر وقت بخیر جواب هیستوسکوپس منومیدهید
SP.Endometrium,biopsy Macroscopy.SRIF consists of multiple tan elastic tissue, tm.5x3x3 cm. Microscopy: supported the following diegnosis. Diagnosis:Endometrium,biopsy :
- هیسپروتوکسومی
سلام وخسته نباشید یک ماه از عمل هسپیروتکسومی و کورتاژ من میگذرد آیا لکه بینی کم و درد زیر شکم طبیعی هست یا نه؟
- نتیجه نمونه برداری از پولیپ با هیستروسکوپی
سلام وقتتون بخیر لطفا جواب نمونه برداری از پولیپ با هیستروسکوپی تفسیر کنید Pathology Number:A-541-01 Specimen:Endometrium Grose: Received specimen in formalin consist of multiple irregular pieces of creamy soft tissue Measuring:2×1×1cm Totally sos=M/1E=T DIAGNOSIS:Endometrium curettage:secretary phase
- کلسیفیه رحم
mm16 در دیواره قدامی رحم آیا خطرناک هست ؟؟ و باید عمل شود ؟؟
- برداشتن پولیپ رحم با سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخير خانم دكتر عزيز بنده فرزندي ندارم و سفط مكرر هستم، به خاطر زايمان هاي زودزسم سركلاژ شكمي هستم، دچار پوليپ رحمي به علت بقايا بعد از آخرين سقطم شدم، دكترم عمل كرد انا ريشه پوليپ ظاهرا مونده بوده، و دوبازه بعد از سه ماه رفتم سونو و رشد كرده، سوالم اينه كه اگر بخوام جراح ديگه اي بغير از پزشكي كه سركلاژم كرده ، منو هيستروسكوپي و پوليپكتومي كنه، براي سركلاژ و شكميه من مشكلي پيش مياد؟
- خونریزی بعد از ۱۰ ماه از برداشت رحم بصورت نصف
سلام بنده خانم ۳۳ ساله هستم که به خاطر فیبروم زیادو خونریزی، قسمت فوقانی رحم رو برداشت کردن ودهانه رحم رو برام گذاشتن .اما حالا طی مدت طولانی بعد ۱۰ ماه خونریزی بهم دست میده و هر سری میرم پیش دکتر که بار اول گفت گوشت آورد و سوزاندم وبار دوم پودری خارجی داشت برام ۳ بار الان میزنه اما هیچ تعصیری نداره حالا چه کاری باید انجام بدم
- پولیپ رحمی
سلام خانوم دکتر عزیزم من پولیپ رحمی داشتم دو تا که جمعا یک سانت بود یک ماه پیش هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانوم دکتر. تفسیر این پاتولوژی چی هست؟ تحت عمل هیستروسکوپی قرار گرفتم برای برداشتن پولیپ رحم . اینم جواب پاتولوژی هست: میخواستم نتیجه پاتولوژی رو بدونم disordered proliferative endometrium superimposed with secretory changes. fragments of endometrial polyp
- پولیپ
باعرض سلام وخسته نباشید،خانوم دکترمن لکخ بینی داشتم اومدم خدمتتون سونوکردین گفتین یک پولیپ ده میلی متری دررحم دارم،آیاحتمابایدجراحی بشم وایامانع بارداری؟خیلی استرس گرفتم
- 💜💜💜اقدام برای حاملگی
سلام دکترجان من یک دختر ۱۹ ساله مجرد هستم دکتر برای جوش های صورت و بدنم و موهای زائد زیاد ک داشتم قرص سیبل رو نوشتند به مدت سه ماه اما نگفتند که از چه زمانی مصرف کنم میشه لطفا شما راهنمایی کنید


