Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ دوبل؟
ایا سرکلاژ دوبل همون شیرودکار هست ؟ و محکمتر از مک دونالده ؟
- زنان
سلام من ۱۶سالمه وبخاطرکیستی که قبلا داخل تخمدانم بودامروز رفتم سونوگرافی وداخل برگه سونوگرافی همچیز طبیعی بود بجز یچیزی نوشته ابعادرحم49×41×85 میلیمتر وپارانشیم در اکوی هموژن دارد.من متوجه نمیشم یعنی چی؟برام خطرناکه؟اصلر چی هست؟
- ایا قرص اورژانسی مصرف کنم؟
با سلام و عرض ادب دیروز نامزدم یک مقدار تحریک شد بعد خودش رو با دستمال مرطوب تمیز کرد و من مجددا دستمال مرطوب تمیز بهش دادم که اثری مایع منی نباشد و در اخر هم به دستش الکل زدم واون دستش رو به واژینال من زد ولی چون زمان تخمک گذاری بود نگرانم یه وقت حامله بشم بنظرتون این امکان وجود داره چون نگرانم مقداری از مایع منی رو دستش مونده باشه بازم و الان واقعا شرایطش ندارم که باردار بشم .میخاستم بدونم قرص اورژانسی رو پیشنهاد میکنید.واقعا ممنونتون میشم راهنمایی کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻
- خونریزی کم
سلام وقت شما بخیر . من دوماه هست که دکتر برای هورمون برام قرص سیپرترون کامپاند تجویز کردن . ماه پیش رابطه بدون پیشگیری داشتم . قرص رو مصرف کردم .بعد از قطع قرص پریود شدم .اما خونریزیم خیلی خیلی کمه .اصلا خونریزی نیست . احتمال داره دلیلش بارداری باشه؟؟؟؟؟
- بارداری
سلام من ودوست پسرم باهم رابطه دخول واقعی با گوشی داشتیم ۵تا از علائم بارداری روهم دارم ۱۰روز مونده به وقت پریودم امکان خریدن بی بی چک ندارم از کجا میتونم سریع تر بفهمم حامله ام یانه؟؟
- لکه بینی بعد از انتقال جنین
روز ۱۲ بعد انتقال جنین لکه بینی و کمردرد نشانه پریودی یا بارداری .ایوی اف کردم دوتا جنین با گرید Aگذاشتن .و الانم باید منس شم .شیاف پروژسترون روزی دوتا مصرف میکنم از ابتدای ایوی اف
- دیر شدن پریود
سلام وقت بخیر چند روز قبل این سوال رو از شما پرسیدم میخواستم بپرسم الان ده روزه میگذره پریود نشدم چندین بار بی بی چک زدم در روزهای مختلف با برندهای مختلف منفی بودن همه.می تونم به جواب بی بی چک اطمینان کنم؟ ممکنه از عوارض قطع قرص باشه(چون ماه بعد از قطع قرص پریود شدم)ولی این ماه نه..حالا باید منتظر بمونم پریود بشم یا اقدام خاصی کنم؟۳۹ سالمه و یک بار زایمان داشتم تخمک گذاری هم دیرتر شده این دوماه بعد از قطع قرص.همیشه بلافاصله بعد از اتمام پریود بود این دوماه روزهای ۲۱ تا ۲۵ متغیر بود سوالم این بود: دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتم با اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم چندبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟،" ممنون میشم در صورت امکان به سوالات من پاسخ بدید
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من تا 20روز دیگه میخوام برای بارداری اقدام کنم ولی چون عفونت داشتم شیاف واژینال مترونیدازول استفاده کردم حالا میخوام بدونم این شیاف اثرش تا 20روز دیگه از بین میره یعنی مشکلی نداره که باردار شم؟
- تنبلی تخمدان
سلام.خانم دکتر 33سالمه.در چند سال اخیر هر سال 4ماه دفاستن مصرف کردم تا پریودم تنظیم بشه و ماه های بعد هم در 30تا 37 روزگی پریود شدم.چون میخوام برای بارداری اقدام کنم ایا راه حلی نداره این تنظیم پریود.چاق نیستم و وزن معمولی دارم.
- عقب افتادن پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر.دخترم وارد بیست و یکسال شده و مجرد هستش.دو هفته پریودش عقب افتاده ولی چند روزی میشه کمر درد و دل درد داره .و عصبی شده شدید. لطف میکنید راهنماییم کنید...سپاسگذارم ازتون بزرگوار
- کیست بارتلن
سلام من دختر هستم و 5 ماهی هست که عمل کردم امکان داره پرده ام اسیب دیده باشه چون یه دستگاهی هم برام وصل کردن تا یک هفته برای اینکه دوباره کیست ام عود نکنه و الان هنوز کیست ای که عمل کردن باز هست جای که تخلیه کردن امکان داره مثل قبلا خوب بشم و جای زخم ام پر بشه
- سلام ببخشید من سنو داخلی انجام دادم گفتن اندومتریوزیس در تخمدان دیده میشه یعنی چ
- سلام من دردد رناحییه برش بخیه بارداری دارم ولی ناحیه برش دردنمیکنه لطفاً راهنماییم کنید ممنون میشم
- دردونامنظم بودن پریود
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من ازبرج یک وقتی سقط پوچی داشتم عادتام بهم خوردن دهروززمان میبرن تاپاک بشم،دردسینه هامو دردپاسوزش کف پاهام موقعی عادت میشم خیلی اذیتم میکنه قبلانااینطوری نبودم لطف بفرمایدمشکل منودرمان کنید
- واژن
سلام وقت بخیر دوماه پیش بخاطر سقط کورتاژ و هیستروسکوپی انجام دادم. یک هفته بعد از هیستروسکوپی هنگامی که به سمت چپ میخوابم یا از سینه سمت چپم به بچا شیر میدم احساس میکنم سمت چپ واژنم (از مقعد تا وآژن) تیر میکشه. دکتر هم معاینه کرد یک ماه پیش گفت رحمت مشکلی نداره .ولی هنوز هم این گرفتگی هست و ترشحات واژنم هم کم شده.علت چی میتونه باشه؟ ممنونم
- عمومی
سلام روی اندام تناسلیم زخم شده دلیلش چیه؟؟؟
- عدم پریودی بعد از قطع قرص دزوسپتیو؟
من 40 سالمه و قرص دزوسپتیو رو به عنوان پیشگیری استفاده می کنم، دوره 21 تایی اول چهارشنبه 23 خرداد تموم شد، بعد از این چند روز من جز یه لک کوچیک و البته درد و بی حالی، تورم سینه و علائم همیشگی pms هیچ نشونی از پریودی نداشتم، رابطه ای هم نداشتم و میدونم باردار نیستم، بسته جدید قرص رو طبق روال بعد از 7 روز شروع کنم یا باید صبر کنم که پریودیم شروع بشه و از روز پنجم شروع کنم؟ در این حالت اگه بخوام برای دوره بعد ارتباطی داشته باشم پرخطر محسوب نمیشه؟ من برای اطمینان بیشتر می خوام بعد از سه دوره مصرف قرص، رابطه جنسیم رو شروع کنم روشم درسته؟
- بررسی سونوواژینال
باسلام من 40 سالمه وقصدلارداری مجدددادم وسونوواژینال انجام دادم ک اینارونوشته رحم باسایز70 63 51 وباکوی پرانشیمال هتروژن همراه باتغییرات ادنومیوزرویت شد توده فضاگیردرپارانشیم رحم دیده نشد ضخامت اندومتر5درحدطبیعی است هردوتخمدان سایزونمای طبیعی دارند. rto25 18.lto26 25 فوایکول بالغ به قطر28س درتخمدان چپ رویت شد... توده فضاگیردرادنکسهادیده نشد.. مایع ازادلگنی دیده نشد... تخمدان هادرقسمت میدلاین درنزدیکی هم قراردارند... sliding signرحم وتخمدانوها کاهش یافته وبنفع چسبندگی رویت شد من ک برج 2 عکس رنگی رحم دادم چسبندگی وهتروژن نداشت و برج 1 هم بازم سونودادم مکردی نبودالانی اینایعنی چه.. میشه منوواصح روشنم کنید
- قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر من ماهه پیش رابطه محافظت نشده داشتم و مایع منی هم داخل نریخت شک داشتیم که ریخته یا نه قرص اورژانسی خوردم و چند روز بعد پریود شدم الان این ماه هم پریود میشم؟ امکان حاملگی که نداره ؟
- کیس و اختلال قاعدگی
ببخشید خانم دکتر ،من همان زن ۳۶ ساله هستم. یه چیز یادم رفت بگم .قبل از پریود دست و پام بی قراری میکنه . این بار که پریود شدم در طول پریودیم ، بی قراری دست و پام ادامه دار شده، آیا دچار کم خونی شدم یا دلیل دیگری دارد؟


