Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سزارین
سلام خسته نباشید من بعداز ۷ماه از سزارین دومم باردار شدم خیلی میترسم بنظرتون چه خطرهایی منو تهدید میکنه و همچنین میترسم جای بخیه هام باز بشه
- لکه بینی
سلام، منقرص دروسبلین ۲۱ دونه رو مصرف کردم و رسیدم به ۷تا قرص سفید دارونما، و الان ۳ روزه ک دارم دارونما رو میخورم ولی پریود نشدم، فقط در حد خیلی کم رنگ لکه بینی قهوایی کمرنگ داشتم آیا این بهمعنی بارداری میباشد یا طبیعیه؟ و بگم که دست نامزدم به پیشاب الوده شد و زد به واژنم آیا احتمال بارداری هست؟من قرص دروسبلین ک بالا گفتم رو از روز چهارم پریودی مصرف میکردم
- قرص سیبل
سلام من دچار اندومتر هستم و دکتر برام قرص جلوگیری تجویز کرده الان بسته دومم دارم مصرف میکنم کاخراشه و هرشب میخورم یکشب فراموش نکردم بعد رابطه بدون جلوگیری داشتم میخاستم بدونم احتمال بارداری دارم یانه
- ریزش مو در بارداری
سلام ریزش مو دارم باردارم ۲۰هفتمه. مولتی ویتامین پریناتال و قرص آهن و کلسیم میخورم. بنطرشما چطور بهتر میشه؟واینکه بعد بارداری مثل سابق میشه؟
- باردار نشدن
زنم باردار بود ولی بخاطر اینکه بچه مشکل داشت مجبور شدیم سقطش کنیم، ولی الان بعد از شش ماه میشه زنم باردار نمیشه میشه بگید الان چکار کنم
- کیست درمویید
سلام 33سالم هفته 17 بارداری هستم اولین بارداریم در تخمدان چپم کیست درمویید mm59*47دارم یکم درد زیر شکم وکمر دارم نگرانم آیا این کیست خطر داره یانه خیلی استرس دارم در سونوگرافی آنومالی همه چی جنین و رحمم نرمال بوده
- وجود دستگاه آیودی در رحم
سلام ببخشید خانم دکتر اگر شخصی با وجود دستگاه آیودی باردار بشه آیا امکانش هست دستگاه آیودی توسط جنین بلعیده بشه یا به جنین آسیب بزنه؟ جوری هست که نمیتونن دستگاه رو خارج کنن.
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پریود ۳۱روزه دارم آخرین پریودم ۷ آبان بوده و من باردار هستم اما دکتر میگه سن بارداری ۸ هفته هست یعنی چی مگه میشه من آذر پریود نشدم که باردار بشم اگه آبان باردار شدم الان باید ۳ ماه باشه
- تشخیص کیت تخمک گزاری
سلام خانوم دکتر بعداز مثبت شدت کیت تخمک گزاری کمرنگ و یاپررنگ چند روزبعد نزدیکی داشته باشم
- بارداری
مصرف شیاف مقعد در بارداری هفته نهم اشکالی ندارع؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز. من 56 روز پیش عمل میکرو انجام دادم که متاسفانه جواب آزمایشم منفی شد و برای تکرار میکرو باید بعد از دوماه مراجعه میکردم. ماه پیش پریود شدم . ولی این ماه حدود 7 روز از موعدم گذشته ولی هنوز پریود نشده ام. تقریبا یک هفته است که دردی شبیه پریود دارم . تا دو روز پیش حالت تهوع داشتم و چشمهایم سیاهی میرفت . ترشح دارم که ابتدا بی رنگ بود ولی الان مقدرش کم شده و کمی مایل به سفید است. این پریود نشدن بخاطره عفونت است یا باردارم ؟
- لکه بینی
با سلام وخسته نباشید خانم دکتر من در در هفته ۱۱ بارداری هستم دو بار سونوگرافی انجام دادم که همه موارد نرمال بوده من از هفته ششم دچار لکه بینی شدم که شیاف سیکلوژست ۴۰۰۰ شبی یک عدد استفاده می کنم وآسپرین مصرف می کنم ولی باز دچار لکه بینی و گاهی به فاصله دو روز دچار خونریزی در حد خیلی جزیی می شوم در ضمن من ۸ ماه پیش به علت حاملگی پوچ سقط داشتم ۰تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم با تشکر
- بارداری و ترک های شکم
سلام خانوم دکتر، برای جلوگیری از ترک شکم بارداری چه پماد یا کرمی پیشنهاد میکنین؟ چون ما به طور ارثی دچار ترک های شدید شکم میشویم
- اقدام به بارداری
سلام سه ماه هس که اقدام به بارداری کردم و نشدم و هر سه ماه پریودم نامنظم شده باید چیکار کنم؟و اینکه دو ماه قبل از اقدام به بارداری قرص یدوفولیک میخوردم یعنی پنج ماه شده که میخورم هنوز قرص یدوفولیک رو ادامه بدم یا نه
- سقط جنین
سلام من هفته پنجم بارداری هستم از دیروز لکه بینی داشتم امروز درد شدید پایین شکم داشتمربعد هم خونریزی غلیظ بدون لخته آیا جنین سقط شده؟
- بارداری
سلام وقت بخیر اولین روز پریودی ۱۰ شهریور بوده الان ۱۳ مهر هنوز پریود نشدم همیشه هم پریود هام منظم بوده اقداد به بارداری کردم روز ۸ مهر هم آزمایش دادم عدد ۵۲ نشان داد دو روز بود یعنی ۱۰ مهر که موعد پریودم بود دوباره آزمایش دادم عدد ۹۲ نشان داد اوایل مهر علایم بارداری مثل حالت تهوع و نفخ و بیزاری از غذا داشتم اما الان اون علایم ندارم بیش تر درد های خفیفی در پاها و کمر دارم گاهی زیر دلمم تیر میکشه میخواستم ببینم باردارم ؟یا مشکلی هست؟ تغییرات اعداد بتا در دو آزمایش معقول است؟
- بارداری
سلام من ۱۴ هفته باردارم . آیا استفاده از کرم زینک اکساید برای ران در بارداری ضرر دارد ؟ و استفاده از پودر موبر دپی برای بدن به جز ناحیه تناسلی ضرر دارد ؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر باتوجه به دوبار سابقه زایمان زودرس و انجام سرکلاژ شکمی چه آزمایشات و چه فاکتورهایی نیازه قبل بارداری انجام بدم؟ لطفا فاکتورهای مورد نیاز را بفرمایید تشکر از شما
- تبخال در ناحیه ی مقعد
سلام وقت بخیر هفته ۱۰بارداری هستم و در ناحیه ی مقعد دچار تبخال شده ام آیا میتونم از پمادهای تریامسینولون ان ان و پماد آلوویر ۵درصد و پماد موپیروسین ۲ درصد استفاده کنم؟
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر، هفته ی سی چهار بارداری هستم از هفته سی بارداری به علت انقباضات رحمی که داشتم دکتر قرص ایزوپرین هر هشت ساعت و امپول پروتولون هر هفته یکی رو تجویز کردن. من دیابت بارداری دارم که با رژیم پایین اورده بودم. ولی از وقتی این داروها رومصرف میکنم قند دو ساعت بعد از غذام زیاد شده و مابین ۱۳۰ تا ۱۴۵ شده. و پایین نمیاد. الان من چیکار کنم ؟ این میزان قند خون خطرناکه؟ و باید انسولین مصرف کنم؟


