Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژی
با سلام در خصوص سرکلاژی سوال پرسیدم فرمودیدمحل زندگی را بگم در استان اردبیل شهرستان پارس آباد
- دختر ۱۵ ساله
سلام من ۱۵ سالمه و روز پنجمه پریودیمه با افکارات جنسی خوابم میبرد تو این دوران چن بار کردم تو چن روز ولی دچار نبض نشدم ولی امروز یا شاید یکی دو روز ثبل با فک کردن بهشون دچار نبض شدم دست ب کلورتیس نزدم هیچیی دس نزدم فقط با فک بود چ عوارضی داره و درمان چیه
- اندومتریو
باسلام بنده کیست آندومتریوز دارم..تموم آزمایشات مربوطه نرمال بوده..الان آمپول واریوپپتیل تزریق کردم..آیامشکل من درمان میشه..میتونم بارداربشم
- قرص دزوسپتیو
سلام وقتتون بخیر دکتر برام قرص دزوسپتیو تجویز کرده برای لکه های قهوه ای که دارم ترشحم داخلش خونه الان اومدم خونه میبینم دستور داروخانه نوشتن شبی یکی ولی همجا توی اینترنت نوشتن از روز ۵قاعدگی حالا چطوری بخورم
- ترشح زرد رنگ
سلام خسته نباشین من سه هفته سزارین شدم بچه داخل شکمم مرده بود سزارینم کردن و رحمم همونجا پاره کردن قبل عمل چون دوروز داخل زایشگاه بودم ک طبیعی کمکم کنن دفع بشه ولی نشد آخر شب سوم تبم رفت بالا فشارم زد گفتن عفونت داری چون بخاطر معاینه های زیادی ک کردن فشار آوردن و کیسه آب داخل شکمم پاره شده بود و متوجه نشدن و خونریزی داخلی پیدا کردم بخاطر پاره شدن رحمم و بعد منو بردن اتاق عمل سزارین کردن الان چند روز لک بینیم مثل ترشح زرد رنگ بوی بد داره خواستم ببینم آیا این نشانه عفونته یا طبیعی هست؟؟
- ندولارتیروئید
امروزسونوی گردن انجام دادم نوشته نمای ندولاریتی در دوطرف به چشم میخورد همچنین نوشته اکوی پارانشیم در دو طرف هتروژن است لطفا بفرمایید یعنی چه
- اقدام به بارداری
با سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر، در زمان اقدام به بارداری میتوان از پماد موضعی کلوبتازول استفاده کرد
- ا
سلام وقت بخیر بنده سیکلم کاملا منظمه و۲۸روزس وماه پیش درد تخمک گذاری رو دقیق روز ۱۴ حس کردم و ترشحات ولی این ماه که هم قصداقدام هم دارم ترشحات شفاف خیییلی زیاد داشتم واز ۹سیکلم تا ۱۱سیکلم بودن آیاممکنه تخمک گذاری صورت گرفته باشه نزدیکی هم داشتم دراین روزا ی شب درمیان و یک ساعت بعداز نزدیکی آخرم که در روز ۱۱سیکلم بود درازکشیدم و بالش زیر کمرم گداشتم آیا با این وجود انشالله بارداری رخ میده هیچ مشکلی هم ندارم ونه حتی همسرم درضمن لکه بینی خییییلی ظریف و کمرنگی داشتم در روز ۱۰سیکل و۱۱سیکلم
- واکسن گارداسیل
سلام واكسن گارداسيل دز اول رو تزريق كردم خونريزي پريودم شديد شده سوالم اينه كه آيا گارداسيل روي پريود تاثير گذاره يا خير؟آيا با اين وجود بايد از ادامه تزريق دو مرحله بعد صرف نظر كنم؟
- بارداری
سلام وقت بخیر من یه پسر۵ ساله دارم ۶ماه هست که راه جلوگیری ندارم وقصد بارداری دارم ولی باردار نمیشم خودم سونو انجام دادام میوم۴میل دارم چه توصیه ای دارید
- زنان زایمان
من ۲ روز هست بچه سقط کردم رفتم سونوگرافی نوشته محتویات هارون به حجم تقریبی 5،5سی سی در حفره آندومتر مشهود است اکوی میومترهموژن است تصویر یک کیست با دیامتر 42م م در تخمدان سمت راست دیده شده می خواستم بدونم خطر ناک هست
- پولیپ
سلام وقت بخیر.من چند وقتیه خونریزی دارم و تقریبا یک ماه پیش رفتم سونو دادم و دکترا بهم گفتن احتمالا یا پولیپ داری یا لخته خون توی رحم داری و باید کرتاژ بشی اما چند روز بعد یکی دو تکه گوشت ازم دفع شد خواستم بپرسم ممکنه همون پولیپ یا لخته خون باشه؟
- خوردن قرص هورمونی استروژن برای دوران یاسگی
بادرود،من۵۱ساله ازدواج نداشتم حدود۱۱سال پیش رحم و تخمدان رابرداشته بدلیل ۲فیبروم بزرگ و قطع پریود حتی باخوردن دارو،قبل از عمل استروژن و پروژسترون حدود۵سال مصرف کردم وچن دوره کوتاه بعدازعمل مشکل پوکی استخوان دارم گرگرفتگی بیخوابی بدخلقی دارم قرص گل مغربی مصرف میکنم ولی بدلیل چروک وپیری زودرس و ریزش مو وبیخوابی و پوکی میخوام هورمون درمانی کنم چون رحم ندارم نیاز ب پروژسترون ندارم مشکلم الان با خوردن استروژن اینکه ترسحات بسیار شدید بعداز خوردن ۱۵ روز شروع میشه که خیلی اذیت میشم همچنین انگار تورم ناحیه زنانگی باخوردن قرص ایجاد میشه استروژن ۶۲۵مصرف میکنم البته ۱ماه که مصرف میکنم سوالم اینه آیا با توجه ب علایم گرگرفتگی داروی دیگه ایی میتونم جایگزین استروژن کنم البته هیچ داروی گیاهی حتی گل مغربی هم کامل عوارض یایسگی رو درمن از بین نمیبره داروی اویستا هم چن چال پیش مصرف کردم الان موجودنیست، چه دارویی رومیتونم جایگزین کنم که موجود باشه سپاس از شما
- اختلال قاعدگی
سلام خسته نباشید ببخشید همیشه قاعدگی منظم داشتم و برای جلوگیری هم قرص ضد بارداری دزوسپتیو میخوردم ۸تیر ماه میبایست حیض شوم که الان نزدیک به چهل روز هست پریود نشدم آزمایش بارداری منفی شده وسونوهم مشکلی نداره و ضخامت آندومتر ۶میلی مترهمراه با مایع مختصر دیده شده ....به نظر شما چکار باید بکنم آمپول پروژسترون هم یکی زدم
- سقط ناموفق
من هفته پیش در۷هفته گی قرص سقط استفاده کردم ولی نیوفتاده باید چیکارکنم
- نازایی
سلام من تنبلی تخمدان دارم باقرص دوفاستون پریودمیشم برای تحریک هم لتروزول میخورم عکس رنگی انداختم نتیجش این بود بعد تزریق ماده حاجب رحمم متمایل به چپ قرارگرفت ولوله های فالوپم باتاخیر حاجب شدن دکترم میگه باید iui کنی ولی دوس دارم نظرشماروهم بدونم
- آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری .
آیا مصرف داروهای: آسپرین۸۰، لووتیروکسین۵۰ ، 1000:D3ویتامین، کپسول پریناتال+DHA و کپسول ففول در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری تاثیر دارد؟
- کپسولواژینال ژینوفلیوس
دردوران پریودی
- تنبلی تخمدان
سلام من دوماه ک پریودمنظم داشتم ولی چون این ماه نامنظم شدپریویم و درخواست باردار شدن هم داشتم دکتر بهم گفتن ازروز نهم بارداری تا دوهفته بدلیل داشتن تنبلی تخمدان قرص مدروکسی رو بخورم و یک شب درمیان رابطه داشته باشم آیا من هر ماه باید بعد پریودیم بمدت دوهفته ادامه بدم و بخورم و باعث میشه بارداربشم بااین قرص؟
- نزدیکی در بارداری
باعرض سلام و خسته نباشید..1.ایا نزدیکی در دوران بارداری و ریختن اب مرد در داخل واژن مشکلی بوجود می اورد یا خیر؟ 2.اگر به اندازه یک انگشت دخول انجام شود و پس از ان لکه بینی مشاهده نشود ایا میتوان نزدیکی را دربارداری ادامه داد؟


