سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- нажмите hpc
узнать больше https://hpc.name/thread/c390/124893/kak-vybrat-smartfon-s-horoshey-frontalnoy-kameroy-dlya-skype.html
- تاثیر قرص کلداکس بر روی قرص اد دی
سلام خسته نباشی خانم دکتر.ببخشید میخواستم بدون من دارم از قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری مصرف میکنم .میشه همزمان قرص کلداکس برای سرماخوردگی هم مصرف کنم آیا تاثیری روی بر روی قرص ال دی نداره میتونم بخورم یا خیر.ممنون از زحماتتوت
- معلولیت
سلام خانم یک دختری7ساله دارم که دچار کمبود اکسیژن شد و متاسفانه دچار معلولیت جسمی حرکتی وذهنی میباشد واین معلولیت متاسفانه شدید میباشد خانم دکتر من امیدم رابه خداازدست ندادم اماگاها برام سوال پیش میاد که دخترم در دوران بلوغ پریود خواهد شد باتوجه به اینکه الان ما ایشان راپوشک میکنیم در آن زمان مسلما مشکل برای من مادر در نظافت و تعویض پیش خواهد آمد آیا آن زمان راهی وجوددارد که پریود نشود البته من همچنان به لطف پروردگار امیدوارم ممنون از راهنمایی تون
- ضخامت زیاد اندومتر و وجود مایع اکولوسنت در کاویته رحم
من زن یائسه ۶۷ ساله.ضخامت اندومتر ۶ میلی متر.مختصری مایع اکولوسنت به حجم یک ونیم cc در کاویته رحم دیده شد .این مایع چیست وارتباطی به سرطان اندومتر دارد.درضمن خونریزی ندارم واز پماد واژینال استروژن استفاده کرده ام.
- کیست تخمدان
با سلام، یک کیست در آندکس راست دارای ذرات اکوژن داخلی و سپتای ظریف داخلی و دارای دیواره ضخیم به ابعاد 50میلیمتر دارم، ایا قرص ال دی که دکتر تجویز کرده مناسبه و این کیست خطرناکه؟
- سلام۹سانت هماتوم بعداززایمان سزارین گرفتم چه کاری بایدکرد؟
- سونوگرافی
سلام و خسته نباشید من مجرد و ۳۶ ساله هستم و این سونو ها رو روز سوم پریودی انجام دادم.قبلا هم تنبلی تخمدان داشتم و قاعدگی نامنظم که چندین دوره از قرص ال دی و متفورمین و اسپیرونو لاکتون استفاده کردم وقاعدگیم تقریبا منظم شده.در ضمن موقع انجام سونو یک کیست عفونی پشتم ایجاد شده بود و سرباز کرده بود.ممکنه لنف های ری اکتیو موجود در سینه به عدت این کیست عفونی بوده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار باید انجام بدم.سپاس گزارش سونوگرافی برست و اگزیلاری دو طرف: بافت فیبروگلندولار نرمال در هر دو برست مشهود است تغییرات فیبروکیستیک در هر دو برست قابل رویت است تصویر یک کیست به دیامتر ۴mm در ساعت ۸ در فاصله ۲ سانتی متری از نیپل در برست راست و یک ناحیه کیستیک سپتا دار زیر انول در ساعت ۱۲ به دیامتر ۵*۷ mmدر همین برست رویت شد تصویری از ضایعه سالید مجزا در سینه ها دیده نمیشود دیلاتاسیون مجاری شیری در دو طرف رویت نشد یک لنف نود با نمای ری اکتیو در اگزیلای راست به دیامتر ۱۶ در ۵/۵ mm و یکی به دیامتر ۱۹ در ۷ میلیمتر در اگزیلای چپ مشاهده شد. گزارش سونوی رحم و ضمائم: رحم دارای شکل و سایز و اکوی میومتریال نرمال است اندومتر منظم و دارای ضخامت ۶ میلی متر میباشد هر دو تخمدان خصوصا راست دارای چندین فولیکول ریز در حاشیه هستند که میتواند مطرح کننده درجاتی از PCOs باشد در حال حاضر مایع آزاد در گلدوساک مشهود نیست
- بقایای سقط جنین
سلام خانم دکتر ،بقایای بارداری دارم ۴سانت و خونریزی ندارم دو هفته پیش با قرص سقط کردم ایا نیاز ب کورتاژ هست یا خودش دفع میشه ؟
- تکون خوردن چیزی توشکمم
سلام خانم دکترخسته نباشیدتوروخدااگه میشه راهنماییم کنیدمن ۳۷سالمه و۲۴آبان بایدپریودمیشدم نشدم بی بی چک زدم مثبت شدم وبعدچندروزازمایش دادم مثبت شدم وتقریبا۴آذرکمی لکه بینی داشتم وشب زیادشدوی چیزایی ازم مثل گوشت صورتی دفع شدوتاچندروزمثل پریودبودم ودوتکه دیگه گوشت سفت دفع کردم ورفتم دکترسونونوشت سونودادم گفت ضخامت آندومتر۵وباردارنیستید بقایام نداری وبعدیکماه بی بی چکم زدم منفی بودوباتجویزدکتروآمپول پروژسترون بعدپنج روزپریودشدم وبازمحض اطمینان ی سونودیگه برام نوشت شگمولگنوضمائم ودردهم بهمن دادم بازگفت اثلابقایانداری وضخامت آندومتر۶هستوهمه چیزعادیه ودکترقرص پروژسترونم نوشت تاسه ماه استفاده کنم ازروز۱۴پریودم استفاده کردم بمدت ده روزوبعدسه روزپریودشدم واین یکی ماه بخاطرداغی بدنم قرصونخوردم والان نزدیک یک هفته مونده ب پریودم وچندروزه انگار ی چیزی توشکمم تکون میخوره چکارکنم خانم دکترتوروخداراهنماییم کنیدانقداسترس کشیدم مردم بخداخداکنه خیرببینیدشرایط دکتررفتن دیگه ندارم
- قرص ترنسید
خسته نباشيد،بنده حدود٤٣روز پيش كورتاژ كردم،بعدازكورتاژ لكه بيني داشتم كه براي پاك شدن دكترجدود٣٠عدد قرص ترنسيد داد و خوردم(البته سونوگرافي و همه چيز خوب بود)سپس پريود شدم و از روزحدود چهارم چون پريود شديد بود دارم مجدد ميخورم تا الان كه تقريبا١٨عدد ازش خوردم(لكم پاك شده ففط بعضي مواقع لك هاي خيلي كمي دارم)سوالم اينه كه آيا الان اگر قطع كنم خود قرص ترنسيد چون قطع ميشه ممكنه لك بده؟و اينكه آيا تا آخر دوره پاكي ميتونم ازش استفاده كنم يا خير؟؟ميخوام خطري نداشته باشه ممنون ازتون
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- دردپهلوی راست وزیرشکم
باسلام خدمت شماخانم دکتر .. ببخشید مادرم متولد ۴۳چند سالی یایسته شده .یک ماهی هست که درپهلو وفشار برروی مثانه داره خیلی درداش زیاده.متخصص داخلی براش ازمایش ادرار وسونوپهلو ها وزیر شکم گفت انجام داده همه چیز خوب بود بعد به متخصص زنان رفتند معاینه شد اونم همه چیز خوب بود ولی همچنان دردش خیلی زیاده یعنی مشکلش چیه چیکار باید کرد خواهش میکنم کمی راهنمایی بفرمایید..
- بقایای بارداری بعد از کورتاژ
باسلام حدود سه ماه پیش دفع جنین داشتم و کورتاژ کردم به دلیل خونریزی های پی در پی و عفونت واژن سونو دادم وگفتن که حدود ۲۲*۱۹ بقایا دارم آیا حتما باید دوباره کورتاژ کنم؟یا با قرص مترژن دفع میشه
- قرص مدروکسی پروژسترون
دوره ی ده روزه ی قرص مدروکسی پروژسترون رو فراموش کردم و لکه بینی داشتم ، برای همین هر ده تا قرص رو یکجا خوردم ، مشکلی برام پیش میاد؟!
- اقدامات
سلام بعد از لیزر زگیل تناسلی چه مراقب هایی باید انجام داد؟
- سقط۱
سلام من ۳۹ سالمه سال ۹۹ زایمان داشتم سزارین ، سال بعد باردار شدم تا هشت هفته قلب جنین تشکیل نشد مجبور به شدم، سال بعدش هم باردار شدم سونو انجام دادم گفتن ساک حاملگی دفرمه تو هفته پنجم که بعد ۳ روز خودبخود سقط شد میشه راهنماییم کنین چیکار کنم
- تاریخ انقضا چهطوری متوجه بشیم
- هماتوم بعدسزارین
سلام من نزدیک یه ساله زایمان کردم سزارین هماتوم دارم دکتر رفتم گفتن جذب میشه ولی نشد الان جا بخیه هام سفت شده پریود هم چهار ماهی هست نمیشم تست بار داری هم منفی بخاطر هماتوم هست پریود نمیشم یه مدت لکه بینی داشتم
- تنبلی تخمدان
سلام،خانم دکتر من تنبلی تخمدان داشتم و حدود یک سال نزدیکی داشتم باردار نشدم بعد شما برام قرص لتروزول تجویز کردین که با یک دوره خوردن حامله شدم،الان بعد یک سال که از زایمانم گذشته برای چکاب رفتم تو سونوم دیگه هیچی نبود و تنبلی تخمدان نداشتم!!یعنی بعد زایمان تنبلی تخمدانم برطرف شده؟
- کیست
سلام خانم دکتر محترم میخواستم بدونم کیست تخمدان باعث ناباروری میشه؟ متشکرم


