Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اچ پی وی
سلام انتقال اچ پی وی از طریق رابطه دهانی ممکنه؟یعنی زگیل دهانی میشه؟زگیل دهانینادر یا شایع؟
- تعیین جنسیت
سلام من مشکل بارداری ندارم دوتا دختر دارم میخوام دوقلو پسر دار بم آیا شما ای وی اف انجام میدید ومراحل و مدت زمانش چقدره با هزینه یا شما ه که سوالامو بپرسم آخه راهم خیلی دوره ممنون میشم جوابمو بدید
- یائسگی
سلام من ۵۱ ساله هستم ار فروردین اردیبهشت پریود نشدم مجرد هستم قرار هست ازدواج کنم و مجبور به بارداری دکتر مراجعه کردم باید ار تخمک اهدایی استفاده کنم توصیه شد هورمون دریافت کنم تا رحم کوچیک نشه این ماه سیپروتروژن کامپاند استفاده کردم و بعد ار ۶ روز پریود شدم سوال من این هست به مصرف قرص ادامه بدم یا نه
- اقدام به بارداری وپیوند های نا منظم
سلام من هود یک ساله اقدام کردم به بارداری ولی باردار نشدم الان چکارکنم باردار شوم اما یه چندماهی تحت نظر دکتر متخصص هستم وبرای م قرس هورمونی وقرص های مدروکسی پروژسترون تجویز کردند وتوی ین چند ما ازاین دارو ها مصرف کردم این ماه سر موقع پریود شدم می خواستم بدونم با خوردن این قرص ها می تونم ماه بعد باردار بشم
- خونریزی شدید
سه ماه پریود نشدم الان بیت روزه خونریزی دارم همراه با لخته ودرد دل و کمر ۴۸ سال سن دارم ایا دارم یایسه میشم تورو خدا کمکم کنید خونریزیم بند بیاد دیگه نای راه رفتن ندارم باتشکر
- بارداری
سلام ۲۶ هفته باردارم. بارداری دومم هست.بارداری قبلیم مرداد ۹۹ سزارین بود. ۲۶ هفته ام .۲۰ هفته سرکلاژ شدم با طول سرویکس ۲۲.استراحت مطلق ام. امشب حس کردم لبه های داخلی واژنم رنگش بنفش سورمه ای تیره شده و متورم شده و سفت شده .خواستم بدونم طبیعیه ؟ باید چیکار کنم ؟ پ
- واکسن گارداسیل
با سلام خسته نباشید. من دو ماه پیش آزمایش hpv دادم کلا منفی بود و به درخواست خودم به دکتر گفتم واکسن برام تزریق کنن. من میدونستم فقط یه دوزه. دوز اول واکسن گارداسیل را زدم و الان نوبت بعدی رسیده و نمیخوام دوز دوم و سوم را بزنم.آیا مشکلی پیش میاد که نزنم ؟یا ایرادی نداره و فقط ایمن نمیشم؟ چون آزمایشم منفی است و من و شوهرم ۶ساله ازدواج کردیم وقتی برای من منفی است پس برای شوهرم هم منفی است و ما رابطه ای سالم داریم.
- سرکلاژ
سلام. بابت پاسخگویی به سوالات ممنونم. من سوال زیر رو چند روز پیش پرسیدم. میخوام بدونم که با شرایط زیر شما صلاح به استراحت میدونید یا سرکلاژ؟ من هفته۲۲ بارداری هستم و وزنم هم ۱۱۵ کیلو هست. هفته ی ۲۱ سونوگرافی انومالی انجام دادم و طول سرویکسم ۲۹-۳۰هست.
- درد نوک سینه
هنگام رسیدن به ارگاسم یا نزدیک شدن به ارگاسم نوک سینه درد میگیره دلیل چی میباشد
- سقط کردن جنین در ۵هفتگی
من ۵هفتم بود متوجه شدم باردارم قرص میزو پروستل گرفتم یکی زیر زبان یکی واژینال بعد دوساعت بعد به همین روش.هیچ علائمی نداشتم صبح .یکم خون اومد ازم و یه خیلی کوچولو لخته همین دیگه نیومد ازم شب دوباره ۴تا قرصو خوردم .بازم هیچی خونریزی نداشتم حتی درد هم ندارم خیلی هم طناب و تحرک هم داشتم .میشه کمکم کنید دلیلش چیه
- پرده بکارت
با سلام خدمت خانم دکتر من دخترم وقتی ۲ سالش بوده انگشتش رو داخل واژنش میکرده این کار رو چند بار انجام داده و ازش پرسیدم گفت خونی نیومده یادم هست اون موقع پرده حلقوی بود الان دخترم ۷ سالشه دختر عمه ش به جلوش دست زده بود دکتر بردم گفتن پرده سالم و هلا لی هست باز شک کردم به دکتر دیگه ای مراجعه کردم گفت سالم هست امکانش هست پرده به علت دستکاری تغییر شکل دا ده باشه به این شکله یک سوراخ که زیرش یک پره هست در کودکان امکان ترمیم پرده هست ممنون میشم راهنمایی کنید
- متخصص.
سلام دکتر بانزدیکی نکردن میشه باعث ذخیره تخمک کم بشه
- پولیپ رحمی
سلام خسته نباشید،دختر ۲۰ ساله مجردی هستم که پولیپ رحمی دارم و بخاطره پریود های نامنظم دکتر برام سونوگرافی نوشت و تشخیص داد پولیپ دارم،میخواستم بدونم بجز خوردن قرص های ضد بارداری و عمل چه راه حلی وجود داره؟!
- iui
سلام خانوم دکترخسته نباشید شوهرم حرکت اسپرمش ضعیفه ایا با روشiuiمن باردار میشم؟؟البته فعلا دکتر دارو داد تا۳ماه باید بخوره اگر خوب نشد یا iuiیا ivf
- مصرف قطره ویتاگنوس
سلام خانم دکتر من ۲۶ سالمه و مجردم تقریبا ۷ ساله که حجم خونریزی پریودم کم شده ،دوره هام منظمه و ۲۸ روزس ولی حجمش کم شده و از ۵ روز رسیده به دوروز یک و نیم یا دو روز خونریزی دارم و روز سوم قطع میشه و روز چهارم هم یکم لکه بینی دارم همون سالی که این مشکلو پیدا کردم سونوگرافی انجام دادم که نرمال بود و هیچ مشکلی نداشتم ،آزمایش های پرولاکتین، اهن، کمخونی، تیرویید و ویتامین دی هم انجام دادم که همش نرمال بود حالا سوالم اینه میتونم از قطره ویتاگنوس استفاده کنم؟ این قطره کمک میکنه که خونریزیم دوباره مثل قبل بشه و زیاد بشه و اینکه آیا عوارضی داره یا نه؟ ممنون
- ریه
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم اگر خانم بارداری که سابقه زایمان زودرس داشته و باید آمپول بتامتازون بزنه و این آمپول را در هفته ۲۸ بزنه و و توی هفته ۲۸ دچار زایمان زودرس نشود لازم است هفته های بعد هم آمپول را بزند یا همون براش کفایت میکنه؟
- سونو sis
سلام دکترم برام sis سونو نوشتن آیا شما انجام میدید؟ پزشکم تهران هستند
- عادت ماهانه
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه عادت ماهیانه من کاملا نامنظمه طوری که مثلا دو ماه پشت سرهم عادت هستم (طی این دو ماه اصلا پاک نمیشم ، بعضی روزا کم و بعضی روزا مقدار خونریزیم زیاده )بعد از دو ماه پاک میشم یه مدتی که مشخص نیست پاک میمونم (مثلا ۳ ماه ،هر دوره ام فرق میکنه ) بعدش دوباره عادت میشم و اصلا پاک نمیشم )الان ۴ ماهه که پاک نشدم . سه الی چهار سالی میشه که اینطوری هستم . به پزشک مراجعه کردم سونو و آزمایشم گرفتم دکتر بهم چن تا قرص داده که باید از روز ۵ ام عادت مصرف بشه در صورتی که معلوم نیست من چه موقع پاک بشم ( شاید چن روز یا چن ماه دیگه ) . همینا رو به دکتر گفتم ولی متوجه نمیشد . میگفت امکان نداره چن ماه پشت سرهم عادت باشی . به خاطر همین عادت طولانیم کم خونیم دارم . اگه بشه میتونم آزمایش یا سونوگرافی رو براتون بفرستم . یک سال قبل دکتر رفتم ۲ دوره قرص مصرف کردم ولی نتیجه ای نگرفتم .لطفا راهنماییم کنید .
- اقدام به بارداری
سلام من یک ماهه جلوگیری نکردم فک کردم سرماه باردارم وهیچ مشکلی رحمم نداره اماپریود شدم دلیلش چیه
- علت درد جای بخیه سزارین بعد از چند سال
بعد از ۱۵ سال درد شدید جای سزارین دارم از دیشب نمیدونم علتش چیه


