Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش ادرار
سلام من ۸هفته باردار هستم .گاهی اوقات موقع ادرار کردن سوزش دارم .بخاطر عفونته؟بیام پیشتون برام آزمایش بنویسید یا نیاز نیست ؟
- سلام من آمپول ضد بارداری سه ماه زدم الان لکه های سیاه زیاد دارم
الان زیاد خونریزی بعد آمپول مریضی زیادم چ قرصی بخورم
- پرده بکارت
سلام من با یه پسر رابطه مقعدی داشتم بعد این اآلتش بیرون اومد و یکم سرش به داخل رفت و دو سه قطره کوچیک خون اومد دیگه نیومد پردم رو از دست دادم؟؟
- سلام من دوسال قرص خوردم الان قطع کردم ماه بعدش پریودنشدم جلوگیری نداشتم امکان داره باردارباشم؟
- زنان
سلام خسته نباشید من۴۵ سالمه وحدود ۴ماه هست که پریود نمیشم ودردهای زیر شکمی داشتم دیروز رفتم سونو نوشته اکوی میومتر هتروژن ملاحظه میشود میخواستم ببینمتون خطرناکی دارم
- آمپول دیفرلین
سلامت خدمت خانم دکتر.بخاطر خونریزی شدید سه عدد آمپول دیفرلین زدم اما بازم هر ماه پروید میشم.میخواستم ببینیم طبیعیه یا نیاز به پیگیری داره.ممنون
- کیست
سلام خسته نباشید من امروز سونوگرافی بودم متوجه شدم کیست مولتی لکولار ۷۱×۴۴ میلی متری در تخمدان چپ با جدار صاف دارم ، خطرناکه؟! درمانش با قرصه؟!
- اقدام به بارداری
با سلام .... خانم دکتر من یه بچه ۶ ساله دارم و چند سال قبل یه سقط داشتم و مدتی بدون آگاهی قرص اورژانسی مصرف کردم .الان تصمیم به بارداری گرفتم و چندماه هست که اقدام کردم ولی متاسفانه نشده. بعد از چندبار رابطه که اسپرم وارد بدنم میشه علائم پریود دارم مثل سفت شدن سینه و حالت دل پیچه و بی حالی و ... میخواستم بدونم آیا احتمال نازایی هست؟ و اینکه چرا این علائم رو دارم؟ ممنون میشم جواب بدین
- کوتاهی سرویکس
سلام. وقتتون بخیر. خانم دکتر من هفته۲۲ بارداری هستم و وزنم هم ۱۱۵ کیلو هست. هفته ی ۲۱ سونوگرافی انومالی انجام دادم و طول سرویکسم ۲۹-۳۰هست. کمی نگرانم. میخوام بدونم چیکار باید بکنم؟ دوست ندارم استراحتی مطلق بشم. لطفا راهنماییم کنید.ممنونم
- کیست بارتولن
با سلام.کیست من پکید و مقداری خون و چرک خارج شد ولی بقیش مونده چکار باید بکنم؟آنتی بیوتیکم استفاده کردم،تو آب گرمم میشینم ولی دیگه باز نیست
- هامارتوماپستان چیست
- هیدروسالپنکس
سلام خانم دکترخسته نباشید
خانم هستم 35 ساله دارای یک فرزندمن دوبار جراحی کردم یک بار کیست قبل از ازدواج ویک بار سزارین کردم در سال 96 فهمیدم که کیست اندومتریوز دارم البته با وجود این کیست قاعدگی هایم منظم بود دکتر گفت بهتر باردار بشم زخم داری فریز کن مدتی بعد از فریز مدام یک آب روشنی را دفع می کردم مدت ها گذشت اما باردارنشدم دکترم را عوض کردم برایم عکس رنگی نوشت هردو لوله هایم از حالت اولیه خود خارج شده وپر ازآب بودند دکتر گفت باید ivf انجام دهم اما همسرم راضی نیست بعد از آن به سراغ دارو گیاهی رفتم چند دوره استفاده کردم خوب بودکیست راکوچک تر کرده بود اما الان مدتی است دارویی استفاده نکردم بعضی ازماه ها هرروز این آب را دفع می کنم بسیار سوزش دارم اما این ماه در تاریخ 20 پریود شدم هنوز پریودیم تمام نشده بود باز درتاریخ 3پریود شدم خونریزیم زیاد نبود بعد ازآن لکه بینی دارم آیا به نظرشما با این وضعیت لوله ها غیر از بچه دار نشدن مشکل دیگه ای برام به وجود نمیاد - اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من سونو واژینال شدم نوشته پولیپ۱۸در ۹میلیمتر در فندوس و بادی کاویته رحم رؤیت شد. ضخامت آندومتر در محل پولیپ ۱۵/۳ میلیمتر است.مایع آزاد دیده نشد.ضایعه پاتولوژیک در آدنکس ها دیده نشد.حالا من نیاز به جراحی دارم.من هم ۴۲سالمه اقدام به بارداری کردم الان بعد ۴۳روز خونریزی خیلی کم دارم
- پولیپ
سلام من داخل رحمم پولیپ ۱۰ میلیمتری دارم که ۲ماه دارو مصرف کردم تغیری نکرد ایا دوباره بادارو خوب مشه یا نیاز به عمل داره
- خونریزی
باسلام من ۴۳ ساله هستم برای اولین بار یازده روز پریود شدم بعداز ۷ روز پاکی مجداد لکه بینی پیدا کردم به دکتر زنان مراجعه کردم پس از انجام سونو کیست فانکشنال دیده شد دکترم قرص سیپروترون کامپاند تجویز کرد الان ۱۵ روزه که قرص رو مصرف کردم ولی همچنان خونریزی دارم احساس میکنم رحمم میخواد در بیاید لطفا راهنماییم کنید
- درد پریودی
-سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، آزمایش خون نرمال بود و دوره ها منظم 29-30 روزه. روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: ” در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد.”
به توصیه شما سه ماه از قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کردم ولی دوباره درد دارم. این شرایط نرمال هست یا بایستی جدی تر پیگیری کنم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی کنید - تعیین جنسیت
سلام خانم دکتر بااخلاق ،خسته نباشید،برای تعیین جنسیت بارژیم غذایی ویا زمان نزدیکی و تشخیص زمان تخمک گذاری میتونم ازتون کمک بگیرم؟ای راهکارا میتونه تاثیر داشته باشه؟تابحال ازاین موارد پیش اومده؟
- ناباروری
سلام خانم دکتر وقت شریف شما به خیر باشه. من سی و پنج سالم هست. اما هنوز موفق به بارداری نشدم. دو با هم ای یو ای انجام دادم. متاسفانه چسبندگی اطراف هر دو لوله دارم. خانم دکتر به نظر شما از بین لاپاراسکوپی و آی وی اف کدام رو انتخاب کنم برای بارداری. شما جه پیشنهادی برای من دارید. در هر سونوگرافی در سیزدهم پریودم تقریبا چهارتا فولیکول دارم و همسرم هم ازمایشش نرمال هست.
- پرده بکارت
سلام من الان پریود هستم و این هفته هم عروسیم معاینه پرده بکارت انجام ندادم الان اگر برم پیش دکتر برام معاینه انجام میده یا باید بشینم تا دوره قائدگی ایم تمام میشه
- گوشت اضافی
سلام خسته نباشیدمن یه مدتی درناحیه مقعدم یه گوشت اضافه بیرون اومده نه درد دارم نه خونریزی خلاصه اذیتم نمیکنه فقط نمیدونم چیکارکنم قبلا یه بار به دکترمراجعه کردم گفتن وقتی یبوست دارین به خودتون فشارنیارین یه پمادبهم دادن خوب شد ولی حالا بعد چندسال دوباره اومداونم مطمنم براثرفشاری که به خودم اوردم الانم نمیدونم چیکارکنم گفتن مایعات بخور واین پمادبزنین رفت ولی باز به خودم فشاراوردم موقع یبوست دوباره اومد


