Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت بارداری
سلام خانم دکتر هفته ۲۴ بارداری هستم حدودا، بعد بعضی وقتا لباس زیرم زرد میشه ممکنه عفونت باشه؟ البته ترشحات بارداری به رنگ سفید آبکی دارم، سوزش ادرار ندارم فقط بعضی وقتها بعد ادرار دوباره تکرر دارم و رنگ ادرارم وقتی آب زیاد میخورم زرد کم رنگ مایل به سفید وقتی آب کم میخورم زرد پررنگ و اینکه فقط استخوان لگنم بعضی وقتا خیلی کم درد میکنه مثلا ۱۸ هفته درد میکرد بعد ۲۱ هفته درد داشتم الانم ۲۴ هفته درد میکن خیلی کم، به نظر شما این ها میتونه نشانه عفونت باشه؟ عفونت رو در بارداری ، بدون معاینه چجوری میشه تشخیص داد ؟
- سلام بعد خوردن قرص کلوفین باید کیه نزدیکی داشته باشم برای بارداری میشه راهنمایی کنید
- دکتر زنان
سلام هفته ۲۳ بارداری هستم مهره کمر درد مبکنه تا زیر زانو ففط سمت راست هست باید چه کتر کنم
- بارداری ولکه بینی
سلام من در 6بهمن لکه بینی داشتم و روز بعد پاک شدم بعد آزمایش خون دادم متوجه شدم باردارم و بعد از دوهفته 2و3بار لکه بینی شدم و بارداری هم 1ماه و 20روز هستم میخواستم بدون دلیل لکه بینی چیست؟
- بارداری
سلام من باردارم وقراره دوهفته دیگه برای با سوم سزارین بشم دکترم اصرار داره که لوله بندی را انجام دهد چون بارداری بر ای بارچهارم خطرناک است وکلی بددهنی کرد،خداروشکر من توی این بار داری هیچ گونه مشکلی نداشتم ،خواستم نظرشمارودرمورد لوله بندی بپرسم ایا واقعا سزارین چهارم اینقدرخطرناک است که دکترم می گویید
- سلام.من ۹ ماهه پریود نمی شم و ۴۷ سالمه . از ۳ روز قبل لک بینی پیدا کردم. تست بی بی چک مثبت بود. میشه مثبت کاذب باشه؟ طی این مدت که پدیود نشدم متخصص زنان با توجه به FSH ۶۸ در من بهم گفتند یاییسه شدی؟ لطفا راهنماییم کنید خیلی استرس دارم.
- بارداری
سلام من ۱۴ هفته باردارم . آیا استفاده از کرم زینک اکساید برای ران در بارداری ضرر دارد ؟ و استفاده از پودر موبر دپی برای بدن به جز ناحیه تناسلی ضرر دارد ؟
- بارداری
سلام۲۱مهر پریودشدم ۷ آباننزدیکیمحفظتنشدهداشتم قرش اورزانسی مصرف کردم دوتا باهم ۱۲ پریودشدم حالا۱۴هست هنوز پریود نشدم آیااحتمال بارداری هست؟
- سونو
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
اولین روز اخرین پریودمم 27 فروردین 95 به مدت هفت روز بود
بعد اون دوباره 5 روز تاخیری داشتم و سونو زیر انجام شد ک البته دوتا تست بارداریم منفی بوده
ایا امکان داره باردار باشم؟
ضحامت رحم 57×41×84دیده شد اندرومتر به ضخامت 14mو single layerدر فاز لئوتال میباشد ساک جنین مشاهده نشده با توجه به ازمایش خون بعد از 5 روز عقب افتادگی طی ازمایش مجدد در صورت مثبت شدن سونوگرافی به سبک ترنس واژینال توصیه میشود توده میومتریال مشهود نیست ابعاد تخمدان چپ 15×28 و تخمدان راست 19×35 35دیده شد هر دو تخمدان حاوی تعدادی فیلیکون کمتر 1cm میباشد مشابه کورپوس لوتئون به قطر 13.5 در تخمدان راست دیده شده توده در ادنکس دیده نشده مایع ازاد در حد فیزیولوژیک در فضای لگن مشهود است
به نظرتون اندازه رحم واندازه کورپوس و ... طبیعیه؟تو ازمایش اذر ماه سال قبل حدود 6 ماه پیش اندازه رحم و تخمدان طبیعی زده اما اینجا به نظرتون کم کاری تخم دادن یا کیست یا مریضی خاصی دارم راستش تو ازمایش قبلیم اندرومترم با توجه به همین تعداد روز تاخیری در پریود یعنی 5 روز 12 بوده و اندازه تخمدان و رحم طبیعی
الان روز 8 که عقب افتاده و من سر خود امپول پرژسترون زدم
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
- از کجا بفهمم پوچ
از کجا بفهمم قلب بچه تشکیل شده خونریزی ندارم درد هم ندارم
- مصرف قرص اورژانسی
با سلام خدمت شما من ماه پیش قر اورژانسی مصرف کردم و پریود شدم ولی این ماه با گذشت هشت روز از زمان پربودام هنوز پریود نشدم ممکنه به خاطر مصرف قرص بوده باشه و اینکه سفر زیارتی پیش دارم میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- قاعدگی
باسلام خدمت خانم دکتر محترم . من ۹ روز پیش رابطه بدون دخول داشتم ولی روی واژن ریخت ۳۰ دقیقه بعد اورژانسی ۱/۵ لوونژیل خوردم الان پریود نشدم ولی همه علایم قایدگی درد زیر شکم و سفت شدن سینه دارم ولی پریود نشدم احتمال بارداری هست
- آزمایش تحمل گلوکز
سلام خانوم دکتر خسته نباشید اگه قند ناشتا در ازمایش تحمل گلوکز96،و قند دو ساعته 93باشه آیا دیابت بارداری محسوب میشه؟چکار باید کرد
- پیاده روی در بارداری
سلام طول سرویکس من 31بود گفتید استراحت کنم. ایا میتونم پیاده روی کنم. با توجه به اینکه سه طبقه پله باید بالا پایین برم لطفا راهنماییم کنید.
- جلوگیری از بارداری
ببخشید شب یکشنبه اتفاق افتاد و من فرداش دوتا قرص اورژانسی خوردم ولی دیگه بعدش نخوردم یعنی 12ساعت یه بار نخوردم بعد میگم اگر یه هفته دیگش که میشه یکشنبه صبحش من بیبی چک بزنم اگه مثبت باشه دیگه هیچ راهی ندارم که بچه تشکیل نشه چون میخواستم سه ماه اسید فولیک بخورم بعدش ایشالله بشه تروخدا کمکم کنید
- قرص دوفاند
تنبلی تخمدان دارم بعد دوماه خوردن قرص ال دی دکتر بهم دوفاند ۱۰ داد و عملیات هم دارم چند باری میخام بپرسم دوفاند تا کی بخورم معلولا نوشتن تا ده روز اما دکتر بهم سه ورق داده چیکار کنم ؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من الان چهار ماه سزارین کردم وبچه ام فوت کرده و می خواهم باردار شوم جلو گیری هم نکردم ولی هنوز حامله نشدم. آیا مشکلی که نداره که حامله نشدم
- پاسخ به سونوگرافی
رحم با ابعاد 85ضربدر32میلیمتر با اکوی میومتر نرمال آندومتر13میلیمتر علی رغم AUBدر مقطع طولی مشاهده شده تخمدان راست ابعاد و اکوی نرمال داشته و حاوی چند فولیکول ریز باحداکثر متر ۸ میلیمتر می باشد تخمدان چپ ابعاد واکوی نرمال داشته با حاوی چندفولیکول ریز با حداکثر دیامتر ۶ میلیمتر میباشد میخواستم بپرسم این مریضیش چیه خیلی ضرر دارد؟ و به نازایی ربط دارد یا نه؟
- خونریزی
سلام خانوم دکتر عزیز. من اسفند آی وی اف کردم ولی منفی شد. اردیبهشت بعلت تاخیر در پریود 18 ام آزمایش دادم که مثبت شد و بتا 200 بود . دکتر دیروز شیاف واژینال و فولیک اسید برایم تجویز کرده و با معاینه شکمی گفت همه چی خوب است ولی امروز از صبح خونریزی کرده ام مانند پریود. از مقدار خونریزی کم نشده با اینکه استراحت کرده ام. لطفاً راهنمایی بفرمایید
- ایا احتمال بارداری هست؟
سلام وقتتون بخیر، من۱۳ اذر رابطه بدون دخول داشتم و مایع منی به اطراف واژنم برخورد نکرد برای احتیاط قبل از ۲۴ ساعت قرص اورژانسی ۱.۵ مصرف کردم.شیش روز بعد از مصرف قرص به مدت شیش روز پریود شدم. ۱۶ دی ماه ناشتا تست بیبی چک منفی بود ۱۹ دی پریود شدم یعنی سه روز زودتر از موعدم چهار روز بیشتر طول نکشید خون ریزی شدید بود ولی مثل همیشه شیش روزه نبود خواستم بدونم با این حال احتمال بارداری هست؟


