Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کلیتوریس
علت خارج شدن ترشح از کلیتوریس هنگام نزدیکی و گاهی خارش ان قسمت. علت چیست؟
- زگیل تناسلی
سلام خسته نباشید من 6 جلسه لیزر زگیل تناسلی انجام دادم آخرین جلسه من یکشنبه بودجمعه با همسرم رابطه داشتیم خیلی سوزش داشتم چقد زمان میبره جای سوختگی هاخوب بشه یا اینکه ممکنه هنوز خوب نشده باشم یکم افسردگی گرفتم چون این سوزش انگار هیچ وقت نمیخواد تمام بشه قشنگ احساس زخم داشتم
- زنان
سلام آیا رحم رو میشه پیوند زد.
- لابیاپلاستی
سلام من آذر ماه پیش شما عمل لابیا انجام دادم و الان بعد از سه ماه جای بخیه ها مونده.انگار نخش همونقدر سفت و محکم سرجاشه..نرماله؟
- پولیپ قسمت فوقانی رحم
سلام ، پولیپ داشتم در قسمت فوقانی رحم بعد رفتم هیستروسکوپی اما احساس میکنم هنوز جاش مونده و احساس میکنم در دهانه رحمم هست برنداشتن
- کیست اکوفری
سلام کیست اکوفری تک خانه ای به ابعاد30*17میلیمتری دارم درد در مثانه وتکرارادراردا م لطفا راهنمایی کنید
- درد در ناحیه بخیه سزارین
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر سونوگرافی نسج نرم شکم که فرمودین انجام دادم. باد فتق یا توموری مشاهده نشد و فقط عصب ها به دلیل فشار و کارهای سنگین درگیر میشدن که باعث درد میشدن. خواستم ازتون بابت راهنمایی تشکر کنم.واقعا ممنون. یکی از بهترین دکترهای زنان ایران هستین.انشالا همیشه موفق و شاد باشید.
- درد درفرج
سلام من درد در قسمت وسط زیر مجرای ادرار استخوانش درد میکنه واحساس میکنم ادراروحیض یکی شده یعنی مجرای آن وبادمعده از واژن یا همه جای دستگاه تناسلی بیرون میاد آیا احتمال آسیب وپارگی هست ودرمان میشود
- کیست اکوفری
با سلام کیست ۳۰ میلی متر در تخمدان چپ دارم آیا خطرناک؟
- درد و خارش
سلام زیر پوست سمت راست تناسلیم خارش دارم. روی یکی از لبه های واژنم نزدیک کلیتوریس اندازه یه جوش کوچیکه زیر پوستش هست و خارش کلیتوریس دارم اونم از زیر پوست و شما چه دارویی برای درمان عفونت زیر پوست پیشنهاد میکنید؟ بعضی از قسمت ها با معاینه دیده نمیشه. با چه روشی میشه تمام قسمت های تناسلی رو معاینه کرد و اگه عفونتی هست دیده بشه؟
- پریودی
سلام.من قرص ال دی خوردم که پریود نشم برای اولین بار بود چون زیارت خواستم.برم.دیگه نخوردم حدود ۸ روز بعد پریود شدم.روز اول درد خیلی شدیری داشتم.بعد یه تکه گوشتی سفید خارج شد از واژنم. خیلی میترسم این چی بوده؟
- سزارین دوم بافاصله ی ۳ماه
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود- سونوگرافی کامل از رحم
با سلام
فقط امیدم بعد خدا به پاسخ دقیق شماست
تو رو خدا منو کمک کنید
۴۶ سالمه و حدود یک دو سالس است که پریود نمیشم. درصورتی که این امر ارثی نبوده و مادرم در سن ۵۵ سالگی یائسه شدند…
سونوگرافی که دیروز از رحم و ضمائم (ابدومینال + ترانس واژینال) داشتم نتایجش به شرح زیر است:
رحم با ابعاد Top normal 77*55*98 میلی متر و با اکوی میومتریال Coarse در بعضی نواحی مختصری هتروژن دیده شد.
آندومتر با ضخامت برابر با ۹.۵ میلی متر (در دو لایه) مشاهده شد.
تخمدان چپ با ابعاد ۱۸*۲۷ میلی متر و با اکوی پارانشیمال طبیعی مشاهده می شود.
تخمدان راست با ابعاد ۳۵*۲۶ میلی متر و با اکوی پارانشیمال مختصر هتروژن دیده شد. یک تودخ هترواکو به ابعاد ۱۵*۲۰ میلی متر در تخمدان راست دیده می شود.
در ضمن مقدار کمی مایع آزاد نیز در آدنکس راست مشاهده می شود.
پیگیری س.ن.گرافیک و بررسی تکمیلی از جمله کنترل تومور مارکرها توصیه می شود.
تورو خدا بگیید چه وضعیتی دارم. خیلی نگرانم. توضیح دهید کامل و دقیق چه اتفاقی برام افتاده است.
منتظر پاسخ کامل و سریع شما هستم.
باتشکر - ضایعه اکوژن
برای ضخامت اندومتر23mmوتصویریک ضایعه اکوژن به ابعاد14*9.2درقسمت فوقانی اندومترچکاربایدکرد
- من خانمی ۴۲هستم با دوزایمان طبیعی
ماه پیش لک بینی داشتم واین هم پریودنشدم سونو دادم طول رحم ۹۷م م بااکوی میومتریالcoarseومختصر هتروژن،اندومتر۱۱/۸م م وتخمدان ها ابعاد واکوی طبیعی دارند خیلی نگرانم لطفا بفرمایید نتیجه سونو مو
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۴۹ سالمه و ۳ ۴ ساله خونریزی شدید دارم و هورمون هم دکترا بهم دادن جواب نگرفتم ویک ماه پیش کورتاژ تشخیصی انجام دادم که نمونه م مشکلی نداشت و بعد از کورتاز هم پریود شدم و خونریزی شدیدی داشتم نمیدونم چکار کنم خسته شدم لطفا راهنماییم کنید ممنون
- پستان
من سونو گرافی پستان دادم که تعدادی کیست ساده دارم که دکترا میگن مهم نیستن با پیگیری و ویتامین ای ..اما این خیلی نگرانم کرده توروخدا بگید باید چکار کنمsolidmassهپیواکو ابعاد ۲۹/۱۵..ایا این کیست فیبراندوم هست؟ التماس میکنم راهنمایی کنید؟
- هترواکو حجیم
اندازه توده ۱۱*۷*۱۳در رحم است
- کاندوم
سلام وخسته نباشید خانم دکتر باشوهرم رابطه داشتم از کاندوم استفاده کردیم بالای کاندوم پاره بود ولی قسمت پایینش سالم بود و تمام مایع منی در قسمت پایین جمع شد بنظرشما نیازهست قرص بخورم؟
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر


