Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فولیکول ۲۰ تخمدان راست
سلام خانم دکتر سن من ۳۹ سال است من پریودی منظم دارم سر ۳۰ روز میشم اقدام به بارداری کردم ماه پیش بک هفته عقب انداختم ولی رفتم کربلا سرخونریزی شدید افتادم تا ۱۰ روز طول کشید تازه من ۷ روزه پاک میشم این برج هم باید ۱۶ میشدم که نشدم ۲۳ رفتم سونوگرافی گفت فولیکول ۲۰ در نخمدان راست داری گفتند شاید حامله بشی دوروز پیش درد شدید در شکم و زیر شکم و کمردرد شدم بازم از تو کانال ابنجوری پرسیدم گفتن داره تخمک آزاد میشه شب در میان هم نزدیکی دارم ولی هنوز نه پریود شدم نه حامله چون بی بی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم ممنون از پاسخگویتون
- تعیین جنسیت به روش ای یو ای
سلام خانم دکتر.میخواستم بپرسم روش تعیین جنسیت به روش ای یو ای برای دختر شدن جنین چند درصد؟واینکه درشرق گیلان کجا انجام میشه تعیین جنسیت
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشید ممنون میشم این جواب عکسم رو برام توضیح بدید پس از تزریق ماده حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به راست قرار گرفته لوله فالوپ راست با تاخیر حاجب شده اتساع Mild در بخش آمپولر آن دیده میشود وspillageآن مشهود نیست احتمال انسداد لوله فالوپ راست مطرح میگردد لوله فالوپ چپ با تاخیر حاجب شده دیامتر نرمال دارد وspillageآن با تاخیر صورت گرفته است آیا من احتیاج به جراحی دارم ممنون میشم پاسخ بدید
- سنوگرافی رحم
سلام.هفت روزه پاک شدم.امروزسنوانجام دادم .تخمدان راست فولیکول ۱۴ میلیمتر و تخمدان چپ فولیکول ۱۵ میلیمتر . مایع ازاد هم رویت نشده . آیا با این حال امکان بارداری وجود داره یانه؟سنو گرفتی مشکلی نداره؟
- حمام بعد از سزارین
سلام چند روز بعد از سزارین می تونیم حمام بریم ؟
- بارداری خارج از رحم
سلام من سه روزه سرگیجه سردرد تهوع درد کمر و زیر ناف دارم بیبی چک گذاشتم منفی شد تنبلی دارم و رحمم کوچیکه به حاملگی خارج از رحم شک کردم ولی خونریزی ندارم خب یک هفته پیش رابطه داشتم بعد یک هفته علائم شو نشون میده
- سقط وبقایاجنین
سلام من سقط داستم با قرص تو بیمارستان ب من گفتن بقایا داری برو بقیش تو پریودیت میفته الان من یک ماه از زمان سقطم گذشته رفتم سونو دادم میگه بقایا در ناحیه هیتروژن به ابعاد13×21میلیمتر با واسکولاریتی بیشتر ازمیومیر مجاورمطرح کننده بقایای هاپیرواسکولاررویت شده .اندومتر با ضخامت 10 میلیمتر دیده شد .کیست تخمدان چپ ب ابعاد 10×18×20میلیمتر در تخمدانراست دیده شد .مایع ازاد خفیف درلگن رویت شد . الان ب دکتر بیمارستان گفتم ب من داروی قرصی چیزی بگید که رفع شه اینا هیچی ب من ندادن گفتن خودش ب مرور میفته من از روزی که سقط کردم هنوز خون ریزیم بند نیومده من میخوام تموم شه زودتر که بتونم اقدام کنم برای بچه .تو رو خدا کمکم کنید ممنون میشم بگید چکار کنم
- عمومی
سلام شب خوش من پارسال آذر ماه بارداری خارج از رحم داشتم. 21 بهمن ماه امسال پریود شدم و طبق دستور پزشکم، امپول پیورگان استفاده کردم. 9 اسفند ماه یعنی 19 امین روز سیکل دچار خونریزی شدم. این خونریزی طبیعیه یعنی خون قاعدگی هست یا دچار مشکل شدم؟؟؟ امکان داره دوباره بارداری خارج از رحم شده باشم؟؟؟ خونریزی این دوره من شدیدتر و فکر میکنم که متفاوت از بقیه پریود ها باشه ممنون میشم جواب من رو بدید؟؟
- زایمان
باسلام من در هفته ششم بارداری بودم ولی سونو نشون داد که کیسه زرده و کلا جنین تشکیل نشده با قرص سایتوتک سقط انجام دادم بعد از ۳ ساعت خونریزی کم داشتم و بعداز ۵ساعت یک تیکه کرم رنگ شل مثل کیست که یک نقطه قرمز کنارش بود با مقدار کمی لخته بهمراه درد دفع کردم ولی حالت ترشی و کمی تهوع بارداری هنوز دارم آیا سقط انجام شده و چیزی که دفع شده چی بوده الان یکروز میگذره و مثل پریودی خونریزی دارم چه اقدامی انجام بدم
- حاملگی خارج رحم
سلام برای من ep تشخیص دادن الان دوباره سونو دادم نوشته توده هایپرهترواکو با واسکولاریته عروقی پریفرال مجاور مدیال تخمدان راست به ابعاد ۱۵×۱۰ mm مطرح کننده توده ep با تغییرات هموراژیک مشاهده میشود
- کیت تخمک گزاری
خانم دکتر سلام برای نامنظمی پریود که ۷ تا۹روز تاخیر دارم، چه زمانی باید کیت تخمک گزاری انجام بدم؟!. یعنی چند روز بعد از پاک شدن قاعدگی!.
- کمربند بعداز سزارین
سلام خانم دکتر عزیز تا چند وقت بعد از سزارین باید کمربند بست؟
- آزمایشات پیش از بارداری
سلام برای اقدام به بارداری نیاز هست که آقا هم آزمایشی انجام بده؟
- سزارین
سلام خانم دکتر.سزارین رو ییمه قبول مینکنه یا آزاده؟
- سزارین بعد از طبیعی
سلام خانم دکتر من ۲تا زایمان طبیعی داشتم و بخاطر زایمانهام مشکل هموروئید پیدا کردم که مجبور شدم عمل کنم و هنوزم مشکل دارم برای بچه سومم میشه با گرفتن نامه از جراح هموروئید سزارین بشم؟
- حالت تهوع در بارداری
با سلام و خسته نباشيد من اوایل هفته ی یازدهم بارداری هستم و حالت تهوع و سرگیجه ی خفیف خیلی اذیتم می کند.طبق تجویز دکتر روزی یک عدد قرص اندانسترون مصرف می کنم،.اما باز هم حالت تهوع دارم و هر غذایی که میخورم به کندی هضم میشود. و مخصوصا شب ها رفلکس معده دارم.خواهش می کنم که راهنمایی کنید.
- نحوه سقط
سلام دو ماه باردارم ناخواسته بوده میخوام سقط کنم راهنمایی کنید
- قند بالا در بارداری
با سلام... من ابتدای بارداری آزمایش قند ناشتا 108 داشتم که با پرهیز غذایی به 86 رسید اما متاسفانه بعد اون قندم رو بررسی نکردم و امروز در هفته 22 بارداری متوجه شدم میزان قند ناشتام 106 آیا این میزان قند خطری رو متوجه جنین میکنه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من و نامزدم رابطه داشتیم مقدارکمی مایه منی داخل ریخته شده ومن بعد این موضوع دوتا عدد قرص روکین خوردم .امکان برداری وجودداره؟چون من دل درد هم دارم
- بارداری
سلام من رفتم دکتر زنان گفت تنبلی داری ولی زیاد نیست خیلی کمه برای ازمایش پرولاکتین نوشت که خوب بود برای همسرمم ازمایش اسپرم نوشت ولی نمیدونم جوابش چیه و دکتر بهم گفتن روز دوم پریودت اینجا باش بنظرتون براچی گفته روز دوم پریود برم؟؟


