Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام قرص Duphgstonباید چطوری مصرف کنم از چه روز قاعدگی شروع کنم
- سلام میشه راهکار هایی برای از بین بردن عفونت و دوباره عفونت نکردن و سالم نگه داشتن واژن بگید
- ایا زنی ک زایمان قبلی داشته باشه ایا مشخص میشه
ایا زنی ک زایمان دوقلو زایی داشته باشه مشخص میشه
- ریزش ادرار
سلام خسته نباشید من چند سالی هست ک هر وقت ب دستشویی میرم بعد از دفع ادرار ریزش ادرار دارم خاستم ببینم مال چیع و باید چکار کنم
- ازمایش
با سلام و خسته نباشید در ادامه سوال ازمایش ذخیره تخمدان که پرسیدم و هنوز جواب داده نشده میخواستم عرض کنم خدمت شما که حدود یک سال پیش ازمایش هورمونی انجام دادم مشکلی نداشتم اون زمان هر چند ماه پریود میشدم چهارماه پیش هم جراحی فیبروم و کیست برام انجام دادین سه بار پریود شدم اخرین بار زود پریود شدم که شما فرمودین مشکلی نیست بخاطره تزریق دیفرلین ممکن است مدتی بی نظمی قاعدگی داشته باشم چند ماهی که مریض شما هستم نفرمودین مشکلی دارم فرمودین مشکلی نداری هفته پیش در شهر خودم از پزشک زنان خواستم برایم ازمایش ذخیره تخمدان بنویسد که ازمایش هورمونی نوشت که نتیجه را در قسمت ازمایش ذخیره تخمدان فرستادم ظاهرا ازمایشم به یایسگی نزدیک است ولی من بعد از عمل مشکل پربودیم برطرف شده فقط بی نظمی دارم که شما فرمودین بخاطره ترریق دیفرلین است خانم دکتر راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم.
- لتروزل
سلام این ماه پریودم طولانی شده و۱۳ روزه ک خونریزی دارم اولاکم بود ولی دوروزه خونریزی یکم زیاد شده .رفتم دکتر برام لتروزل دادن گفتن روز ۳ پریود بخورم گفتن از دیروز حساب کن پریودیتو چون خونریزی از دیروز بیشتره یعنی من فردا لتروزل رو بخورم اشکالی نداره؟؟؟
- فراموشی مصرف داروی پی دی هومونگ و انجام ivf
با سلام و عرض ادب دکتر برای من داروی پی دی هومونگ شبی دو عدد تجویز کرده ولی من یک شب فراموش کردم و دکتر روز سه شنبه تخمک کشی انجام میدهد امشب هم دوتا آمپول زدم فردا هم دو تای دیگه با توجه به موقعیت میشه تقسیم ساعت منم مثلا هر ۱۷ساعت تزریق انجام دهم یا اینکه بجای دوتا آمپول سه تا بزنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- آیا قرص نورم اسکین باعث نازایی میشود ولی من مجرد هستم
- پولیپ رحم
در سونوگرافی نوشته ساختار اکوژن با حدود مشخص دارای واسکولاریته به ابعاد ۵*۱۱ م م در سگمان میکنی کاویته اندومتر دیده میشود که به بیانگر پولیپ می باشد. ممنون میشم راهنمایی کنید که برای درمان پولیپ چکار انجام دهم؟
- بیماری زنان
سلام خسته نباشيد من33 سالمه و مجردم 7-8ساله كمكاري تيروئيد دارم و قرص مصرف ميكنم ،يكي دو ماهه تنظيم تيروئيدم بهم خرده كه دكتر دوز قرص ام را عوض كرده به تازگي سونوگرافي انجام دادم كه مشخص شد يك كيست30m داخل تخمدان سمت چپ ام هست و ديواره رحم ام19m شده چندسال كه لكه بيني دارم دوره سينه ام و زير چانه ام موهاي زائد دارم فروتين ام هم پايينه كه دارم قرص آهن مصرف ميكنم و جديدن خيلي صورتم جوش ميزنه در زمان هاي لكه بيني هم مثل ژريودي كمر درد دارم و كج خلق ميشم لطفا راهنمايي بفرماييد يه دكتر گفت طوري نيست فقط قرص آهن داد گفت چاق نشم ازدواج كردم جلوگيري نكنم همين پريودي ام تقريبا منظم است
- معلولیت
سلام خانم یک دختری7ساله دارم که دچار کمبود اکسیژن شد و متاسفانه دچار معلولیت جسمی حرکتی وذهنی میباشد واین معلولیت متاسفانه شدید میباشد خانم دکتر من امیدم رابه خداازدست ندادم اماگاها برام سوال پیش میاد که دخترم در دوران بلوغ پریود خواهد شد باتوجه به اینکه الان ما ایشان راپوشک میکنیم در آن زمان مسلما مشکل برای من مادر در نظافت و تعویض پیش خواهد آمد آیا آن زمان راهی وجوددارد که پریود نشود البته من همچنان به لطف پروردگار امیدوارم ممنون از راهنمایی تون
- ذخیره تخمدان
سلام ذخیره تخمدانم ۰/۱ هستش میتونم بیام مطب پیش شما ؟ایا امیدی هستش؟اقدامی برای بارداری نداشتم چون شوهرم میگه فعلا بچه نه ولی من عاشق بچه هستم،دوست دارم لذت مادر بودن رو داشته باشم اول خدا بعد امیدم به شماست .
- سلام من در د و متورم شدن ناحیه کلیتوریس را می خواهم بدان و راهنمایی بفرمایید چکار کنم
- سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی منومیدهید
جواب پاتولوژی خارجی هست
- سوال در مورد عفونت واژینال
سلام خانوم دکتر امیدوارم سال خوبی داشته باشین،ورودی وازن وداخل احساس سوزش دارم خارش اصلا ندارم،موقع رابطه با شوهرم داخل وازنم بالا وپایین دیواره میسوزه وخیلی حس ناخوشایندی دارم وباعث میشه که به شوهرم اجازه ندم بیشتر رابطه رو ادامه نده البته کرم کلوتریمازول شبی یک اپلیکاتور استفاده کردم به همراه قرص فلوکونازول هرسه روز یک عدد اما با گدشت ۵ روز از استفاده ازاینها احساس میکنم کمی بهتر شدم ،اما موقع تحریک جنسی داخل وازنم شروع میکنه به سوزش واسه همین سوزش وازن نمیتونم با شوهرم رابطه داخل داشته باشم ،ممنون میشم راهنماییم کنین وپاسخ بدید
- بارداری
باسلام،آیالاغربودن خانم میتواندباعث زایمان زودرس شود وزنم 50کیلو وقدم163 استاحتیاج است قبل ازبارداری وزن زیاد کنم؟
- باید حتما لاپراسکوپی انجام بدم؟ یا باز تلاش کنم؟
سلام ۴سال ازدواج کردم ۳۳سال سن ،بعد از ۸ ماه تلاش رفتم عکس رنگی گرفتم و احتمال انسداد لوله رو داده بودن اما گفتن باید لاپراسکوپی بشی که لوله رو بازکنیم که من همون ماه بعد از عکس رنگی باردار شدم و خودم تو ۶ هفته فهمیدم باردارم که حتی در ۶ هفته رفتم سونو شکمی ضربان داشت و بعد از ۸ هفته ۵ روز بدون لک توقف رشد داشت و دیگه ضربان نداشت و با قرص سقط شد و دکتر گفت بعد از سه ما استراحت آقدام کن و من هنوز اقدام جدیدی نکردم میخواستم بدونم نیاز به لاپراسکوپی هست ؟ و یا دوباره برم عکس رنگی بکیرم ؟ هنوز سه ماه سقطم کامل نشده
- فوکوس اکوژن ۶ میلمتر در فوندوس
سلام من ۴۶ سالمه ۶ماه پیش عما افتادگی مثانه انجام دادم الان یه هفته هست بادرد شدید کشاله ران ولگن وزانو درد رفتم سونوگرافی دادم گفته همه نرمال فقط فوکوس اکوژن ۶ میلی در فوندوس دارم یعنی خیلی ترسیدم از استرس دارم خفه میشم
- عقب افتادگی پرید
باعرض سلام وقت بخیر ۵روزازتاریخ بریدمیگذردواطمینان دارم باردارنیستم لطفاراهنماییم کنیدممنون درضمن چندوقتی است دچاراضافه وزن شدم امکان داردعفونت عامل این موضوع باشد
- نارسایی دهانه رحم
باسلام دقیقترین روش برای تشخیص نارسایی دهانه رحم چیه؟من زایمان زودرس وسقط باوجودسرکلاژواژینال داشتم میخواستم بدونم آزمایش یاعکس یاسونوگرافی وجودداره قبل ازبارداری بشه نارسایی روتشخیص داد،باتشکرازشما


