Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری«««
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر،من الان تو ده هفته بارداری هستم شکمم میپره یعنی اینکه بچم زنده شده ؟
- سونوگرافی بارداری
سلام من سونو انجام دادم توی سونو مشخص شد یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۱۸در۸ م م در میومتر قدامی تحتانی در محل اسکار سزارین رویت شد. با وجود این میتونم باردار بشم؟ خطرناک نیست
- درد شدید دنده سمت راست در بارداری
زیر سینه سمت راستم به طور وحشتناکی درد میکند که این درد به پشت همان نقطه میزند دردش طوری هست که احساس میکنم گوشت آن قسمت پاره شده است سونو شکم لگن انجام دادم همه چی نرمال بود و آزمایش دفع پروتین نیز داده که منفی بود دکترم میگوید اسپاسم است و داروی ندارد باید تحمل کنی ولی دردش هر روز بدتر از دیروز است آیا به نظر شما راه درمانی وجود دارد؟
- مصرف سالیسلیک اسید در بارداری
سلام وقت بخیر من ۸ هفته باردارم و تازه متوجه شدم در شوینده های صورتم ،سالیسلیک اسید و AHA وجود داره حداقل روزی یکبار استفاده کردم خیلی خیلییی ناراحت و نگرانم آیا خیلی خطرناکه و صد در صد مشکلی به وجود میاد؟؟؟
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخوام وزن کم کنم به نظرتون با چه روشی وزن کم کنم
- قرص ارژانسی
سلام خسته نباشید پریود من منظمنیست این ماه بعد پریودی دوروز بعد پاک شدنم اب منی روی لباس زیرم ریخته شده بود نمی دونم فقط روی لباس زیرم ریخته یاداخلم ریخته بعد ۸ ساعت قرص ارژانسی خوردم و بعد ۸.۹ روز خونریزی کردم وزیادم بود ۴.۵ روز خونریزی داشتم امکان بارداری هست یانه ؟ الانم موقع پریودمه ولی هنوز نشدم
- بارداری
سلام دوماهه آی یو آی کردم باردار نشدم این ماه ۸ تا فولی داشتم همسرم تعداد اسپرمش ۳۵ بود امکان بارداری هست
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز و بااخلاق. ممنون که وقت میذارید و پاسخ میدید من در غربالگری مرحله دوم(سونو) در هفته 18 که سونو دادم نوشتهnb:5.9mmو نوشته نرمال است آیا واقعا این عدد نرماله ؟زیاد نیست ؟ آیا درسته که این عدد نشون میده یه بچه با بینی خیلی بزرگ است؟ممنون از لطفتان
- قند بالا در بارداری
با سلام... من ابتدای بارداری آزمایش قند ناشتا 108 داشتم که با پرهیز غذایی به 86 رسید اما متاسفانه بعد اون قندم رو بررسی نکردم و امروز در هفته 22 بارداری متوجه شدم میزان قند ناشتام 106 آیا این میزان قند خطری رو متوجه جنین میکنه؟
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر عزیز
بنده درهفته۲۲بارداری با سرکلاژ شکمی هستم
در طول روز(صبح ها) یک بار دفع دارم به خاطر استراحت مطلق و داروهای مصرفی اما تا آخر شب احساس نیاز برای دفع دارم که متاسفانه انجام نمیشه
از شیاف پروژسترون به صورت مقعدی هرشب استفاده میکنم و واژینال نمیتونم استفاده کنم
میخواستم بدونم باوجود عدم دفع شبانه و وجود موادزائد در روده ایا شیاف در روده جذب میشود؟یا موادزائد مانع تاثیر شیاف میشود؟
ممنون از پاسخگوییتون - سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر عزیز راستش من ۳ سال پیش سرکلاژ شکمی شدم بعد ۳ بار زودرس آخریش ۲۴ هفته به دلیل خیلی کوتاه شدن دهانه و نداشتن استراحت...اون سه بار خیلی زود باردار میشدم الان ۸ ماه اقدامم iui هم کردم ولی بی نتیجه دوتا سوال اولش اینه که ربطی نداره به شکمیم؟ دوم اینکه میتونم عکس رنگی بگیرم آسیب نمیزنه به شکمیم سپاس
- بارداری
سلام من نزدیکی برای بارداری کردم ولی باز میتونم نزدیکی داشته باشم یعنی اب منی در داخل وازن ریخته بشه یا ن؟ مشکل ایجاد میکنه؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر، من همیشه روزهای پریودیم8 روز خون ریزی طول میکشید و بعدش ام یک تا دو روز لکه های قهوه ایی، این بار بعد از 6روز یک دفعه خون ریزیم کاملا قطع شد و خبری از لکه های قهوه ایی رنگ نبود، من با همسرم روز 8 پریودم( خون ریزی نداشتم) چون فک میکردم پریودم تموم شده رابطه جنسی داشتم و پیشگیری طبیعی کردیم،امروز بعد 24ساعت جسارتا لکه های قهوه ایی رنگ مشاهده کردم روی لباس زیر، ممکنه دلیل بر بارداری باشه؟
- بارداری بدون برنامه
خانم دکتر سلام
تصمیم باداری نداشتم ولی تست میگه بارداری بدون برنامه بود. خیلی استرس دارم چون هم یادم نیست قرص مصرف کردم اسید فولیک که نخوردم یعنی نزدیکی بدون برنامه خطرناک نیست ازجلوگیری هم استفاده کردم ولی ... - شیردهی
سلام ، بعضیا تو بارداری سینشون ترشح یا شیر داره ،من در هفته ۳۸ بارداری هستم ولی هنوز سینم شیر یا ترشح نداره، ایا ممکنه بعداز زایمان شیر بیاد؟ نگرانم بعداز زایمان شیر نداشته باشم .
- بارداری،،،
سلام من سی سالمه تقریبا پنج ماه هستش ازدواج کردم ،چند ماه هستش تحت نظر دکترم واسه بارداری بهم آمپول داد آخرین دو تا آمپول یکیش هفتم پریودی و دومی هشتم پریودی زدم بعد آمپول اصلی که واسه آزاد سازی تخمکا هستش رو دهم پریودی زدم الان نزدیک ده روز هستش میگذره دمای بدنم تقریبا بالاست یهو احساس خستگی دارم یکی دو روزم هستش حالت تهوع دارم چند درصد احتمال این هستش که باردارم ؟ آیا تقریبا تو ده روز امکان بارداری هستش ؟ …البته دکترمم گفت تخمک سمت راستت خیلی فعاله چپمم خوبه …بی بی چک گرفتم خانم دکتر امروز بیست و ششم که مثبت شد یکیش پررنگ یکیش کمرنگ آیا باردارم یا مثبت کاذب هستش چند روزی تعطیله همه جا ،دل تو دلم نیست که بدونم باردارم یا نه خوشحال باشم یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- بتای منفی در ردز ۱۵ انتقال
با وجه به بتای منفی ۱،۲۰روز ۱۵ انتقال داروهامو قطع کنم کامل. ؟واقدام خاصی نیاز نیست؟
- ترشحات بارداری
سلام خانم دکتر من ۲۳هفتمه و بارداری اولمه با طول سرویکس۳۲،خانم دکتر چند وقته ترشحاتم زیاد شده بعضی وقتا خودم احساس میکنم ک ازم ترشح میاد و ترشحم هم سکه ای مانند هست یعنی لباس زیرمو ک میبینم ی دایره دورش خیس و وسطش ترشح سفید هست.اینجور ترشح نگران کننده است؟بعد خانم دکتر بچه من بریچه و پاهاش پایین و من همه حرکاتش ررو زیر دلم فقط احساس میکنم اینم طبیعیه؟
- پوایپ رحم
باسلام ایا پولیپ رحم وتخمدان پلی کیستیک باقرص رفع شدنی نیست
- مایع آمینیوتیک
سلام خانم دکتر . من هفته۳۸ هستم. چندروز پیش بخاطر حرکت جنین رفتم بیمارستان گلسار که شما منو فرستادید واسه سونو بیوفیزیکال و.... خداروشکر همچی خوب بود و من مرخص شدم .تو سونو زده بود مایع آمنیوتیک حداقل نرمال۹۹mm. حالا من نگرانم که همینجور کم نشه اب کیسه ابم.زایمان طبیعیم ۱۵ آبان هستش.که ۱۴ قراره بیام پیش شما چک بشم . بنظرتون چیکارکنم این حجم مایع فعلا خوبه؟؟


