سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- iui
سلام خسته نباشید خانوم دکتر من بیمارستات پرسیدم هزینه ی iuiرو اما گفتن بستگی ب دکتر شما داره ینی دکتر باید بگه ک چقد میشه خواستم بپرسم شما چقد میگیرن بابت iui
- حاملگی خارج رحم
باسلام...من هفته۶ بارداری توسونوواژینال صدای قلب جنینوشنیدم...ازبارداری خارج رحم خیلی میترسم..خواستم که بدونم وقتی ضربان قلبش منظمباشه امیدی هست که حاملگیم خارجرحمنباشه؟
- شک بارداری
سلام بنده اوایل این ماه رابطه جنسی داشتم که شک دارم به حاملگی بااینکه ۲۰پریود شدم ولی ۴روزطول کشید فقط و الان که بی بی چک استفاده کردم مشکوک بود یکم دل درد دارم بیشتر استرس دارم ب اینکه حامله نباشم چون نمیخوام الان باید چیکار کنم که مطمعن بشم اگر بود چ قرصی بخورم تا از بین بره ممنونم..
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید .برای کیست سینه هام متخصص جراحی عمومی ویتاگنوس و پومگا ۵ برام تجویز کردن .قبل از خوردن قرصها پریودیم منظم بود تقریبا ..اما دوماه خوردم ۳ هفته یکبار پریود شدم دوباره یک ماه نخوردم مجدد سه هفته ای پریود شدم منتها با این فرق که طولانی شد یعنی یک هفته لک بینی داشتم و یک هفته پریود که شد دو هفته درگیر پریودی بودم دوباره به خوردن شروع کردم بازم ۳هفته ای پریود میشم آخرین بار ۱ بهمن پریود شدم و امروز صبح نوزده بهمن ترشح ام یکم خونی بود احتمالا تا یکی دوروز آینده پریود میشم .چکار باید بکنم .میترسم قطع کنم و همش پریود باشم .که البته عفونت باکتریایی هم دارم که دارم درمان میشم افلوکسیر ۳۰۰ و مترونیدازول و پماد مترونیدازول ۱درصد و دالاواگ هم مصرف میکنم ..که قبل اونم یک بسته آنتی بیوتیک دیگه دکتر داده بود بهم برای عفونت و چندتا پماد دیگه ..و غده لنفاوی کشاله رانم هم قابل لمس شده بود
- پیشگیری
سلام خانم دکتر عزیز. خسته نباشید. خاتم دکتر سال پیش توسط شما سزارین شدم، خیلی منشکرم از شما و زحماتتون. خانم دکتر میشه لطفا یک راه پیشگیری از بارداری را به من پیشنهاد بدهید به جز کاندوم. آیا میتونم از قرص های ضد بارداری استفاده کنم؟ خیلی مطلب میخونم که قرص های هورمونی باعث افزایش احتمال لخته ی خون و سکته میشود. شما چه پیشنهادی دارید؟ میشه یه قرصی معرفی کنید که عوارض کمتری داشته باشه لطفا راهنماییم کنید یک دنیا سپاس از شما دکتر محترم
- خونریزی پس از سقط
هفته پیش سقط داشتم به صورت طبیعی در هفت هفته با تشخیص بارداری پوچ، به خونریزی افتادم بعد از دو روز ی چیزی مثل تیکه گوشت دفع کردم، نا دو روز خونریزی شدید داشتم ولی کم شده الان، ولی تمام نشده، تا چه مدت خونریزی طبیعیه؟ احتیاج هست قرص یا دارویی مصرف کنم؟ دکتر بهم ۱۰ روز زمان داده بعد از آن برم سونو،
- آمپول اچ ام جی
خانم دکتر آمپول اچ ام جی برای چه کسانی تزریق میشه کاربردش چیه
- Hpv
سلام خسته نباشید
من ماه دی اومدم پیشتون برای ازمایش پاپ اسمیر و معلوم شد اچ پی وی۱۶دارم گفتین ۲ماه قرص پاور فیت بخورم و مجددا بیام برای ازمایش و ۲ماهم اواسط اسفند تمام شد
الان نگرانم که ازمایش و دیر بدم شرایطم بدتر شه سوالم اینه که شرایطم اورژانسیه و سریع باید برای ازمایش بیام؟ - نازایی
سلام روز ١٣قاعدگی سونو دادم ۵فولیکول ٢٩میلیمتر بود امکان داره تبدیل به کیست شه ..راه حل برای کیست نشدن فولیکول
- آی وی اف
سلام و خسته نباشید ببخشید مزاحم میشم در مورد ای وی اف دو تا سوال داشتم : ۱_ در آوی اف امکان اینکه جنین ناقص باشه و درنهایت یک بچه ناقص بدنیا بیاید چند درصد احتمالش هست ۲_ مادر چقدر تهدید میشه امکان فوت مادر هم وجود داره
- بقایای سقط جنین
سلام وقتتون بخیر من یک ۳۷ روز پیش با قرص سایتوتک(دوتا واژینال و باقی زیر زبانی)سقط داشتم از اون مدته تا الان پریودم و دوهفته پیش قرص متروژن مصرف کردم رفتم سونوگفتن بقایا دارم و احتمالا ساک حاملگی به اندازهmm 12×25 که دارای جریان خون اندکه پیش دکتر میرم یکی میگه برو تیتراژ بده یکی باز برام متروژن نوشت بنظرتون چه کنم
- کیست رحم چراتشکیل میشه چه کار کنیم دوباره برنگرده
چه کار کنیم کیست بر نگرده
- پریودی نامنظم
سلام،من مدتی قبل جراحی دندان داشتم و چون دچار درد و خونریزی شدم سرخود بدون تجویز پزشک از قرص ال دی استفاده کردم که اون ماه کلا پریود نشم ولی بعد از دوهفته که دندانم خوب شد منم مصرف قرص ال دی رو قطع کردم...سیکل همیشگی پریودی من از ۳۰ هرماه شروع میشد ولی الان ۲۵ ام هرماه ینی یک هفته زودتر پریود میشم مجرد هستم رابطه هم ندارم و اطلاعی هم از خوردن قرص های تنظیم کننده ی هورمون یا سیکل عادت ماهانه ندارم به داروخانه مراجعه کردم برای من روکین در نظر گرفتن که استفاده نکردم و میخواستم اول مطمئن بشم که مشکلی ایجاد نمیکنه و پریودیم تنظیم میشه؟خانم دکتر عزیز پریودی باید از روز چندم اتفاق بیافته اگه دقیق راهنمایی کنید ازتون ممنون میشم
- بعد زایمان
سلام من دو قلو باردار بودم که یک قل در ۲۸ هفته مُرد و قل دوم در ۳۳ هفته با روش سزارین دنیا اومد... از اول بارداریم سوالاتم رو ازتون پرسیدم و شما جواب دادید ممنونم ازتون... من ۵۰ روزه که از سزارینم میگذره .... خونریزیم تا ۲۵روز خیلی کم شد ه بود ولی مجدد ۳ روز بعد شدت زیاد گرفت بعد از ۱۶ روز وقتی دیدم که همچنان ادامه داره ب پزشکم مراجعه کردم و قرص آزیترومایسین ..روزی یک عدد و مترونیدازول هر ۱۲ ساعت دو عدد و استروژن شبی یک عدد تجویز کرد که خونریزیم یکم کمتر شد اما ۴ روز از مصرف دارو هام میگذره و قرص آزیترو تعدادی که داد تموم شد و میترونیدازول هم یک روز دیگر تموم میشود فقط استروژن ۶ عدد باقی مانده .. اما همچنان من روزی یکی یا دوبار همچنان لخته خون رنگ جیگری که سفت و بزرگ نیست ولی روان هم نیست ازم خارج میشه.. حالا من باید چیکار کنم ؟ این طبیعیست ؟ چقد زمان میبره تموم شه... هنگام مصرف دارو ها میتونم ب بچه شیر بدم؟ ... هر چند شیرم خیلی کمه و بچه شیر خشک میخوره.
- بسته بودن لوله ها
سلام خسته نباشید .آیا با وجود تخمک گذاری امکان بسته بودن لوله های رحمی و ناباروری هست ؟چطور میشه از بسته بودن یا نبودن آنها مطلع شد و اینکه درصورت بسته بودن لوله ها امکان iui وجود داره ؟
- انتقال
سلام خسته نباشی خانم دکتر من پنج روز انتقال جنین داشتم دیروز یکم ترشح سفید از بدنم خارج شد ایا جنین سخت شده است
- چرا پریود نشدم؟
سلام من قبل از بارداری پریودهای منظم داشتم بعداززایمان پریوهادم بهم خورده ازمایش و سونو رفتم سالم بودم دکتر بهم یه دوره دوفاستون و استرومارین داد بعدش پریود شدم اما چهاربعد دوباره نشدم اگه دوباره این قرصهارو بخورم ضرر داره؟بارداریم با ای وی اف بوده
- پریود
سلام خسته نباشید خانم دکتر من دوران پریود خون ریزی ام قهوه ایی است این نشانه رحم سرد است؟ چکار کنم رحمم گرم شه
- کورتاز
مصرف قرص ال دی برای چیست؟
- بارداری ۳قلو
سلام من ۳ قلو باردارم می خواستم بدونم اگه بخوام یکی از جنین ها رو حذف کنم شرایطش چیست وچه کار باید انجام دهیم لطفا برام کامل توضیح دهیم خیلی نگرانم من اصلا شرایط بزرگ کردن ۳ تا نوزاد باهم رو ندارم بی زحمت کمکم کنید


