Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ازمایش پاتولوژی
Macroscopy:RIF Consist of small fragment of cream-brown soft tissue and Blood clot. V=0.2cc. E=T. SOS=M/1 Diagnosis:Endometrium curetting:_Consistant with anovulatory cycle
- تنبلی تخمدان
سلام وقت بخیر دختری ۲۳ ساله و مجرد هستم پریودی نامنظم دارم سنو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری قرص پرژستورن بهم تجویز کرد دکتر میخوام بدونم بعدا واسه بچه دار شدن دچار مشکل نمیشم تا کی باید بخورم
- تاخیر در امپول انوکساپارین
سلام خسته نباشید من دوازده هفته هستم توسونو غربالگری گفتم آزمایش سلفری بدم برای آزمایش گفتن باید انوکساپارین و آسپرین و شیاف پروژسترون را دوروز الی سه روز قطع کنم بعد رفتم آزمایش دادم سریع همه رو استفاده کردم خیلی نگرانم برای جنینم اتفاقی نیفتاده باشه 😭هیچ مشکلی الان ندارم فقط یه کوچک لخته اومد ازم خیلی کم
- سنوی بقای بارداری
سلام وقت بخیر من سنو بعد سقط دادم نمیخوام کورتاژ بشم ولی متاسفانه شهر ما دکترا همه بفکر پول هستن میخوان ب هر نحوی کورتاژ انجام بدن اخه دوتا سونو دادم دکترای سنو گفتن بقایات خیلی کمه یا شاید پلیپ باشه پلیپ هم نیاز ب کوتاژ نیس با یه چیز دیگه برمیدارن بقایا کوچیک باشه خودش تو پریودی بعدی دفع میشه ممکنه شما کمکم کنید یکی از نتابج سنو که مهم بود این بودتصویر یک mass هایپر هترواکو با حدود مشخص به سایز mm 19*4 دارای وسکولاریتی معادل میومتر اطراف ،درون کاویتی اندومتر پروگزیمال و میانی مشهود است با توجه به هیستوری Abrotion ،در درجه اول مطرح کنندهRPOC فوکال گریدII میباشد.نمای سنو گرافی mass فوق میتواند به نفع پولیپ اندومتریال نیز باشد.سنوگرافی ترانس واژینال فالوآپ بعد از تکمیل دوره درمانی توصیه میشود
- عدد بتا پایین
سلام من بعد از ۱۵ روز انتقال ازمایش دادم بتا ۹ و یک دهم بود بعد ۴۸ ساعت شده ۱۱و هفت دهم لطفا بفرمایید باردارم یانه
- خونریزی
سلام من یک هفته بعد از اتمام پریودی دوباره خونریزی شروع شدهمراه با کمردرد شدید و کمی هم دلدرد بعد ده روز رفتم دکتر زنان برام ترنسید و مفنامیک اسید تجویز کردن با مصرف ترنسید حجم خونریزی خیلی شدید شد دوروز خوردم دیدم شدیدتر میشه دیگه نخوردم الآنم هنوز خونریزی رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید سونو هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتری که سونو رو انجام میداد گفت تنبلی تخمدان داری ولی دکتر که رفتم سونو رو نشون دادم گفت مشکلی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید
- کیست تخمدان یونی لوکولار
سلام من ماه پیش کلومیفن خوردم و آمپول منوترون دو تا تزریق داشتم این ماه هم ۸ تا لتروزول خوردم بعدش قاعدگیم ۱۳ روز طول کشید و سونو که کردم فهمیدم کیست یونی لوکولار به ابعاد ۲۱×۳۰دارم کیست خطرناکی آیا و چ جور دفع میشه؟
- کیست تخمدان
سلام من ۲۴ سالمه عقدم ولی رابطه دارم چند وقت پیش با دل درد شدید راهی بیمارستان شدم بعد ازمایش وسونگرافی گفتن تخمدان سمت چپت کیست داره رفتم پیش یه متخصص ولی چون مادرم همراهم بود نگفتم باشوهرم رابطه دارم خانم دکتر قرص جلوگیری دادن گفتن بااینا آب میشه یه بستشو مصرف کردم گفتن یه بسته ک تموم شد تاچهارشب نخور ک پریود بشی شب چهارم باز شروع کن بخور من تواین چهارروز خیلی کم لکه بینی داشتم شب چهارم ک شروع کردم ب خوردن قرصا پریودشدم الان یک هفتس روز پنجم تاتکه چیز یکی شبیه یه پوست نازک و دیگری شبیه چربی بود ازم اومد همراه خون قاعدگی خیلی استرس دارم توروخدا کمکم کنید
- افزایش اکوی لوب روده
سونو افزایش اکوی لوبهای جنین تشخیص داده و من دیر مراجعه کردم میگن هیچ کاری نمیش کرد یعنی چی
- کرونا
سلام خانم دکتر وقت بخیر آیا بارداری در دوران کرونا خطرناک است ؟
- تاخیر در پریودی
سلام من یه دختر مجرد هستم که ۴ ساله از شروع پریودیم میگذره ، توی سال اول و دوم و تقریبا چند ماهی از سال سوم پریودیم هیچ تاخیری نداشتم و دورم منظم بود اما با تاخیر پریود میشدم جوری که ۲ تا ۴ ماه از پریودم قبلیم میگذشت تا دوباره پریود میشدم الانم کمتر از یه ماهه دارم قرص سفکسیم ۴۰۰ مصرف میکنم و ۴ ماهه پریود نشدم آیا ممکنه بخاطر مصرف این قرص باشه که اینقدر پریودیم عقب افتاده ؟؟؟ و اینم بگم من پارسال به دکتر متخصص مراجعه کردم و آزمایش و سونو هم دادم ولی هیچ مشکل قابل توجهی نداشتم و ایشون گفتن بخاطر استرس امتحاناته چون اواخر خرداد من مراجعه داشتم ... خواهش میکنم اگه بشه علت رو بفرمایید ؟ آیا نیاز به مراجعه به پزشک هست؟ یا بر اثر قرصه و طبیعیه؟؟
- درد شدید پستان
گزارش سونوگرافی سال91 Breasts هردو پستان در مقاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. نسج فیبروگلاندولارهر دو پستان در مجموعfibrocysticمیباشند. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکنواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است ادنوپاتی دیده نشد. گزارش سونوگرافی سال93 هردو پستان در مفاطع مختلف کنترل شدوبا یکدیگر مقایسه گردید. تغییراتfibrocysticبطور نسبتاًمنتشر در پستانها وجود دارد. درامتداد ساعت 5پستان راست تصویر یک مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید. درامتداد ساعت 12پستان چپ مجرای لاکتیفرمتسع حاوی دبریز مشاهده گردید که می توانند بدلیل تغییرات التهابی وduct ectasiaباشند. نسج فیبروگلاندولارهردوپستان نرمال است. توده فضا گیرcysticویا solidواضحی در پستانها دیده نشد. ضخامت پوست در همه جا یکواخت می باشد. سطح خلفی هر دوnipplesکنترل شد نرمال است. هردو آگزیلر: هردو آگزیلر در مقاطع مختلف کنترل شدوبایکدیگر مقایسه گردید. در اگزیلر ها ادنوپاتی ویا پاتولوژی واضحی دیده نشد. سایر مسیرهای breasts lymphatic drangeکنترل شد نرمال است .
دردبسیار شدید دارم .جه کار کنم؟ - سلام خسته نباشید از اون موقه ایی ک قرص گین آپ مصرف کردم پریود نشدم اگع قطعشون کنم دوبارع پریود میشم؟ الان ایی ۳ ماهه ک نشدم
- عفونت واژینال مکرر
سلام
ببخشید من عفونت واژینال زیاد میگیرم و همه ی راه ها رو امتحان کردم و همه داروها رو مصرف کردم ولی فقط تا زمانی که داروها رو مصرف میکنم خوبه. وقتی داروها تموم شدن، یه هفته بعد باز شروع میشه. الآن یک سال هست که ازدواج کردم و از بعد از ازدواجم بدتر هم شده. سوالم اینه که آیا استفاده از کاندوم باعث بروز عفونت میشه؟ اگه میشه که پس چه راهی برای جلوگیری پیشنهاد میکنید؟
- شکم درد
سلام من یه ماه تو شکمم نبض احساس می کنم و انگار تو شکم جابجا می سه تکون می خوره نشانه چیست
- سلام
سلام من امپول زیر ناف زدم تخمدانهام خیلی فعال شدند که یکی کیست درست شده دکتر بهم گفت ۶شب نزدیکی داشته باش بعد تا ۱۵روز یک شب درمیان الان شوهر سرماخوردگی شدید گرفته نمی تونه از جاش بلند شه فقط ۳شب پشت سر تم تونستیم نزدیکی کنیم الان باید چکار کنم
- حالم خوب نیست
سلام خسته نباشید موقع رابطه با دوست پسرم بودم حین کار یهو یه حالتی شدم و تا خواسته ادرار کردم من فکر کردم ادرارم دستم در میره ولی با مثانه خالی هم همین اتفاق افتاد لطفاً بگید این خطر ناکه یا نه خیلی دل شوره دارم
- دلیل نبض زیر شکم
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و زیر شکمم دو روزه که چند دقیقه یک بار یا کمتر نبض میزنه رحممه احساس میکنم دلیلش چیه؟ خطر ناکه؟؟
- بخیه زایمان
سلام خسته نباشیددکترمن شش ماه پیش زایمتن طبیعی داشتم وچندتایی بخیه خوردم ولی بعدچندروزبخیه هام پاره شدالان میترسم برم دکترواسه بخیش راهنمدییم کنیدباپمادیاچیزدیگه خوب نمیشه؟لطف کنیدراهنماییم کنید
- خارش بیرونی رحم
با سلام من ده ماهی هست زایمان کردم زمان حاملگی کرونا گرفتم وبه محض شروع کرونا خارش واژن و عفونت رحم گرفتم(قبل از اون خیلی کم این مورد برام اتفاق افتاده بود) ولی با داروهای دکترکنترل می شد بعد از زایمان هم چند روز یه برای دومین بار همون حالتی شدم و بیشتر خارش اطراف ورژن دارم خواهش میکنم اگه ممکنه راهنمایی کنید که چکارکنم


