Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری در قرآن
سلام و ادب.طول بارداری در قرآن و روایات اسلامی 9 ماه گفته شده ک بیشترین طول بارداری را9ماه گفته اند. آیا این باور از لحاظ علمی درست است؟ و آیا این مدت از زمان لقاح شروع میشود یا پریود؟
- بقایا در سقط
سلام وقت بخیر من ۱۲ روز قبل سقط داشتم در هفته ۱۲ بارداری امروز سونو دادم که ابعاد بقایا رو ۳۲*۲۰* ۱۶ نشون داده چهار روز پیش هم بتا دادم عددش ۱۱۹۷.۰ بود بنظرتون نیاز هست که کورتاژ کنم ؟ راهی هست که بدون کورتاژ با مصرف دارو این مسئله حل بشه ؟! ۲۳ سالم هست و اولین بارداریم بوده ممنونم از پاسخ گویی تون
- در خصوص مصرف قرص دوفاستون
باسلام من ۲۸ سالمه تصمیم به بارداری دارم .تنبلی تخمدان دارم ویه کیست هم در تخمدان راست داشتم دکتر برام ۳ دوره قرص دوفاستون نوشته وروزی یک عدد گلوکوفاژ الان دوره سوم دوفاستون تموم شدم .میخواستم بپرسم بایدچند ماه ادامه بدم یا اینکه باید تا بارداربشم هر ماه مصرف کنم یا نه ؟؟
- بارداری
سلام وقت بخیر خانوم دکتر، عذر خواهی میکنم ک واضح میپرسم نامزدم موقع ارضا اسپرم رو ریختن توی دستمال کاغذی ولی دستشون هم از اسپرم خیس شد، و بعد دست زدن به باسن و کمر من، ولی به معقد و واژن دست نزدن اصلا، و من روز دوم پریودیم بود پد هم داشتم، از اینکه میگن اسپرم حرکت میکنه آیا امکان بارداری هست؟
- من خانم ۳۷ ساله ،متاهل ودارای یک فرزند هستم .در ۲ماه اخیر دوران قاعدگی کوتاه و در حد لکه قهوه ای و کمی خون صورتی هست که گلاب به روی تان موقع دستشویی مشخص میشه ،در ضمن قبلا مشکل کیست و فیبروم داشتم که با دارو رفع شده است با سپاس قبلی بابت پاسخ گوییتان
- زنانه
باسلا خدمت خانم دکتر من 35 سال دارم عادت ماهانه طولانی مدت15رو دارم 3روز پاک میشوم دوباره باز عادت میشوم خیلی نگرانم میترسم بیماری داشته باسم
- کیست
سلام من ۲۶سالم پسر ۶ساله دارم اقدام به بارداری کردم کلومفین مصرف کردم این دوره، رفتم سونو روز۱۴پریود گفتن کیست فولیکول تحریک شده داری وقرص ال دی تجویز کردن سوال من اینه که کیست فولیکول تحریک شده چیست؟خطرناکه؟آیا میتوانم باردارشوم؟چند دوره ال دی بخورم چون هرچه سریعتر میخواهم باردار شوم
- راهنمایی
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز. من خودم چندین سوال از شما پرسیدم و همیشه جوابهای خوب به من داریم و کمکم کردین . این دفعه یه مشکل برای یکی از اعضای خانواده پیش اومده یه دکتر خیلی خوب که تشخیص خوبی داشته باشه در زمینه فوق تخصص گوارش ومعده تو رشت برام معرفی کنید . من شهرستانم اسمشو بگین کافیه من مطبش پیدا میکنم و نوبت میگیرم تو رو خدا خیلی واجبه و من نگران هستم. خدا از شما راضی باشه و همیشه شاد و سلامت و موفق باشین مرسی.
- اندومتریوز
با سلام .آیا با وجود اندومتریوز،ذخیره کم تخمدان میشود باردار شد؟و مصرف قرص وروژست باعث کاهش ذخیره تخمدان می شود؟
- قرص لتروزول
سلام وقت بخیر من امروز روز ۱۴پریودیمه چن روز قبل قرص لتروزول مصرف کردم امروز سونو رفتم تخمدان راستم ی فولیکول ۱۲ وتخمدان چپم ی فولیکول ۱۳.۵ویدونه ۲۶دارم امپول زدم امکان بارداری هس بااین وضعیت؟؟؟
- عواض بعد سزارین
سلام خسته نباشین من یک نیم سال سزارین شدم دوروز واسایل سنگین بلند کردم الان هم سمت چپ جراحیم میسوزه هم اینکه بلند شم بخواب تکون بخورم درد میکنه ایا عفونته مشکل خاصی نیست؟؟
- درد پریودی
-سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، آزمایش خون نرمال بود و دوره ها منظم 29-30 روزه. روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: ” در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد.”
به توصیه شما سه ماه از قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کردم ولی دوباره درد دارم. این شرایط نرمال هست یا بایستی جدی تر پیگیری کنم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی کنید - نازایی
سلام من یک کیست یونی لوکولار در سمت چپ با ابعاد ۳۲*۴۴داشتم باید دارو مصرف کنم؟قبلش داروی درمان نازایی استفاده کردم
- عفونت گوش در بارداری سه ماهه اول
- عقب افتادن پریود
سلام خانم ۴۶ساله هستم یک هفته س پریودم عقب افتاده برای باز شدن چکار کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید
- تاخیر پریودی
سلام ۶ روز مانده به پریودی میشه برای تاخیرش از قرص دوسبلین استفاده کرد
- سلام من 16سالمه هر یک سال یه یک بار پریود میشم آیا مشکل نداره
- تاخیر پریود
سلام 17 هرماه پرسودترین وروز28هم سونودادم تخمدان کم کاره،و الان 5روزازپریودم گذشته ویاردارم،ونمیتونم چیزی بخورم،بیبی چک منفیه آیا باردارم
- ازمایش ازدواج
سلام وقتتون بخیر من دختر هستم و ۲۴ سالمه من قرار هست ک با یه اقایی ازدواج کنم ک اون اقا برادرشون یک پسر بچه با بیماری سندورم داون دارند میخواستم بدونم ک امکان اینکه این اقا هم این ژن رو داشته باشند هست ؟ قبل از ازدواج ازمایشی هست ک متوجه این موضوع بشم ؟ و ایا درمانی هست ؟
- حساب هفته
سلام من طبق ان تی ۳۴هفتم ولی شونورفتم زد۳۴هفته ۶روز کدکم درست هفتم


