Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زدن سه امپول پروژسترون سه روز متوالی خطری ندارد
دکترم برای بارداریدر روز های۲۳،۲۴،۲۵ قاعدگی سه امپول پروژسترون داده ایا خطرناک نیست سه امپول پشت سر هم؟
- عفونت واژن
سلام وقت بخیر من چهار ماه پیش عمل کیست میومتریوز انجام دادم بعد از اون اصلا عفونتم خوب نمیشه هرچی مترونیدازول هم استفاده میکنم فایده ای نداره لطفا راهنماییم کنید
- بارداری
با سلام بنده 2 بار سقط مکرر داشتم ایا برای بارداری سوم نیاز به استراحت یا رژیم خاصی دارم
- تاخیردرپریود
من روزمو کامل گرفتم وپریودیم بیست روزی هست عقب افتاده واز صبح تاشب حالت استفراغ دارم امکان بارداری هست ؟تیروئید کم کار هم دارم
- درد زیر شکم در بارداری
من در ماه اول بارداری ام درد زیر شکم شدید دارم و شیاف پروژسترون هم استفاده میکنم.این درد طبیعیه؟
- باداری و تعیین جنسیت جنین
من مادرم دختر بدنیا آورده فقط. .اولین بچم دختره ..و مطمئنم بچه ی دومم دختر میشه ..علائمم و سرد مزاجیم مشخصه که دختره بچه ی دومم...هنوز باردار نشدم ولی چیکار کنم باردار شدم پسر بشه ..ترو خدا راهنماییم کنید
- آدنومیوزیس
سلام خیلی ممنونم خانم دکتر عزیز من یک دختر مجرد ۳۵ ساله هستم که متوجه شدم قاعدگی من از ۴ روز به ۲روز یا تغییر کرده و اما درد قاعدگی به همان صورت قبل هست لذا سونو گرافی انجام شده تخمدان سالم ولی رحم آدنومیوزیس هست چند سوال داشتم ؟؟آیا خیلی خطرناک هست ؟آیا اقدام درمانی و مصرف دارو نیاز هست ؟آیا قابلیت خوب شدن دارد ؟؟آیا در آینده مشکل پیدا نخواهم کرد ؟؟؟ممنونم
- پریود نامنظم
سلام من 30 ساله ام،6 سال پیش زایمان کردم از مجردی پریود نا منظم داشتم پارسال درد شدید پهلو داشتم که با سونو دکتر گفت چند تا کیست در تخمدان ها دارم و دارو مصرف کردم البته.قبلا هم داشتم که با دارو رفع میشد الان از آخرین پریودم 55 روز گذشته( یعنی اوایل فروردین) زیر شکم گاهی اوقات کمی درد دارم دو بار بیبی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم پریود بشم
- اختلال در عادت ماهیانه
سلام خسته نباشین خانم دکتر من یه چن باری هست که پریود ماهیانم خیلی طولانی میشه البته تقریبا یک سالی هست بخاطر مریضی کلیوی از قرص پردنیزلون و کوگرافت استفاده میکنم این داروها میتونه رو چرخه ی قاعدگی تاثیر بزاره؟ممنون میشم راهنمایی کنین که مال استفاده از این قرصاس یا نه دلیل دیگه ایی داره
- سلام من ترنسم از این قضیه ناراحتم چیکار کنم
- خودارضایی
سلام خسته نباشید. من دختری مجرد هستم به مدت یکسال خودارضایی مالشی انجام دادم.یکی دوماه بعد از شروع خودارصای به متخصص مراجعه کردم گفتن سالمی دیگه نوع پرده رو نپرسیدم.خودم بعضی وقتا تو اینه نگاه میکردم پردم هلالی بود ولی انگار پارگی های خیلی کوچیکی در حد یک میلی متر داشت.بعد از یکسال رفتم پیش ماما گفت سالمی پردت از نوع کنگره ای هستش.بهش گفتم که خودارضای انجام دادم دوباره پردمو نگاه کرد گفت ن سالمی نگران نباش. بهش گفتم پس چرا انگار پارگی داره گفت نوع پردت اونجوریه مادرزادی اینجوری بودی. ایا پرده کنگره ای با پرده ای ک اسیب دیده خیلی فرق داره؟؟؟؟.بنظرشما پرده من اسیب دیده؟؟؟؟ ممکنه ماما تو تشخیصش اشتباه کنه؟؟؟؟ لطفا جواب همه سوالامو بدین من خیلی نگرانم
- فیبرم
سلام خانم دکتر،وقت بخیر،آیا فیبرم بزرگ باشه نیاز به جراحی داره؟
- دراقدام به بارداری هستم
قبل اقدام رفتم سونوگرافی خاستم بدونم این مورد تو سونوگرافی برام زده به چه معنیه؟ درتخمدان راست ناحیه کیستیک با جدارنازک حاوی اینترنال اکو پراکنده به ابعاد 18×26 mm دیده میشود ممنون میشم راهنماییم کنید، تشکر
- ندول کیستیک
سلام دکتر خسته نباشید من چندماه پیش سونو رحم انجام دادم گفتن ندول کیستیک درمحل برش سزارین قبلی به قطر ۸ میلی متر دارم علائم خاصی نداره فقط گاهی درد زیر شکم چیکارباید بکنم ؟ برای باداری مشکل نداره ؟
- نحوه مصرف قرص سیبل چگونه است ؟
سلام وقت بخیر پزشکم برام قرص سیبل تجویز کرده و گفته از روز ۵ پریئودی شروع به مصرف کنم ، الان سه عدد از قرص های سفید رنگ مانده که بسته تموم بشه من پریئود شدم ، آیا باید سه عدد باقی مانده را هم مصرف کنم ؟ و بعد تموم شدن بلافاصله بسته جدید را شروع کنم ؟ یا تا روز ۵ پریئودی صبر کنم و بعد بسته جدید را شروع کنم ؟
- تعیین جنسیت
- عکس رنگی رحم
خانم دکتر قبل از آی یو آی آیا عکس رنگی لازمه .
- ورم در بارداری
با سلام هفته ۳۱ بارداری هستم و از اول بارداری به دلیل سقط های قبلی و سرکلاژی که در هفته ۲۰ داشتم استراحت مطلق هستم و به جز مکمل های بارداری قرص آ اس آ ، ایزوپرین و آمپول انوکساپارین و شیاف پروژسترون استفاده میکنم . پا درد زیادی در ناحیه مچ پا احساس میکنم و امروز متوجه ورم پای چپم شدم . خواستم بپرسم آیا خطرناکه ؟؟ و اینکه با عرض معذرت گاهی احساس دلپیچه و دفع مدفوع به همراه مخاط دارم نگرانم
- لتروزل
سلام این ماه پریودم طولانی شده و۱۳ روزه ک خونریزی دارم اولاکم بود ولی دوروزه خونریزی یکم زیاد شده .رفتم دکتر برام لتروزل دادن گفتن روز ۳ پریود بخورم گفتن از دیروز حساب کن پریودیتو چون خونریزی از دیروز بیشتره یعنی من فردا لتروزل رو بخورم اشکالی نداره؟؟؟
- عقب افتادن پریود
سلام خانم دکتر وقت بخیر... من پریودی هام همیشه سر وقت بودن ولی این ماه چند روزه عقب افتاده و هنوز نشدم میخواستم بدونم آیا عفونت قارچی میتونه باعث تاخیر پریود بشه؟ چون این ماه عفونت قارچی شدیدی گرفتم.


