Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص فلوکونازول
با سلام و عرض ادب من در هفته پنجم حاملگی دو عدد قرص فلوکونازول ۱۵۰ خوردم میخواستم بدونم آیا موجب آسیب به جنین میشود و باسد سقط کنم؟؟ باتشکر
- وازن
سلام خسته نباشید من امروز موقعه ادرار احساسی داشتم مثل سوزش ولی سوزش نبود میخوام ببینم چجوری از بین میره
- تاخیر در قاعدگی
سه ماه قرص کلومفین خوردم برای منظم شدن پریودم سونو قبلش دادم گفت فولکول غالب ندارم .. سه ماه کامل مصرف کردم این ماه قرص نداشتم همیشه پریودم ۴ روز جلو می انداختم اون ماه ۲۵ شدم ولی هنوز نشدم میخواستم بدونم قرص کلومفین باعثش شده
- تشخیص بارداری پوچ
سلام، وقت بخیر. دوره پریود من بین ۲۸ تا ۳۴ روز متغیر هست، روز ۳۶ سیکل آز بتا دادم و میزان هورمون ۵۸ بود، یک هفته بعد مجدد آز دادم و هورمون ۱۶۳۰ بود. همون موقع سونو انجام شد و ساک بارداری به قطر ۶ میلیمتر مشاهده شد. سه هفته بعد سونو دادم و ساک به قطر ۲۲ میلیمتر مشاهده شد ولی جنین مشاهده نشد و گفتن احتمال بارداری پوچ مطرحه. من هیچ لکه بینی و علائم سقط ندارم، میخوام سه هفته صبر کنم اگه علائم سقط شروع شد که شد، اگه نه مجدد برم سونو، آیا صبر کردن به مدت سه هفته برای من خطرناک نیست از لحاظ عفونت و سایر عوارض بارداری پوچ؟
- سلام کیست تخمدان با قرص درمان میشه؟ پلی کیست درمانی داره؟ پریود میشم ولی منظم نیست و مثلا تاریخم 17 اما ممکنه ماه بعد یعنی 4 یا 9 بشم کلا بهم ریختم دیرتر از موعود میشم. دکتر غدد قرص dupbaston داده نمیدونم بخورم یا نه شما چه دارویی تجویز میکنین برای این مشکل و ایا درمان داره یا خیر؟ سوال دومم اینه ترکیدن کیست ها باعث مرگ میشه؟
- سلام من هفته ۹بارداری بودم باقرص سقت کردم روز ۹رفتم سونگرافی گفتن یک سانت نیم مونده باقرص حال میشه؟؟
- سلام خانم دکتر ببخشید من چهار روز هست خیلی استخوان واژنم درد می کند بار دار نیستم اما افتادهگی دارم خیلی سخته برام خیلی درد دارد
پریود هستم و دکتر برای عفونت قرص کلیندامایسین تجویز کردن. میخاستم بپرسم استقاده کنم یا نه!؟ و پماد واژن هم همینطور
- بکارت
باسلام آیاحفره بکارت حلقوی حتمابایدبه صورت دایره بسته باشه؟بکارت من بیضی شکل است ولی یک لبه ی آن به داخل رفته ولبه دیگربیرون است.هنگام زور زدن بیضی کامل میشه.آیابکارت آسیب دیده یاطبیعی است؟دخول انجام نشده
- کیست
سلام خانم دکتر من ماه قبل لتروزول با آمپول سینال آف زدم این ماه پریود شدم دیگه خوب نشدم تا 8روز خونریزی داشتم بعدش لک بینی تا 12 روز بعد رفتم دکتر. ازم سونو گرفت گفت کیست درست کردی بخاطری ک محرک زیاد گرفتی بعد یه بسته ال دی داد گفت بخور یعنی این کیست با یه بسته ال دی رفع میشه چون من قبلاً کیست نداشتم
- درد پریودی
سلام من یه دختر 20ساله هستم و هر وقت که پریود میشم علاوه بر درد ناحیه شکم و کمر قسمت چپ بدن که باسنم و پام رو شامل میشه درد خیلی زیادی داره میشه لطفاً بگید مشکل از چیه
- نازایی
سلام عکس رنگی آزمایش هورمونی طبیعی پریود ها منظم آقا سلام ولی باردار نمیشم چرا
- سلام معنی این سونو میخواستم بدونم
یک ساک حاملگی به دستم در ۴۲ میلیمتر به همراه راکشن دسیدوا درکاویته رحم مشهود است هماتوم ساب کوریونیک به حجم تقریبی 0.3سی سی دراطراف بافت دسیدوا روئت شد
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟
- سونوگرافی شکم و لگن
سلام وقتتون بخیر،تو سونوگرافیم: رحم رتروورته باابعاد37*91 و اکوی میومتریال هموژن فاقد ضایعه فضاگیردیده میشود،چندکیست نابوتین در سرویکس بزرگترین8mmدیده میشود،اندومتر با ضخامت 4mm با نمای هیپراکو هموژن مشاهده میشود،سونورو۶ روز بعداز تموم شدن پریود انجام دادم و۲۲سالمه
- ازمایش
با سلام و خسته نباشید در ادامه سوال ازمایش ذخیره تخمدان که پرسیدم و هنوز جواب داده نشده میخواستم عرض کنم خدمت شما که حدود یک سال پیش ازمایش هورمونی انجام دادم مشکلی نداشتم اون زمان هر چند ماه پریود میشدم چهارماه پیش هم جراحی فیبروم و کیست برام انجام دادین سه بار پریود شدم اخرین بار زود پریود شدم که شما فرمودین مشکلی نیست بخاطره تزریق دیفرلین ممکن است مدتی بی نظمی قاعدگی داشته باشم چند ماهی که مریض شما هستم نفرمودین مشکلی دارم فرمودین مشکلی نداری هفته پیش در شهر خودم از پزشک زنان خواستم برایم ازمایش ذخیره تخمدان بنویسد که ازمایش هورمونی نوشت که نتیجه را در قسمت ازمایش ذخیره تخمدان فرستادم ظاهرا ازمایشم به یایسگی نزدیک است ولی من بعد از عمل مشکل پربودیم برطرف شده فقط بی نظمی دارم که شما فرمودین بخاطره ترریق دیفرلین است خانم دکتر راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم.
- عادت ماهیانه و علایم
سلام من 21سالمه دوهفته پریود شدم ولی خون زیادی هم میاد امروز رفتم دستشویی دیدم یک تکه گوشت سفید داخل خون افتاده آیا مشکلی دارم
- عفونت واژن
ببخشید من واژنم خارش نداره و ترشحات بی نهایت زیادی دارم اما هیچ بو بد عفونت رو نمیده مدام دسشویی میرم تو یه ساعت 20 بار دسشویی میرم لطفا بگید دلیل این ترشحات زیاد ودسشویی های مکرر برای چی هست
- پولیپ و زخم دهانه رحم
با سلام خدمت شما خانم دکتر خسته نباشید.من دیروز مریض شما بودم برای لکه بینی موقع نزدیکی اومده بودم.۳۱ سال دارم شما سونو انجام دادین و گفتین یه پولیپ یا ضایعه گوشتی داخل رحم هست و دو سه تا زخم روی دهانه رحم.برایم آزمایش پرولاکتین و تیرویید نوشتین.داروی فارینات و کرم واژینال هم تجویز کردین.آیا این پولیپ و زخمها خطرناکه؟ لکه بینی به خاطر پولیپ بوده یا زخمها؟زخمها بعد مصرف این داروها به طور کامل خوب میشه؟ یه کم استرس دارم ممنون از لطف شما
- دارو
سلام خانم دکتر قرص لاکتوواژبرام تجویز کردین داروخانه نوشته هفته ای یک بار واژاینال/ منظور یعنی هر هفته یک قرص / 14 عدد قرص هست یعنی 14 هفته استعمال شود
- سونو رحم
سلام در رحم من اکوی میو متر یکنواخت پیدا شدش این یعنی چه


