Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز دوتا دکتر تشخیص دادن که پرده بکارتم از نوع حلقوی ضخیم گفتن کمی ضخیم و کلفت پردم برای ازدواجم با بار اول دخول انجام نمیشه؟یعنی ممکن اسیب نبینه با چند بار دخول از بین بره؟
- سقط جنین
سلام متن سونوگرافی بنده بعد از سقط نوشته که تصویرناحیه هایپوهترواکو به ابعاد۸×۱۶mm درناحیه فوندوس وباواسکولاریته کمتر از میومتر مجاور مشهود هست که موجب محوشدگی لایه بازال خلف اندومترشده هست خیلی نگرانم کرده میشه لطفا یه توضیح بدید
- خونریزی
سلام خسته نباشید من ۲ هفته پیش داشتم پیاده روی می کردم یه دفعه یه مقدار زیاد خون ازم دفع شد زمان پریودیم هم نبود تا فردا صبح خون ریزی ادامه داشت یه چند روز بعدشم لکه اومد و تمام شد الان از واژنم یه تیکه گوشت اشک مانند آویزان شده میخواستم ببینم چه اتفاقی واسم افتاده لطفا راهنمایی کنین
- دزوسپتیو و سن
سلام ،من۴۴سالمه پریودم نامنظمع،برای تنظیم میتونم دزوسپتیو مصرف کنم؟۴۰سالگی بانظر دکترم مصرف کردم،ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
- مشکلات جنسی
سلام. من ۸ ماه ازدواج کردم ولی ما هنوز نتونستیم عمل دخول انجام بدیم. من هیچ ترس یا اینکه خودم بکشم عقب ندارم .ولی همسرم احساس میکنم زود انزاالی دارن کل شروع تمام رابط ما ۵ دقیقه هم نمیش بد ما وقتی که میخوایم وارد رابطه بشیم هیچ چیزی حس نمیکنم که چیزی بخواد وارد من بشه حتی چند بار حواسم جمع کردم سریع آلت همسرم میفته
- پریودی
سلام خسته نباشید. من 14 سالمه اسفند ماه پریود شدم .اواخر فرورین پریود شدم ولی این ماه فقط لکه داشتم پریود نشدم میخواستم بپرسم لازمه ب پزشک مراجعه کنم یا عادی هست؟
- خونریزی شدید
سلام. بعد از چند ماه پریود شدم یک هفته لک بینی بود بعدش خونریزی که رفته رفته شدید شد حدود ۴ هفته ادامه داشت به پزشک مراجعه کردم PROGESTERONE 50MG/ML AMP تجویز کردن که دو تا همزمان بزنم خونریزی قطع و در حد لکه بینی شد ولی بعد ۴ روز مجدد دچار خونریزی شدید شدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. سونوگرافی دادم فیبروم و . نداشتم
- توده solid و اکوژن به دیامتر ۳۰mm
لطفا (توده solidو اکوژن به ضخامت ۳۰mmدر داخل پارانشیم دیده شده) خطرناکه ؟
- سلام رحم بزرگترازنرمالمیومتریال هتروژن درابعاد۹میلیمترفولبکول فیزیولوژیک ابعاد۱۸درتخمدان راست ۴۲ ساله هستم رفتم تست پاپسمیربدم ازدردشدیدسونوگرفتن ومتوجه ی ایناشدندوالانم خیلی نگرانم هر۲۱ ردزپریودمیشم ولکه بینی بین پریودیام دارم ایاکارم به عمل میکشه سه تازایمانم داشتم
- قرص
سلام خانم دکتر من ۲۵ سالمه با توجه به دردی ک در دو سینه ،و سمت راست شکمم امروز سنو دادم و داخل سنو مشخص شد که در سینه سمت چپم کیست دارم و در رحمم کسیت مشاهده شد .دکتر برام قرصTrancid250تجویز کردن .با تحقیقی ک امروز کردم این قرص برای خونریزی های شدید تجویز میشه.میخواستم بدونم ربط این قرص با کیست داخل سینه و داخل رحم چیه؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید🌹
- کیست
باسلام
من چندساله تنبلی تخمدان دارم وحدود دوماه پیش چندروزدرد کمر وواژن درد وحالت تیرکشیدنشدید داشتم رفتم پیش دکتر وسونوکردن گفتن مایع ازاد تولگنته احتمالا کیستت پاره شده و استراحت کن تاجذب بشه بعد دوهفته باز سونو کردن گفتن اون مایع جذب شده وفعلا کیستی نداری وقرص دوفامد بهم دادن الان چندروزه باز خیلی کمواژنم تیر مکشه وکمی کمر دردمنمیدونم چرا !دکتر گفت کیست نداری دیگه.ممنون میشم راهنماییم کنید - نازایی
سلام خانم دکتر یه بار هم پرسیدم من سه سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم تو دو مرحله،بعد مرحله آخر دکتر عملم گفت برو ۴ ماه اقدام کن ،اگه باردار نشدی دوباره بیا پیشم،البته تنبلی تخمدان هم دارم،بعد دیگه من اقدام نکردم و نتونستم برگردم تهران،بعد۲ سال که اقدام کردم البته تحت نظر دکتر شهرستان خودمون الان یه سالو نیمه اقدامم دارو هم خوردم ،خیلی از سیکل ها هم تخمک داشتم ولی باردار نشدم تو عکس رنگی گفتن یکم از سپتومم مونده تو فوندوس،به نظرتون به خاطر این سپتومه که باردار نمیشم؟؟؟ به نظرتون اون موقع که دکتر گفته بعد ۴ما اگه باردار نشدی برگرد پیشم خاسته دوباره عملم کنه؟؟؟ به نظرتون برم واسه عمل،خیلی نگرانم تو رو خدا راهنماییم کنید شرایط رفتن به تهران و عمل رو ندارم ،شوهرم سالمه،یعنی اصلا من پیش شوهرم نگفتم قبلا عمل کردم ،تو ازدواج قبلی عمل کردم،یعنی حتی اگه بگن عمل کن نمیرم پیش دکتر عمل قبلیم
- درد بخیه سزارین بد از ده سال
سلام خسته نباشید ببخشید من ده سال پیش عمل سزارین انجام دادم و الان نزدیک به یک ماه هست بخیه سمت راستم خیلی درد و میسوزه انگار اب جوش با سرنگ میریزن روش و من ساکن اینگلیس هستم رفتم دکتر و دکتر معاینه کرد گفت بخیه هات مشکلی نداره حساسیت پیش اومده خواهش میکنم راهنمایم کنید
- درباره
سلام من سقط داشتم الان ۲۸روز میگذره روز ۱۴دهم خونریزیم قطع شده بود فقط لک میدیدم بد رابطه با شوهرم خونریزی دارم الان بد ۲۸روز بهم گفتن قرص ال دی بخور خوب میشی الان من چیکار کنم؟
- کیست
۲۸ سالمه و ۲ ساله ازدواج کردم برای چکاب رفتم دکتر سونوگرافی نوشتن داخل سونوگرافی نوشته شده درهردوتخمدان تعدادی کیست ریز فونکسیونل به نفعpcom میباشد میخواستم ببینم این عبارت یعنی چی و ایا خطرناکه ممکنه اختلال در باروری ایجاد کنه ؟ درادامه نوشته شده مایع آزاد لگنی یافت نشد این چطور؟
- میوم
سلام دکتر من 5 سال پیش جراحی فیبروم داشتم پیش شما. هر 6 ماه هم چکاپ میکردم.این سری که رفتم سونوگرافی گف رحمم بزرگ تر از حالت طبیعیه 106 در 36 میلیمتر.کلسیفیکاسیون در ناحیه قدامی چپ بادی بصورت اینترامورال به اندازه ی 4/5 میلیمتر هم دیده شده.میخواستم بدونم بزرگ شدن رحمم مشکلش جدیه؟ بعد فیبروم ب این اندازه قابل درمان هس؟
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکترم واسم قرص سبیل داده واسه منظم شدن پریودم بعد گف از روز پنجم پریودی بخوری من اشتباهی دوشب سفیدها خوردم چ کنم سفید هارو ادامه بدم
- حین پریودی مصرف قرص سیبل ممانعتی دارد؟
سلام. خسته نباشید ۱۸ سالمه و کیست pco دارم دکترم اول دوفامد داد ۳ ورق نصفه خورم و قبل تموم شون پریود. میشدم الان سیبل دادن بعد ۳ ماه داروخونه سیبل نداشت ی قرص دیگه دادن و گفتن ایرانیشه من ۱۲ روز پیش پریود شدم و ۵ روز ادامه داشت قرص رو بعد پریودیم گرفتم و ۶ تارو مصرف کردم الان خونریزی دارم الان باید مصرف رو قطع کنم یا ن
- توده هیپو اکو در رحم
سلام در سونوي واژينال براي من تشخيص توده هيپو اكو رو دادن و نظر دكتر بر داشتن توده هست به سايز ٢٠-٢٤-٢٥ ايا بايد حتما اين عمل رو انجام بدم و اكر عمل نكنم خطر داره و ايا با دارو درمان نميشود و اينكه براي امل بيهوشيه كامل هست و از داخل رحم وارد ميشوند من با خونريزي كم مراجعه كردم اگر تمايل به عمل نداظتت باشم خطر داره و فيبروم بزرگتر ميشود ممنونم
- دوفامد
سلام روز بخیر من پرپود نمیشدم وله دکتر زنان مراجعه کردم که گفتند چندتا کیست خیلی ریز هست ولی کیستیک بعدش برام قرص دوفامد رو تجویز کردند نزدیک یک سال یا بیشتر هست که دارم از این دارو استفاده میکنم الان متوجه شدم که شدیداً باعث ریزش موهام شدند الان نمیدونم باز هم استفاده کنم یا قطع کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید


