Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فولیکول ۲۶
با سلام من ۳۶ سال سن دارم دوتا دختر دارم الان اقدام به بارداری کردم قرص لتروزول شبی دوتا خوردم فولیک اسید و ویتامین دی هم مصرف کردم الان سونوی واژینال دادم گفتن فولیکول ۲۶ داری امپول اویتترل دوتا زدم به نظر شما باردار میشم یا نه همسرم هم مشکل نداره
- پیشگیری از بارداری
باسلام خدمت خانم دکتر من قرص ال دی مصرف می کنم ولی آخرین روز متوجه شدم به جای 21 روز 20 روز قرص مصرف میکنم.دقیق نمیدونم کدوم روزو فراموش کردم و نخوردم.الان چیکار کنم؟مشکلی پیش نیاد ممنون
- کیست تخمدان
سلام، سونوگرافی انجام دادم ودرسمت چپ کیست تخمدان شدیدا اکوزن به قطر37 میلیمتر ودرتشخیص اندومتریا.نظرتون چیست؟
- لانه گزینی
۶ روز بعد انتقال جنین لک قهوه ای دیدم به مدت دو روز ، به یک روز هیچی و الان که روز۹ هست کمی لک صورتی رنگ دیدم ؛ مشکلی پیش اومده ؟
- بسته بودن لوله های رحمی
سلام خانوم دکتر خسته نباشید .میخواستم در مورد عکس رنگی نظر بدید که آیا با لاپاراسکوپی قابل حله یا باید ivf کنم؟ در رادیوگرافی ساده در استخوانها و نسج نرم ناحیه True pelvis ضایعه ای دیده نمی شود .پس از تزریق ماده حاجب پاز راه سرویکس رحم حاجب شده و متمایل به چپ قرارگرفته است .اندازه کاویته رحم در حد طبیعی است .ضایعه فضاگیر در کاویته رحم و کانال سرویکال دیده نمی شود .لوله فالوپ راست حاجب نشده است .بخشی از لوله فالوپ چپ بصورت faint حاجب شده ،spillage لوله های فالوپ دیده نمی شود .انسداد دو طرفه لوله های فالوپ مطرح میگردد .اینتراوازیشن ماده حاجب ناشی از افزایش فشار اینتراکاویتاری دیده میشود .
- سوال در مورد بارداری
سلام .من قبلا سابقه سقط داشتم الان 3 ماهی هست اقدام به بارداری کردم هنوز باردار نشدم . ایا نیاز هست شوهرم آزمایش نمونه اسپرم بده چه زمانی نیاز هست یعنی مشکل از جانب مرد باشه که نیاز به نمونه نطفه باشه لطفا راهنمایی کنید
- ژل مرطوب کننده Renorme
سلام وقت بخیر خانم دکتر ژل مرطوب کننده Renorme آیا فاقد استروژن هست وبرای پستان ضرری نداره؟ برای خشکی واژن ناشی از در آوردن رحم و تخمدانها می تونم از ژل مرطوب کننده Renorme استفاده کنم که برای پستان هم ضرری نداشته باشه؟
- دفع تکه بزرگ از رحم زمان پریود
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من به خاطر کیستی که توی تخمدان راست داشتم دکتر برام تجویز کرد که سه ماه دزولست بخورم تا ببینیم که این کیست از بین میره یا نه ماه پیش که پریود شدم یک تکه بزرگ خونی به سختی از من دفع شد مثل سقط ولی این ماه با اینکه همون قرص رو استفاده کردم این اتفاق نیفتاد یعنی مشکلی پیش اومده یا نه هر ماه نباید اون اتفاق تکرار بشه دفع اون تکه بزرگ ممکنه به ازبین رفتن کیست کمک کنه؟
- حزینه عمل واژن
سلام خانوم دکتر من این عمل رو دوست دارم انجام بدم بیمه تامین اجتمایی دارم ولی تکمیلی نیست هزیتش چقدر میشه...و واسه زیبایی واژن هستش دیگه درسته؟
- چروک نوک پستان
سلام یک هفته ای هست که من زیر پستان چپم میسوزه ولی میفهمم از قلبم نیس همچنین وقتی دراز میکشم احساس نوعی سوزش خفیف و گرمایی از داخل نوک پستانم چپم دارم ولی گرم نیست و وقتی همان لحظه نوک پستانم رو لمس میکنم میبینم اون نقاط هالی ی نوک پستان و نقطه ی وسطش سفت شده و گاهی هم چروک میشه و باز بعد چند لحظه نوک پستانم به حالت اول برمیگرده ولی باز دوباره این اتفاق میافته.(حس سوزش خفیف و گرما رو فقط در نوک پستان چپم دارم اونم موقع دراز کشیدن ، ولی چروک شدن در هر دو پستان اتفاق میافته. و به حالت اولیه بر میگرده ولی بعد از چند دقیقه ادامه داره و تکرار میشه انگار. همچین یک هفته ی پیش احساس درد های لحظه ای در نقاط مختلفی از سینه ی چپم میکردم که الان نیست ولی باز این مورد جدیدی که اول گفتم پیش اومده.
- تفسیر پاتولوژی پولیپ
میخواستم یه عکس از پاتولوژی مادرم بفرستم تا بررسی کنید و نظرتون بگید خیلی عجله دارم و استرس وحشتناک
- سقط بدون خونریزی
سلام من قرص با امپول برای سقط انجام دادم اما الان لکه بینی دارم سونو هم انجام دادم گفتن حاملگی دفرمه هست من باید چیکار کنم
- خوردن قرص ال دی واورژانسی دریکروز
سلام خانم تقریبامن ۱۳روزپیش سه بارنزدیکی داشتم همون ساعتدوتاقرص اورژانسی خوردم وهمون روز۴تا ال دی خوردم وتا ۳روزبعدش روزی چهارتا ال دی خوردم وقطع کردم الان نه روزه منتظرم پریودشم ولی نشدم ودقیقادوازده روزبعدنزدیکی و۸روزبعدمصرف قرص ال دی دبروزصبح بی بی چکزدم منفی شد ببخشیدمصرف قرص اورژانسی وال دی پریودموبهم ریخته؟؟؟ واینکه بی بی چک زدم درسته؟؟
- سقط
سلام خسته نباشید من سقط ۴هفته ای داشتم با قرص دکترم ماما بود و ۴عدد قرض را در واژن قرار داد بعد از دو سه ساعت شروع به خونریزی کردم تا ۹روز خونریزیم تمام شد من جنین رو مشاهده کردم دفع شد بعد از ۲۳روز اولین پریودم ۷روز بود۰البته آزمایش دادم بتا مشکوک بود قبل اولین پریودم دو هفته بعد باید دوباره میرفتم که آزمایش رو تکرار کنم که نشد۰فردای همون روز پریود شدم و دومین پریودم یکماه بعد شد باز ۷روزه دومین پریودم یه تیکه گوشت چسبنده قرمز تیره مشاهده کردم خواستم بدونم سقط انجام شده شکم ورم کرده از چیست؟ با تشکر
- سلام وجود سودو ساک در سونوگرافی لگن میتواند نشانه کیست باشد؟؟
- ناباروری
سلام خانوم دکتر من پنج ساله بخاطر بچه دومم اقدام به بارداری کردم اما باردارنمیشم رفتم دکتر سونو انجام دادم گفت ک پلی کیستیکی حین پریودی یه چن تا قرص تحریک کننده داد گفت ۱۴روز پریودیت بیا رفتم دوباره سونو کرد گفت تخمکات عالین دوتا تخمک خیلی خوب داری قرص مدروکسی پروژستون داد یه شب درمیان هم نزدیکی کن این ماه بااین تخمکای خوب باید باردار شی یه عده میگن این قرص عوارض داره همون ماهی ک این قرصو مصرف میکنی تا سه ماه بعدش نباید باردارشی چون برای بچه ضرر داره احتمال ناقص شدن بچه هست من الان موندم این قرصو مصرف کنم یا نه
- بلوغ زود رس دختران
با سلام.دخترم ۷ سال و ۱۰ ماه سن داره متوجه شدیم بلوغ زود رس داره.۱۰ روز پیش آمپول واریوپپتیل رو زیر نظر پزشک براش تزریق کردیم متاسفانه امروز صبح پریود شده این خونریزی همراه با دل درد چه دلیلی میتونه داشته باشه.از همکاری شما سپاسگزارم.ممنون میشم پاسخ بدید
- بعد از سقط چه مدت باید قرص ال دی مصرف کرد؟
در هفته ششم بارداری جنین سقط شد. بعد از چند روز لکه بینی و خون ریزی داشتم، دکترم قرص ال دی تجویز کرد شبی یک عدد بعد از چهار روز خونریزی قطع شده، آیا باید مصرف قرص رو ادامه بدم تا ۲۱ روز قرص تمام شود؟
- سلام وقت شما بخیر خانم داکترمن
من مدت چندروزمیشه پریودنمیشم خیلی درد دارم آیا گرفتن روزه تاثیربالای قاعده گی دارد؟؟چی کارکنم که پریودبشم ؟تشکر
- تنبلی تخمدان و بارداری
با سلام خدمت شما من چند ساله تنبلی تخمدان دارم فقط با قرص پریود میشم حدود یک سال و سه ماهه ازدواج کردم و دوماهه برای بارداری اقدام کردم این ماه لتروزول و کلومیفن و علاوه بر اینها متفورمین و دگزامتازون هم مصرف کردم روز یازده پریود فولیکول سایز 24داشتم آمپول گونادوتراپین هم زدم اما متاسفانه تخمک باز نشد در ضمن کمی زخم رحم دارم میخواستم کمی راهنماییم کنین ممنونم


