Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پاپ اسمیر
سلام توی آزمایش پاپ اسمیر من التهاب خفیف گزارش شده خطرناکه؟
- خونریزی
من برای خونریزی فیبرم دکتر بهم مدروکسی پروژسترون وپروجیوم با هم داده بود خونریزی قطع شد و باید 20روز قرص رو مصرف میکردم 13روز مصرف کردم خونریزی افتادم اما دو روز بود مه خونریزی قطع شد فقط یه شب قرص مدروکسی رو مصرف نکردم حالا باید ادامه بدم یا نه چکار کنم
- شکم درد
سلام طرف چپ شکمم کمی درد میکنه و طرفاهای زیر شکمم بعضی اوقات طرف چپم هم تیر میکشه مشکل چیه ؟ باید به دکتر زنان مراجعه کنم؟
- آزمایش های هورمونی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من روز سوم پریودی آزمایش های LH , FSH .PRL و تستوسترون و 17 هیدروکسی پروژسترون رو انجام دادم که بین اینها یکم پرولاکتینم بالا بود و 17 هیدروکسی پروژسترونم که خیلی بالاتر بود ، من شدیدا هیرسوتیسم دارم ولی مشکلی در نظم قائدگی هام ندارم سونوگرافی هم قبلا دادم گفتن مشکوک به PCO هستی ولی الان دوباره سونو دادم ولی گفتن PCO رویت نشده ، بنظرتون بخاطر چیه آیا این به هم خوردگی هورمونی و هیرسوتیسم من درمان داره؟ باید به کدوم تخصص مراجعه کنم تا بهتر جواب بگیرم؟
- سوال
سلام وقت خوش. میشه درموردسونوگرافیم توضیح دهیدنیازبه کورتاژ هست؟ دربررسی رحم وتخمدان(واژینال) رحم باسایزmmm52*90رویت شد. اکوی میومترهتروژن وافتراق میومتروآندومترکاهش یافته مطرح کننده درجاتی از اندومیوزیس رویت شد. اندومترباضخامت افزایش یافته16mmهتروژن می باشد.(توصیه به ارزیابی تکمیلی درصورت صلاح دید بالینی) تصویردو میوم اینترامورال8*13 mm و9*8 mm درقدام بادی رحم ومیوم اینترامورال7*10 mm درفوندوس رویت شد. ابعادتخمدان راست 15*24 mmوتخمدان چپ 17*25 mm رویت شد. هردوتخمدان باسایز والگوی فولیکول نرمالند. مایع آزاد درون لگن رویت نمی شود.
- در مورد کورتاژ
سلام من خانم ۵۲ ساله هستم که چند سالی هست یائسه شدم سه ماه پیش ناگهانی خونریزی کردم .کورتاژ شدم ضخامت انومتر ۱۱ میلی مار بود نمونه دادم که هایپر پلازی بود سه ماه جستیران خوردم باید دوباره کورتاژ بشم .چند روز بعد از قطع جستیران فرصت دارم برای اینکه برم کورتاژ .؟ممنون میشم جواب بدید.
- درد هنگام دفع مدفوع
سلام خانم دکتر آیا همیشه درد هنگام دفع مدفوع فقط در زمان پریود نشان دهنده اندومتریوز است؟
- سرارین
من ۴۳سالم آیا میتونم سزارین پنجم داشته باشم
- راهکاری برای قطع پریود طولانی مدتم؟
با سلام من مجردم و 28 سالمه چهار ماه که مدام پریودم وقطع نمیشه ازمایش هورمون و سونو گرای هم انجام دادم فقط تنبلی تخمدان دارم و باعث شد این پریود طولانی مدت دچار کم خونی بشم قبلا سابقه کم خونی نداشتم و دکتر برام چهاده روز که آمپول واریوپپتیل تجویزکرده وخونریزیم کمتر شده این آمپول تا چند روز بعداز تجویز اثر میزاره لطفا جواب بدید؟
- سلام این را تفسیر کنید. Specimen received in formalin consists of
Specimen received in formalin consists of two pieces of soft creamy tissues each measuring 0/1 cm in diameter
- خال مقعد
سلام خانمی هستم که تازگی ها متوجه چند خال مشکی کوچک دور مقعدم شدم .ولی نه خارش داره و نه چیزی .امکان دسترسی حضوری به دکتر هم ندارم راهنماییم کنید
- خونریزی قاعدگی
سلام وقت بخیر من این ماه خونریزیم کمتر از حد معمول بود ولی عمچنان بعد از تموم شدن به صورت لکه بینی ادامه داره دکتر قرص ترنسید داد از دیشب مصرف کردم امروز لکه بینی بیشتر شده به جای اینکه کمتر بشه ممکنهدوباره پریود بشم ؟ البته ماه قبل تودوران پریودی به خاطردرد کتفم زیاد مسکن استفاده کرده بودم ممنون میشم کمکم کنید
- تداخل دارویی
باسلام همسراینجانب با کانسربرست متاستاز کرده به استخوان درحال مصرف زولادکس وآرومازین است.ازچند ماه پیش پزشک برای ترمیم استخوانهای اسیب دیده اش الندرونیت70 هم تجویز کرد ولی یک داروسازگفت الندرونیت با داروهای هورمون درمانی تداخل دارد. لطفا دراین مورد راهنمایی بفرمایید. با تشکرفراوان
- پریود
سلام خانوم دکتر من بعضی اوقات در پریودم لخته خون میاد مثلا در هر هفت روز احتمالا سه یا دقیق نمیدونم میاد لخته مشکلی وجود دارع؟ باید چیکار کنم؟
- قرص سیبل
سلام خوبین میگم قرص سیبل روچجوری بایدمصرف کنم... ازکی پریودی؟؟؟؟
- پاپیلوماتوز
سلامخانم دکتر میشه درمورد وستیبولار پاپیلوماتوز و فرقش با زگیل تناسلی یه توضیحی بدید؟ چه جوری میشه اینهارو از همتشخیص داد؟
- چند روز بعد از خوردن مجسترول پریود میشویم
جند روز بعد از خوردن مجسترول پریود میشویم
- پریودی دراثرورزش
سلاموقت بخیرخانم دکترمن۲۶سالمه مجردمدتیه تامیام شروع به دویدن باتردمیل میکنم روزبعدپریودمیشم خواستم بدونم مشکلم جدیه بایدبه دکترمراجعه کنم واینکه چیکارکنم خوب بشم ممنون میشم راهنماییم کنید.
- درد پریودی
سلام من ۲۵سالمه و سه تا بچه اوردم چه اینکه چند ماهه الان درد قاعدگیم خیلی زیاده و لخته خون های بزرگ میاد و اینکه این بار دو روز از قاعدگیم گذشته و جفت پاهام درد شدیدی دارند ممنون میشم راهنمایی کنید
- نازایی
سلام خانم دکتر استفاده از مام زیر بغل در دوران بارداری مشکل نیست؟؟؟


