Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ماموگرافی پستان
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم در سونوگرافی و ماموگرافی ام نوشته شده یک ضایعه ستاره ای شکل در سینه چپ تا نواحی عمقی اگزیلاری دیده میشود لنف نود هیپواکو
- بیماری زنانه
سلام من دوبار سقط با قرص میزو پروستول زیر زبانی داشتم الان سه ماه میگذره از آخرین سقط سونو رفتم همه چیز نرمال بود اما الان دقیقا سه ماهه در حد یک روز فقط پریود میشم تمام خیلی نگرانم بی زحمت راهنمایی میکنین سونو تازه رفتم کورتاژ هم نشدم
- درد معقد در پریودی
سلام. ۳ سال هست ازدواج کردم و جلوگیری ما طبیعی بوده به طوری که اسپرم خارج از بدن تخلیه میشد . سال اول آزمایش دادم و تیروئیدم کم کار بود. از همون اولیل بعضی از پریودی هایم روز اول و گاهگداری روز دوم درد مقعد دارم و هنگام دفع مدفوع هم کمی اذیت میشم. و برای آرام کردن درد پریودی روز اول ۳ تا مفنامیک اسید به فاصله ۴ الی ۵ ساعت میخورم تا آرام باشم و روزهای دیگه مشکلی ندادم. روز های اول خونریزیم تقریبا زیاد هست و از روز ۳ به بعد تقریبا خیلی کم و خون تیره هست. زمان پریودی من قبل ازدواج ۷ روز بود ولی بعد از ازدواج ۱۰ روز شدم.الان اقدام برای بارداری کردم و دو ماهه که نتیجه ندیدم. تیروئیدم هم با کنترل روی ۰/۱ نگهش داشتم.ماه قبل از اقدام بعد از روزهای تخمک گذاری رابطه بدونه جلوگیری داشتم و پریودیم ۸ روز عقب افتاد. ماه اول اقدام هم یک روز جلو افتاد و این ماه که ماه دوم اقدامم بود ۹ روز عقب افتاد. دکتر برام دوفاستون تجویز کرد که از ۱۴ تا ۲۶ دوره استفاده کنم. دیروز هم یک بار باد از واژن داشتم. سوالم از شما این هست که آیا با توجه به درد مقعد و علایم دیگه مشکلی دارم یا نه و برای بارداری مشکلی ندارم؟ ممنون
- آندومتر پرولیفراتیو
با سلام.خانمی ۵۵ ساله هستم اخیرا هیستروسکوپی شدم بعلت لکه بینی.جواب آندومتر پرولیفراتیو اومده.این خوبه؟یا خطرناکه
- درد مقعد در روز اول پریود
سلام. من روز اول پریودیم درد مقعد دارم و وقتی مدفوع ازم خارج میشه با کمی درد همراهه. البته فقط روز اول و نهایت روز دوم اینجوری هستم. تقریبا ۳ ساله که این مشکل را دارم. علتش چیه؟
- عفونت
با سلام . ببخشید من چند وقت پیشب پزشک مراجعه کردم برای درد شدید هنگام نزدیکی ، گفتن که التهاب شدید دهانه واژن دارم و برام قرص و کرم واژینال نوشت و گفت سه هفته دیگه بازهم بیا برای معاینه من ۴ روز استفاده کردم و روز پنجم پریود شدم و چون نمیدونستم با وجود پریودی باز استفاده کردم ولی وقتی از بهداشت محلمون پرسیدم گفتن نه استفاده نکن و اندازه دوبار دیگه پماد داشتم که گفت بعد از پریودی هم استفاده نکن حالا پریودم تموم شده و سوالم اینه که چیکار کنم حالا این دو میل رو هم استفاده کنم یا خیر ؟؟؟ یه هفته دیگه هم باید برم برای معاینه
- افتادن گوشت از رحم
سلام من ۱۸سالمه و یک ساله تو عقدم در روز پنجم پریودی ام تکه ای گوشت سفید مانند پی از رحمم دفع شد این اتفاق یک بار دیگر هم برای من افتاده بود تقریبا ۸ماه پیش ممنون میشم پاسخ دهید با تشکر
- ای یو ای
سلام ۲۹ سالمه همسرم ازواسپرم هستن از طریق اسپرم اهدایی اقدام میکنم تاحالا ۱۳ بار انجام دادم یکبار حامله شدم در ۴ هفته سقط شدچکاپ کامل انجام دادم فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم هربار در سونو باخوردن داروهای تحریک تخمک گذاری دوتا چهارتا فولیکول به اندازه های ۱۶تا۲۵ دارم اندومترمم ۶گاهی ۷ هست تیروید کم کار دارم دارو میخورم لطفا بهم بگین من چی کار کنم ایا لازمه ازمایش انعقاد ایمنی رو انجام بدم؟
- لکه بینی
10روزازآخرین عادتم میگذردالان 4روزه لکه بینی ام قهوه ای بدبواست دارم چکارکنم سونوگرافی بایدبدهم
- سرکلاژ شکمی
سلام.من 4تا سقط در هفته های 14.8.23.22داشتم.بعداز سه تا سقط عمل متروپلاستی رحم برای ترمیم رحم دوشاخ انجام دادم و در بارداری بعد از عمل ترمیم رحم عمل سرکلاژ شیرودکار برام انجام دادن ولی سرکلاژ در هفته 22بازشد وز ایمان زودرس شد.الان دکترم میگه باید شکمی سرکلاژ بشم.میترسم بازم تکراربشه.دیگه اصلا توانایی ندارم.باید چیکارکنم؟؟
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- زولادکس بارداری
سلام ۳۴سالمه بچه دوم در ۱۹هفته مجبور به سقط با قرص شدم دوماه بعد از سقط جنین آمپول زولادکس۱۰/۸ تجویز شد برای قطع خونریزی و بعد انجام کورتاژ اما دفع شد و کورتاژ نشدم چند مدت بعد میتونم اقدام کنم برای بارداری؟ باید تو این مدت که پریود نمیشم جلوگیری داشته باشم احتمال بارداری هست؟؟
- هیروژن
سلام خسته نباشید پنج ماهه زایمان کردم کمی زیر دلم بعداز پریودی درگرفت رفتم سونودادم گفتن توده هیدروژن دارم ب اندازه پنجاه در سیوشش.گفتن بیمارستان امام خمینی عمل کنم بنظرشما حتما باید عمل بشم اگه عمل نکنم چی میشه
- کانون اکوژن
در جواب سونوی من نوشته کانون اکوژن به قطر ۱۰ در ۴ که بدون عروق خونی و به نفع clot گزارش شده این بعنی چی ؟ نگرانم تا دکتر برم خطرناکه ؟
- پولیپ آندومتر
باسلام .با اختلال قاعدگی به پزشک مراجعه کردم.پس ازبررسی ،یک توده ی اکوژن باابعاد۱۰و۴م مدر بخش میانی آندومترواجد یک ساقه ی عروقی مشاهده شد .که ضایعه پولیپ مطرح شد.آیادرمان دارویی کافیست؟یا نیاز به جراحی دارد؟باسپاس از راهنماییتون
- مشکلات زنانه
سلام ۶ ماه عفونت قارچی دارم هفته ای ۱ عدد کپسول فلوکونازول مصرف کردم عفونت کمتر شده اما خیلی درد زیر شکم دارم ازمایش هم دادم دیابت ندارم فیبروم ۳ سانتی اینترامورال هم دارم مدتی هم هست دهانه رحم حین معاینه دیده نمیشه دکتر زنان فرمودن باید با بیهوشی در اتاق عمل بیمارستان کولپوسکوپی بشم و نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود ایا اینکار رو باید انجام بدم خیلی میترسم
- فیبروم ساب سروزال
در قدام و فوندوس رحم یک فیبروم ساب سروزال ۱۳ سانتی دیده شد .ایا مشکل سازه؟من ۴۷ سالمه و سه ماه هست ک خونریزی پریودی نامنظم وسنگین دارم جوری ک تا ۱۲ روز بند نمیومد مجبور شدم ال دی بخورم .
- پولیپ و ادنومیوز
سلام خانم۳۶ساله باسابقه ادنومیوز...درسونوگرافی انجام شده تشخیص دادن که؛ضایعه سولیداکوژن به ابعاد۲۸*۱۴م.مدرون کاویته اندومتریال همراه با مایع لوکوله رویت شد که بیشترباپولیپ مطابقت دارد .و تصویرضایعه هایپواکومحوبه قطر۶۳م.م در دیواره قدامی بادی رحم رویت شد که بیشتربافوکال ادنومیوزیس مطابقت دارد..باتوجه به افزایش بالک قدامی_خلفی احتمال فوکال ادنومیوزیس مطرح میباشد..ضخامت اندومتر۳ م م میباشد..درضمن ۶ساله که قرص سیبل مصرف میکنم..ممنون میشم که نظرتونو بدونم تشکر
- زنان
سلام خسته نباشید من 18سالمه ومتاهل هستم، سوالی داشتم درمور بکارت من پردم دوتکه هست و توی اولین رابطم خونریزی نداشتم یعنی میدیدم که پارگی انجام نشده وبعداز مدتی یه قسمت ازاین تکه جداشد وهنوز هم یه تکه ایش باقی مونده وقتی جداشدبااینکه هفته قبلش پریود بودم بازهم خونریزی داشتم میخاستم ببینم این خونریزی برا پرده بوده یا مجددا پریود شدم چون 5روز طول کشید واینکه الان یه تکه گوشت ب من آویزونه ایا این پرده کاملا زده نشده واگر بله براهمیشه این تکه باقی میمونه؟
- کیست اکوفری حاوی mural node
سلام خسته نباشید خانومی ۴۶ ساله هستم با ۴ فرزند کیست لکوفری حاوی mural node به ابعاد ۳۸ در ۴۴ دارم اکوژن ۵*۸ به علت تاخیر در پریود به پزشک مراجعه کردم بعد از اون ازمایشات تومور مارکر دادم که خدارو شکر نرمال بود ... آیا باز هم امکان بدخیمی کیست وجود دارد؟


