Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام وقتی در بی بی چک قسمت c خیلی کمرنگ باشه آیا بی بی چک خراب است؟ آیا وقتی قسمت c در بی بی چک پررنگ باشد و قسمت t مانند سایه باشد باردار محسوب میشم؟
- بقایا جنین
سلام سقط جنین داشتم تو سونو آخر دوسانت باقی مونده الان خونریزیمم قطع شده باید کورتاژ شم؟
- بارداری
سلام من دوماه پیش با نامزدم رابطه مقعدی داشتم و منی وارد بدنم شده اولین ماه بعد رابطه پریود شدنم دوروژ بود و رنگش قهوه ای یعنی باردارم
- سقط
سلام خانوم دكتر خسته نباشيد من بايد در اصل ١٠ هفته باردار ميبودم ولي تو چند تا سونوگرافي دكترا بهم گفتن جنين تو ٦ هفتگي رشدش متوقف شده و قلبش تشكيل نشده الان در حدود ٥ روزه كه سقط كردم با قرص سايتوتيك نميخوام بازم اين اتفاق تو بارداري بعدي واسم بيفته چيكار كنم كه اينطور نشه و اينكه از كي ميتونم اقدام به بارداري مجدد كنم؟؟ ممنونم
- درباره زایمان
سلام من 37 هفته جنین 3660گرم بود ولی سونو زده بود 38هفته و2روز الان دکترم میگه تا دردت نگرفته بیمارستان نرو داخل برگه بیمارستان نوشته احتمال ماکروزومی تاریخ زایمانم 18 اردیبهشته احتمال است وزنش بالای 4 کیلو بشه اگه تا 18 صبر کنم احتمال است بگه برو برای سزارین یا نه بچه مشکلی نداره اگه وزنش بالی 4 بشه
- بارداری****
سلام خانم دکتر من قبل اینکه باردار بشم دکتر برام قرص های ففول (اسید فولیک ) دوفامد و مولتی ویتامین تجویز کرد من ۲ ورق از این قرص ها خوردم از هر کدوم ۳ ورق داده بود هم دارو هارو میخورم الانم اقدام به بارداری کردم الانم چون یه ورقه از داروهام مونده دارم میخورم میگم اگه حامله بشم و این قرص هارو تا یه بسته که تموم نشده بخورم مشکلی به وجود نمیاد
- روزبخیرانومالی انجام دادم اب دور کلیه خفیف ۴.۴ و یه اکوژن ۱.۸دیده شد گفتن تکرار سونو.متخصص پریناتالوژی سونو کردن گفتن کلیه خفیفه مهم نیست ان اف هم ۵نرماله ولی اکو برو و رفتم متخصص قلب گفتن یک اکوژن دیده میشه ب متخصص پریناتالوژی نشون دادم گفتن ۲۸هفته بیا چیزی نیست.ایا نگرانی من بی مورده؟ و ازمایش و ان تی اولم هم نرمال بود و بی خطر ان تی هم ۱.۶ممنون دکتر جان اگر راهنمایی کنید الان ۲۰ هفته هستم
انومالی
- هفته شانزدهم
با سلام خانم دکتر بزرگوار... من سونوگرافی هفته شانزدهم رو انجام دادم که گزارش به این ترتیب هست: جفت در دیواره قدامی لترال چپ و گرید صفر است. فاصله لبه تحتانی جفت با Int.Os ۱۹میلیمتر می باشد. قرار طولی و پرزانتاسیونبریچ است. Int.Os بسته است و طول سرویکس ۳۱ میلیمتر می باشد. حقیقتش ۲ تا امپول پروژسترون و ۱۵ تا شیاف پروژسترون هم استفاده کرده بودم ممنون میشم راهنماییم کنین ...
- عقب بودن رحم
به من گفتن رحمم خیلی عقبه .ممنون میشم از خانوم دکتر عزیز که در این مورد کمی توضیح بدن که احتمال بارداری من تا چه حده و اینکه اگه باردار شم نیاز به سرکلاژ دارم یا نه
- عفونت در بارداری
سلام و خسته نباشید وقت شریف شما بخیر بسیار تشکر دارم که با این همه مشغله ی کاری وقت میذارید و جواب سوالهای بیماران رو می دین من یازده هفته باردار هستم گاهی احساس خارش در ابتدای واژن دارم کمی نگران شدم آیا پمادی هست ک بهم معرفی کنین که به صورت موضعی استفاده کنم؟ آیا میتونم کمی عسل طبیعی روی گاز استریل بریزم و روی موضع قرار بدم البته احساس خارش بسیار خفیف هست باز هم ممنونم
- زنان
سلام ببخشید خانم دکتر من بعد از استفاده از قرص اورژانسی حدود ۴۰روز پریود شدم وقتی رفتم دکتر قرص مدروکسی به مدت یک ماه برام تجویز کردن الانم خوب شدم دیگه لکه بینی و پریود ندارم ومدت هفت روز از قرصهام مونده میخام باردار شم این قرصها احتمال داره که از بارداریم جلوگیری کنه!!!
- سلام وخسته نباشیدبه دکتر
Normal thick echogenic decidual reaction is also noted این یعنی چی خانوم دکترممنون
- تفسیر ازمایش غربالگری دوم
سلام وقت بخیر ازمایشمنو تفسیر میکنید papp_a= 2.18 mom=0/69 freeb_hcg=28.50 mom=0/86 afp=30.50 mom=1.31 ue3= 0/12 mom=0/19 hcg=43887 mom=1.69 inhibin_a=454.0 mom=2.14
- آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری .
آیا مصرف داروهای: آسپرین۸۰، لووتیروکسین۵۰ ، 1000:D3ویتامین، کپسول پریناتال+DHA و کپسول ففول در نتیجه آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری تاثیر دارد؟
- باردارب
سلام خانوم دکترعزیز من دوسال پیش اومدم خدمتتون قصدبارداری داشتم گفتین پولیپ دارم چون رشت نیستم بعد۶ماه رفتم دکترگفتن پولیپ داخل رحمت نیست شایدازبین رفته اقدام به بارداری کردم باردارشدم قلبش تشکیل شد امالک بینی داشتم ۸هفته قلبش ازکارافتادسقط کردم بعد۶ماه سونودادم گفتن پولیپ دارم اسفند۹۶ باهیستروسکوپی پولیپوبرداشتم چون رشت نیستم جای دیگه برام انجام دادن وجواب پاتولوژی هم خوب بودالان۴ ماهه اقدام به بارداری کردم نتیجه نگرفتم دکترم گفت چون ذخیره تخمدانت کمه کلومیفن استفاده کنم.اینماه ااز۳تا۹پ استفاده کردم روز۱۲رفتم سونوگفت یدونه فولیکول ۲۰داری و ۶، ۷تاهم ریز وگفت یه بی تظمی هایی هم داخل رحمت هست اما پولیپ نیست اومدم خونه یروزدرمیون نزدیکی داشتم روز۱۵ پریودم ۴، ۵بارترشح قهوه ای ویبارخونی داشتم روز۱۶پ نزدیکی کردم هیچ دردی هم حین رابطه نداشتم ده دقیقه بعدش خونریزی کردم تاشب درحد یه نواربهداشتی شد فرداشم لکه شدالان قطع شده خیلی نگرانم سابقه نداشته خانوم دکتر.سوالم دوتاست اول اینکه این روند برای بارداریم درست هست ازنظرشما ادامه بدم؟ دکترگفت تا۳ماه کلومیفن بخورم اگه نشدماه چهارم برم منوببینه سوال دوم اینه که علت خونریزیم چیه خیلی نگرانم آیابایدبرم دکتر؟ چون همین هفته سونودادم چیزی نگفت ففط گفت بی نظمی آیاباید کلومیفن روازماه بعدعوض کنم چکارکنم خانوم دکتر شهرستانم لازمه بیام خدمت خودتون ؟ لطفا راه درست رونشونم بدین تشکر
- غربالگری مرحله دوم
سلام. میخواستم بدونم غربالگری مرحله دوم تو هفته چند باید انجام بشه؟
- متخصص زنان
سلام من 4سال ازدواج كردم وهنوز باردارنشدم واز صورتم زياد مو مردانه مي ياد بيرون مي خواستم ببينم دليلش چيست وچه دارويي بايد مصرف شود كه اين موهاي زائد از بين برود
- قبل از بارداری
سلام خسته نباشید .. من مریض شما بودم دو ماه پیش جنین ام توی هفته نهم رشدش متوقف شده بود و شما گفتید که میتونم توی همین دو سه ماه مجدد باردار شم . دو یا سه هفته دیگ زمان تخمک گذاریم هست و میخوام اقدام کنم برای بارداری. میخوام بدونم من میتونم الان رنگ مو بزارم ؟
- سقط جنین
سلام من شش هفته وپنج روزمه رفتم سنوگرافی گفتن جنین رشدنکرده بایدسقط بشه اما هیچ لکه بینی ایناهم ندارم چکارکنم به نظرتون جاداره صبرکنم
- بارداری
سلام خانوم دکتر...من اخرین پریودم اولین روزش۱۱دی بود که دوهفته زودترشروع شد پلیپ داشتم که دکترپمادواژینال بهم داد...این ماه که پریودم دیرافتاد تست و ازمایش دادم مثبت بود که باردارم...خاستم بدونم اون پلیپ و زودشروع شدن پریودم به بارداری مربوطه؟بنظرتون مشکلی دارم؟


