Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اولین بارداری همراه با توقف رشد سقط فراموش شده
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- آغاز لقاح
آیا اگر روز بعد از نزدیکی مشکوک به انجام لقاح از شیاف ماریانا استفاده کنیم برای حامله شدن خطری ایجاد میشود ؟ ماریانا برای بهداشت و از بین بردن عفونت واژن
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از روز ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم آیا فرق این دو دارو چیه من زود زود پریود میشم این دارو ها خوبه برام
- زایمان طبیعی پس از یک سزارین
با سلام،من سابقه یکبار سزارین ۸ سال پیش دارم،اکنون هفته ۳۹ بارداری هستم،می خواستم بپرسم می توانم پیش شما برای زایمان طبیعی و معاینه بیایم؟
- رنگ در هفته اول
سلام دکتر دو روز پیش رابطه به قصد بارداری داشتم توی نت خوندم در دو هفته اول جنین تشکیل نمیشود خاستم بدونم بنظر شما امروز میتونم برم موهام رو رنگ کنم؟
- امکان بارداری بعد از مصرف قرص اورژانسی چقدر هست؟
سلام خانم دکتر عزیز من دختری ۱۰ماهه دارم کشیر خودمو میخوره،امروز بعد رابطه با همسرم ،ایشون شک کردن ک شاید اب منی داخل وهژنم ریخته شده،من تا ۳ساعت بعد دو عدد قرص تنسی ۷۵ با هم خوردم ،و بعد متوجه شدم ک باید با فاصله ۱۲ ساعتی میخوردم،سوالی ک از خدمتتون دارم اینه ک درست خوردم قرصو ،و احتمال بارداریم هست یا نه؟ممنون
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت بخیر.من رحم دوشاخ داشتم و سابقه دو سقط درسال ۹۵ و ۹۷.جنین در ۵ هفته رشد نکرده بود.و در سونوهای اول معتقد بودن قلبش خیلی ضعیف میزنه.رحم دوشاخ رو عمل کردم و سپتوم رو برداشتم.الان باردارهستم و بازهم مثل بارداری های قبل خونریزی و لکه بینی دارم.امپول پروژسترون ۵۰ و شیاف هم میزنم.ازمایش های نازایی مثل فاکتور ۵ و ...دادم که همه نرمال بود.الان لکه بینیم خیلی کم شده و قهوه ای رنگ.هفته ششم بارداری هستم.هنوز سونو نرفتم.میخواستم ببینم خطری داره این لکه بینی ها؟میترسم باز مثل بارداری های قبلی بشه.بااینکه دکتر گفت۹۹ درصد سقط از رحم دوشاخ بوده الان بازلکه بینی های قبل و دارم.لطفا راهنماییم کنید
- در مورد مصرف قرص استرادیول والرات
سلام وقت بخیر، امروز دوم پریدی هست ودکترم گفته قرص استرادیول والرات را دو تا صبح ودو تاشب بخورم ودو تا شیاف کنم، تو خونریزی اشکالی نداره شیاف از جلو؟
- احتمال
سلام ماه قبل ۱۷ پریود شدم این ماه حین رابطه لکه خون دیدم تا هفت روز ادامه داشت یعنی میشه ۱۰ خواستم بدونم با پیش آب دوم که میگن اسپرم داره من حامله شدم؟
- سلام هفته ۳۲بارداری ام میشه از پماد تریامیسیون ان ان استفاده کنم؟
سلام هفته ۳۲ بارداری هستم مقعدم سوزش و خارش دارد و ظاهرا کمی بباسیلم بیرون زده میتونم از پماد تریامسینول ان ان استفاده کنم
- ویتامین دی
با عرض سلام و ادب و احترام. در هفته هشت بارداری هستم و روزی یک قرص پریناتال مصرف میکنم. در آزمایش قبل از بارداری مشخص شد که ویتامین دی زیر 4 دارم.فرمودید قرص ویتامین دی 50000 ماه اول هفته ای یک عدد و از ماه دوم ماهی يك عدد مصرف كنم دو ماه أين روند را ادامه دادم تا اینکه بإردار شدم.آیا لازم است در بارداري أين قرص را مصرف كنم يا پریناتال کافیست؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من خانمی ۲۱ ساله هستم و کیست تخمدان دارم دارو استرادیول والرات مصرف میکنم این ماه حین رابطه زیر شکمم سفت میشد و درد داشتم و بعضی وقت ها هم احساس تهوع میکردم ولی دیروز حین رابطه پریود شدم احتمال بارداری وجود داره
- قرص دوفامد
سلام خسته نباشید میشه قرص دوفامد رو بیشتر از ۱۰ عدد مصرف کرد تا پریودی عقب بیوفته
- شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۱۴ هفته باردارم هماتوم دارم و ترشح زیاد دارم به دکترم گفتم بدون معاینه بهم قرص کلوتریمازول داده ضرری نداره استفاده کنم
- لک بینی
سلام.من اقدام بارداری هستم.دکترم قرص ضدبارداری داد تا برای یک دوره کامل ازش استفاده کردم و وقتی قطع شد پریود شدم و یک هفته بعد پاک شدنم لک صورتی و یکم قهوه ای دیدم.بیبی چک منفی شد.بعد ازاون یک هفته قطع شد والان سه روزه باز میبینم.هیچ دردی ندارم و دقت کردم ربطی به رابطه نداره لک بینیم.یکم گرفتگی عظلات شکمم دارمایا لانه گزینیه؟
- چهارمین سزارین
با سلام و وقت بخیر من سه بار سزارین شدم و به دلخواه خودم بوده و هیچ مشکلی هم نداشتم و اورژانسی نبودم الان هم باردارم میخواستم بدونم شما چهارمین سزارین انجام میدید؟؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من افسانه هستم ۱۷ سالمه من خیلی وقته قصد باردار شدن داشتم الان نزدیک ۶ روز میشه پریود نشدم آیا ممکن باردار شده باشم
- بارداری
من 8 مرداذماه نزدیکی بدون محافظت داشتم ومایع منی وارد بدنم نشد و یک هفته تا ده روز بعد پریود شدم و تا الان که دیماه هست. از 16 نهایت تا 20 هر ماه پریود میشم ولی آخرین دوره که ماه گذشته بود پریود شدم دو هفته بعد در سمت چپم درد شدید با ترشحاتی داشتم وبعد از 4 روز درد خوب شد ولی مقداری در ناحیه شکم و پهلو ها احساس ناراحتی میکنم ایا با وجود اینکه 5 دوره پریود شدم ولی در حد 3 روز خونریزی کم احتمال بارداری وجود دارد؟
- بارداری
سلام من ۵ ماه قصد بارداری دارم پریودم نامنظم هست ودر این مدت باردار نشدم باید چکار کنم


