Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوزش ادراری
سلام ببخشیدمن انگارعفونت دارم سوزش بعدازادرارترشح سبزرنگ قرص مارونیدازل باپمادکلیترومازل خوردم خوب نشدم ریزش موشدیدم دارم وپاهام هی کبودمیشه
- جلو افتادن پریود
سلام من هفته ی پیش پریود بودم و تموم شد ،دوباره این هفته پریود شدم،ممنون میشم راهنماییم کنید
- باز بودن واژن
ارادت و خسته نباشید، مدتی است نامزد کرده ام اما هنوز عقد نه، با خانومم رابطه جنسی منظم هفته ای سه بار یا حداقل دوبار دارم، بعضی اوقات واژن ایشون گشاد تر از حد معمول همیشه اش هست، ایا این نشان دهنده رابطه با فرد دیگری هم میتونه باشه؟ با توجه به اینکه من هنوز ازدواج نکردم با ایشون ممنون میشم صادقانه جواب بدین و محرمانه بین خودم میمونه که حداقل من تکلیف کارمو بدونم و ایشونو بیشتر حواسم بهش باشه..
- پولیپ رحمی
سلام خسته نباشید،دختر ۲۰ ساله مجردی هستم که پولیپ رحمی دارم و بخاطره پریود های نامنظم دکتر برام سونوگرافی نوشت و تشخیص داد پولیپ دارم،میخواستم بدونم بجز خوردن قرص های ضد بارداری و عمل چه راه حلی وجود داره؟!
- پارگی پرده بکارت؟
بعد از پارگی خون به چه اندازه ای است ؟ این خون تا چند ساعت بعد ادامه خواهد داشت؟ آیا ممکن است پارگی طی چند دفعات رابطه صورت گیرد و هر بار خون خارج شود؟ بعد از پارگی بکارت پیشنهاد شما چیست ؟ چه کاری باید انجام دهیم تا به سلامتی مان آسیبی وارد نشود؟
- سونوگرافی شکم
سلام من سونوگرافی انجام دادم تخمدان راست حاوی یک توده اکوژن همراه با انها نسمنت خفلی به ابعاد ۲۵×۲۰mmمیباشد(بااحتمال کیست درموئید) ایا مشکل جدی وجود داره؟؟
- درمان
سلام وروژست میخورم پنج روزپاک بودم ازبعدپریود ده روزه لکه بینی دارم صبح هاخونریزی وکمرد ردوسینه درد
- عفونت و خشکی واژن
سلام وقتتون بخیر ۲۰ سالمه متأهل هستم برای پیشگیری از عفونت واژن و درمان خشکی واژن چی کار کنم؟ممنون
- عفونت
با سلام . ببخشید من چند وقت پیشب پزشک مراجعه کردم برای درد شدید هنگام نزدیکی ، گفتن که التهاب شدید دهانه واژن دارم و برام قرص و کرم واژینال نوشت و گفت سه هفته دیگه بازهم بیا برای معاینه من ۴ روز استفاده کردم و روز پنجم پریود شدم و چون نمیدونستم با وجود پریودی باز استفاده کردم ولی وقتی از بهداشت محلمون پرسیدم گفتن نه استفاده نکن و اندازه دوبار دیگه پماد داشتم که گفت بعد از پریودی هم استفاده نکن حالا پریودم تموم شده و سوالم اینه که چیکار کنم حالا این دو میل رو هم استفاده کنم یا خیر ؟؟؟ یه هفته دیگه هم باید برم برای معاینه
- تشخیص سلامت بکارت
سلام دکتر من ۱۸ سال سن دارم و حدود ۴ سال پیش خودارضایی با انگشت داشتم ...نمیدونستم بکارت چیه اون موقع ایا امکان اسیب دیدگی وجود داره ؟ و اینکه میشع من عکسمو بفرستم شما تشخیص بدین چون شرایط رفتن به دکتر زنان رو ندارم لطفا کمکم کنید خیلی استرس دارم
- بزرگی رحم
سلام خانم دکترحالتون خوبه من یکماه پیش سقط کردم امروزسونودادم تاببینم بقایای بارداری مونده یانه توی سونوگرافیم نوشته رحم به ابعاد98*48mmدارای کمی اندازه بزرگ میباشدنمیدونم یعنی چی خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید ممنون.
- دفع تکه گوشت بزرگ در زمان پریودی علت چیست
سلام من ۱۶ سالمه در زمانپریودی دردی ندارم بعضی ولی در زمان پریودی لخته خوم دارم ولی امروزروچهارمپریودیمبود که تکهگوشت بزرگی اندازه دو بند انگشت از من خارجشد یهلحظه درد داشتمبعد نگا کردماینطور بود ترسیدم میتونید کمکم کنید علتشو بگید
- پریود بعد از قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر من ۸ ماهه که شیر میدم به بچه و اصلا پریود نشده ام، بعد رابطه جنسی بلافاصله قرص اورژانسی لوونورژسترل ۷۵ دوتایی رو یکجا خوردم ، ۵ روز بعدش به مدت چهار پنچ روز خونریزی داشتم میخواستم بدونم ایا این یعنی عدم بارداریه؟ و اینکه چون پریود نمیشدم بخاطر شیردهی و با خوردن قرص اورژانسی پریود شدم از ماه های بعدی پریود بازم رخ میده؟ با تشکر
- درد جلوی شکم
تو ماهی یکی دوبار درد زیر شکم دارم یه دوسه روزی درد شدید داره و خوب میشه امشب رفتم بیمارستان سنوگرافی گرفتن تخمدان راست بزرگ شده و ضایعه ای ایزواکو دیده میشه نظرتون چیه دکتر
- مشاوره جنسی
سلام من ۲۸سال دارم دکتر من ده ساله ازدواج کردم وتا الان نتونستم باهیچ دکتری صحبت کنم درباره این موضوع...من موقع نزدیکی فقط ازطریق مالش ارضا میشم وگرنه درهیچ صورتی ارضا نمیشم با نزدیکی پیش نوازی وریلکسی روهم امتحان کردم ولی تاثیری نداشته این موضوع خیلی ناراحتم میکنه میخواستم بدونم شما راهکاری دارین یا این که دارویی چیزی داره این مشکل که مصرف کنم ؟؟
- جوش ناگهانی
سلام وقت بخیر ۵۲ساله هستم،کلا اصلا جوش نمی زنم ولی الان مدتیه مدام کل بدنم جوش میزنه،علت چیه؟ رحم هم ندارم
- خارش واژن
سلام من ده روز هست خارش واژن دارم و یکم عفونت سفید رنگ که کش میاد دارم لطفا راهنمایی کنید شیر کودک میدم چه دارویی استفاده کنم
- جوش صورت
سلام خسته نباشید من دختری هستم ۲۰ ساله جوش های شدیدی زیر گردن و خط فکم میزنم مشگل هورمونی ندارم کیست ندارم پریودم منظمه و چاق نیستم موی زاعد ندارم اما خیلی جوش های بزرگ و درد ناک میزنم زیر گردن علت آن چی میتونه باشه ؟ آیا قطرهویتاگنوس میتونه ببره چون برای هورمون هست میگم ؟ ترو خدا کمکم کنید
- سنوی بقای بارداری
سلام وقت بخیر من سنو بعد سقط دادم نمیخوام کورتاژ بشم ولی متاسفانه شهر ما دکترا همه بفکر پول هستن میخوان ب هر نحوی کورتاژ انجام بدن اخه دوتا سونو دادم دکترای سنو گفتن بقایات خیلی کمه یا شاید پلیپ باشه پلیپ هم نیاز ب کوتاژ نیس با یه چیز دیگه برمیدارن بقایا کوچیک باشه خودش تو پریودی بعدی دفع میشه ممکنه شما کمکم کنید یکی از نتابج سنو که مهم بود این بودتصویر یک mass هایپر هترواکو با حدود مشخص به سایز mm 19*4 دارای وسکولاریتی معادل میومتر اطراف ،درون کاویتی اندومتر پروگزیمال و میانی مشهود است با توجه به هیستوری Abrotion ،در درجه اول مطرح کنندهRPOC فوکال گریدII میباشد.نمای سنو گرافی mass فوق میتواند به نفع پولیپ اندومتریال نیز باشد.سنوگرافی ترانس واژینال فالوآپ بعد از تکمیل دوره درمانی توصیه میشود
- نازایی
سلام خانم دکتر شش ماهه واسه بارداری اقدام کردم ،خودم تنبلی تخمدان دارم ولی با دارو فولیکول بالغ داشتم،ولی باردار نشدم،همسرم از ازدواج قبلیش یه پسر ۱۴ ساله داره، و چن سالی بعد ازدواج قبلیش تنها بوده،ممکنه همسرم الان مشکل اسپرم داشته داشه،خودم ۳۳ سالمه شوهرم۴۳ سالشه


