Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد در ناحیه مقعد اول پریود
درود و خداقوت
دختری ۱۵ ساله دارم که دو ماهی است دو، سه روز اول پریود به شدت دچار درد در ناحیه مقعد می شود، لطفا راهنمایی بفرمایید چه کمکی میتونم به وی کنم.
بسیار سپاسگزارم. - هایمن
سلام خانم دکتروقت بخیر. ببخشید من امروزحمام رفتم بعدقسمت پایین آلت تناسلی رو با ژیلت تمیزمیکردم یدفعه احساس سوزش کردم زخم شد وخونریزی کردم یعنی ازاون قسمتی که خون پریودمیاد خون میامد آیاپرده بکارتم آسیب دیده؟؟ نگرانم خواهش میکنم جواب بدیدممنون
- ضایعه سالید
- سرکلاژ
سلام و عرض ادب من پارسال به دلیل عدم تشخیص زایمان زودرس از رحم عکس رنگی گرفتم که خداروشکر مشکلی نبود مشکل در نارسایی دهانه رحم هست و مجددباردار شدم و با وجود سرکلاژ بازم بچه نموند الان سرکلاژ شکمی انجام دادم به نظرتون نیاز به عکس رنگی و یا هیستروکوپی هست؟میخوام مجدد اقدام کنم چه کار کنم؟
- قرص مدروفوم
من قصدبارداری دوم داشتم پریودیم منظم هست ومشکلی ندارم فقط رژیم دخترمیخواستم دکترجزنسخه داروش این قرص روبرام نوشته میخواستم ببینم این دارو چه تاثیری داره
- عفونت
سلام من 42 سال دارم دو زایمان سزارین داشتم 7 سال از زایمان دوم میگذره حدود یک ساله همیشه خوارش دارم ترش غلیظ قهوه ای تیره با سوزش شدید ادرارخسته شدم از سوزش فقط آب فراوان باید بخورم تا سوزش کمی اروم بشه رنگ ادرار وقت سوزش کاملا رنگ چای میشه ممنون از شما از نوشهر مزاحم شما شدم
- موفقیت سرکلاژ شکمی
باسلام خانم دکتر من سه تا سقط در ۱۷ .۱۲و ۲۳ هفته داشتم که دوتادسقط اولم به علت سپتوم رحم بود که با عمل برداشته شد و بعد دوباره باردار شدم ولی در ۲۳ هفته با وجود سرکلاژ واژینال سقط شد.الان دکترم پیشنهاد سرکلاژ شکمی دادند قبل از بارداری میخواستم بپرسم چقدر احتمال موفقیت داره؟ آیا من میتونم با سرکلاژ شکمی سروقت زایمان کنم ؟ خیلی نگرانم
- درباره عوارض قرص استروژن وپروژسترون ک باهم میخورم
سلام خسته نباشین ببخشین من یک سال پریودنمیشم الان دکتربرام قرص پروژسترون با استروژن داده ک باهم بخورم والان یه هفته هس میخورم ک امروز پریودشدم ومعلوم نیس لک یاپریودی هس صورتم دستهام وواژنم قرمزوباد کردومیخاره الان سوالم اینه ک من بازبخورم یاقطع کنم قرصارو ممنون میشم جواب بدین
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید من دیروز خودارضایی با جسم خارجی خودکار داشتم به صورت مالشی در ناحیه واژن ک حواسم نبود در حد یک سانتی متر وارد واژنم شد و بعد از ارضا یک الی د قطره خون رقیق دیدم احتمال داره پرده ام پاره شده باشه ؟
- تعیین جنسیت
سلام خانم دکتر خسته نباشید ممنون از جواب سوال قبل ببخشید اگربخواهم برای تعیین جنسیت آی وی اف کنم با اینکه مشکل برای باردارشدن ندارم وبه طور طبیعی سه تا فرزنددارم آیا امکان دارد با آی وی اف بارداری موفقیت آمیز نباشه و هزینه زیادی که میشود ازدست برودممنون
- آمپول دیفرلین
سلام. دخترم 10ساله هست، ودوماهه دیفرلین بهش تزریق شده،اگه آمپولو قطع کنیم پریود میشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من pco بودم و با قرص لتروزول باردار شدم میخواستم بدونم این مشکل تنبلی تخمدان با بارداری ازبین میره یا اینکه من برای بارداری بعدی هم با مشکل رو به رو میشم؟
- قرص جلوگیری
سلام من ی ماه خونریزی داشتم دستگاهم داشتم اول سونو رفتم ک تنبلی تخمدان گرفتم ی هفته سیپروترون کامپاند خوردم بند نیومد ی هفته قرص مارولین ازآخر دستگاهمو برداشتم با قرص اچ دی بند اومد بسته کاملو خوردم دوشب قطع کردم پریود شدم حالا میخام باقرص جلوگیری کنم بنظرتون چ قرصی بخورم
- مشکل رحمی
سلام من ۴۲ سالمه حدود۳ماه درد زیرشکم ولکه بینی بعدازنزدیکی دارم دکتررفتم سونوبرام نوشت توسونورحم باابعاد۱۰۸* ۵۰میلیمترواکوژنیسیته coarse وهتروژن مشاهده شد پاپ اسمیرانجام دادم فقط کمی التهاب داشتم دکترم برام انتی بیوتیک تجویزکرد خوردم ولی خوب نشدم میشه لطفا راهنمایی کنین چیکارکنم
- ناباروری
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۱۹ سالمه و دو ساله ازدواج کردم و باردار نشدم.دکترم درخواست عکس رنگی داد انجام دادم.جوابش نوشتهشده( نقص پرشدگی کاذب در کویته رحم همراه با جابجایی در گرافی های سریال دیده میشود که مطرح کننده حباب هوا است)میشه توضیح بدین یعنی چی؟
- بزرگی رحم و میوم
باسلام و احترام ۴۳ ساله و دو فرزند دارم، خونریزی به صورت لخته در پریود ، درد در لگن و تکرر ادرار دارم سونوگرافی انجام دادم که ابعاد رحم با سایز ۱۱۱×۶۶×۶۳ mm دارای اکوی میومتر مختصر هتروژن و میوم اینترمورال به سایز ۴۰×۳۳ در قدام بادی رحم مشهود است. ضخامت آندومتر معادل ۱۱ mm است. تخمدان ها دارای اکو و ابعاد طبیعی می باشد . ساختار cystic اکوفری به سایز ۳۳×۳۴ در تخمدان راست مشهود است لطفا راهنمایی کنید. با تسکر
- بارداری
سلام من با همسرم رابطه داشتم البته مطمین نیستم که مایع منی داخل ریخته باشه دو ساعت بعد یه قرص اورژانسی یک و نیم خوردم میخواستم بدونم چند روز بعد از رابطه میتونم آزمایش خون بدم با اینکه قرص خوردم خیلی استرس دارم
- سلام هفته ۳۲بارداری ام میشه از پماد تریامیسیون ان ان استفاده کنم؟
سلام هفته ۳۲ بارداری هستم مقعدم سوزش و خارش دارد و ظاهرا کمی بباسیلم بیرون زده میتونم از پماد تریامسینول ان ان استفاده کنم
- کوتاه بودن طول سرویکس
سلام من بچه اولمو حامله ام وسقط قبلبپی نداشتم تو سونو هفده هفتگیم گفتن طول سرویکس ۲۵ میلی متر و گفتن امکان سقط یا زایمان زود رس شما چ توصیه ای دارین؟
- سونوگرافی
سلام سونو انومالی ۱۸هفته انجام دادم گفت تکرهر چون فوکوس اکوژن۱.۸نوشته بود و ان اف ۵.۵ تکرار کردم متخصص پریناتالوژی گفت اکو بدع فقط دادم اونم گفت متم یه لک میبینم حالا میترسم مشکل کروموزونبه؟ الان ۲۰هفتمه باید سقط بشه؟


