Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خارش جای بخیه سزارین
سلام خسته نباشید دوسال از زایمان ام میگذره الان چند روز که زیاد جایی بخیه ام خارش و سوزش داره
- قاعدگی
سلام من ۱۸ سالمه و الان چهار روز از تاریخ پریودیم میگذره و هنوز پریود نشدم قبلا دکترم برام مدروکسی پروژسترون تجویز کرده بود الان رفتن داروخونه به جاش بهم جستیران دادن مشکلی نداره این قرص رو استفاده کنم برای اینکه پریود شم زودتر؟
- نازایی
سلام .من ۲۴ساله ام چسبندگی لوله های رحم دارم . رفتم دکتر . گفتن باز نمیشه باید برداشته شه . باید عمل جراحی کنیم . چسبندگی شدید داشت . گفتن اگه چسبندگی به لگن رسیده باشه لوله هاروبرنمیداریم وقطع میکنیم که عفونت به رحم نرسه که اگه ای وی اف انجام دادم بگیره بعداها اگر دردشکم زیاد شد دوباره جراحی باز انجام بدن لوله هاروبردارن ولی باریسک الان مشکل یوبوست گرفتم گفتن جای روده هاروتنگ کرده برای همین خونریزی هم الان یک ماه دارم بعضی وقت شدید بعضی وقت هم لکه بین دردکمر پای شدید هم دارم که گفته ازلوله رحم خواستم بدونم ایا برداشتن لوله مشکلی برای کمرم وپام میاره یانه خواهشنا اگرتونستین جواب بدین باتشکر
- عمل افتادگی رحم
سلام من افتادگي رحم دارم و ميخوام عمل انجام بدم همراه با لابيا پلاستي و تنگ كردن واژن آيا امكانش هست؟؟؟
- زخم بزرگ در دهانه رحم
سلام خانم دکتر .زخم در دهانه رحم دارم ایا امکان بهبودی با دارو وجوددارد یا حتما باید فریز بشه واین که زخم میتونه باعث درد پهلو وتیر کشیدن درددر پهلو بشه .
- سندرم راکی تانسکی
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم من الان جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم درسته ؟
- مایع لگن
باسلام در سونوی من نوشته شده مقدار مختصر مایع در لگن. من خانم48ساله هستم که دوماه پریود نشدم و بعد از دوماه شدم و باز یک ماهه که نشدم الان یکسال است خونریزی هام خیلی شدید و لخته هست تا سه روز و به مرور تا شش روز تمام میشود. در سونو اندومتر ضخامت 8بود در مدتی که پریود نمیشم الان یک ماهه.در سونو تغیرات در رحم و بزگ بودن رحم103,میل کذارش شده. و کیست شکلاتی در تخمدان.ایا باید رحم بردارم؟
- آیا نیاز به عمل کورتاژ هست
با سلام از شش مهر تا بیست و پنج مهر خونریزی پریودی قطع نشده با انجام سونو گرافی واژینال آندومتر 21mmگزارش شده آیا نیاز به انجام کورتاژ هست؟
- کیست تخمدان
سلام کیست اکو فری داشتم قبل سقط۶ ساعت بود بعد سقی ۴ سانت شد بعد دوماه استفاده از دارو قرص ال دی شده ۶ سانت دکتر میگه باید عمل کنم به نظرتون عمل کنم و اینکه عملش چطوریه لاپارسکوپیه یا. و اینکه بعد عمل کی میتونم باردارشم
- باز شدن بخیه سزارین بعد یکماه
بخیه سزارینم بعد یکماه اندازه عدس باز شده
- دردداشتن بعدازسزارین
سلام بچه اولمه شش ماه ازسزارینم میگذره هنوزدرددارم ولی فقط سمت چپم درددارم بالاترازبخیهاایاطبیعیه
- سونگرافی رحم
سلام خسته نباشید من ۲۱ سالم هستش خیلی سمت راست زیر شکمم درد مکنه معاینه داخلی شدم عفونت نداشتم الان واسم سونو نوشتن در سونو نوشته رحم به ابعاد ۸۷*48م.مباضخامت اندومتر۱۴م.م اندومترهتروژن میباشدIUDجاش مناسب فاصلش از فوندس۱۷م.م باوجود IUDهایپرتراپی اندومتر در کنار شرح لگنی مزمن در نظر داشتن PIDخصوصا با پتوژن اکتینومایکوز وبررسی توصیه میشود یک کانون کیستیک حاوی اکوی IOwIeveIداخلی باابعاد ۳۲*۲۲م.م در اندکس،چپ رویت میشود مایع آزاد مختصر در لگن مشهود است لطفا جوابم سونو گرافی مو بدین دارم از درد میمیرم
- بعد از جراحی اندومتریوز
بنده عمل جراحی اندومتریوز کردم و بعد از عمل اولین پریودم امپول زولادکس زدم دکتر گفت بعد تزریق امپول پریود نمیشوم الان ۱۷ روز بعد اول پریودم و تزریق زودالادکس پریود شدم در صورتی که با توجه به تزریق زولادکس ۱۷ روز بعد پریود قبلی دوباره پریود سدم ایا مشکلی هست ؟
- علت لکه بینی ده روزقبل ازپریودی
سلام.من تقریبایکسال و نیمه هرماه قبل از قاعدگی چندروزلکه بینی دارم.بعدازمصرف دارد دکتر گفت پولیپه .پولیپ راهم برداشتم الان دکترمیگه جای بخیه ای سزارین ۴سال پیش نازک شده از داخل وعلت آینه.باید دوباره عمل کنی.بنظرتون چکار کنم.
- کیست تخمدان
با سلام در جواب سونوگرافی من نوشته شده یککیست به دیامتر 40*30mm مشاهده شد که داخل آن سالید کامپاننت اکوژن مشهود است(احتمال تراتو درموئید مطرح میباشد)آیا این جزوکیست خوش خیم حساب میشه و با داروممکنه رفع بشه یا نیاز به عمل داره،ممنون از شما پزشک محترم
- در مورد عمل میومکتومی
سلام خانم دکتر عزیز من دوازدهم اسفندعمل میومکتومی داشتم استروژن و پروژسترون بهم دادن ولی دوبار پریود شدم قرصها رو طبق دستور پزشکم خوردم ولی بازم پریود می شم خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید منون میشم
- حاملگی در محل اسکار سزارین
ساک حاملگی ۶ هفته بدون فتال پل در محل اسکار سزارین تشخیص دادن،روش درمان به چه صورت است،دوباره قصد بارداری دارم
- فیبروم .میوم
در مورد جراحی میوم از رحم بصورت عمل باز و عمل بسته چه شرایطی باید داشته باشه و اینکه در استان گیلان بخوام عمل کنم کجا شرایط بهتری داره
- کمکم کنید خانم دکتر خواهش سلام من دوماهه بچم از شیر گرفتم سمت راست بالای سینه و نزدیک زیر بغلم باد کرده زیاد ترسیدم و رفتم دکتر عمومی برام سنو سینه نوشته چون خاله من دچار سرطان سینه شد
در سونو سینه افزایش اکوژنیسیته نسج فیبروگلاندولار همراه با نواحی توبلر اکوفی در بافت پارانشیمال در دو طرف نیمه خارجی در دو سینه تغییرات خوش خیم پستانی مشاهده شد. لنف نود در نیمه راست ۱۴میلی متر و ۴و در نیمه چپ با ۱۵و ۴میلی متر در اگزبرای راست و چپ دیده شده این به چه معناست
- کیست تخمدان
ببخشید اشتباه شد .اندازه کوچک تراز ۱سانت


