Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- Acti natal
سلام خانم دکتر .۱۶ هفته باردارم.قرص اکتی ناتال تجویز کردید برام .قرص مولتی ویتامین و قرص امگا رو چجوری استفاده کنم؟ جفتشو باهم بخورم یا با فاصله ؟
- بارداری
باسلام وخداقوت.ببخشیدخانم دکترمن ونامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی نامزدم درحین مالیدن آلتش ابش روی واژنم ریخت ولی شستم بعد ۲۴ساعت هم دوتاقرص اووسییز۰/۷۵مصرف کردم خواستم ببینم خدایی نکرده باردانشم خیلیییی میترسم توروخدا بهم جواب بدید واینکه نامزدم خیلیی شهوتیه آیا درمان داره؟ممنونم اجرتون با خدا
- مصرف قرص استرادیول بعداز بارداری با روش ivf
سلام دکتر جان، تو رو خدا اگه سوالمو خوندین جواب بدین، من ده آبان انتقال جنین فریز شده داشتم برای تعیین جنسیت به روش آی وی اف، روزی سه تا استرادیول میخوردم، هی به دکترم میگفتم کی قطع کنم میگفت فعلا ادامه بده، تا هفته شانزدهم ادامه دادم، امروز بهش گفتم خانم دکتر کی قطع کنم الان شانزده هفته و چهار روزم گفت به جایی که آی وی اف کردی زنگ بزن، زنگ زدم گفت باید هفته ده بارداری قطع میکردی، تو رو خدا بهم بگین مصرف استرادیول تا هفته شانزده باعث نقص جنین میشه، هفته سیزده ان تیم خوب بود و ازمایش سلفریمم هیچ مشکلی نداشت، دکتر جان تا حالا همچین موردی داشتین، تو را به هر که میپرستین بی جوابم نذارین
- کم کردن وزن در بارداری
سلام خسته نباشید من هفته37 و 2 روز بارداریم وزنم هفته ی پیش یعنی ابتدای هفته ی 37 دقیقا 95و500بودم هفته ی 37 تموم شد و برای چکاب رفتم ولی وزنم 95و 300بود 200گرم کم کردم از نظر شما مشکلی دارم ممنون میشم جواب بدین
- اقدام بارداری
با سلام و وقت بخیر، آیا بعد از اقدام به بارداری در دوران تخمک گذاری ، میتوان تست پاپ اسمیر انجام داد؟ آیا انجام این تست اشکالی در لقاح با لانه گزینی ایجاد میکند؟
- عفونت حاملگی
17هفته هست که باردارم،از اولین روز حاملگی کمردرد شدید داشتم که بهم شیاف پرژسترون دادین که الان 1هفته هست دیگه استفاده نمیکنم.از دیروز کمر درد و پهلو درد داشتم که از امروز بعدظهر شدید شده درد پهلوم.میترسم اپاندیسم باشه.چن روز پیش هم اومدم ترشح داصتم گفتین که عفونت دارم چیکار کنم توروخدا زود جوابمو بدین غلامی هستم از رودسر
- آمپول واریو پپتیل0.1
سلام من تو روز ۱۵پریودیم دکتر دوتا آمپول0.1واریوپپتیل برام نوشت گفت جفتشو امشب بزن ۳تا فولی سایز۲۷_۲۲_۲۴ داشتم الان ۶روزه که پریودیم عقب افتاده بی بی چک استفاده کردم ولی خطی ننداخت ۲بارم استفاده کردم حالا اتفاقی خوندم تو اینترنت که این دارو باعث عقب افتادن پریودی میشه میخاستم بدونم یعنی من عقب انداختم بخاطر عوارض این آمپوله؟
- حدکتهای جنین
سلام وقت بخیر، ببخشید من ۱۸ هفته هستم حدودا تا ی هفته پیش تکونهای جنین رو خیلی خوب حس میکردم الان چند روزه احساس میکنم حرکتاش کم هستش نگرانم به نظرتون طبیعی هست؟ ۸ مرداد سونو بودم دکتر گفت همه چیز خوبه ولی نمیدونم چرا چند روزه حرکتش رو کمتر حس میکنم.
- تکون خوردن جنین
سلام خانوم هفته۲۳بارداری هستم امروز ضربه های جنینو زیرشکمم حس کردم نگرانم مشکلی هست؟ اخرین بار که سونو دادم طول سرویکس۳۸بود
- مصرف آنتی بیوتیک
سلام من نمیدونستم باردارم ودرماه اول باردای 20عددکپسول داکسی سایکلین مصرف کردم آیا خطر دارد...باتشکر
- بارداری
سلام من تبنلی تخمدان حفیف دارم چ قرصی و چه زمانی مصرف کنم..مچکرم اگ راهنمایی کنید
- پریودی
سلام ۲۲سالمع رابطه بدون دخول داشتم پریودم پنج روز عقب افتاد ولی پریود شدم ولی خونریزیم نسبت ب قبل کم بود ماه بعد ب وقتش پریود شدم بازم خونریزیم نسبتا کمه باردارم من ؟ لدفن جواب بدین
- بریچ بودن جنین
با سلام خانم دکتر در سونو انومالی بچه سفالیک بود الان بیست و هفت هفته هستم خیلی واژنم درد میکنه که سونو گفت بچه بریچ هس یعنی خدایی نکرده بچم مشکلی داره که بریچ شده
- سزارینپنجم
سلام وخسته نباشید ببخشید من ۳۸سالمه و چهارتا سزارین داشتم که سزارینچهارمی عمودی بود و متاسفانه بعد از دوماه شکمم از داخل باز شده بود وه دوباره جراحی انجام دادم و واسم مش گذاشتن والان بعد از دو سال متوجه شدم باردارم چکار کنم
- بارداری
سلام . من هفته ۱۵ بارداری هستم خارش در قسمت بیرونی واژن دارم آیا میتونم پماد کلوتریمازول ۱ درصد بزنم .هر چندساعت ؟
- مشکلات سقط
سلام خانم دکتر من 26سالمه واولین بارداریمه توی اولین سونو قطر ساک بارداریم 13اعلام شد و لکه بینی دارم احتمال سقط بالاست ولی میخواستم بدوم به جز روش کورتاژ ایا روش دیگه ای هست برای سقط و اگه کسی کورتاژ انجام بده چقد شانس بارداری بعدیش کم میشه؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من سونو واژینال شدم نوشته پولیپ۱۸در ۹میلیمتر در فندوس و بادی کاویته رحم رؤیت شد. ضخامت آندومتر در محل پولیپ ۱۵/۳ میلیمتر است.مایع آزاد دیده نشد.ضایعه پاتولوژیک در آدنکس ها دیده نشد.حالا من نیاز به جراحی دارم.من هم ۴۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان بعد ۴۳روز خونریزی خیلی کم دارم
- وجود دستگاه آیودی در رحم
سلام ببخشید خانم دکتر اگر شخصی با وجود دستگاه آیودی باردار بشه آیا امکانش هست دستگاه آیودی توسط جنین بلعیده بشه یا به جنین آسیب بزنه؟ جوری هست که نمیتونن دستگاه رو خارج کنن.
- قطع کلومیفن و ادامه خونریزی
سلام.من ۳۷ سالمه و یک فرزند دارم.برای بچه دوم یکسال اقدام به بارداری داشتم ولی باردار نشدم دکتر بهم قرص کلومیفن و استروژن دادن مصرف کنم منتها بعد از قطع کلومیفن خونریزی ام قطع نشده و امروز روز دهم پریودیم هست و دکتر گفته بودن روز یازدهم سونو بدم که اگه تخمک خوب داشتم آمپول بزنم می خواستم بدونم با شرایط خونریزی فایده ای داره سونو بدم؟
- آیا باردار هستم یا نه
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر عزیز من روز 22 مهر شروع دوره پریودم بود. روز 14م نزدیکی داشعتم. از آن روز به بعد درد زیر شکم، کمر درد و درد سینه دارم. و امروز که 10 روز از نزدیکی میگذرد از بیبی چک استفاده کردم که منفی بود. اگر باردار نیستم این دردها بخاطر چیست


