Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام به بارداری
شماiuiباتعیین جنسیت انجام میدهید
- نازایی
۳۰سالمه وبعداز۱۴روز ivfبی بی چک زدم منفی شد آیا امیدی هست لطفا جواب بدین
- عفونت دربارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من۳۲هفته هستم خیلی عفونت اداری شدید دارم.نتونستم قرص مصرف کنم و دکترم بهم پماد دالاواگ بهم دادن برا یه هفته.بنظر شما تاثیر داره برامکه عفونتم بر طرف شه؟ یا روزی جنین تاثیر نداره؟
- پلاکت
خانم دکتر من دیروز سوال پرسیدم در مورد پلاکت،۳۷ هفته و ۵ روزه باردارم که آزمایش دادم و پلاکتم ۱۴۳ بود شما فرمودید نرماله،ولی رنجه نرمالو تو آزمایش زده ۱۵۰ تا ۴۰۰،من خیلی نگرانم و میترسم یه بیماری داشته باشم تروخدا کمکم کنید
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من سونو واژینال شدم نوشته پولیپ۱۸در ۹میلیمتر در فندوس و بادی کاویته رحم رؤیت شد. ضخامت آندومتر در محل پولیپ ۱۵/۳ میلیمتر است.مایع آزاد دیده نشد.ضایعه پاتولوژیک در آدنکس ها دیده نشد.حالا من نیاز به جراحی دارم.من هم ۴۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان بعد ۴۳روز خونریزی خیلی کم دارم
- می خواستم بدانم بقایای بارداری من با ابهاد 18☆10mmممکنه با دارو از بین بره ؟
در هشت هفته با قرص سقط داشتم و بعد از یک هفته که سونو رفتم متوجه بقایا شدم نمی خواهم کورتاژ کنم آیا با دارو رفع میشه ؟
- هفته 5 بارداری
سلام من هفته 5 بارداری هستم و دیروز رفتم تنیس. یکبار دیشب و یکبار امروز صبح ی ترشح خیلی کم رنگ قهوه ای دیدم. مشکلی وجود داره؟ اگر نیاز به شیاف یا آمپول پروژسترون باشه، چه دزی باید مصرف کنم؟
- جفت گرید ۳
سلام وقت بخیر،در سونوی ۳۶ هفته بارداری جفت من رو ضخامت و اکوی طبیعی و گرید ۳ گفتن،این گرید برای ۳۶ هفته بالاست؟و مشکلی برای جنین بوجود می آورد؟
- هوا
سلام ایاگرمی هواباعث زایمان زودرس میش
- آی یو آی
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
باسلام وخدا قوت،خانم دکتر عزیز لطفا راهنمایی بفرمایید،بنده تازه بعد سونوی شکم.ولگن متوجه بار داریم شدم که هشت هفته است ،اما در سونو نشون داده که یک ساک نامنظم دارای هماتوم 20درصد وجنین فاقد ضربان قلب حالا دکتر رفتم گفتن باید سقط کنی به نظر شما باید چکار کنم علائم درد، خونریزی، لکه بینی وغیره رو ندارم وبار داری سوم میشه ودر گذشته هیچگونه سابقه سقط وکورتاژ نداشتم ودوتا فرزند سالم دارم متشکرم راهنمایی بفرمایید
- گرفتگی گوش
سلام من در هفته ۲۱ بارداری هستم گرفتگی گوش دارم از قطره بتامتازن استفاده کنم اشکال نداره
- سوال از دکتر زنان
سلام من بیماری کوليت روده دارم،روزی2عدد مزالازين و 1عدد لنسوپرازول ميخورم،قصد بارداري دارم،ايا مشکلی پیش نمیاد?نگرانم،
- مصرف قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید تاریخ قرص اورژانسی چجوری خونده میشه 23 01 9011 تاریخش اینه بلدنیستم بخونم تاریخ داره یان
- آیای اکوی هموژن نرمال است؟
سلام وقتتون بخیر یک روز بعد از پریودی سونوی واژینال دادم که ضخامت آندومتر 2.8mm و دارای اکوی هموژن است و بقایای جفتی به درستی مشاهده نشد
ماه قبل به حجم یک سی سی بقایا داشتم میخواستم ببینم طبیعی هستش و بقایا کاملا دفع شده؟
اندومتر که اکوی هموژن داره نرماله؟ - بارداری
سلام . وقتتون بخیر اگه قرص اورژانسی بخوریم حتما باید یه هفته بعدش پریود بشم حتی اگه باردار نباشم . واینکه پریودی حتما باید یه هفته بعدش باشه ؟
- ویزیت پیش از بارداری
سلام خسته نباشین،من در المان زندگی میکنم و میخواستم ببینم امکان ویزیت انلاین هست؟
- سلام وقت بخیر. من هفته 24بارداری هستم انقباضات خفیف مثلا5_6بار در طی روز دارم جوری که کمی احساس درد هم دارم لازمه شیفا پروژسترون شروع کنم با چه دوزی؟؟
شیاف پروژسترون
- زمان سونوگرافی برای آزمایش ژنتیک
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من هفته پیش یعنی 14 دی ماه به شما مراجعه کردم و پس از سونوگرافی فرمودید که هفته ی چهارم بارداری هستم. متاسفانه من یادم رفت تا زمان مراجعه ی بعدی را از شما سوال کنم. با توجه به این که اولین روز آخرین پریود من 9 آذر بوده و از آنجا که من و همسرم جفت مینور هستیم در هفته ی هشتم باید برای سونوگرافی به مطب بیام و برای گرفتن وقت آزمایش ژنتیک اقدام کنم. البته از منشی محترمتان براساس سونوگرافی که انجام داده بودید برای هفته ی هشتم یعنی 13 بهمن وقت گرفتم و حالا این نگرانی برای من ایجاد شده که آیا امکانش هست که سونوگرافی بعدی باز هم بر اساس رشد جنین این زمان رو علی رغم محاسبات عقب یا جلوتر نشان دهد یا خیر؟ که اگر زمان را بیشتر نشان دهد زمان آزمایش ژنتیک به تاخیر خواهد افتاد. آیا نیاز نمی بینید که یک هفته زودتر از زمان تعیین شده خدمت برسم؟ از این که برای جوابگویی به سوالات بیماران وقت می گذارید و نگرانی ما رو درک می کنید ممنون و سپاسگذارم.
- استراحت
سلام من سرولاژم هفته ۲۷امم دکتربهم استراححت داده اشکال دارهفته ای یبار ینیم ساعت توماشین برم بیرون


