Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رابطه دهانی
سلام خانوم دکتر من با نامزدم رابطه دهانی داشتم، اولین بار بود، من و نامزدم قبلا با هیچ کس رابطه ایی نداشتیم از بابت نامزدم مطمعن هستم، و اینکه رابطه واژینال نداشتیم، ایا با این وجود امکان زگیل تناسلی هست؟
- خونریزی و لکه بینی مثل پریودی
من دوماه پیش زایمان کردم همه چیز طبیعی بود تا روز ۳۷ زایمان لکه بینی داشتم بعد تا دوروز نه لکه بینی نه هم خونریزی ...بعد دوروز باز دوباره انگار پریود شدم تا چهارپنج روز ..بعد چهارپنج روز دیگه باز لکه بینی داشتم بعد دوباره پریود شدم ...الان دوماهه همینجوریم فقط خونریزی و لکه بینی دارم ...آزمایش و سونو دادم مشکلی نداشتم لطفا راهنمایی کنید تا قطع بشه ..بچه هم شیر میدم
- علت قطع نشدن پریود
سلام وقت بخیر.من الان حدود پونزده روزه پریودم.و پریودم قطع نمیشه.سونوم کاملا نرمال بود.قرص سرترالین میخورم که دوزش زیاد کرده دکتر.این ممکنه باعث قطع نشدن خونریزی بشه؟؟؟
- سلام خسته نباشید من فیبرم چهارسانتی دارم خونریزیهای شدید وطولانی کورتاژ کردم ضخامت رحمم ۶ بود دکتر دیفرلین داده ۱۵ روزه دوز دومشو زدم یکسره لکه بینی دارم طبیعیه یانه جستیران ۴۰ میخورم
- سوال در مورد بارداری
سلام خانم دکتر من ۲۴ سالمه ۲۶ روز که ای وی اف کردم بتام روز ۱۵ انتقال ۴۹ بود دو روز بعد شد ۸۶ دو روز بعد اون شد ۱۷۰ دو روز بعد شد ۲۶۴ بعد اون اومد پایین شد ۲۵۲ تو یه آزمایشگاه همشو دادم دکتر خودم گفت شاید اشتباه از آزمایشگاه باشه که اعداد رو پایین نوشتن رفتم یه آزمایشگاه دیگه ۲۴ ساعت بعد اون شد ۴۴۶ الانم ۲۴ ساعت از رو اون گذشته امروز هم از دادم شد ۴۹۷ الان بتام پایینه؟ خیلی نگرانم که دیر میره بالا
- آمپول واریوپپتیل؟
با سلام.بنده زخامت رحم داشتم بعد از انجام دادن کورتاژ تشخیصی پزشک معالجم سه عدد آمپول واریو پپتیل برام تجویز کردند که ماهی یکی بزنم ولی متاسفانه بنده دوز دومش رو هم زدم هنوز لکه می بینم😭 چیکار کنم؟
- استفاده از داروی مشابه
سلام.داروخانه به جای پماد دالاواگ کلیندامایسین داده میتونم استفاده کنم یا این دو باهم فرق دارن؟
- کیست رحم
کیست مولتی لوکولار به ابعاد 44*32mm در تخمدان راست دیده می شود. آیا خطرناک است؟ درمانش چیست؟
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من که دختر هستم برای معاینه یا آزمایش تیرویید به دلیل قطع عادت ماهانه و تاخیر در عادت ماهانه هر سه یا چهارماه یکبار از طریق پرده ی بکارت معاینه میشود یا خیر؟
- واژن
سلام خانم دکتر وقتتون به خیر. ببخشید من احساس میکنم مورچه ای وارد واژنم شده،خیلی میترسم،چیکار باید بکنم؟
- سلام وقتتون بخیر من دریکماه دوبار پریود شدم میخام بدونم زمان بعدی پریودم کی میشه
- جواب آزمایش کورتاژ
سلام جواب كورتاژ من Endocervix:no significant pathologic changes endometrial:proliferative phase endometrium endometrial polyp is suggested
- بارداری
سلام خانم دکتر من نزدیک به دوسال هست که رابطه جنسی دارم و خب جلوگیری طبیعی داشتم و خب تا به امروز باردار نشدم و قصد بارداری هم ندارم ولی خب خیلی از دیگران می شنوم که جلوگیری طبیعی جوابگو نیست و آدم باردار میشه و یا حتی با پیشاب هم آدم امکان داره باردار بشه الان من تمام این چند سال جلوگیری طبیعی داشتم و باردار نشدم یعنی من نابارور هستم یا نه به دلیل وارد نشدن اسپرم به واژن باردار نشدم
- سوزش ادراری
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز.من چند روزیه که سوزش ادراری دارم و حتی تو ادرارم خون دیدن جواب ازمایشم چنز روز دیگه اماده میشه.مبخواستم بدونم تا اماده.شدن ازمایش داروی خاصی نیاز نیست استفاده کنم چون سوزشم زیاده.قبل هم اینطوری شدم شما به من سیپروفلوکساسین داده بودید.
- یائسگی زودرس
سلام. من 35 ساله هستم. متاهل،فرزند ندارم.قبلا تشخیص pco داده بودن و در 10 سال گذشته، داروهایی مثل اسپرینولاکتون، سیپروترون،فیناستراید مصرف کردم. اما از 5 سال پیش بخاطر ازدواج فیناستراید و داروهای دیگر رو قطع کردم و فقط اسپرینولاکتون ۱۰۰ روزی نصف میخوردم. از همان زمان قطع فیناستراید حجم پریودم ناگهان کم شد. البته در اون دوران استرس فوق العاده زبادی هم داشتم. نمیدونم کدوم باعث تاثیر بر پریودم شد. و دیگر هم برنگشت به حالت قبل. نگران یائسگی بودم و هر سال ازمایش هورمونی دادم که بعد از هر ازمایش پزشک گفتند در معرض یائسگی نیستی. از ماه بهمن ریزش موی شدید گرفتم و فروردین که ازمایش دادم دکتر گفتند در استانه ی یائسگی هستی. این ازمایش رو روز 4 پریود انجام دادم. ایا این ازمایش نشان دهنده ی استانه ی یائسگی هست؟ و اینکه من از 4 ماه قبل این ازمایش، قرص اگنوگل و اووسوی مصرف کردم که دارای فیتواستروژن هستند. ایا امکان دارد مصرف اون داروها در ازمایش تاثیر گذاشته باشد؟ 🙏 Fsh 9.8 miu/ml folicular phase: 3.5_9.2 ) <(estradiol 23.6 pg/ml follicular phase 30_100) ( LH 9.3 miu/ml follicular phase 2.4_12.6) (free testosterone 2.3 premenopause 0.45_2.15) (AMH 3.6 ng/ml 0.9_9.5) (Prolactine 7.1 ng/ml 1.9_25)
- قرص جلوگیری
سلام وقتتون به خیر خانمی ۳۶ساله ۲ فرزند دارم ۷ساله ازدواج کردمه تا الان از کاندوم استفاده میکنم میخوام یه مدت از قرص جلوگیری مصرف کنم میشه یه قرصی تجویز کنید که عوارض کم داشته باشه هم برا پوست صورت هم تعادل هورمونها ممنون
- کیست رحم
من دوکیست که حاوی ذرات اکوژن دارم که به ابعاد ۳۵ و۴۰ایاخطر وجود داره به چه چیزی اقدام کنم
- سونو مجدد برای کیست ساده بعد از یک دوره قرص
سلام خانم دکتر عزیز من پس از خوردن یک دوره دزوسپتیو کیست ۳.۶ سانتی ام تبدیل ب فولیکول ۱۸ میلی متری شده آیا نیاز هست ک یک دوره دیگر هم دزوسپتیو بخورم؟ این ماه هم بعد اتمام قرص پریود شدم و درد هم نداشتم و خانم دکتر یک میوم یک سانتی ایزواکو هم در بالای رحم دیده شده ک در سونو قبل دیده نشده بود منون میشم بفرمایید ایا لازمه ک یک بسته دیگر دزوسپتیو مصرف کنم؟ یک دنیا از شما متشکرم
- سلام میتونیم یایسگی راعقب انداخت یا جلوش گرفت
- بقایای سقط
سلام من سقط داشتم بقایا سقط به ابعاد ۱.۵ در ۱.۵ دارای وسکولاریته در ناحیه فوندال کاویته ایا نیازی به خوردن سایتوتیک هس


