Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام ازمایش دادم بارداری مثبت ولی سونووجود ساک حاملگی نشان نداد هفته چهارم هستم ونوشته رحم بزرگتراز طبیعی واکوی میومتر هتروژن است وچند میوم اینترامورال ساب سانتیمتر پراکنده در میومتر دیده شد تو را خدا جوابم رابدهید خیلی نگرانم
- خونریزی های خارج از دوره قاعدگی
با سلام و خسته نباشید من 38 سالمه و مجرد هستم حدود 10 سالیه درگیر کیست اندومتریوز هستم و یک تخمدان هم به این علت از دست داده ام الان تخمدان چپم درگیر این کیست هست و کیستم حدود 7سانته ولی مشکل اصلی من بین دو قاعدگی خونریزی دارم و پاک نمی شم سونوگرافی گرفتم تشخیص پولیپ آندومتر علاوه بر کیست تخمدان بهم دادند به نظرتون چه درمانی واسه این دو تا مشکل وجود داره ممنون
- استفاده ازقرص استرادیول
سلام من قبلا کاشت انجام دادم والان ۳ تا فقط جنین دارم وتا پایان تمدید ۱ماه بیشتر فرصت ندارم والان که روز دوم قاعدگی هست شوهرم نمیتونه مرخصی بگیره لطفا بگید که استرایول چند میلی باید مصرف کنم وتا چند روز ؟
- اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر من آمپول پی دی پرگ زدم ۸ و ۹ سیکلم زدم آمپول ها رو بعد امروز سونو دارم ولی از دیروز کمر درد و درد شکم دارم اعصابم خورد شده
- سوال در مورد هموراژی
سلام من هفته هفتم بارداری از طریق آی وی اف هستم کمی خونریزی دارم و درد شکم رفتم سونوگرافی گفتن هموراژی پری ساک به ابعاد اامیلیمتر وبه حجم 35/.سی سی در فضای پری ساک دیده میشود چیکار کنم خیلی نگرانم
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود- سونوگرافی کامل از رحم
با سلام
فقط امیدم بعد خدا به پاسخ دقیق شماست
تو رو خدا منو کمک کنید
۴۶ سالمه و حدود یک دو سالس است که پریود نمیشم. درصورتی که این امر ارثی نبوده و مادرم در سن ۵۵ سالگی یائسه شدند…
سونوگرافی که دیروز از رحم و ضمائم (ابدومینال + ترانس واژینال) داشتم نتایجش به شرح زیر است:
رحم با ابعاد Top normal 77*55*98 میلی متر و با اکوی میومتریال Coarse در بعضی نواحی مختصری هتروژن دیده شد.
آندومتر با ضخامت برابر با ۹.۵ میلی متر (در دو لایه) مشاهده شد.
تخمدان چپ با ابعاد ۱۸*۲۷ میلی متر و با اکوی پارانشیمال طبیعی مشاهده می شود.
تخمدان راست با ابعاد ۳۵*۲۶ میلی متر و با اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دیده شد. یک تودخ هترواکو به ابعاد ۱۵*۲۰ میلی متر در تخمدان راست دیده می شود.
در ضمن مقدار کمی مایع آزاد نیز در آدنکس راست مشاهده می شود.
پیگیری س.ن.گرافیک و بررسی تکمیلی از جمله کنترل تومور مارکرها توصیه می شود.
تورو خدا بگیید چه وضعیتی دارم. خیلی نگرانم. توضیح دهید کامل و دقیق چه اتفاقی برام افتاده است.
منتظر پاسخ کامل و سریع شما هستم.
باتشکر - کیست
سلام خانم دکتر توروخدا جوابمو بدین.من از وقتی ازدواج کردم همیشه جلوگیری میکنم چون سنم کمه نمیخام بچه دار شم.ولی وقتی جلوگیری نمیکنیم بعدش شکمم درد میکنه سوزش ادار میگیرم بعد قرص.میترونیدازول میخورم یکم خوب میشم.الانم زیر شکمم درد میکنه انگار ی چیز بزرگی هست دست میزنم درد میکنه خواهش میکنم بگین دلیلشو
- عکس رنگی
سلام خسته نباشید من عکس رنگی انجام دادم گزارش و براتون مینویسم میخواستم بدونم تفسیرش چیه و اینکه آیا به لاپراسکوپی احتیاج دارم؟ در رادیوگرافی ساده:ساکرالیزاسیون دو طرفه مهره پنجم کمری دیده میشود. پس از تزریق ماده حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده و متمایل به چپ قرار گرفته است. اندازه کاویته رحم در حد طبیعی است.ضایعه فضاگیر در کاویته رحم و کانال سرویکال دیده نمی شود. لوله های فالوپ در دو طرف با تاخیر حاجب شده اند،اتساع Mildدر بخش آمپولر هر دو لوله فالوپ دیده میشود وSpillageآنها با تاخیر صورت گرفته است.
- لکه بینی قبل پریود
سلام. من 39 ساله و مجردم. برای اولین بار یک هفته قبل از پریود به مدت سه روز لکه قهوه ای دیدم به اندازه ای که لباسم کثیف میشد. بعد از این سه روز لباسم پاک است اما هنگام ادرار از بدنم لخته های کوچک خون خارج می شود. حقیقتش فقط برای نماز خواندن میخواهم بدانم این خون مانده در رحم است یا خون جاری؟ و دیگر اینکه باید حضوری به پزشک مراجعه کرده و کاری انجام دهم یا طبیعی است. ممنون که راهنمایی می کنید.
- خارش
خارش رحم و شکم و پهلو از روی پوست. ایا علت عفونت است ی خیر
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
non_polyp endometrium, cystic hyperplasia without atypia
- میوم 11سانتی ساب سروز
سلام من باردارم وی میوم ساب سروز 11سانتی دژنره کلسیفیه دارم والان 19هفته دارم و خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- درد مقعد در دوران پریود
سلام من وقتی پریودمیشم مقعدم خیلی درد داره به اندازه ای که نه میتونم ازجام بلندشم نه برم سرویس بهداشتی علتش چی میتونه باشه
- آزمایش غربال گری
سلام خسته نباشید من ۴۲سالمه بارداری دوممه به طور طبیعی/ غربالگری مرحله اول انجام دادم ان تی۱/۱وریسک داون هم ۱/۱۷۰۰ بود که دکترم گفت نیاز به غربالگری مرحله دوم نیست وسلفری هم نمیخوادانجامدبدیدالان آنومالی هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی ذهنم درگیره که نکنه مشکلی پیش بیاد به نظرشمابایدسلفری انجام میدادم؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز من هفته 16 بارداری هستم و با IVF باردار شدم . داروهای مصرفیم هم پرگنکر روزی یکی ، دوفاستون صبح و شب و شیاف سیکلوژست شبی یکی، هست . تقریبا یک هفته ست که بدنم خارش میکنه .سینه شکم ران و ساعدم و مخصوصا پشتم . مشکلم بخاطر مصرف داروهاست ؟ درمانش چیه ؟
- شب زفاف
چ دارویی استفاده کنیم برای کاهش درد پارگی بکارت
- پریودی طولانی مدت
سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و متاهلم و یه بچه دارم ۵ الی ۶ ماهی میشه ک پریودیم نا منظمه دیگ حتی تاریخشم یادم نمیمونه ولی این ماه بیشتر از ۲۰ روزه پریودم ۱۰ روز اول کلا پریود بودم بعدش دو روز پاکم بازم دو روز پریودم رفتم دکتر بهم قرص فمیکا دادن ولی الان میخوام پریودیم قطع بش چیکار کنم چ قرصی یا آمپولی مصرف کنم خیلی آزارم میده اینجوری لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
- تنظیم شدن پریود
سلام خانم دکترخسته نباشیدببخشیدمن ۳۵سالمه و۲۰ساله ازدواج کردم روش جلوگیریم قرص بوده وحدوداده سالیه قرص نخوردم وهمیشه پریودام نامنظم بودوعقب مینداختم تاسال قبل وزنموکم کردم دیگه هرماه سر۲۸روزه پریودمیشدم ولی بازیکم وزنم بالدیخته هرماه ۱۵روزیابیشترعقب میندازم خیلی اذیت میشم وهمش داغ میکنم توروخدامیشه دارویی برای تنظیم پریودبمن معرفی کنیدممنون میشم بابت راهنماییتون
- درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- تنبلی تخمدان و زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر ایا تنبلی تخمدان باعث زایمان زودرس می شود ؟


